Sivu 1 / 16 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 472

Aihe: Yt industries pyörät

Yt industries pyörät

Ei vielä ketjua ole kyseisen konseptin pyörille.. Keskustelua ja kokemuksia olisi kiva kuulla yt:een pyöristä.

JEFFSY (musta CF PRO) on tilattu ja matkalla jossain Germaanian ja Suomen välillä. Nykyiset xc-pyörät 100 mm joustavat 29 jäykkis ja täpäri saavat seurakseen eka traili pyörän. Teki mieli hauskempaa pyörää etenkin alamäkeen. Saa nähdä riittääkö hauskuuskerrointa sitten muuhunkin maastoon vai onko pyörä "tylsä".

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

No laitahan sitten kokemuksia kun on satulaan hypätty, aika usein 5-7 arkipäivää menee kun paketti heiltä lähtenyt.

Seuraavaksi pyöräksi olen katsellut CAPRA AL tai CAPRA AL Comp 1, pyörät ovat lähes idettisiä lukuunottamatta iskareita ja jarruja. Pohdittavana on se että kannattaako paremmista osista maksaa 500 euroa enemmän, sillä Capra Al olisi käyttööni varmasti riittävä ja kuskin taidot tulevat aikaisemmin vastaan kuin pyörän osat.

BTW YT Capra AL Comp 1 valittiin parhaaksi pyöräksi alle 2500 punnan hintaluokassa http://www.mtbtreks.com/the-best-end...or-under-2500/
    2fat4u

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aflakorppi Katso viesti
    Seuraavaksi pyöräksi olen katsellut CAPRA AL tai CAPRA AL Comp 1, pyörät ovat lähes idettisiä lukuunottamatta iskareita ja jarruja. Pohdittavana on se että kannattaako paremmista osista maksaa 500 euroa enemmän, sillä Capra Al olisi käyttööni varmasti riittävä ja kuskin taidot tulevat aikaisemmin vastaan kuin pyörän osat.

BTW YT Capra AL Comp 1 valittiin parhaaksi pyöräksi alle 2500 punnan hintaluokassa http://www.mtbtreks.com/the-best-end...or-under-2500/
    muutaman lenkin olen ajanut capra al pyörällä, en voi kuin suositella. Jarruina oli guide rs:sät. iskareista ei pahaa sanottavaa.

Onko kukaan tuesin omistaja pistänyt tämmöistä merkille?

http://kuvapilvi.fi/k/ydPS.jpg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiball Katso viesti
    JEFFSY (musta CF PRO) on tilattu ja matkalla jossain Germaanian ja Suomen välillä. Nykyiset xc-pyörät 100 mm joustavat 29 jäykkis ja täpäri saavat seurakseen eka traili pyörän. Teki mieli hauskempaa pyörää etenkin alamäkeen. Saa nähdä riittääkö hauskuuskerrointa sitten muuhunkin maastoon vai onko pyörä "tylsä".

Jeffsy vaikuttaa kyllä kiinnostavalle, ehkä sitten joskus kun on rahaa ja tilaa 26" enskan 29er jäykkäperän kaveriksi.

Mä en oikeen oo koskaan ymmärtänyt tuota, että pyörä olis tylsä.
    Sehän on lähinnä kiinni kuskista, että miten haluaa ajaa.

Varmasti käy tylsäksi ajella tasaista polkua/helppoja ajolinjoja pitkin, mutta yleensä samalla polulla on vaihtoehtoisia ajolinjoja joista saa ilmaa tai muuta mielenkiintoista ja haastetta.

Kannattaa miettiä, että jokainen juuri, kivi ja kallioporras on potentiaalinen kikkapaikka
    Eli hakea vaihtelua, harjoitella tekniikkaa ja pyöränkäsittelyä.

Sitten jos nekään ei riitä, niin aina voi lisätä vauhtia...

Mä oon itse ajanut paljon lenkkejä tuolla 26" 170mm + 160mm joustavalla enskalla ja ei kyllä ole ollut tylsää
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

^Mitä jos se onkin juuri tuon 26" vuoksi?

Kai tuo jousi hankaa melkee jokasessa iskarissa kii tohon iskarin runkoon jonkun verran? Ainaki omissa on jälkiä aina ollut. Tietty kannattaa kattoo ettei se jousi nyt aivan irti siinä ole.

Myös Jeffsyn tuleva omistaja täällä. Tosin persaukisten Jefssy AL malli. Ensiviikolla pitäisi saapua!

juuri yt:lle laitettu sähköpostia, huomasin että takahaarukan sisä puolella kuidussa on reikä.saa nähdä mitä vastavat. pyörällä ajettu muutama lenkki. tues cf comp

Täällä YT Capra CF Comp 1 haltija ilmoittautuu. Kyseinen peli on mun ensimmäinen täpäri (aiemmin ajoin Cuben jäykkäperällä ja nykyisin vielä matka-ajelut hoituu cyclolla), joten tarkempaa analyysiä kilpaileviin fillareihin en osaa antaa (olen toki päässyt testaamaan kavereiden Trek Remedyä sekä Canyon Spectralia), mutta itse olen saanut erittäin hyvin vastinetta rahoilleni. Olen ollut jopa positiivisesti yllättynyt miten ketterästi taittuu pitemmätkin tasamaastoiset lenkit, sekä ylämäkiosuudet.

Sen olen huomannut ehkä että kokonaisuus pelaa sitä paremmin mitä aggressiivisemmin "ajat". Tai ainakin mun on ollut vaikea löytää universaaleja asetuksia esim. jousitukselle mitkä toimisi niin rauhallisemmassa kruisailussa kun sitten taas agressiivisemmassa rymistelyssä tasaisen hyvin. Eli ajotyyli huomioonottaen ei ehkä korvaavaa peli 140mmish trailipyörälle (eikä mielestäni pidäkkään olla). Kaikinpuolin ollut itsellä kuiteknin erittäin onnistunut ostos.

Jos jollain jotain yksityiskohtaisempia kysymyksiä ko. pyörästä niin voin yrittää toki vastailla! Jottei homma mene ihan liian raamatulliseks niin tässä pari fiiliskuvaa.

Mukava olis kuulla YT:n omistajilta mikä malli(Jeffsy vai Capra), kuljettajan pituus, jalan sisämitta ja rungon koko.
    2fat4u

Sama täällä. Kun roikun aikalailla kahden koon välillä> S/M
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Maanantaina 6.6 arvioitu toimitusaika Jeffsylle. Tänään saapunut Suomen kamaralle. Itsekin arvoin kokoa L ja XL välillä. Kysyinkin asiakaspalvelusta kumpi koko heidän mielestään olisi passeli. L-kokoa suosittelivat. Pitkäjalkainen koko mittaan nähden lienen - 186cm, inseam 91,5cm. Muut 29:t tähän mennessä L-kokoisia. 400 millin satulatolppa on jokaisessa ja koon ylärajoilla varmasti olen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiball Katso viesti
    Maanantaina 6.6 arvioitu toimitusaika Jeffsylle. Tänään saapunut Suomen kamaralle. Itsekin arvoin kokoa L ja XL välillä. Kysyinkin asiakaspalvelusta kumpi koko heidän mielestään olisi passeli. L-kokoa suosittelivat. Pitkäjalkainen koko mittaan nähden lienen - 186cm, inseam 91,5cm. Muut 29:t tähän mennessä L-kokoisia. 400 millin satulatolppa on jokaisessa ja koon ylärajoilla varmasti olen.

Itse ajanut XL ja L koon capralla, L-koko kyllä hiukan pieni itselle.. Xl just passeli. pituutta 190cm

Siinä kuva reiästä.. Aika jännässä kohtaa kun on seatstayn sisä puolella
    [IMG][/IMG]

Runkokoko uteluihin liittyen kun unohtui alkuperäisessä postauksessa mainita: oma YT Capra kokoa M ja 176cm mittainen on mies. Siitä olen tosiaan samaa mieltä yleisen näkemyksen kanssa että jos sun oma koko huuveroi kahden koon välillä kannnattaa lähes poikkeuksetta valita se suurempi.

Tuollainen mulla. XL-kokoa, kuski 187 pitkä ja 92,5 inseam. En pienempää ottais. Seat tubehan tuossa on melko pitkä joten itselleni mukana tulleella 150 mm Reverbillä korkeus oli yläasennossa just hyvä kun tolppa oli pohjassa. Eli inseami tossa varmaan tulee ekana vastaan jos on rajoilla kokojen välillä.

Oikein tyytyväinen olen vaikka alunperin oli tarkoitus hommata AL 1-malli mutten jaksanut odottaa ja tätä oli tilaushetkellä varastossa. Jarrut vaihdoin heti Guide RSC-mallisiin joten orkkisjarruista en osaa sanoa juuta eikä jaata. Tolpan vaihdoin melko nopeasti Racefacen Turbineen koska Reverbistä halusin eroon ennen kuin hajoo. Jotain pientä on ollut, mm takavaihtajan rissa oli rutikuiva ja ohjainlaakerin yläkupin laakeri ei pyörinyt. Nämä huomasin vasta noin kymmenen lenkin jälkeen ja valitin toki asiasta YT:lle mutta sain vastauksen ettei mene takuuseen koska eivät tiedä mitä olen pyörälle tehnyt. Fine, töräytin rasvat vaihtajan laakeriin ja ostin uuden yläkupin laakereineen. Kaikkeen tällaiseen olin varautunut ostaessani postimyyntipyörän joten mun osalta no biggie koska olen tottunut huoltamaan omat pyöräni. Tiedoksi kuitenkin jos ei ole yhtä tuttua hommaa.

Ostaisin uudestaankin YT:ltä.

Capra pyöränä ajettavuudeltaan helposti paras pyörä mitä mulla on koskaan ollut. Polkukaahailu sujuu keveämmin kuin odotin, kiipeää hyvin ja alamäessä aivan tajuttoman siisti laite. Enskassa tietty toimii moitteetta, samoin bikeparkeissa. Eli just sitä mitä etsinkin.

Kokotaulukot Jeffsystä ja Caprasta

Jeffsy
    https://www.yt-industries.com/media/..._JEFFSY_en.jpg
    Capra
    https://www.yt-industries.com/media/...nder_xl_en.jpg

Mielenkiintoinen havainto, ettei hiilikuituisesta Caprasta valmisteta ollenkaan XL-kokoa, Jeffsystä löytyy XL-koko myös hiilikuituisena.

Itse olen just ämmän ja ällän välissä Capran suhteen. Olen 185cm pitkä jalan sisämitan ollessa 87cm, ja M:n suositus on 174-184 ja L:n 184-196. Valinta kohdistuu L:ään, mutta olisi niin kiva käydä ajamassa eri kokoisilla rungoilla edes lyhyt parikkipaikka-ajelu. Pitää vielä tutustua geometria-taulukkoon tarkemmin.
    2fat4u

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aflakorppi Katso viesti
    Kokotaulukot Jeffsystä ja Caprasta

Jeffsy
    https://www.yt-industries.com/media/..._JEFFSY_en.jpg
    Capra
    https://www.yt-industries.com/media/...nder_xl_en.jpg

Mielenkiintoinen havainto, ettei hiilikuituisesta Caprasta valmisteta ollenkaan XL-kokoa, Jeffsystä löytyy XL-koko myös hiilikuituisena.

Itse olen just ämmän ja ällän välissä Capran suhteen. Olen 185cm pitkä jalan sisämitan ollessa 87cm, ja M:n suositus on 174-184 ja L:n 184-196. Valinta kohdistuu L:ään, mutta olisi niin kiva käydä ajamassa eri kokoisilla rungoilla edes lyhyt parikkipaikka-ajelu. Pitää vielä tutustua geometria-taulukkoon tarkemmin.
    Tuon pituisena en uskaltaisi edes M-kokoista harkita. Itse ajanut L-kokoisella hiilikuitu tuesilla ja on ollut sopivan kokoinen. M-kokoinen tuesi taas ihan liian pieni, L-koon alumiininen capra pienehkö ja XL-kokoinen capra just passeli. pituus 190cm. Mutta nämähän ovat tottumuksia että minkä kokoisella tykkää ajella.

Löytyykös pk-seudulta Jeffsyä koeajolle?

YT:n omistajat, kauan meni postituksessa kun tilasitte pyöränne? Torstai aamuna lähtenyt oma tilaus hampurista kohti suomea eikä vieläkään saapunut maahan.. Vähän ihmetyttää

Moi. Minulla pyörä lähetettiin perjantaina 29.5., oli oven takana maanantaina 6.6.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SasBy Katso viesti
    YT:n omistajat, kauan meni postituksessa kun tilasitte pyöränne? Torstai aamuna lähtenyt oma tilaus hampurista kohti suomea eikä vieläkään saapunut maahan.. Vähän ihmetyttää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZeiR Katso viesti
    Moi. Minulla pyörä lähetettiin perjantaina 29.5., oli oven takana maanantaina 6.6.
    Näkyikö sulla koko matkan seurantapalvelussa vai putkahti varoittamatta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SasBy Katso viesti
    Näkyikö sulla koko matkan seurantapalvelussa vai putkahti varoittamatta?
    Mulle tuli ainakin ihan varoittamatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti speedypete Katso viesti
    Mulle tuli ainakin ihan varoittamatta.
    Okei hyvä tietää. Jospa se huomenna tulis ku 31.5. Yt:tä lähteny

Maanantaina 30.5 lähti Hampurista, maanantaina 6.6 tuli kotiovelle. Hyvää kannatti odottaa 😀

Mullaki tuli vihdoin seurantapalveluun näkyviin ja huomenna pitäs saapua taloon )

Laittakaahan sitten paljon kuvia uusista pyöristä mielellään mahdollisimman isolla resoluutiolla. imgur.com on loistava sivusto kuvien esittämiseen.
    2fat4u

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •