Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 82

Aihe: Transcontinental race 2016 / Geraardsbergen - Canakkale 29.7. kello 22 alkaen

  1. #1
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.846

    Transcontinental race 2016 / Geraardsbergen - Canakkale 29.7. kello 22 alkaen

    Lue Poljennon jutusta mikä Transcontinental race on ja miten sitä seurataan. http://poljento.com/mika-on-transcon...nattaa-seurata
    .. vielä lyhyemmin vähintään 3800 kilometrin 24/7 pyöräily vapaavalintaista reittiä neljän kontrollin kautta Belgiasta Turkkiin. Kaikki ajavat yksin (pl. parit) ja ilman yksityistä huoltoa.

    --

    Suomesta mukana nimimerkit mkpaa ja mäkinen.

    --

    Lähtö Geraardsbergenistä 29.7. kello 22.
    1. kontrolli Puy de Dôme, Ranska
    2. kontrolli Grindelwald, Sveitsi
    3. kontrolli Passo di Giau, Italia
    4. kontrolli Durmitor, Montenegro
    Maali Çanakkale, Turkki



    ps. Jos joku haluaa tehdä tapahtuman seurantaa niin voi kysyä minulta lisää. Olisi mukava, jos yleisölle olisi säännöllisesti tietoa tapahtuman etenemisestä myös suomeksi.

  2. #2
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    135
    Ajajien numerot oli nyt julkaistu, Mikko on 44 ja minä 84.

  3. #3
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    167
    Seurantalinkki Trackleadersissä näkyy toimivan jo: http://trackleaders.com/transconrace16

    Siellähän oli nätisti kontrollit, paikolliset reitit ("parcourit") ja kielletyt tunnelit merkitty kartalle. Hyvä juttu, helpottaa seurantaa tai ainakin "kriminaalien" bongausta.

  4. #4
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    135
    Käsittääkseni tuossa tosin voi käydä niinkin, että jos kiellettyä tunnelia kiertäessä, siinä vuoren katveessa, ei seurantalaite juuri sillä pätkällä lähetäkään tilannepäivitystä, ja reitiltä tallentuu vain pisteet ennen ja jälkeen tunnelia, piirtää Trackleaders itse reitin niiden välille, olettamaansa reittiä, eli voi piirtää suoraan tunnelin kautta vaikkei niin olisi tapahtunut. Tällöin tilanne voidaan tarkastaa myöhemmin garminiin tallentuneesta tms.
    Ja siitä reittiviivastakin toki näkee, missä on ne pisteet, joissa sijainti on tallentunut.

  5. #5
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11.124
    Laittakaahan linkkiä kalustoon millä lähdette reissuun niin voi kuolata millaisella setupilla IsotPojat(tm) oikein ajaa!

    Tsemppiä paljon reissuun! Turvallisia kilometreja! Polkekaa hiljaa ettei ala ihan työstä käymään tuommonen päiväkausien veivaus...

  6. #6
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.846
    Tässähän näitä. Sisältää tajunnanvirtaa ja vertailua viime vuoden välineisiin. Pyöräsi kuvassa ja ohjaamoissa tämä jo olikin.
    http://www.randonneurs.fi/transconti...lete-kit-list/




  7. #7
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Sveitsi
    Viestit
    349
    [QUOTE=VesaP;2562862Polkekaa hiljaa ettei ala ihan työstä käymään tuommonen päiväkausien veivaus... [/QUOTE]
    On siellä ainakin kaksi kymmenen km pätkää jossa tuo hiljaa ajaminen toteutuu.
    Mutta pojathan ovat jo nimiensä puolesta sopivia ajamaan vuoristoisessa maastossa.

  8. #8
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    135
    Kauhistuisitte vaan, jos näkisitte millä ajan.

    Ehkä postaan tarkemmin varusteista ajon jälkeen, että miten toimi.

  9. #9
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    2.584
    Mikolla on enemmän varusteita pyörässä mitä keskiverto autossa on Paljonko painoa tulee kokonaisuudelle. Ei ottanut silmään tuolta jutusta.

  10. #10
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.846
    En ole aikoihin punninnut. Varmaan vaatteiden ja kannossa olevien kanssa 20 kg.

  11. #11
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    800
    Minkä vuoksi noita tunneleita on kielletty? Oliko asia jossain perusteltu kilpailullisista syistä vai onko kenties tienpitäjät kieltäneet polkupyörillä ajon tunneleissa?
    Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner

  12. #12
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.846
    Ne on ihan liikennesäännöissä kiellettyjä. Lähinnä informoimaan osallistujia, jotka ei pysty/osaa/jaksa tarkistaa jokaista tunnelia.

  13. #13
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Sveitsi
    Viestit
    349
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvain Katso viesti
    Minkä vuoksi noita tunneleita on kielletty? Oliko asia jossain perusteltu kilpailullisista syistä vai onko kenties tienpitäjät kieltäneet polkupyörillä ajon tunneleissa?
    Nuo Sveitsissä olevat kielletyt tunnelit on tiellä selvästi merkitty kieltomerkein pyöräilijöille ja lyhyehkö kiertotie on myös olemassa. Ei pitäisi olla epäselvyyttä kun saapuu tunnelin eteen. Ne tunnelit on uudempia porauksia jotka on tehty kylien ohittamiseksi. Ns. vanha tie on olemassa kylän läpi. On hyvä, että se kielto on myös reittejä suunniteltaessa tiedossa.
    Tuo Bolzanosta itään johtava tunneli on järjestäjien toimesta kielletty. Tien pitäjä ei ole kieltänyt pyörällä ajoa - siellä ei myöskään näytä olevan kiertomahdollisuutta.

  14. #14
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    135
    Ovat kieltäneet tosiaan joitakin tunneleita, ainakin ne Bolzanon jälkeen tulevat, järjestäjän toimesta, kun ovat kuulleet paikallisilta tai nähneet itse, että on huono paikka pyöräillä. Että ei tarvi ajaa väkisin huonossa paikassa, vaan tasaveroisesti kaikki kiertää.

  15. #15
    Viime vuoden kisasta tehty filmi:
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

  16. #16
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.797
    Filmi oli hyvä, mutta tuo noiden verkkosivu on mielestäni jotenkin hankala.

  17. #17
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.846
    Ensimmäisenä kuvaissa Samulin rautahepo. Seuraava maailman ihme tulee olemaan lähtö ja Samuli kypärä päässä. . https://twitter.com/mkpaa/status/759074018058244096

  18. #18
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Sveitsi
    Viestit
    349
    Twitterissä yksi on huolissaan kun briefingissä on kaiketi varoitettu kaato- ja lumisateista Alpeilla. Paikalliset meteot (CH, IT, DE) eivät kuitenkaan näytä tietävän asiasta vielä mitään. Bolzanoon maanantaiksi ennustettu 32 astetta, nollaraja pitkälle yli 4000m. Tuo sadealue joka menee viikonlopun yli itään ehtii kilpailijoiden edellä pois.

  19. #19
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.388
    Tästä linkistä lienee helpoin seurata kisaa: http://www.frrt.org/tcrno4/

    Allegaert aloittanut vahvasti, Ibbett pari kymppiä perässä, tässä vaiheessa kärkitohinoissa mukana puolen tusinaa muitakin.

    Suomalaiset hyvässä vauhdissa
    The Power is in the Peloton

  20. #20
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.388
    Ibbett keskeytti 11.5 h:n jälkeen selkävamman vuoksi
    The Power is in the Peloton

  21. #21
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    69
    Hienosti mikko noussut tilastoissa .moni aloittanut liian kovaa tässä kisassa kokemus on kovaa valttia.

  22. #22
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    167
    "Dot watcher's blog" järjestäjän sivuilla: http://www.transcontinental.cc/blog/...-Watchers+Blog

    Ensimmäisen 24h tunnin yleiskatsaus löytyy sieltä (englanniksi).

  23. #23
    Kaikki twitterissä olevat kuskit samalla sivulla. https://twitter.com/buro9/lists/tcrno4

  24. #24
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    286
    ...Ai siellä on suomalaisia, luulinkin että videolta tunnistin rallienglannin....

  25. #25
    Mäkinen ajaa näköjään suorempaa reittiä kuin Mäkipää, hänen edellä tuloksissa ei ole yhtään vähemmän km ajanutta. Toisaalta Mäkipäällä vähemmän nousumetrejä tähän saakka, joten säästää ainakin voimia.

    Kovaa touhua kyllä, Mäkiselläkin alle 2h taukoa 3 vrk aikana.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

  26. #26
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    7.039
    Normaalisti ammattilaismaantiepyöräilyyn keskittynyt The Inner Ring -blogi esittelee Transcontinentalia lukijoilleen: http://inrng.com/2016/08/the-transcontinental/

  27. #27
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    945
    Seuraamisessa kannattaa muistaa, että läheskään kaikki kuskit eivät ole ajamassa kilpaa vaan nauttimassa matkasta&maisemista ja ylittämässä itseään.
    Luulen, että Mäkipää ei tälläkään kertaa yritä nopeinta ja lyhintä reittiä lähdöstä maaliin vaan ajelee itseään kiinnostavia ja ennestään ajamattomia baanoja.

  28. #28
    No, en oikein usko, että järjestettävään kisaan lähdetään joka kerta katselemaan teitä ja reittejä. Sitä pystyy tekemään osalllistumatta kisaan vielä paremmin. Eiköhän jokaisella aikaa vastaan taistelevalla ole tarkoitus ajaa kisassa kisan hengen mukaisesti, eli kisata nimenomaisesti.

  29. #29
    Ei

    (Turhia merkkejä)

  30. #30
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    945
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stensinharjun kukkakeppi Katso viesti
    No, en oikein usko, että järjestettävään kisaan lähdetään joka kerta katselemaan teitä ja reittejä. Sitä pystyy tekemään osalllistumatta kisaan vielä paremmin. Eiköhän jokaisella aikaa vastaan taistelevalla ole tarkoitus ajaa kisassa kisan hengen mukaisesti, eli kisata nimenomaisesti.
    Kaikkia edellisiä kisoja seuranneena uskallan olla kanssasi eri mieltä mutta Mkpaa voinee itse kertoa kisan jälkeen tarkemmin tavoitteistaan ja filosofiastaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •