Sivu 15 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415
Näyttää tulokset 421 - 447 / 447

Aihe: Yt industries pyörät

Näköjään uusia kulkineita ilmestynyt tuonne sivustolle. Ei vielä uutta Jeffsya, mutta ehkä se sieltä vielä tulee.

Promovideo uudesta jeffsystä.

Jos tekemästäni vertauskuvasta mitään voi päätellä niin näyttäisi ihan silmällä katottuna olevan loivempi keula ja jyrkempi satulaputki nykytrendin mukaan. Voi olla että silmät harittaa. Videossa mahdollisesti myös 29 renkuloilla kun vanha versio tuossa 27.

Odotan kyllä innolla. Ehkä vahvin vaihtoehto do-it-all härpäkkeeksi jos uuteen pyörään päätyy ja sattuu olemaan vielä varastossa kun on rahaa tilillä.

Uusi 29 Jeffsy.
    Damn, geo näyttää täydelliseltä omaan makuun
    Kaikkee hupsua sitä miettii ku oma pyörä ollu pajalla kohta 4kk
    Löytyy myös xxl koko.
    Edellisen mallin perää ovat jossain arvosteluissa moittineet hiukka liian progressiiviseksi, liekkö tullu muutosta...

Lähetetty minun Pixel laitteesta Tapatalkilla

Hyvin Polemainen seat tube angle, näyttää yleistyvän.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sak Katso viesti
    Uusi 29 Jeffsy.
    Damn, geo näyttää täydelliseltä omaan makuun
    Kaikkee hupsua sitä miettii ku oma pyörä ollu pajalla kohta 4kk
    Löytyy myös xxl koko.
    Edellisen mallin perää ovat jossain arvosteluissa moittineet hiukka liian progressiiviseksi, liekkö tullu muutosta...

Ei Al compia? Pöh, en ole varma 34 rhytmin alamäkikelpoisuudesta ja hiilarimallit on kalliita

Ja alurungot on edellisen vuoden geolla? Ei hel...

Ei tuu kauppoja Paitsi jos rikastuu ja tulee hinku hiilikuituun mitä epäilen.
    sboke muokkasi tätä : 11.01.2019 at 20.56

Mietinnässä eka täpäri kevääksi, vaihtoehdot alkavat olemaan canyon al 5.0 ja jeffsy, jeffsyssä mietytättää että 27 vai 29 ja mikä koko, olen 176cm pitkä joten osuu tuohon M-L väliin, maastopyörä kokemus rajoittuu tämänhetkiseen jäykkikseen joka on 29 tuumainen canyon grand canyon kokoa M ja on ollut passeli.

Viltsuli ottaisin sinuna Jeffsyn tuolla uudella geometrialla ja M-koossa. M-koon 454 cm reach riittänee kyllä. Ja 29 kiekoilla.
    Jos aiot ostaa alumiinirunkoisen, ja siinä on todellakin vanha geometria niin kuin tällä hetkellä sivut näyttävät, niin valitsisin Spectralin (toki se on silloin 27.5) Jeffsyn sijaan. Mutta kyllä ne 29-kiekot ehkä kuitenkin olis yleismaailmallisesti ajateltuna järkevin vaihtoehto. Jos pääsee koeajamaan molempia vaihtoehtoja ja omassa käytössä 27.5 tuntuu paremmalta niin toki silloin se. Uutta Jeffsyä ei tietty pääse testaamaan mutta siis vastaavantyylisen pyörän 29 ja 27.5 kiekkokoon pyöriä vertaamalla päätellen.
    kauris muokkasi tätä : 12.01.2019 at 08.38

Kyllä nuo cf mallit on vähän ulkona budjetista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sboke Katso viesti
    Ei Al compia? Pöh, en ole varma 34 rhytmin alamäkikelpoisuudesta ja hiilarimallit on kalliita

Ja alurungot on edellisen vuoden geolla? Ei hel...

Ei tuu kauppoja Paitsi jos rikastuu ja tulee hinku hiilikuituun mitä epäilen.
    Juurikin uutta AL Compia odottelin, mutta kuten aiemmin kirjoitin niin ostohousut lipsahti jalkaan jo joulun alennuksien aikaan.

Kun huomasin, että alu Jeffsy on vanhalla geolla ja Comp jäi valikoimasta pois niin harmitukselle ei jäänyt tilaa, kun postimies kuljetti tänään viime vuoden CF mallin kotiovelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihviuh Katso viesti
    Juurikin uutta AL Compia odottelin, mutta kuten aiemmin kirjoitin niin ostohousut lipsahti jalkaan jo joulun alennuksien aikaan.

Kun huomasin, että alu Jeffsy on vanhalla geolla ja Comp jäi valikoimasta pois niin harmitukselle ei jäänyt tilaa, kun postimies kuljetti tänään viime vuoden CF mallin kotiovelle.
    Kuolasin noita hyvänhintaisia cf malleja ja sitten katsoin pankkitiliä.. Ehkä joskus sen hiilikuitupyörän saa mutta ei muutamaan vuoteen

Hyvähän se entinenkin jeffsy on mutta jotenkin ärsyttää tuommonen että tuodaan uutta mutta vain kalliimpiin malleihin ja se jokamiehen sweet spot missä jeffsy comp, canyon spectral 6 ym on pyörineet pikeineen on jäänyt pois niin ei tässä nyt ostohousuja vedetty jalkaan. Joka toinen päivä tuntuu että ostan endurotykin koska en osaa ajaa alamäkeen ja joka toinen päivä trailipyörän koska se on hauskempi polulla. YT ei nyt vastannut tähän haasteeseen

Kovasti on kyllä hinnat nousee parissa/kolmessa vuodessa näissä kun postimyyntipyörissäkin pikkasen vajaalla neljällä tonnilla (3958,90€) saa vasta GX Eaglea ja Pikeä. Köyhälle toki vaan kallista...

Jos edelleen sallitaan hieman ohi otsikon mutta keskusteluun kuitenkin liittyen, niin kuituisista kaksyseistä esim tää Canyonin Neuron cf8 on 2699 hinnallaan aika kilpailukykyinen. Ja jos joustoa ei ihan niin paljoa tarvitse. Sen M koossa reach 433 kun alu jeffsyssä on 425. Ei vastaa uutta cf jeffsyä siis mutta vähän pidempi kuin vanha ja siis edelleen nykyinen alu.
    L taas ei valitettavasti tule Canyonilta alle 180 senttiselle tod näk kyseeseen koska satulaputki on niin pitkä. Viltsuli sinua ajatellen siis.
    https://www.canyon.com/fi/mtb/neuron...on-cf-8-0.html

Mua henk koht kiinnostaisi kylläkin päästä kokeilemaan (uudistetun geon Jeffsyn lisäksi) Yt Capraa kaksysinä vaikka aluna. 2499 hintaan Lyrikkiä, super deluxea, eaglea, pätevät renkaat, 160 joustoa, moderni geometria. Vielä jos kiekot olis dt:n 1900 sarjan sijaan 1700 sarjaa (ja hinta vaikka sitten 200 enemmän) toi olis vielä täydellisempi.
    https://www.yt-industries.com/en/det...6/sCategory/92

Lainaus Alkujaan tämän lähetti carp Katso viesti
    Kovasti on kyllä hinnat nousee parissa/kolmessa vuodessa näissä kun postimyyntipyörissäkin pikkasen vajaalla neljällä tonnilla (3958,90€) saa vasta GX Eaglea ja Pikeä. Köyhälle toki vaan kallista...
    Jeffsyt ja YT:t yleensä ovat toki postimyyntipyöriä, mutta mielestäni sen ei tarvitse aina tarkoittaa että niiden tulee olla huomattavan halpoja. Hinta on yksi kilpailutekijä, jota voi käyttää siinä määrin kun on tarve (tai mahdollista). YT on niittänyt mainetta hyvillä tuotteillaan viime vuosien aikana ja on ainoastaan järkevää ja luonnollista että nostavat hintoja pikkuhiljaa.

Onhan tuo uusi Jeffsy kuitenkin vielä noin tonnin halvempi kuin Spessun, Trekin tai vaikka Santa Cruzin vastaavat. 4000e hintaluokkaan Canyonilla taas on kyllä parempaa osaa ja mm. kuitukiekkoa jo mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mua henk koht kiinnostaisi kylläkin päästä kokeilemaan (uudistetun geon Jeffsyn lisäksi) Yt Capraa kaksysinä vaikka aluna. 2499 hintaan Lyrikkiä, super deluxea, eaglea, pätevät renkaat, 160 joustoa, moderni geometria. Vielä jos kiekot olis dt:n 1900 sarjan sijaan 1700 sarjaa (ja hinta vaikka sitten 200 enemmän) toi olis vielä täydellisempi.
    https://www.yt-industries.com/en/det...6/sCategory/92
    Suht pienet erot jää nyt geon ja joustojen puolesta uuden Jeffsyn ja Capran välille. Osaako tällainen omaksi ilokseen ajeleva perusjamppa ottaa lyhyemmän jouston tuomat ja vajaan kilon painonsäästön tuomat edut irti ajoissaan, vai olisiko parempi vaihtoehto mennä suoraan "all in" Capraan? Olisi sitten ainakin kyvykäs pyörä kaikkiin mahdollisiin hissimäkiin mihin vain uskaltaa vaikka Suomen rajojen ulkopuolellakin. Toisaalta voi argumentoida, että Capra olisi itselle aivan varmasti liian iso pyörä yli 90% omiin ajoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    Toisaalta voi argumentoida, että Capra olisi itselle aivan varmasti liian iso pyörä yli 90% omiin ajoihin.
    Niin mullekin olisi mutta silti se houkuttaisi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Niin mullekin olisi mutta silti se houkuttaisi
    Kertokaas joku capran omistajista kuinka paljon se ketuttaa tuolla ajella meidän ahtailla kivi/juurakko poluilla?

Noniin, nyt tuli uus 2018 jeffsy tännekin. Koossa L ja 150mm hissitolpalla istuin koirkeus on liian korkea. Mitat 180/84inseam ja satula sentinverran liian korkealla. Muuten pyörä tuntuu oikein passelilta ja sopivan kokoiselta. Onkohan tuota trs+ hissitolppaa mahdollista "lukita" niin ettei nousisi ylimpään tasoon asti? Lueskelin että muilla ollut samanlaista ongelmaa, millasta tolppaa olette vaihtaneet tilalle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dillek1 Katso viesti
    Noniin, nyt tuli uus 2018 jeffsy tännekin. Koossa L ja 150mm hissitolpalla istuin koirkeus on liian korkea. Mitat 180/84inseam ja satula sentinverran liian korkealla. Muuten pyörä tuntuu oikein passelilta ja sopivan kokoiselta. Onkohan tuota trs+ hissitolppaa mahdollista "lukita" niin ettei nousisi ylimpään tasoon asti? Lueskelin että muilla ollut samanlaista ongelmaa, millasta tolppaa olette vaihtaneet tilalle?
    Juu itsellä oli sama tilanne. Tilalle tuli 130mm Rockshox Reverb. Rahallisesti en menettänyt mitään, mutta heman ketuttaa kun ei hissitolppa toimi enää pakkasella. Trs+ tolpassa taas ärsytti (koon lisäksi) sivuttaisliike ja neliportainen korkeussäätö.

Vähän turhan jytky vehje tuo uusi Jeffsy omaan makuuni. Menee jo liian lähelle Capraa. Itse ajelen vielä ihan tyytyväisenä omalla '16 mallin Jeffsy CF Pro:lla. Jos uudelle pyörälle olisi tarvetta, niin omalle ajotyyylilleni ja mieltymyksilleni varmaan Canyonin uusi Neuron CF olisi jopa parempi valinta.

Täällä hieman arvostelua tuosta uudesta Jeffsystä: https://www.bikeradar.com/mtb/gear/c...st-ride-52397/
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JP. Katso viesti
    Kertokaas joku capran omistajista kuinka paljon se ketuttaa tuolla ajella meidän ahtailla kivi/juurakko poluilla?
    Mulla on 27 Capra ja parhaimmillaan se on tietty alamäkivoittoisella pätkällä/mäessä, mutta itse tykkään käydä sillä ihan noilla rennoilla porukkalenkeilläkin. Toisena fillarina on Canyon Dude ja etenkin kesäkelillä on vaikea päättää kummalla lähtisi porukkalenkille. Capra menee kivikot ja juurakot hyvin, mutta jos sitä yrittää vauhdikkaasti viedä ilman mäkeä, niin vaatiihan se kuskilta enemmän. Mun mielestä soveltuu hyvin rauhalliseen kannonkiertoon, sekä tietty alamäkihommiin.
    Itse pidän näillä kannonkiertolenkeillä takaiskaria lähinnä lukkoasennossa ja keulaa lukossa tai pedal-asennossa.

Mulla on Canyonin Spectralissa Ks Lev Si ja 185 senttisenäkin L-kokoisessa pyörässä satulan saa vain juuri ja juuri tarpeeksi alas. Mutta Ks Lev Si:ssä on hississä portaaton korkeuden säätö ja usein maastossakin nostan sen vain lähes yläasentoon enkä ihan ylös. Eli siis ei siitä tuolla tolpalla hirveästi olis haittaa vaikka satulatolppaa ei aivan saisikaan edes rungon sisään niin pitkälle, että yläasennossaan satula olisi sillä itselle mahdollisimman suurella siirtymä-/tasamaa-/ylämäkiosuuskorkeudella. Eli siis, että voihan sen tolpan nostaa vain 140 tai 130 milliä korkealle sen käytössä olevan 150 mm sijaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArvoPentti Katso viesti
    Mulla on 27 Capra ja parhaimmillaan se on tietty alamäkivoittoisella pätkällä/mäessä, mutta itse tykkään käydä sillä ihan noilla rennoilla porukkalenkeilläkin. Toisena fillarina on Canyon Dude ja etenkin kesäkelillä on vaikea päättää kummalla lähtisi porukkalenkille. Capra menee kivikot ja juurakot hyvin, mutta jos sitä yrittää vauhdikkaasti viedä ilman mäkeä, niin vaatiihan se kuskilta enemmän. Mun mielestä soveltuu hyvin rauhalliseen kannonkiertoon, sekä tietty alamäkihommiin.
    Itse pidän näillä kannonkiertolenkeillä takaiskaria lähinnä lukkoasennossa ja keulaa lukossa tai pedal-asennossa.
    Kiitos palautteesta,

Tuo on toki aina pelastava tekijä kun on toinen pyörä tallissa =)

Toki jos molemmat päät kiinni on parempi kun auki että on kiva käydä perusteknistä polkua ajelee niin ehkäpä tuo Jeffsy olisi parempi kompromissi parkin ja polkujen väliltä kun Capra. Trekin Slashia kun koeajoin niin siitä kyllä tuli sellainen fiilis että tällä voi ajaa kaikki omat polkuajot / mäkiajot.

No ne on näitä mielipidejuttuja

Mulla oli sama homma XL koossa. Päädyin vaihtamaan hissitolpan (Crankbrothers Highline 150mm) päikseen toisesta pyörästä, koska satuin huomaamaan että CB:n tolpassa "kaulus" oli huomattavasti lyhyempi. Onneksi näin, muuten olisi joutunut harkitsemaan palautusta tai hankkimaan lyhyemmän hissitolpan.. Tuossa TRS+ tolpassa on muutama eri asento, lukituksesta en silloin löytänyt mitään tietoa. Mutta voihan siitä kysyä valmistajalta?

Tuosta elaston linkittämästä bikeradar arvostelusta ymmärsin, että alumiiniversiokin uudistuu mutta vähän myöhemmin. Erikoista tai ainakin hämäävää, että hetken myyvät vanhalla geolla mutta kuitenkin jo uusilla väreillä ja sitten jos jonkun kuukauden päästä uusivat kokonaan.

ArvoPentti

Alkujaan tämän lähetti JP.

Ei kyllä ketuta. Onhan se ehkä hiukan lötköhkö, mutta mulla on yleensä iskarit täysin auki. Kuntoni ei riitä kiirehtimään kun alamäessä...

Kieltämättä mielummin ajan muutenkin alamäkeä. Läskipyörä löytyy minultakin, sillä ajelen yleensä vain talvisin.
    YT Capra AL, Salsa Blackborow GX 2016

Onko porukalla nyt kertynyt kokemuksia nuista uusista Jeffsyistä hiilikuituisena? Kuinka polkemistehokkaita nuo on? Talvihan nyt on vielä päällä, joten juurakko ja kivikko reiteistä varmaan vaikea sanoa vielä mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-Boy Katso viesti
    Onko porukalla nyt kertynyt kokemuksia nuista uusista Jeffsyistä hiilikuituisena? Kuinka polkemistehokkaita nuo on? Talvihan nyt on vielä päällä, joten juurakko ja kivikko reiteistä varmaan vaikea sanoa vielä mitään.
    Minulla on Jeffsy 29 pro race 2019. Olin viikon Malagassa ajamassa kivikkoisia teknisiä polkuja. Hyvin Jeffsy kiipesi ylös. Mainio peli myös teknisessä alamäissä. Vielä kun saa iskarit paremmin säätöihin. Kovasti tykkään!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •