Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 72

Aihe: Fatbike suosituksia???

Fatbike suosituksia???

Mitä fatbikea suosittelisitte?
    Hinta noin 1500€ max. Hydauliset jarrut sais olla.
    Mielessä ollut esim. Felt DD70 tai DD30. Myös Mondraker Panzer ollut vaihtoehtona mielessä.

Perussuositukseni on, että jätät sen läskipyörän ostamatta ja laitat nekin rahat kunnon pyörään tai muihin varusteisiin.

Suosittelen jo Nikkisi puolesta Trek Farley 5:sta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Perussuositukseni on, että jätät sen läskipyörän ostamatta ja laitat nekin rahat kunnon pyörään tai muihin varusteisiin.
    Varmaan on hyvät perusteet suositukselle?

Fatbike suosituksia???

Perussuositukseni on, että jätät sen läskipyörän ostamatta...
    Samaa mieltä, kun itsellä muut fillarit jääneet talliin keräämään pölyä.

Fatbike suosituksia???

Tupla!!!!!

Whiten hiilikuiturunkoinen 4Fat Interceptor lähtee n. 1700 euroon ennakkotilauksena, toimitukset taisi olla elokuussa.

Larouten kanssa samoilla linjoilla, itse katselisin plussakokoista jos renkaat täytyy olla paksummat...

Itse kartoittaisin vähän ensin minkälaisissa paikoissa ja koska aion ajella ja miettisin hankintaa tältä pohjalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pepper Katso viesti
    Varmaan on hyvät perusteet suositukselle?
    Läskitpyörät ovat niin äärierikoistuneet olosuhteisiin missä vain harva pystyy niitä hyödyntämään. Saadaksesi läskistä ne hyödyt mitä läskirenkailla haetaan, edellyttää käyttäjältään poikkeuksellista halua ajaa hitaasti ja raskaasti olosuhteissa missä taluttaminen saattaa olla nopeampi vaihtoehto. Kaikissa muissa olosuhteissa heikennät läskillä pyöräilyn etenemistehokkuutta marginaalisen tarpeen takia.

Itse asiassa läskipyörät ovat tekemällä tehty trendi ja suurin osa läskipyörän omistajista ajaa 99.9 prosenttia kilometreistä olosuhteissa, joissa pyörän ominaisuuksia ei tarvita. Läskit ovat kaupallinen menestys, kuten laihdutuslääkkeet.

Oikein valitusta maastopyörästä saadaan rengasvalinnoilla läskin suuntaan viittaavia ominaisuuksia ja yhdellä pyörällä ajat silloin hyvin useimmissa maasto-olosuhteissa, jopa maantiellä slicseillä.

Olen kuitenkin täydellisen vapauden kannattaja ja olen siten valmis kuolemaan oikeudestasi ostaa läskipyörä. Yksikään pyörä ei ole huono ostos, jos sillä ajetaan.

Läskitpyörät ovat niin äärierikoistuneet olosuhteisiin
    Juurikin näin. Ei haittaa 10cm uusilumi, märät loskat, huonot tiet, juuurakot, kivikot yms. Ja asfaltillaki pääsee kevyesti 25km/h keskinopeuteen kuhan laittaa paineitta renkaisii.
    Suomessa on 4 vuodenaikaa ja läski sopii näihin kaikkiiin. Säästä ja alustasta riippumatta.

t: Entinen maastopyörän omistaja

^^ Kuten aiemmin sanoit niin kyseessä on perussuosituksesi. Ilman että otat selvää käyttäjän tarpeesta? Toivottavasti et työksesi myy yhtään mitään. Sit ne on sun mielestä tekemällä tehty trendi ja kuitenkin vikassa lauseessa yksikään pyörä ei ole huono ostos, jos sillä ajetaan? Ootko koskaan ajanu fätillä? Ihan rehellinen kysymys ilman väheksymistä eli yksinkertainen vastaus riittää. Ite oon ajanu maastoa nyt täysjoustolla, plussakumilla ja fätillä - ja kaikissa on ollut hyvä puolensa. Läskistä oon kuitenkin tykännyt ehkä eniten. Mutta se varmaan johtuu päässäni olevasta harhaanjohtavasta trendiajattelusta? Mikä muuten on mainitsemasi "suurin osa läskipyörän omistajista" ja mihin tilastoon se perustuu? Naapureihin ja työpaikalle? Samasta tilastosta on tuo 99,99%?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    ^^ Kuten aiemmin sanoit niin kyseessä on perussuosituksesi. Ilman että otat selvää käyttäjän tarpeesta? Toivottavasti et työksesi myy yhtään mitään. Sit ne on sun mielestä tekemällä tehty trendi ja kuitenkin vikassa lauseessa yksikään pyörä ei ole huono ostos, jos sillä ajetaan? Ootko koskaan ajanu fätillä? Ihan rehellinen kysymys ilman väheksymistä eli yksinkertainen vastaus riittää. Ite oon ajanu maastoa nyt täysjoustolla, plussakumilla ja fätillä - ja kaikissa on ollut hyvä puolensa. Läskistä oon kuitenkin tykännyt ehkä eniten. Mutta se varmaan johtuu päässäni olevasta harhaanjohtavasta trendiajattelusta? Mikä muuten on mainitsemasi "suurin osa läskipyörän omistajista" ja mihin tilastoon se perustuu? Naapureihin ja työpaikalle? Samasta tilastosta on tuo 99,99%?
    Älä vääristele kirjoituksiani! Esittämäni prosenttiluku oli 99.9%, eikä 99.99%. Miksi toivot että en työkseni myy mitään? Teen sitä suurella menestyksellä. Olen kohtuullisen perillä suomalaisesta pyöräkaupasta ja siksi tiedän, että läskit ovat tervetullut lisä nimenomaan pyöräbisnekseen. Nyt on vaan se tilanne, että läskejä ostetaan pääsääntöisesti sen trendikkyyden takia ja vain aniharva käyttää sen ominaisuuksia. Läski on junnujen bemari ja bemari on tunnetusti köyhän egon jatke.

Läski on junnujen bemari ja bemari on tunnetusti köyhän egon jatke.
    Näin kai se sitten on. Ittelle eka läski tulossa. Innostus syttyi kun kaveri pyysi lenkille, ja huomasin miten mukavaa ja rentoa sillä on ajella. Oikeaa kunnon maasturia en ole omistanut, mutta harkinnan jälkeen totesin etten ostakkaan kun semmoinen menis liikaa päällekkäin cyclocrossin kans (jolla joitakin polkuja olen ajanut, enempi hiekkapohjaista lenkkipolkua ja enimmäkseen asfalttitietä).

Olen aika varma että tulevat ajoni ovat semmoisia, että 99,9 % kilometreistä oikeilla renkailla sinä ajelisit siellä nopeammin tavallisella maasturilla, ja loput taluttaisit nopeammin. Olennaista on kuitenkin, että suurella todennäköisyydellä minä en.

Sent from my iPhone using Tapatalk, written at köyhän egon jatke

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Näin kai se sitten on. Ittelle eka läski tulossa. Innostus syttyi kun kaveri pyysi lenkille, ja huomasin miten mukavaa ja rentoa sillä on ajella. Oikeaa kunnon maasturia en ole omistanut, mutta harkinnan jälkeen totesin etten ostakkaan kun semmoinen menis liikaa päällekkäin cyclocrossin kans (jolla joitakin polkuja olen ajanut, enempi hiekkapohjaista lenkkipolkua ja enimmäkseen asfalttitietä).

Olen aika varma että tulevat ajoni ovat semmoisia, että 99,9 % kilometreistä oikeilla renkailla sinä ajelisit siellä nopeammin tavallisella maasturilla, ja loput taluttaisit nopeammin. Olennaista on kuitenkin, että suurella todennäköisyydellä minä en.

Sent from my iPhone using Tapatalk, written at köyhän egon jatke
    Tärkeintä on se, että sait juuri haluamasi pyörän. Älä ota liian vakavasti noita minun aikaisempia "totuuksiani".

Läski on junnujen bemari ja bemari on tunnetusti köyhän egon jatke.
    Todella hienoa lukea tällaista!

Ajan tiellä Volvolla ja BMW:llä metsässä ja olen (taas) junnu. Paremmin ei voisi olla. Toivottavasti Lidlin kassatytöt alkaa kysyä henkkareita kun ostan saunakaljat. Ja alkaahan ne kun ollaan junnuja. Ja egoahan ei koskaan ole liikaa joten jatkaminen on aina paikallaan.

Enemmän tällaisia ajatuksia tänne foorumille.

Saadaksesi läskistä ne hyödyt mitä läskirenkailla haetaan, edellyttää käyttäjältään poikkeuksellista halua ajaa hitaasti ja raskaasti olosuhteissa missä taluttaminen saattaa olla nopeampi vaihtoehto. Kaikissa muissa olosuhteissa heikennät läskillä pyöräilyn etenemistehokkuutta marginaalisen tarpeen takia.
    Mulla saattais jäähä ajot kokonaan ajamatta jos ei läskiä olis, ei vaan inspaa muut pyörämallit, tai no 27.5+ täpärillä voisin kuvitella ajavani.

Eikä sen väliä vaikka watteja kuluu enempi hukkaan, kuntoilua varten se pyörä on olemassa, eipähän tarvii niin pitkiä lenkkejä kun lyhyempi "huonommissa" olosuhteissa polttaa samat kalorit.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute
    Itse asiassa läskipyörät ovat tekemällä tehty trendi ja suurin osa läskipyörän omistajista ajaa 99.9 prosenttia kilometreistä olosuhteissa, joissa pyörän ominaisuuksia ei tarvita.
    No samaan sarjaan menee mun autokin, on jatkuva neliveto, isoo rengasta ja korotusta ja 99.9% ajosta asfaltilla. Mut kun se on niin mieluinen. Ja reservissä on mukava olla ominaisuuksia jos vaikka joskus jossain tarvii, talvella toisinaan pääsee hyödyntämäänkin.

Läskitpyörät ovat niin äärierikoistuneet olosuhteisiin missä vain harva pystyy niitä hyödyntämään. Saadaksesi läskistä ne hyödyt mitä läskirenkailla haetaan, edellyttää käyttäjältään poikkeuksellista halua ajaa hitaasti ja raskaasti olosuhteissa missä taluttaminen saattaa olla nopeampi vaihtoehto. Kaikissa muissa olosuhteissa heikennät läskillä pyöräilyn etenemistehokkuutta marginaalisen tarpeen takia.

Itse asiassa läskipyörät ovat tekemällä tehty trendi ja suurin osa läskipyörän omistajista ajaa 99.9 prosenttia kilometreistä olosuhteissa, joissa pyörän ominaisuuksia ei tarvita. Läskit ovat kaupallinen menestys, kuten laihdutuslääkkeet.

Oikein valitusta maastopyörästä saadaan rengasvalinnoilla läskin suuntaan viittaavia ominaisuuksia ja yhdellä pyörällä ajat silloin hyvin useimmissa maasto-olosuhteissa, jopa maantiellä slicseillä.

Olen kuitenkin täydellisen vapauden kannattaja ja olen siten valmis kuolemaan oikeudestasi ostaa läskipyörä. Yksikään pyörä ei ole huono ostos, jos sillä ajetaan.
    hyvää ja uskaliasta tekstiä. joku uskaltaa puhua foorumitotuuksia vastaan. nostan hattua.
    harrastelijamaista fillaritestailua pienellä budjetilla http://gunmonk.blogspot.fi/

Mitähän väliä sillä on vaikka ajaisi vaan asfaltilla Fattiksellä jos kerran itselle maistuu? Itse pääsääntöisesti maastossa ajelen omallani, mutta sinne pääsemiseen pitää ajaa muutamia kilometriä asfaltilla ja on tullut huomattua, että se on yllättävänkin mukavaa ajaa myös afaltilla fättiksellä ei tunnu raskaalta ollenkaan.

^ ei todellakaan mitään väliä, hyvähän se on. mutta voi käydä niin että pidetään "yleistä totuutta" omaa kokemusta parempana ja yritetään väkisin tykätä. itselläni näin on fiksien kanssa... 3 jo ollut ja en tykkää... ne kuitenkin on nostettu lähes hengelliseksi kokemukseksi, joten allekirjoittaneen on aina ja aina vaan kokeiltava joko jo pystyisi nousemaan tähän tietoisuuden korkeammalle tasolle..
    harrastelijamaista fillaritestailua pienellä budjetilla http://gunmonk.blogspot.fi/

^ Ajaakohan niillä (fixieillä) myös joku? Vai roikottaako vain koristeena tai rekvisiittana seinällä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serpico Katso viesti
    Mitähän väliä sillä on vaikka ajaisi vaan asfaltilla Fattiksellä jos kerran itselle maistuu?
    Ei tää pelkästään pyörämaailman juttu oo. Aina kun tulee jotain uutta, ni muutosvastarinta vanhojen keskuudssa on kovaa. Ikäänku uusi jotenkin uhkais kaikkea vanhaa ja sen menestyminen olis muilta pois. Aika rauhottaa. Kohta läskit on vaan yks vaihtoehto muiden joukossa ja on tullut joku uus juttu jota dissataan porukalla.

Netissä mielipiteiden jyrkkyys toki koventuu, livenä ihmiset tuppaa olla lepposempia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serpico Katso viesti
    Mitähän väliä sillä on vaikka ajaisi vaan asfaltilla Fattiksellä jos kerran itselle maistuu?
    Eihän sillä tietenkään olekaan mutta ongelmia tulee siinä vaiheessa kun muut alkavat tietää asian paremmin kuin se joka on sitä kokeillut. Itsekin olen läskillä pari koelenkkiä ajanut, ei se mennyt asvaltilla niin mihinkään ja oli muutenkin melkoinen jyrä ajaa mutta minulle kyllä kovasti jälkeenpäin väitettiin että se kulkee ihan yhtä kevyesti ja herkästi kuin minun oma 29er XC-maasturi. No ei se kulje, ei edes lähelle, mutta ilmeisesti kokeilin väärin koska mielipiteeni poikkesi yleisesti hyväksytystä.

Ei tuo minun allekirjoitusteksti ole ihan tyhjästä tullut. Joskus on vaan pakko olla eri mieltä vaikka tietääkin että eihän siitä tule kuin sanomista.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^ Ajaakohan niillä (fixieillä) myös joku? Vai roikottaako vain koristeena tai rekvisiittana seinällä?
    mä olen kovasti yrittänyt... ei ole mun juttu.. mut haluaisin et olis... aina ne kuitenkin muuttuu vain sinkuloiksi (mitkä sitten on tosi kivoja)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Joskus on vaan pakko olla eri mieltä vaikka tietääkin että eihän siitä tule kuin sanomista.
    Eihän siinä, jos joskus. Mut jos joku on jo päättäny haluavansa läskin ja kyselee suosituksia, niin tarviiko sillekin alkaa vängätä, että et sä läskiä halua?

^Toi minustakin on kummallista. Voihan kysyjä olla hyvinkin huolellisesti miettinyt mitä tarvitsee, eli tietää mitä on tekemässä.
    Jos on ihan puhdasta sporttiläskiä etsimässä eikä mitään retkeilymallia johon saa kaikenlaisia tavaratelineitä yms niin näinä päivinä on Canyonilla läskeistä aika hyviä tarjouksia joten niitäkin kannattaa katsoa. Hinta/laatu varsin hyvin kohdallaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trek83 Katso viesti
    Mitä fatbikea suosittelisitte?
    Hinta noin 1500€ max. Hydauliset jarrut sais olla.
    Mielessä ollut esim. Felt DD70 tai DD30. Myös Mondraker Panzer ollut vaihtoehtona mielessä.
    Itse ostin Panzerin viime syksynä ja sen jälkeen se on ollut ajossa melkein päivittäin. Pyörä oli tuolloin vielä -25% alennuksessa. Talven ajoin originaali renkailla ja keväällä alle tuli JJ 4,8. Viimeisin investointi oli hieman pystympi stemmi jotta ajoasento nousi 30 mm. Minulla on ollut 29 täpäri Kona Hei Hei jo vuodesta 2012 ja se on kyllä läskin hankinnan jälkeen pölyyntynyt varastossa. Käy koeajamassa muutamaa eri läskiä. Niin minäkin tein ja se oli sitten menoa.

Muokkaus: Lapsille en ole fättejä ostanut, koska ne on niin julmetun painavia heille.

Itse en läskiä omista mutta ajanut olen ja nyt jos olisi maasturin hankinta ajankohtaista niin kokemuksieni perusteella jäisi läskipyörä käteen.
    Yleispyöräksi sitä en ehkä itselleni haluaisi mutta perus maastoiluun mielummin läski kuin normi maasturi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pepper Katso viesti
    Yleispyöräksi sitä en ehkä itselleni haluaisi mutta perus maastoiluun mielummin läski kuin normi maasturi.
    Perus maastoiluun Läski? Taidat olla anarkisti?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •