Sivu 13 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 474

Aihe: 27,5+ renkaat

Canis yiiättää positiivisesti, laitoin renkaan litkujen kera paikoilleen pari päivää sitten ja vaikutti heti siltä ettei pahemmin vuoda. Jätin kuitenkin suht reilut paineet (n.1.8bar) kun yleensä nuo tuppaavat tiivistyvän kunnolla vasta ajamisen jälkeen.

No tänään sitten päätin lähteä lenkille vaikka vettä satelee vähän väliä, yllätys oli suuri kun totesin paineiden olevan täysin samat mitkä sinne laitoin.

Renkaan vaihdon yhteydessä laitoin myös HuckNorriksen jotta uskaltaa vähän huolettomammin laskea menemään, paineet pudotin lähtiessä 1.25bar mutta metsässä pudotin vielä 1.1bar:iin kokeeksi eikä siltikään tuntunut läpi lyövän, Norris toki pehmentää pienemmät tällit niin ettei huomaa.

Se mikä yllätti positiivisesti myös oli märkäpito kalliolla, yleensä kun uusi rengas ei ole parhaimillaan märällä, saa nähdä paraneeko vielä kun pinta vähän aukeaa. Kaiken kaikkiaan laadukkaan oloinen rengas!

Sisuria ostamassa 27,5+ pyörään ulkorenkaassa merkintä 70-584. Joten käykö sinne http://www.wiggle.co.uk/continental-...tb-inner-tube/ vai täytyykö etsiä leveämpää?

Saattaahan se sinne venyä, mutta jos varmanpäälle haluaa ottaa niin http://www.wiggle.co.uk/schwalbe-275...er-tube-sv21f/

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Maxxis DHR 2,8 dual exo oli iso pettymys. 3 tunnin ajon jälkeen tyhjä ja kolme reikää kyljessä. Laskin Sappeella enskapolkuja tunnin ja kylki oli puhki.

Rengas oli id 45mm kuitukehällä 140 mm täysjouston perässä jossa kuskina 87 kg. Paineita siinä 1,3bar /18-20psi... sillai ettei anna liikaa periksi mutkassa/bermissä. Reijät puhki kahdesta kohtaa ja yksi oli pinnasta puhki... sanosin että nämä Maxxis 2,8 kumit ovat 2,6" renkaita ja ihan varmaan hyviä 30-36mm vanteille, kun kylki jää aivan liika paljaaksi +40mm plussa vanteella. Edessä pyörinyt nyt Surly Dirt Wizard 3" jolla on rymistetty enskaa/lenkkiä n.300kilometriä ilman yhtäkään vekkiä kyljessä. DW on pohjannut vanteelle kisassa muutaman kerran ilman mitään ongelmia.

Kuvia ja lontoon kieltä löytyy dhr:täni tuolta; http://forums.mtbr.com/26-27-5-29-pl...l#post13235388

Mulla Maxxis HighRoller 2.8" edessä ja takana 29mm sisäleveillä kehillä, paljon leveimmille en laittais. Hyvin on kestänyt muutamat rymistelyt hissimäessä, takana HuckNorris ja paineita noin 1.2-1.3bar

Mun mielipide viitaten edellisiin kommentteihin; enska/bikeparkhommiin ~30mm sisälevee kehä ja plussakumi on paras yhdistelmä plussavehkeistä, säilyy kyljet hyvänä ja pito on silti huikee.. 👊

Mulla on id 30 ja id 40 kiekot myös, mutta kyllä nuo 30mm on mielestäni jo lähempänä perus 27,5 maasturin kiekkoa, joku 2,5" shorty on jo rohee sillä... ei silti on mulla nyt Rekon & Slaughteri noilla kiekoilla niinku pitkän lenkin hommiin ja ihan Ok:T siihen, en kyllä usko et kestävät enskakisoja nou. Rekoni jää muutenkin 2,6" kumiksi 30mm kiekolla...
    https://goo.gl/photos/nhpYQ6Q951D9BY4E8

Rekon vs DW

https://goo.gl/photos/8iZnbMWjqRaHGpPZ8

en tiä saatteko auki, mutta kuvassa vas. -> oik.
    Surly DW 3" id45/ DHR id45 / Rekon id30 kiekoilla.
    Rekoni on tuossa seurassa kuin 2,4" renkula, mutta painaakin vain 780g ja pitää polulla ihan Ok.

Onpas Surly DW hyvännäköinen. Onko se minkäkokoinen (runko/nappulat) ajopaineella?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Onpas Surly DW hyvännäköinen. Onko se minkäkokoinen (runko/nappulat) ajopaineella?
    Älä sekoa tuohon Surlyn tuotteeseen. Kumi on saippuaa ja kuvio on surkea. Kuvion ongelma on että pyörän kallistuessa tai muuten kaltolla pinnalla keskinaapulat alkaa menettää otetta eikä reunanappula vielä pidä joten tuo lähtee alta. Märällä kelillä edessä suorastaan hengenvaarallinen. DW kumi on järjettömänliukas. DW kyllä vierii aika mukavasti.

Dekadilla tai parilla parempi on WTB Ranger. Sen kuvio on tasainen. Erityisesti 42 (pehmeä kumi) pito on aivan tautinen. Se pitää märälläkin paremmin kuin DW ruutikuivalla.
    Rangeriin voi luottaa joka tilanteessa. Se ei yllätä kuten DW.

^Ranger tukottuu märässä ja ei puhdistu, niin kuin moni muukin pikkunappulainen/tiheä kuvionen rengas. 29+ Minion DHF 3" on loisto gummi. Tuo 2.8" Minion 27.5+ näyttää säälittävältä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kuvion ongelma on että pyörän kallistuessa tai muuten kaltolla pinnalla keskinaapulat alkaa menettää otetta eikä reunanappula vielä pidä joten tuo lähtee alta.
    Kuulostaa liian kapealta vanteelta.

Juu Kiituri on kyllä hyvin julistanut omaa mielipidettään DW:tä jo, laita eri vanteet, paineet tai mahdollisesti vikaa on myös ohjastajassa..

DW on karvan yli 2,8" rungoltaan ja 3" nappuloista 18psi/id45 vanne. Ensimmäinen plussakumi itellä jolla pystyy jo hyvin kanttaamaan ja pitoa on mudalla jne. Oli mielestä erinomainen Himonoksen mudfestissä. Painoa kumilla on 1240g.

Mulla 29+ i45 kiekot mutta pakko silti kommentoida. Vaihdoin hiljattain Ranger 29x3 > DW 29x3. Pehmeillä poluilla pitoa tuli aivan hurjasti lisää. Rangerilla piti jännittää mutkissa mutta DW:llä uskaltaa kallistaa tavan neulaspoluillakin ihan huolella. Kallioilla tuo DW tuntuu olevan vähän arvaamaton mutta niin ne on kaikki isonappulaiset. Ei taida olla paluuta Rangeriin keulassa. 29 koossa tuohon väliin ei oikein ole mitään välimallia tarjolla. Maxxisillakin vain Chronicle ja Minion.

Ei ainakaan kovin montaa kertaa ole tässä ketjussa mainittu Terrene Chunkyä. Vaihdoin edestä 3" Nobby Nic Trail Starin 3" Terrene Chunk Lightiin, 40mm ID kehä. Nyt takana pari lenkkiä ja ensivaikutelma ainakin hyvä. Vähän jännittää miten tuo ohutkylkinen versio kestää.

https://www.singletracks.com/blog/mt...s-tire-review/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bumbabambuee Katso viesti
    Ei ainakaan kovin montaa kertaa ole tässä ketjussa mainittu Terrene Chunkyä. Vaihdoin edestä 3" Nobby Nic Trail Starin 3" Terrene Chunk Lightiin, 40mm ID kehä. Nyt takana pari lenkkiä ja ensivaikutelma ainakin hyvä. Vähän jännittää miten tuo ohutkylkinen versio kestää.

https://www.singletracks.com/blog/mt...s-tire-review/
    Tämä on ykkösvaihtoehto syksyn märkien tullessa itsellekiin, nimenomaan vahvempikylkisen haluaisin mutta kotomaasta ei käsittääkseni nyt sitä saa. Toinen vaihtoehto Highroller II 3.0 jahka sitä valuu Eurooppaan. ID 45mm kehä, joten 2.8 ei oikein ole vaihtoehto. Purgatory Grid 3.0:n siirtäisin sitten taakse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Tämä on ykkösvaihtoehto syksyn märkien tullessa itsellekiin, nimenomaan vahvempikylkisen haluaisin mutta kotomaasta ei käsittääkseni nyt sitä saa. Toinen vaihtoehto Highroller II 3.0 jahka sitä valuu Eurooppaan. ID 45mm kehä, joten 2.8 ei oikein ole vaihtoehto. Purgatory Grid 3.0:n siirtäisin sitten taakse.
    Terrene chunkya saa tough versiona ainakin planet x:stä.
    http://www.planetx.co.uk/i/q/TYTERCH...chunk-275-tyre

Taas näitä kokomerkintöjä: spessun ground control 650b 2,6" on 60 mm leveä i29 mm vanteella. Bead to bead mitta 160 mm. Ihan sama kuin 2,4" geax gomalla. Esim. Ardent 26" x 2,4" bead to bead on jopa muutaman millin enemmän.

No ei se sinänsä mitään jos tuo gripton osoittautuu toimivaksi seokseksi. Oli tarkoituskin kokeilla rengasta joka olisi pienempi kuin varsinainen plussa 2,8" mutta silti pulleahko ja hyvän pidon ja rullavuuden yhdistelmän omaava. Vielä en ehtinyt ajamaan sillä mutta mielenkiinnolla odotan miltä se tuntuu kun lenkille pääsee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bumbabambuee Katso viesti
    Terrene chunkya saa tough versiona ainakin planet x:stä.
    http://www.planetx.co.uk/i/q/TYTERCH...chunk-275-tyre
    Ja nyt hyvässä alessa 38e + postit. Laitoin tilaukseen.

Kiitti vinkistä! Tilasin heti kolme.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

Onkohan mitään viitteitä että onko Schwalbe tuomassa Racing Ralphia tai jopa Thunder Burtia 2.8-3" koossa myyntiin? Omalla kahlaamisella en atk:sta löytänyt tietoa. Nyt on alla 2.8" ja 3" Rocket Ronia, jotka nekin on varsin ookoo, mutta aikasemmin todennut parhaaksi omaan ajoon Burtin, niin ois aika makea saaha semmoset plussana alle. Racing Ralph ois vähän niinku kompromissi tuosta välistä.
    Ei riemulla rajaa kun Konalla ajaa...!

Specialized Slaughter 2,8" osuu aika lähelle. Tykkään itse, enempi ko nobbysta.
    Ps. Ostan yhden Terrene Chunkin 3" Treeltä jos joku tilaa useamman. Kumi + osa postikulusta
    Pps. Koska Portaxi saa 3" Maxxis kumeja, soutuveneelläkö niitä tuodaan...

Osaako joku sanoa meneekö http://www.planetx.co.uk/i/q/TYTERCH...chunk-275-tyre renkaat 3.0 kokoisena Trek Fuel EX 27.5+ fillariin ja entäs 2.3 koko näissä varmaankin normimpaa ajoa ilman lisäilmatilavuuden tuntua. Tilausnappi on lähellä painua niin pitäis saada valaistusta.

Toivottavasti koska posti on tuomassa sellaisia mulle kyseiseen pyörään:-D. Kyllä ne sopii, aiemmin oli 3.0 NN ja tilaa jäi reilusti. Jos aiot laittaa 2.3:t i36 vanteelle niin siihen en ota kantaa.
    Ellet sitten tarkoittanut 29"...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JHOO Katso viesti
    Toivottavasti koska posti on tuomassa sellaisia mulle kyseiseen pyörään:-D. Kyllä ne sopii, aiemmin oli 3.0 NN ja tilaa jäi reilusti. Jos aiot laittaa 2.3:t i36 vanteelle niin siihen en ota kantaa.
    Ellet sitten tarkoittanut 29"...
    Kiitos! Klikataan pois. Mitä muuten pidät pyörästäsi?

Mulla on -17 malli enkä keksi mitään negatiivista. Mulle ihan liian hyvä. Pistähän kommenttia 27+ ketjuun kun saat omasi. Jännä kuulla kokemuksia jos sulla on kerran tallissa verrokkina 29" SC.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JHOO Katso viesti
    Mulla on -17 malli enkä keksi mitään negatiivista. Mulle ihan liian hyvä. Pistähän kommenttia 27+ ketjuun kun saat omasi. Jännä kuulla kokemuksia jos sulla on kerran tallissa verrokkina 29" SC.

On tallissa paljon muitakin verrokkina esim. Farley 9.6 jne jne.. Nimimerkin kautta loput mutta katsotaan.
    Jii-Pee muokkasi tätä : 01.08.2017 at 11.07 Syy: Quete monster

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    Specialized Slaughter 2,8" osuu aika lähelle. Tykkään itse, enempi ko nobbysta.
    Ps. Ostan yhden Terrene Chunkin 3" Treeltä jos joku tilaa useamman. Kumi + osa postikulusta
    Pps. Koska Portaxi saa 3" Maxxis kumeja, soutuveneelläkö niitä tuodaan...
    Terrene hoidettu

ps. Portaxiin tulee Maxxista syyskuussa, tai melko varmasti sitä on sit myydä lokakuussa...
    Jukahia muokkasi tätä : 04.08.2017 at 18.02

Itse olen miettinyt levoon uutta eturengasta nykyinen purgator grid ei tunnu pehmeällä alustalla pitävältä ja muutenkin seilaa irtohiekalla. Miettinyt DHF tuon tilalle vai onko muita hyviä vaihtoehtoja 2.8 tai 3.0" koossa.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

2.8 Nobby Nic vs Rekon. Kumpihan on muhkumpi ilmatilaltaan ?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •