ElectrobikeHelkamaHuntteriCanyonRideGiant
Sivu 8 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 858

Aihe: Bikepacking-varusteet

  1. #211
    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    45
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lysmy Katso viesti
    ortliebillä kätevä etulaukku, saa jopa kevyeen lukkoon tarpeen vaatiessa:https://www.ortlieb.com/en/Ultimate6%20Classic/ ja tuosta nuo muut variaatiot. Toki jos ei halua/pysty kiinittämään tuota telinettä tankoon niin sitten ei toimi.
    Tuo on ihan kuningaslaukku! Ei ihan halvin, mutta todella toimiva (& mm. vedenpitävä). Pidemmilläkin retkillä saa avaimet, kännykän, rahapussin, evästä, irtohihaa/-lahjetta, takkia, sadetakkia, yms. helposti mukaan (& ajon aikana käyttöön). "Telakoitakin" saa erikseen, joten voi useammassa pyörässä käyttää samaa laukkua. Ja tuohon telakkaan on myös ostettavissa palikat, joihin saa lamppua, mittaria, jne. Itsellä siis tuo "pro" malli (mm. https://varuste.net/Ortlieb+Ultimate+6+M+Pro?_tu=49298), johon saapi kännykän kivasti mukaan & näkyville (toimii mittarina ja tarvittaessa karttana).

  2. #212
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.958
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Topsi Katso viesti
    Tuo on ihan kuningaslaukku! Ei ihan halvin, mutta todella toimiva (& mm. vedenpitävä). Pidemmilläkin retkillä saa avaimet, kännykän, rahapussin, evästä, irtohihaa/-lahjetta, takkia, sadetakkia, yms. helposti mukaan (& ajon aikana käyttöön). "Telakoitakin" saa erikseen, joten voi useammassa pyörässä käyttää samaa laukkua. Ja tuohon telakkaan on myös ostettavissa palikat, joihin saa lamppua, mittaria, jne. Itsellä siis tuo "pro" malli (mm. https://varuste.net/Ortlieb+Ultimate+6+M+Pro?_tu=49298), johon saapi kännykän kivasti mukaan & näkyville (toimii mittarina ja tarvittaessa karttana).
    Erittäin toimivana itsekin pidän, vaan ei kuitutankoon. Klicfixin kiinnite on parempi. Siinä vaijeri kiertää vain tangon ympäri ja kannattimen alapuolelta. Tuossa aamusella koitan uskaltautua tutkimaan mitä vammaa on varsin arvokkaaseen carbonitankoon tullut.
    Olen minä sitä suojannut mutta silti.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #213
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.186
    Heipsan

    Itselläni on menossa tankojen vaihto viikot, syy siihen on että en pidä/pysty ajamaan aika-ajo tikuilta (kokeiltu ja ei sitten onnistu) joten nyt sitten vaihtuu vaihteisto ja tanko. Ajatuksena on tangon suhteen se että saan tangon alle tilaa ja saan yli kuukauden reissun tavarat mahtuu kyytiin, kyllä bikepacking tyyliin mennään ja ihan teräsrunkoisella ja muuttenkin metalliosilla oleva pöörä. Kuitupöörä on sitten ihan maantieajoa varten. Tossa retkimankelissa kun mahtuu isompikin rengas niin mielellään sillä reissuun. Laitan kuvan sitten kun saan muutostyön tehtyä.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  4. #214
    XXL:n tarjousmailista bongasin että firma on alkanut myydä White-merkillä bikepacking-pussukoita. Hinta on tosi alhainen, mutta onko kukaan jo pyöritellyt käsissä sitä miltä toimivuus ja työn jälki vaikuttavat? Itsellä on pari huonoa kokemusta ko. ketjun hinnat alkaen -nyssäköistä (Bits), mutta näistä ei ole mitään hajua.

    Ainakin satulatankolaukussa oli varsin Apiduramaista ulkoasua.

  5. #215
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.311
    ^Runkolaukun laatu oli ainakin niin huono että en sitä ole uskaltanu reissuille ottaa mukaan. Vetoketju hajoaa

  6. #216
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    ^Runkolaukun laatu oli ainakin niin huono että en sitä ole uskaltanu reissuille ottaa mukaan. Vetoketju hajoaa
    Tuosta nyt myynnissä olevasta kokemus?

  7. #217
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.311
    ^Eiku se fat bag

  8. #218
    Satulalaukku oli ihan hyvän oloinen, joskin ohutta kangasta. Muut oli aika huonon oloisia ja pieniä. Käyttökokemusta ei ole, vaikka halpa hinta houkutti kokeilemaan satulalaukkua.

  9. #219
    Blackborow Guest
    Tänään tuli tuo satulalaukku. Minusta oikein asiallisen oloinen ottaen hinta huomioon. Kangas on toki ohuehkoa, mutta niin se on noissa merkkivalmistajienkin retkeilypussukoissa mitä nurkissa on, koska kevyeksihän nämä pyritään tekemään. Aika toki näyttää miten tuo kestää käyttöä, mutta itsellä tarve niin satunnainen, että uskon tuon palvelevan oikein mukavasti.

  10. #220
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.313
    Kunhan pitää vettä ja on tukeva.

  11. #221
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Aika toki näyttää miten tuo kestää käyttöä, mutta itsellä tarve niin satunnainen, että uskon tuon palvelevan oikein mukavasti.
    Eihän se lämmitä yhtään vaikka sitä käyttäs kerran 10 vuodessa jos just sen 10 vuoden ainoalla bikepacking reissulla sulla laukku lahoaa alle jossain keskellä ei mitään... Näissä varusteissa kantsii suosia parasta mitä rahalla saa. Siellä olet sit jossain korvessa revenneen laukun kanssa kamat ojassa ja mietit että milläs nyt eteenpäin. Sitä vitutuksen määrää ei voi edes kuvailla että kannattiko säästää se muutama kymppi silloin versus jos olis vaikka joku Apidura tai Arkel suoraan esim hankittuna.

  12. #222
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Näissä varusteissa kantsii suosia parasta mitä rahalla saa. Siellä olet sit jossain korvessa revenneen laukun kanssa kamat ojassa ja mietit että milläs nyt eteenpäin. Sitä vitutuksen määrää ei voi edes kuvailla että kannattiko säästää se muutama kymppi silloin versus jos olis vaikka joku Apidura tai Arkel suoraan esim hankittuna.
    Itse taas pyrin tekemään kaikki laukut itse, jotta saan täydellisen custom-mitoituksen ja -ominaisuudet. Lisäksi voin korjata laukut reissupäällä, jos jotain sattuu hajoamaan. Tähän asti ei ole vielä omat ompeleet tai xpac-kangas pettänyt.

    Kuvien perusteella noi Whiten kassit vaikuttaa hintaisekseen ihan päteviltä, pitäsi käydä joskus tarkemmin hypistelemässä noita.

    https://www.xxl.fi/search?q=Traveler
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  13. #223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Eihän se lämmitä yhtään vaikka sitä käyttäs kerran 10 vuodessa jos just sen 10 vuoden ainoalla bikepacking reissulla sulla laukku lahoaa alle jossain keskellä ei mitään... Näissä varusteissa kantsii suosia parasta mitä rahalla saa. Siellä olet sit jossain korvessa revenneen laukun kanssa kamat ojassa ja mietit että milläs nyt eteenpäin. Sitä vitutuksen määrää ei voi edes kuvailla että kannattiko säästää se muutama kymppi silloin versus jos olis vaikka joku Apidura tai Arkel suoraan esim hankittuna.
    Allekirjoitan. Itse ajoin vuosia Prismalaukuilla. Sen verran hepposia oli, että kokoajan sai pelätä hajoamista. Se ei tiettömien taipaleiden takana ole järin miellyttävä tunne

  14. #224
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Robin TransAm-pyörässä oli niin hienot laukut, että rupesin rakentelemaan vähän vastaavaa "hotellilta-hotellille" bikepacking settiä myös omaan maantiepyörääni. Ideana on siis saada mukaan ajonaikaiset vaihtovaatteet sekä "UL-tasoiset" arkivaatteet - joiden avulla on sitten kiva istuskella paikallisella terassilla ajopäivän jälkeen. Mukaan ei ole siis tarkoitus saada oikeastaan mitään isompia retkeilyvarusteita tai edes keitintä ruuanlaittoa varten, joten kovin paljoa tilaa ei lopulta tarvitse.

    Maantiepyörään ajatelin laittaa nyt runkolaukun, vaakaputkeen fuelpodin sekä aero-tankojen alle tulevan "hansikaslokeron", kuten Robillakin on tuossa TransAm-pyörässä.

    Aloittelin tämän projektin nyt runkolaukusta, jonka kiinnittämiseen käytin hieman poikkeuksellisesti velcro-tarrojen lisäksi myös nauhaa. Nauhaa käytin koska halusin tasaisemman kannatuksen etenkin laukun yläpuolelle, yksittäisten remmien kanssa laukut lähtevät helposti roikkumaan ellei remmit ole todella leveitä (=painavia) tai jos niitä ei ole aivan vieri vieressä (tämäkin lisää painoa). Lisäksi tuo nauhoitus pitää laukun kapeana, eikä tuohon nappaa polvetkaan niin pahasti kiinni kuin kovan velcro-tarran kulmaan (tämä nyt ei oikeasti ole kovin iso ongelma, mutta cyclon kanssa polvi nappaa joskus velcron reunaan kiinni, jos jalkaa liu'uttaa yläputkea pitkin). Pikkuisia asioitahan nämä ovat, mutta mielestäni nauhoituksesta tuli kyllä siisti ja toimiva - tosin hieman hidas tuo lauku on nyt asentaa, joten kyseessä on enemänkin set and forget -tyyppinen ratkaisu.

    Vetoketjulle tein taas tuollaisen suojaläpän, mikä tekeekin kassista mielestäni mukavan stealthin näköisen, mutta todellisuudessa tuo kyllä vähän hankaloittaa laukun käyttöä, etenkin silloin kun tavaraa yrittää kaivaa ajoasennossa suoraan laukusta. Toisaalta tuo tuo myös hieman sadesuojaa vetoketjulle, mikä ei ole tässä veden pitävä. Saumat ajattelin vielä käsitellä SeamSeal-/SeamGrip-aineella, jotte laukusta tulisi edes roiskeveden pitävä, saumojen määrästä ja toteutustavasta johtuen varsinaista vedenpitävyyttä tähän on kyllä mahdoton saada. Laukun yläosassa on myös tarralla suljettavat läpiviennit edessä ja takana, joten halutessaan erillisellä olevalla akulla olevia valoja on helppo käyttää.

    Seuraavaksi pitäsi sitten tehdä samaan sarjaan pari laukkua lisää, jotta pääsee tosissaan suunnittelemaan kesänreissua.

    Tämän uuden Aero-laukun kuvat löytyy OneDrivesta, josta löytyy myös nuo aikaisemmat viritelmäni.
    Tässä vielä pieni "esittelyvideo" tuosta uudesta laukusta ja alla yksi tiiseri.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  15. #225
    Widefootin Litercage -pullotelinettä sais taas loppuviikosta. Kolmen postikulut samat kuin yhden, joten onko Helsingissä (tai lähialueilla) kiinnostuneita tilaamaan yhden telineen ja jakamaan postikulut ($23,50)? Mulle voi laittaa yksityisviestillä jos kiinnostaa.

    https://www.widefootdesign.com/product/litercage-black/

  16. #226
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Onko kokemuksia tuosta Ortliebin runkolaukusta? Olen M-kokoiseen Silverbackin läskiin semmoista miettimässä, ja mittojen ja Ortliebin sapluunan mukaan L-kokoinen on liian iso. Mutta toisaalta jossain joku sanoi että mieluummin hommaa pikkusen ison laukun kuin pienen. Joten onko nuo semmoisia laukkuja että voi huoletta tilata muutaman sentin liian ison?

    Muuten tuo laukku menis hyvin, mutta vaakaputki jää vajaaksi. M-kokoinen laukku taas on tilavuuden puolesta vähän liian nafti. Nyt on Whiten FatBag, joka kyllä ihan ok sekin kun vaihdatti vetoketjun ja istuu hyvin, mutta kiinnostaa nuo Ortliebit kun ovat vedenpitäviä.

  17. #227
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Sen verran olen oppinut noiden itse tehtyjen runkolaukujen kanssa, että jo 0,5-1,0cm löysä on jo niin löysä, että tavarat rupeavat sieltä helposti pullottaa ja laukku rupeaa osumaan mm. polviin.

    Toisaalta tuossa vaikuttaa myös paljon se käytetty kangas. Itse käytän x-pac kangasta noissa lauluissa, joka on verrattain melko joustavaa. Ordliebin laukut saattavat sen verran napakkaa materiaalia, että tuo ei haittaa niin paljoa. Myös se mitä laukkuun pakkaa vaikuttaa merkittävästi. Myös läskin leveämmät kammet saattavat tuoda tuohon hieman lisää pelivaraa laukun kanssa, mulla itsellä on kokemusta vain GG-/Road-kalustosta noiden kassien osalta.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  18. #228
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Sen verran olen oppinut noiden itse tehtyjen runkolaukujen kanssa, että jo 0,5-1,0cm löysä on jo niin löysä, että tavarat rupeavat sieltä helposti pullottaa ja laukku rupeaa osumaan mm. polviin.
    Ok, tältä pohjalta tuo L-kokoinen ei sitten sopisi mitenkään. Mittojen puolesta vaakaputki on ehkä 1 cm liian lyhyt, mutta lisäksi Ortliebin etukulma on hyvin tylppä, joten laukku saattaa jäädä liian ruttuun kun tila saattaa loppua jopa viitisen senttiä liian aikaisin. Toisaalta...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Toisaalta tuossa vaikuttaa myös paljon se käytetty kangas. Itse käytän x-pac kangasta noissa lauluissa, joka on verrattain melko joustavaa. Ordliebin laukut saattavat sen verran napakkaa materiaalia, että tuo ei haittaa niin paljoa. Myös se mitä laukkuun pakkaa vaikuttaa merkittävästi. Myös läskin leveämmät kammet saattavat tuoda tuohon hieman lisää pelivaraa laukun kanssa, mulla itsellä on kokemusta vain GG-/Road-kalustosta noiden kassien osalta.
    ... Ortliebin kangas on aika ohutta, mutta sinänsä napakkaa. Ja mitä olen tuosta lukenut, tuo laukku on myös varsin ilmatiivis, joten laukku säilyttää joidenkin kommenttien perusteella hyvin sen muotonsa mihin sen jättää. Lisäksi laukun sisäpuolella on tarra jolla sitä saa estettyä pullistumista. Ja myös nuo leveällä olevat läskipyörän kammet pitäisi auttaa ettei polvet heti osu laukkuun.

    Pistin sitten kuitenkin sekä tuon M että L -kokoisen Ortliebin laukun tulemaan, sillähän tuo parhaiten selviää kuinka tuo isompi laukku passaa. Scandinavianoutdoors.fi:ssä on nyt pääsiäisen ajan ollut 20 e alennus yli 100 euron ostoksista koodilla "tipu20" (on vielä kolmisen tuntia) ja tuo koodi näkyy toimivan niin että ilmaiset postitkin saa vaikka loppusumma jäisi alennuksen jälkeen alle 100 euron. Tein laukuista eri tilaukset niin alennuksen sai kätevästi molempiin (M-laukulle jäi näin hintaa 89 e, L-laukulle 109 e). Pitää sitten palautella toinen, tai jos noihin tykästyy, laittaa toinen cyclocrossiin.

  19. #229
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Onko kokemuksia tuosta Ortliebin runkolaukusta? Olen M-kokoiseen Silverbackin läskiin semmoista miettimässä, ja mittojen ja Ortliebin sapluunan mukaan L-kokoinen on liian iso. [...] onko nuo semmoisia laukkuja että voi huoletta tilata muutaman sentin liian ison?
    Nyt on laukut kokeiltu ja sanoisin, että näiden kanssa mieluummin tilaa pikkusen pienemmän kuin ison. Materiaali ei ole sillä tavoin kangasmaista että pienet rutut tasoittuisi itsekseen, vaan vähän paksumpaa muovia joten laukku jää sen vuoksi mutkalle. L-kokoisella laukulla ei ole mitään asiaa läskipyörääni, vaan M on aika nappiin.

    Yllättäen L-koko ei ihan hyvin asettunut edes cycloon, joskin ylisuuruus oli niin pientä että jättänen sen silti. Lähinnä se edestä jäi liian ruttuun.







    mahead muokkasi tätä : 07.04.2018 at 15.01 Syy: Lisätty kuvia

  20. #230
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^Toi cyclo huutaa custom-pussia. Toinen pää rutussa ja alla hukkatilaa ainakin vuorokauden muonaa tai viittä rk:n lipasta varten.

  21. #231
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ^Toi cyclo huutaa custom-pussia. Toinen pää rutussa ja alla hukkatilaa ainakin vuorokauden muonaa tai viittä rk:n lipasta varten.
    Näin on. Tosin RK-lippaita en reissuillani kovin monia muutenkaan tarvitse. Vaikka mulla on kyllä koko pyöräretkeily muutenkin vielä alkutekijöissään, joten aioin cyclolla pärjäillä vaan päiväseltään. Läskillä sitten telttareissailua, siihen on sopiva ohjaustankolaukkukin hankittuna.

  22. #232
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    298
    Ortliebin Classic taka/etu/tankolaukut ostin aikoinaan Velosportin loppumyynnistä 50% alella kun lopetti Puhoksessa.

    Nyt ajattelin testata ristiriitaisia lausuntoja saaneita Alturan Ultralighteja kun myyvät niitä 35 euron poistona Merlinillä. Takalaukuilla paino yht. 2 kpl 480 grammaa. Kiinnitys on sitten ehkä se Akilleen kantapää. Laukut vielää matkalla joten ei vielä kokemusta, mutta olen varautunut että esim. alakiinnitystä joutuu petraamaan vahvemmalla kuminauhalla.

    Uutta makuupussia vielä arvon. Menossa Puolaan kuun vaihteen jälkeen ja ajattelin katsastaa onko kivijaloissa minkä hintaiset untuvamakuupussit verrattuna verkkokauppaan (Cumulus Lite Line 200/300/400). Kiina-pussiakin zoomailin, ne ei paljoa maksa vaikka maksaisi alvitkin. Mutta kankaiden laatuu hieman pohdituttaa ja sitä kautta hiostavuus.

    Kiinnostaisi myös sellainen food bagi, stem bag, snack pouch ja mitä kaikkia nimiä sillä on mutta ovat aika kalliita mielestäni, 35-50 euroa.

  23. #233
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.784
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 90kg Katso viesti
    Ortliebin Classic taka/etu/tankolaukut ostin aikoinaan Velosportin loppumyynnistä 50% alella kun lopetti Puhoksessa.
    ....
    Koska Velosport on Puhoksessa ollut?


  24. #234
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 90kg Katso viesti
    Nyt ajattelin testata ristiriitaisia lausuntoja saaneita Alturan Ultralighteja kun myyvät niitä 35 euron poistona Merlinillä. Takalaukuilla paino yht. 2 kpl 480 grammaa. Kiinnitys on sitten ehkä se Akilleen kantapää. Laukut vielää matkalla joten ei vielä kokemusta, mutta olen varautunut että esim. alakiinnitystä joutuu petraamaan vahvemmalla kuminauhalla.
    Mulla oli tollaset Tampere->Pärnu reissulla ja tuon vajaan tonnin aikana niistä kyllä petti lähes kaikki kiinnikkeet ja laukutkin kuluivat puhki parista kohtaa, joista laukku otti kiinni tarkkaan. Itse korvasin alakiinnilleet heti alkuun tukevalla klipsillä, jolla laukut sai kiristettyä paremmaksi, mutta yllä ne silti aika vempulat oli, mutta kuitenkin huomattavasti paremmat kuin alkuperäiset kuminauhat, jotka olivat kyllä vempulat.

    Sain nuo pienen taistelun jälkeen palautettua Evansille, josta otin rahat sitten takaisin. Eivät kyllä vakuuttaneet minua. Ja tuollaisten pannier-laukkujen jälkeen nämä bikepacking-ratkaisut, tuntuvat jopa ihan käteviltä.


    Edit: tässä vielä linkki, josta löytyy jonkin moisia kuvia tuosta pannier-viritelmästä.
    https://1drv.ms/f/s!AoDLvXqyiLaOhqh7ODFEmt75h98UEg
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  25. #235
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Koska Velosport on Puhoksessa ollut?
    Mikäs liike myi siellä Cannondalea about 10 vuotta sitten?Rush oli ostoslistalla tuohon aikaan kun käväsin Puhoksella,muistaakseni se todellakin oli Velosport kakkosliike joka oli toiminnassa pari vuotta.

  26. #236
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Mulla oli tollaset Tampere->Pärnu reissulla ja tuon vajaan tonnin aikana niistä kyllä petti lähes kaikki kiinnikkeet ja laukutkin kuluivat puhki parista kohtaa, joista laukku otti kiinni tarkkaan. Itse korvasin alakiinnilleet heti alkuun tukevalla klipsillä, jolla laukut sai kiristettyä paremmaksi, mutta yllä ne silti aika vempulat oli, mutta kuitenkin huomattavasti paremmat kuin alkuperäiset kuminauhat, jotka olivat kyllä vempulat.

    Sain nuo pienen taistelun jälkeen palautettua Evansille, josta otin rahat sitten takaisin. Eivät kyllä vakuuttaneet minua. Ja tuollaisten pannier-laukkujen jälkeen nämä bikepacking-ratkaisut, tuntuvat jopa ihan käteviltä.


    Edit: tässä vielä linkki, josta löytyy jonkin moisia kuvia tuosta pannier-viritelmästä.
    https://1drv.ms/f/s!AoDLvXqyiLaOhqh7ODFEmt75h98UEg
    Ikävän näköisesti antanut periksi. Ihan piri pintaan en ajatellut täyttää. Katsotaan kesän jälkeen tunnelmia *kop kop*

    Näenkö kuvista oikein että repeytymässä lanka on syönyt tarranauhasta läpi ja siten irronnut. Purjeneulomassa joskus aikoinaan työskennelleenä vetäisin kyllä saumaukset 3-pisteen zigzagilla enkä suoralla saumalla tuon laatuisissa kankaissa.

    Koska Velosport on Puhoksessa ollut?
    Mikäs se liike oli joka oli menossa konkkaan ja myivät loput pois halvalla, mutta sitten ei mennytkään ja jatkoi. Saatan muistaa nimen väärin.

  27. #237
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.219
    Minäkin muistan käyneeni Puhoksessa Cannareita ihmettelemässä eikä se Velosport ollut. Täytyykö tässä lähteä vanhoja Fillari-lehtiä tutkimaan...

    Vähän aiheeen sivusta mutta pysyykö nuo "fuel tank" -tyyppiset pienet laukut tuossa vaakaputken päällä pidemmässä rytyytyksessä ja täyteen pakattuna? Yleensä niissä on vaan pari tarraa kiinnitkseen eikä enempää. Alpkit Fuel Podia olen käyttänyt pienelle tankovalon akulle mutta valolenkit ovat olleet lyhyitä tunnin juttuja.

  28. #238
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.186
    Kyllä ne pysyy, itellä vaan vähän ohkanen vaakaputki, joten pikkasen liikkuu. Mut sitku siellä on tavaraa niin ei juuri liiku. Suosittelen laittaa runkoon sit suojateippii ettei maalipinta kulu.

    Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  29. #239
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Mulla oli tollaset Tampere->Pärnu reissulla ja tuon vajaan tonnin aikana niistä kyllä petti lähes kaikki kiinnikkeet ja laukutkin kuluivat puhki parista kohtaa, joista laukku otti kiinni tarkkaan. Itse korvasin alakiinnilleet heti alkuun tukevalla klipsillä, jolla laukut sai kiristettyä paremmaksi, mutta yllä ne silti aika vempulat oli, mutta kuitenkin huomattavasti paremmat kuin alkuperäiset kuminauhat, jotka olivat kyllä vempulat.
    Jos keveitä laukkuja haluaa niin täytyy kait taas suositella näitä Arkel Dry-Litesejä. Ei ole ollut monella reissulla käytössä mutta varmaan niillä tuon Kallen hajonneiden laukkujen kilsat nyt ainakin on takana ja ei mitään vikaa laukuissa. Eivät oo kuluneet mistään jne. Noiden ainut huono puoli on veemäinen kiinnitys (yläosastaan) tarakkaan. Ne kun saa kunnolla kiinni, ei niitä haluis irroittaa vasta kun kotona, mutta jos se ei haittaa niin suosittelen kokeilemaan. Alhaalta menee kiinni tarakkaan yhdellä kätevällä kuminauhan päässä olevalla koukulla. 540g on parin paino josta lähtee vielä vähän pois kun katkoo ylipitkät tarranauhat roskikseen.

    https://www.arkel-od.com/en/dry-lites.html


  30. #240
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 90kg Katso viesti
    Näenkö kuvista oikein että repeytymässä lanka on syönyt tarranauhasta läpi ja siten irronnut. Purjeneulomassa joskus aikoinaan työskennelleenä vetäisin kyllä saumaukset 3-pisteen zigzagilla enkä suoralla saumalla tuon laatuisissa kankaissa.
    Mitään tarranauhoja tuossa ei ole, mutta tuo nylon hihna on ommeltu tosiaan suoraan kiinni tuohon muovimaiseen "väli-/tukikankaaseen", joka on sitten liimattu itse laukkuun. Taisi noiden ommelten kanssa käydä niin, että ne pikkuhiljaa hinkkasivat itsensä puhki tarakan putkia vasten, jonka jälkeen ne sitten lähtivät purkaantumaan. Tilannetta ei auttanut tietenkään yhtään se, että tohon kohdistuu koko ajan ylös-alas liikettä, joka sitten väsyttää saumoja.

    Mietin, että tuon olisi saadut osittain korjattu siten, että olisi esim. Gorilla-teipillä suojannut kaikki paikat, jotka ottivat kiinni tarakkaan, mutta jotenkin olisi tuntunut hieman hullulta lähteä tekemään tuollannen massiivinen suojateippaus ns. kaupan valmiiseen (ja testattuun?) tuotteeseen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Noiden ainut huono puoli on veemäinen kiinnitys (yläosastaan) tarakkaan. Ne kun saa kunnolla kiinni, ei niitä haluis irroittaa vasta kun kotona, mutta jos se ei haittaa niin suosittelen kokeilemaan. Alhaalta menee kiinni tarakkaan yhdellä kätevällä kuminauhan päässä olevalla koukulla. 540g on parin paino josta lähtee vielä vähän pois kun katkoo ylipitkät tarranauhat roskikseen.
    Sama homma oli noiden Alturan laukkujen kanssa, kun ne sai kerran kiinni, ei niitä huvittanut enää irroitella, koska säätöjen piti olla kohdallaan todella tarkkaan, jotta ne istuivat hyvin tarakkaan.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •