Sivu 16 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516
Näyttää tulokset 451 - 472 / 472

Aihe: Yt industries pyörät

  1. #451
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Haukipudas
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Kuulosta mielenkiintoiselta sillä kun itsellä oli 27.5 -18 pro racessa DPX2 kiinni niin ajoin 35%+ sägillä eikä pohjannut kertaakaan, isoja hyppyjäkin tuli tehtyä (pituus 4m+ pudotus 1.5m+). Painoa itsellä ajokamoissa ~93kg. Mikä iskari kiinni? Nyt kun vaihtoi DHX2 tilalle ja se tuli TF tunedilta tuunattuna jeffsyn progressiiviseen linkustoon, omaan painoon ja ajotyyliin niin on kyllä moninkertaisesti tuota Deepeetä parempi, kyllä taas varmuus mäkeen mentäessä kasvoi ja sitä vain lisäsi 36 170mm keula.
    Tein tarkempia mittauksia ja huomasin että tuo 23% ei ihan pitänyt paikkaansa, kyseessä olikin oikeasti noin 26-28% sägi. Iskari on dps performance elite malli. Pohjaa tollasesta varmaan puol metrii korkeasta hypystä flätille.

  2. #452
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.229
    Jossain taitaa olla vikaa. Tai siis lähinnä iskarissa. Kyllä pohjaamiseen tuolla sägillä pitäisi pudotuksen olla selvästi puolta metriä korkeampi.

  3. #453
    Semmonen Jeffsy syntyi talven aikana, jousitus vaihtui kokonaan sekä runko kävi maalauksessa.

    Embrace the moment

  4. #454
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.229
    Todella hieno! Väri on upea ja näyttää tosi laadukkaasti maalatulta ja lakatulta.
    Mielestäni iso positiivinen parannus verrattuna siihen alkuperäiseen väriin ja liiaalliseen oranssiin sen kanssa.
    Paljonko tuollainen maalauttaminen laatupajalla maksaa?

  5. #455
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Todella hieno! Väri on upea ja näyttää tosi laadukkaasti maalatulta ja lakatulta.
    Mielestäni iso positiivinen parannus verrattuna siihen alkuperäiseen väriin ja liiaalliseen oranssiin sen kanssa.
    Paljonko tuollainen maalauttaminen laatupajalla maksaa?
    Samaa mieltä oranssin kanssa ja tuntuu että vieläkin voisi vähentää, katsotaan ja kokeillaan. Lakka näyttää erityisen hyvältä kun sen vahasi huolellisesti ja sekin on vasta kovettumis vaiheessa, kuukauden päivät menee mutta eipähän tuolla näillä leveysasteilla polkujakaan vielä näy. Rungon maalaus maksoi 350€ mikä oli mielestäni hyvinkin kohtuullinen kun osia oli purettuna 4 ja pientä piperrystä tuollainen fillarin runko ammattimiehelläkin. Ruiskumaalaus.
    Embrace the moment

  6. #456
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.437
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeremtb Katso viesti
    Tein tarkempia mittauksia ja huomasin että tuo 23% ei ihan pitänyt paikkaansa, kyseessä olikin oikeasti noin 26-28% sägi. Iskari on dps performance elite malli. Pohjaa tollasesta varmaan puol metrii korkeasta hypystä flätille.
    Sulla on iskari varmaan jotenkin rikki. Kokeilin uutena jotain melkeen 50% sägiä mun Jeffsyssä Fox DPS factory iskarissa ja en silti saanut sitä pohjaamaan mun ajossa Espanjassa enkä Suomessa. Sen jälkeen sieltä poistettiin Fillariosassa kaikki volume spacerit ja se on silti riittävän progressiivinen mun ajoon.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  7. #457
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    438
    -19 mallin Capra kuskien mielipiteitä pyörästä kuulisin mielellään, mäessä varmasti loistava mutta miten polkuajo? Testeissä kehuttu jopa leikkisäksi mutta myös vakaaksi vauhdissa, hienoa jos nämä ominaisuudet on saatu yhdistettyä.

  8. #458
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    79
    Itsellä pelkästään positiivista kokemusta 2019, 29-Caprasta polkuajosta reilun kolmen kuukauden ajalta. Ei oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa - positiivista paljonkin. Juu, pyörässä on varmaankin paljon 'ylimitoitusta' tähän käyttöön: jousitus, jarrut, jne, mutta en ole mitenkään kokenut tätä haitaksi. Kiipeää Eaglen avulla kuin Cauris ja tasamaalla vauhti on ainoastaan kiinni polkijan reisivoimasta. Hyvin on ryhmälenkeillä mukana pysynyt. Vakiorengastus on dh-painotteinen, mutta toisaalta on ainakin pitoa ja kestävyyttä kivien raapimisiin. Omasta mielestä Capran paras 'ominaisuus' on runko itsessään - todella matala 'stand over', joka yhdistettynä hissitolppaan on mielestä todella hyvä käytännön ajotilanteissa. Joo, ja tietty kun pyörää suuntaa alamäkeen, niin tällöin hauskuus vasta alkaa :-)

  9. #459
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    438
    Itsellä Pole Evolinkki 158 niin tottunut kyllä pitkäjoustoisella polkujakin ajamaan, ainut mikä Polessa pikkaisen sylettää on tietynlainen kikkailun hankaluus, ajomiehet sen kyllä handlaa Polellakin mutta kun toisena pyöränä Vituksen sähkäri niin on se vaan paljon helpompi käsitellä pikkupyörityksessä vaikka on painava..

  10. #460
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.437
    Näyttää tällä hetkellä olevan 1000 euron alennus kaikista Pro Race -malleista. Aika hyvä diili jos nyt on uutta fillaria vailla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Itsellä Pole Evolinkki 158 niin tottunut kyllä pitkäjoustoisella polkujakin ajamaan, ainut mikä Polessa pikkaisen sylettää on tietynlainen kikkailun hankaluus, ajomiehet sen kyllä handlaa Polellakin mutta kun toisena pyöränä Vituksen sähkäri niin on se vaan paljon helpompi käsitellä pikkupyörityksessä vaikka on painava..
    Mä oon huomannut ton saman, että en tykkää ajaa liian pitkällä reachilla ja akselivälillä olevalla pyörällä ja sen takia rullailenkin edelleen tyytyväisenä omalla '16 mallin Jeffsy:lla.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #461
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    64
    Nappasin 29 jeffsyn 1685 eurolla. Oli yhtä kokoa vissiin 1 kpl jonka sain jo ostoskoriin ja 5min päästä olikin out of stock. Illalla sai sen kuitenkin uudestaan koriin ja ostettua. Toivoa sopii ettei ole varastosaldomoka ja pyörä on tulossa.

    On kyllä kohtalaisen hyvä hintalaatusuhde jo tuossa!

  12. #462
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    438
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Näyttää tällä hetkellä olevan 1000 euron alennus kaikista Pro Race -malleista. Aika hyvä diili jos nyt on uutta fillaria vailla.
    Voi perkele, meni ostohousut persvakoon saakka..

  13. #463
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.437
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Voi perkele, meni ostohousut persvakoon saakka..
    Joko tilasit?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  14. #464
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    438
    Jahkailin ja jahkailin kun olen just kahen koon välissä enkä osannut päättää Capra vai Jefsy kun Jefsy pro race malissa +10mm joustoa, olis varmaan ollu aikamoinen jokapaikan vehje, ja nyt näyttää olevan "out of stock" Ehkä hyvä niin, on se kuitenkin järkky määrä rahaa vaikka tonnin ois pois saanutkin.

  15. #465
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.437
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Jahkailin ja jahkailin kun olen just kahen koon välissä enkä osannut päättää Capra vai Jefsy kun Jefsy pro race malissa +10mm joustoa, olis varmaan ollu aikamoinen jokapaikan vehje, ja nyt näyttää olevan "out of stock" Ehkä hyvä niin, on se kuitenkin järkky määrä rahaa vaikka tonnin ois pois saanutkin.
    Veikkaan, että tuo Jeffsy Pro Race olisi ollut ihan riittävä, mutta nyt jäi käteen siis vaan kakkaiset ostohousut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  16. #466
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    64
    Posti kertoo että jeffsy paketti on lähellä. Ensimmäinen täpäri itselle niin kannattaako jotain pultteja erityisesti tarkistaa/käyttää irti/rasvata/laittaa lukitetta linkustosta tms? Olin lukevinaan esim. canyonin ketjussa että kaikki ei ole ollut aina valmiiksi kunnossa ja on tullut ongelmia.

    Mietin myös rengastusta,näyttää olevan maxxis minion dhr II molemmissa päissä. Jostain muistan lukeneeni että rullaavampi takarengas voisi olla hyvä, koitetaan kuitenkin mille tuo tuntuu.

  17. #467
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sboke Katso viesti
    Posti kertoo että jeffsy paketti on lähellä. Ensimmäinen täpäri itselle niin kannattaako jotain pultteja erityisesti tarkistaa/käyttää irti/rasvata/laittaa lukitetta linkustosta tms? Olin lukevinaan esim. canyonin ketjussa että kaikki ei ole ollut aina valmiiksi kunnossa ja on tullut ongelmia.

    Mietin myös rengastusta,näyttää olevan maxxis minion dhr II molemmissa päissä. Jostain muistan lukeneeni että rullaavampi takarengas voisi olla hyvä, koitetaan kuitenkin mille tuo tuntuu.
    Ei varmaan haittaa tarkistaa onko pultit kiristetty oikeisiin momentteihin ja muutenkin silmäillä läpi runko ja osat naarmujen/kolhujen varalta. Muutaman reissun jälkeen on hyvä tarkastaa, ettei pultit ole löystynyt kun osat hakevat paikkaansa.

    Testaa ensin miltä tuntuu nuo renkaat ja tee sen jälkeen päätös. Kesällä rullaavampi takarengas on kätevä ja helpottaa tasaisia osuuksia.

    Onnea uuden pyörän omistajalle ja kovaa ajoa.

  18. #468
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    64
    Ekat kilometrit saatu alle ja onhan tuo hauskan oloinen peli. Alamäkijuurakko/kivikko on siistiä ryskää menemään kun voi ajaa niin kovaa. Ylämäkeen on ihan yhtä raskas kun muillakin pyörillä, ei kevyt mutta ei nyt mikään kauhea tankki Vähän yllätyin miten napakka ajotuntuma on tasamaa juurakkopolullakin, vieläkin saa persettä nostella tai sitten pitää opetella iskarien säätöä. Tossa tuli pike rc ja monarch r.

    Renkaista en ole varma kun on niin vähän kokeillut erilaisia. Kyllä noilla minion dhr II renkailla ajaa mutta kiinnostaa mihin muut on päätyneet suomen maastossa. Onhan nuo raskaammat ajaa kun tottunut xc renkaisiin mutta on pitoakin eri lailla kun tulee vauhtia. Ehkä jotain välimaastoa xc kumin ja tommosen ison nappularenkaan välillä?

    e: semmonen huono puoli tässä pyörässä on että enää ei voi syyttää mitään muuta kuin omaa huonoa kuntoa ja taidon puutetta jos homma ei suju

  19. #469
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.437
    Mulla pyörii 95% ajasta Suomessa ajellessa Jeffyssä 29x2.35" Maxxis Ikon Exo TR 3C MaxxSpeed takana ja edessä 29x2.4" Maxxis Ardent Exo TR Dual.
    Eteen saatan joskus laittaa 29x2.5" Maxxis Minion DHF Exo TR 3C MaxxTerran ja yleensä sillon taakse menee tuo Ardent.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  20. #470
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.229
    Itselleni ei Ardent riitä pidon puolesta yleisrenkaaksi (jolla ajetaan myös sadepäivinä tai niiden jälkeen märällä). Ardentit edessä ja takana 2.4 leveinä takajäykässä 29-pyörässäni käytössä ja aina on kaduttanut, jos sillä on märille juurille tai kallioille lähtenyt. Kuivalla menee toki ja työmatkalla taas on puolestaan liikaakin tietty. Olen nyt vaihtanutkin taakse rullaavamman ja edessä on Ardent. Mutta menen metsään tällä pyörällä vain kuivalla ja kostealla taas lähden täpärillä jossa Minionia ja vastaavaa.

  21. #471
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    102
    Minulla olisi kysymys liittyen Capra 27 Al Base/Capra 29 Al Base kokoon. Itse olen 183cm pitkä ja jalan sisämitta n. 85-86cm ja pituuden puolesta olen juuri L- ja XL välimaastossa.

    YT:n sivuilta L koko 174-184cm pituisille kuskille ja XL koko 183-193cm pitkille, kumpaan kannattaisi kallistua?
    2fat4u

  22. #472
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    359
    Lyhyt jalkaisen piti ottaa M, koska hissitolppa. Muuten L ja 177cm. Ottaisin XL sinuna, ongelma voi olla ainoastaan tuo hissitolppa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •