Sivu 3 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 472

Aihe: Yt industries pyörät

  1. #61
    Onkos muuten noista DT m1900 kiekoista kokemuksia? Miten hyvin kestää ajoa ja onko helppo vetää tubelessiksi?

  2. #62
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    49
    Ei oo kokemusta m1900:sta, mutta e1900:sta on. Vuoden 2016 mallia. Tuli Capran mukana ja ajoa keväästä asti. Tähän mennessä takavanteessa yksi lommo ja vähän sivuttaisheittoa. Etuvanteessa ei mitään. Mulla ainakin toimii hyvin tubelessina gorillateipin ja stanin venttiilien kanssa. Kaverilla AM/EN jäykkäperässä ollu muutaman viikon samanlaiset e1900 kiekot DT:n omalla teipillä ja venttiileillä. Renkaat nousi ehkä hieman helpommin vanteelle DT:n teipin kanssa. Hänellä molemmat kiekot vielä täysin ehjät.

  3. #63
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.218
    MRBR:rä on julkaissu ensimmäiset fiilistelyt Feffsystä, itse olen eniten haeskellut kommentteja tuon polkutehokkuudesta, mutta ei tuo nyt julkaistu first ride -arvio kovin paljoa tuota vielä avannut (alla parit kommentit kopsattuna). Olisi kiva lukea vähän laajempaa vertailuarvostelua näistä moderneista 29er trailipyöristä.

    Arvostelun kommenteissa myös ihmetellään hieman tuota keulan 44mm offset lukemaa, kun ilmeisesti nykyisin tuo 51mm on tämän tyylisissä pyörissä yleisempi. Mua itse myös ihmetyttää se, että tuossa on BOOST perä, mutta keula on ihan normi leveyinen. Vaikkei YT tuolle mitään 27+ tukea lupaakkaan, niin luulisin/toivoisin, että tuohon mahtuisi kuitenkin taakse ainakin joku 2,8" rengas, jolloin eteen voisi heittää boost-keulaan 3,0" renkaan. Kun flip-chipin kääntäisi vielä korkeampaan asentoon, niin tuosta tulisi varmaan ihan mukavan trailimönkijän ilman, että keskiö olisi liian alhaalla.

    http://reviews.mtbr.com/yt-jeffsy-cf...st-ride-review

    The Jeffsy was easier to pedal than the Capra, which did fairly well itself. 175mm cranks do improve the pedaling feel, and zero pedal strikes were experienced even with the low bottom bracket.
    ...

    The surprising part of riding the Jeffsy is how fun it was even on flat terrain. Hard pedaling absolutely jets the bike forward. It pops out of corners, especially when using the proper body position — low and a tad back.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #64
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Vaikkei YT tuolle mitään 27+ tukea lupaakkaan, niin luulisin/toivoisin, että tuohon mahtuisi kuitenkin taakse ainakin joku 2,8" rengas
    Lähestyin alkukesästä YT:tä sähköpostilla plussarenkaiden sopivuudesta, niin vastaus oli, että ei mahdu. Näin sanoo valmistaja, mutta käytännössähän ne saattaa silti just ja just mahtua. Joku Jeffsyn omaava vois testata.

    Eilen löysin redditistä Capran ja Jeffsyn vertailua. Siellä taisi olla jossain välissä juttua myös polkemistehokkuudesta.

    https://www.reddit.com/r/MTB/comment...fsy_and_capra/

  5. #65
    Eilen kantoi postipate Jeffsyn ovelle. Laitoin kasaan, jotta pääsi vähän pihalla kokeilemaan. Tuosta rungon koosta kun oli pohdintaa aiemmin, niin pihalla pyörittelyn perusteella tuo L koko menee juuri tälläiselle 81-82cm inseamilla varustetulle kuskille. Reverb ihan alas laitettuna ja täydessä pituudessa niin istumakorkeus tuntuisi olevan just sopiva, yhtään ei ole kylläkään varaa nostaa muuten menee jalka suoraksi asti polkiessa. Kunhan pääsee ekalle kunnon lenkille lähiaikoina niin varmistuu tuokin asia sitten vielä. Muuten pyörä tuntuu 179cm pitkälle oikeen hyvältä. Tuosta plussarengas asiasta, edessä on kyllä tilaa noiden vakiorenkaiden ympärillä, mutta taakse tuskin mahtuu. Tuolla 2.4 Onzalla jää ihan olematon väli chainstayhin ketjujen puolella. Toisella puolella tilaa on vähän enemmän.

  6. #66
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    sattui tubesta silmään hienoja pätkiä.. https://www.youtube.com/channel/UCfR...view=0&sort=dd onkohan foorumilaisia?

  7. #67
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    kertokaahan capra kuskit,löystyykö horst linkin pultit usein jos ne on laitettu momenttiin?

  8. #68
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    514
    Ekalla tai tokalla lenkillä löystyi reilusti ja sen jälkeen momenttiin eikä sen jälkeen ole löystynyt (tsekannut olen tasaisin väliajoin). Pro tip, ei kannata sitä ulkopuolen 3 mm kuusiokoloa käyttää momenttiavaimella (pyöristyy helposti) vaan sisäpuolen T30:aa.
    My mom thinks I'm cool.

  9. #69
    Sain tänään haettua jeffsy AL:n. Maksusta kaksi arkipäivää ja lähti saksasta maanantaina, ja posti olisi tuonut perjantaina jos olisin ollut kotona. Omalle 181cm / 88cm jalan sisämittä ruholle pyörä on lähes täydellinen. Reverbin vartta näkyy joku 5-6cm, ja etäisyys tankoon on hyvä ihan tuosta satulan vakioasennosta. Itselläni ainakin oli ajaessa hauskaa, ja meno oli varmempaa kuin vanhalla jäykkäperällä, tai ainakin placebona toimii. Nättikin on luonnonvalossa. AL mallin mukana ei muuten tullut tubeless venttiileitä, ellei niitä ole piilotettu pirun hyvin pahvilaatikoiden sekaan.

    Ekalla lenkillä kaikki muuten hyvin, mutta pientä natinaa alkoi kuulua. Syynä varmaankin tuolla Pinkbikessä jo huomattu (http://www.pinkbike.com/forum/listco...mmentid6296046) takavaihtajan kaapeli keskiön alla. Ainakin sitä vääntelemällä sai äänen tulemaan, mutta en nyt vielä kerennyt rasvata niinkuin kehoitettiin. Edit: jep, vähän rasvaa sinne tulpan ja reiän väliin, ja äänet loppui.
    goatse muokkasi tätä : 16.08.2016 at 14.56

  10. #70
    Olisiko kellään Tampereella Jeffsyä koeistuttavaksi tai mahdollisesti jopa -ajettavaksi? Kuumottaisi kovasti mutta ei viitsisi sokkona hankkia. Mieluiten L-koossa.

  11. #71
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    31
    Vastaavasti jos PK-seudulla olisi jollain Jeffsy koeistuttavaksi niin olisin kiitollinen. M/L koko kun niiden välillä yritän arpoa

  12. #72
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    39
    Jaaha eilen rohkaistuin tilaamaan Jeffsy al comp 1 ja tilisiirron tein illalla klo 22. Saas nähdä miten toimitusprosesi tästä etenee. Miehellä on mittaa 175cm joten laitoin YT:n suositusten mukaan M koon tulemaan. Missään en pyörää päässyt testaamaan, että ihan sokkona meni tilaus sisään, mutta ei se nyt paljoa vikaan voi mennä. Se on sitten miehestä kiinni jos pyörä ei kulje.

  13. #73
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    Onko tarvinnut usein kiristellä kampia? Itsellä on ollut lg1 ja truvativin kammet tuolla preload säädöllä ja on joutunut suht tiheään niitä tiukkailemaan.

  14. #74
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    31
    Mäkin laitoin tilaukseen nyt Jeffsy Al Comp 1:n. Vähän mietin kokoa kun oon 179cm, 81cm inseam mutta tilasin kuitenkin L:n. Ymmärrettävästi YT:n tukikin oli sitä mieltä että pitkälle yläkropalle tuo M voisi olla liian lyhyt. Pahimmillaan täytyy vaihtaa hissitolppa lyhyempään mutta kokeillaan nyt ensin.

  15. #75
    Pitäisi sopia sulle. 179/81(-82) mitat ja L kokoinen tuli minullekin. Ylimääräistä pelivaraa ei juuri ole, eli satulaa valitessa ei kauheen möhköä passaa laittaa. Vaihdoin omaan 40mm stemmin, mutta alkuperäinenkin oli ihan hyvä.

    Taakse vaihdoin Rock Razorin tuon Ibexin tilalle, näyttää vierekkäin verratessa kovin kapealta tuo Schwalbe, 5-6mm eroa. Rullaa varmasti kyllä paremmin.

  16. #76
    Muutaman tunnin lenkki takana ja on tuo Jeffsy kyllä hauska peli. Otin AL mallin, koska en uskonut käyttäväni rct3 pikasäätöjä ja jäi rahaa muihin päivityksiin. Todella pirteä ajettava, ketterä ja rullaa mukavasti alustalla kun alustalla(Ibex,Rock Razor). Mukavasti saa ilmaa alle pienemmistäkin töyssyistä. Kooltaan pyörä on selkeästi isompi kuin edellinen jäykkäperä, mutta ihan yhtälailla se taittui tiukempiin paikkoihin. Tuli koluttua kivikot, juurakot ja neulaspohjaiset urat ja kaikilla alustoilla oli mukava päästellä menemään, pyörällä enempi menohaluja kuin kuskilla. Pari kertaa kävi polkimet kivillä, fläteillä sai olla vielä vähän lukkoja tarkempana kun ei tuo maavara ihan hirveän iso ole. Jyrkät ja teknisetkin mäet meni aika kevyesti ylös ilman ongelmia eli mukavasti se kiipeää. Painoahan tuossa jonkun verran on, mutta en sitä sen kummemmin huomannut ajaessa vaikka kevyemmän sarjan polkija olenkin, en voimalla runttaaja. Jälkeenpäin ajatellen pikasäädöt takaiskariin olisi varmasti ihan käyttökelpoinen ominaisuus, vaikka eteen en sellaisia edelleenkään yhtään kaipaa. Ei tuo pahasti notku ajaessa, mutta kyllä niitä säätöjä varmasti käytettyä tulisi.

  17. #77
    Capra AL saapui kotiovelle parisen viikkoa sitten ja nyt takana toistasataa kilometriä testailua. 175/75-kokoiselle M-koko todella hyvä satulatolpan ollessa mahdollisimman alhaalla. Lyhytselkäiselle ajoasento parani satulaa siirtämällä eteemmäs. Keula ja iskari molemmat olivat tuurilla valmiiksi 30% sagin kohilla. Samoista syistä kuin Kolme9 "tyydyin" pelkistettyyn malliin ilman rct3 pikasäätöjä, enkä kadu yhtään. Kiipeäminen flättipolkimilla on yllättävän helppoa. Jyrkimmät mäet mitä en olisi uskonut kiipeäväni polkimilla on menty ja sitäkin jyrkemmät mäet tultu alas, vieläpä ehjin nahoin. Tasamaan polkuajossa vaimennus ei ole kovin herkkää, eikä sitä ole haettukkaan, mutta kevyesti rullaa pidemmänkin matkan polulla kuin asfaltillakin. Alamäessä ja muussa rymistelyssä pyörällä pääsee ihan uusiin fiiliksiin.

    Alkumutuilun kyljessä löytyy jotain valitettavaakin! Sramin DB5 jarrut vaatii totuttelua kun eivät olleetkaan kovin tehokkaat, (edellisessä pyörässä avid code r), ja jarrut tarvitsevat myös ilmauksen. Vaihteisto täytyi tähdätä uusiksi ja pyörä vaati muutakin kiristelyä. Ohjainlaakeri pitää edelleen pientä naksuntaa ajossa sekä tankoa ilmassa kääntäessä, enkä löydä siihen syytä.

    Joka tapauksessa mahtava ostos ja tällä tullaan menemään vuosia!


  18. #78
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    Napsuukos muille capran omistajilla ohjainlaakerit? Pinkbiken foorumilla aika paljon juttua aiheesta.

  19. #79
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    39
    17.8 tilaus Jeffsystä sisään ja tänään 25.8 oli postipate kantanu pyörän kämpille, eli omasta mielestäni todella nopeaa toimintaa YT:ltä. Tämmöiselle 175cm ja 82cm inseamin omaavalle kaverille M koko oli kyllä aivan napakymppi. Ohjaamo on just eikä melkee oikeen pituinen ja satulakin napsahti sopivalle korkeudelle kun painoi hissin ylimpään kerrokseen. Ehkä sentin tai maksimissaan kaksi vois olla ylempänä, mutta se on helposti korjattu jos niikseen tulee. Kasaaminen onnistui ongelmitta ja säädöt olivat pääasiassa kohdillaan suoraan paketista. Ainoa mikä oli reippaasti pielessä oli etujarru joka laahasi jarrulevyyn huolella. No nopeella googletuksella löytyi hyvät ohjeet miten levyt kohdistetaan ja homma saatiin nopeasti kuntoon. Kauheen mittavaa koeajoa ei vielä ehtinyt suorittamaan, mutta noin ½h pikkulenkin ensituntemukset oli se, että kyllä tällä isommat kivet ja juuret ylitetään komeesti eikä polkemistehokkuudessakaan hirveesti kärsi penaltyä. Toki vanha fillari oli melko kisakiree XC tykki 100mm etujoustolla, joten on luonnollista, että nousut tuntu vähän raskaammilta. Toivottavasti viikonloppuna mies ja kelit on kunnossa, että pääsis ottaan vähä enemmän tuntumaa.

  20. #80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti beginneri Katso viesti
    Ohjainlaakeri pitää edelleen pientä naksuntaa ajossa sekä tankoa ilmassa kääntäessä, enkä löydä siihen syytä.


    Ettei letkut ratise? Avaa ohjaamo ja tsekkaa laakereiden kunto.

  21. #81
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hofu Katso viesti
    Napsuukos muille capran omistajilla ohjainlaakerit? Pinkbiken foorumilla aika paljon juttua aiheesta.
    Mulla napsu kans uutena. Kiristin aika tiukaks. Päästi kiristäessä yhden kovemman napsauksen ja ei oo napsunu sen jälkeen.

  22. #82
    Capra-kuskit: mahtuuko 2,8" renkaat?

  23. #83
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtb-zeta Katso viesti
    Capra-kuskit: mahtuuko 2,8" renkaat?
    Ei mahdu

  24. #84
    Olisiko PK-seudulla mahdollista päästä koeistumaan jonkun Jeffsyä tai Capraa L tai M koossa? Voin tuoda vaikka sixpäkin kaljaa vaivanpalkaksi.... Olen itse 179cm inseam 80-81cm ilman kenkiä niin hiukan mietityttää tuo koko.

  25. #85
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    341
    Mikseiköhän noita rungon värityksiä saa muuttaa vapaasti joka malleissa? Sama runko kuitenkin kautta linjan. Esim näyttäis tällä hetkellä siltä, että jos haluais keltaisella rungolla olevan Capran, niin pitäis tyytyä joko halvimpaan hiilari- tai aluversioon.

  26. #86
    Onkos Jeffsyjen omistajille ilmennyt mitään juputtamisen aihetta?
    http://www.samikokko.fi

  27. #87
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Onkos Jeffsyjen omistajille ilmennyt mitään juputtamisen aihetta?
    Ei mulla ainakaan ole mitään merkittävää. Etujarru (Sram) vähän laahaa välillä, olisikohan pieni ilmaamisen tarve? Edes vaijeriviennit eivät ole natisseet kuten joillakin (tässäkin ketjussa). Takavaihtajan vaijeria piti vähän kiristää (siitä pikasäädöstä) niin alkoi pysymään vaihteet päällä.

  28. #88
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    39
    Joo ei mullakaan muuta, mutta sama ongelma kun henrit, että etujarru (sram) laahailee vaikka olen yrittänyt muutamaan otteeseen jarrusatulaa keskittää uudelleen. Oikeestaan mitään muuta ei ole vielä ilmennyt. Nyt kun olen saanut enemmän kilsoja alle niin on vaan todettava, että on se hieno peli. Mitä enemmän vauhtia niin sitä paremmin pyörä "toimii". Pahemmistakin paikoista pääsee nätisti yli kun saa vaan pidettyä vauhtia yllä ja pyörä on tuonut omaan ajamiseen ihan uudenlaista varmuutta. Toivottavasti aurinkoiset syyskelit jatkuu niin on mukava ajella.

  29. #89
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    809
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti beginneri Katso viesti
    Alkumutuilun kyljessä löytyy jotain valitettavaakin! Sramin DB5 jarrut vaatii totuttelua kun eivät olleetkaan kovin tehokkaat, (edellisessä pyörässä avid code r), ja jarrut tarvitsevat myös ilmauksen.
    Joka tapauksessa mahtava ostos ja tällä tullaan menemään vuosia!
    Edullista parannusta voi kokeilla vaihtaa Centerline levyt noiden G2 levyjen tilalle. Ainakin itsellä parani DB5 jarrut näin. TUOSTA vielä juttua aiheesta.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  30. #90
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuke Katso viesti
    Joo ei mullakaan muuta, mutta sama ongelma kun henrit, että etujarru (sram) laahailee vaikka olen yrittänyt muutamaan otteeseen jarrusatulaa keskittää uudelleen.
    Et oo ilmeisesti kokeillut ilmata, auttaisikohan? Mä oon lähinnä seuraillut sen toimintaa toistaiseksi kun en oo vielä paljoa ehtinyt ajaa. Kahvan päästä kuuluu mulla liikkeen alussa pientä napsuntaa tms. mutta jarrutustehossa ei ole valittamista. Ei myöskään laahaa/osu paloihin kuin osalta matkaa mikä vähän vihjaisi että ehkä se levy ei ole ihan suora? Toleranssit tuossa näyttää olevan kyllä todella pienet. Sinänsä aika kosmeettista tuo on kun pysähtyy silti vähintäänkin riittävän hyvin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •