Sivu 15 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415
Näyttää tulokset 421 - 444 / 444

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WonWassel Katso viesti
    Kiitoksia paljon tästä, mettässä varmaa pojan kanssa ajeltas, ja samaa itekki mietin että tois Bosch ois yks ratkaseva tekijä. Kiitoksia! =)
    Ovat tosiaan makuasioita myös moottorien suhteen, mut shimanosta olen monelta taholta kuullut, että kyseessä olisi ainakin ajotuntumaltasn pisimmälle kehittynein moottori. En tiedä boschista, mutta ainakin shimanossa pystyy myös itse kustomoimaan kahden tehokkaimman tehoasetuksen agressiivisuutta, joten mukautuvuus ajajan mieltymyksiin on mielestäni todella hyvä. Molemmat varmasti yhtä toimivia, mut ehdottomasti kannattaa koe ajaa molemmat jos harkitsee kahden välillä. Itse vakuutuin shimanosta pelkällä tutkimisella ja koeajo lunasti lupaukset.

Itselläni taas oli nimenomaan niin, että Shimano se olla pitää (Brose S olisi kelvannut myös, mutta tarjonnan hinta ja vähäisyys...), etenkin yleisen hyvät arvostelut kokonaisuuden toimivuudesta ja lieväksi arvioitu polkemisvastustus (akku tyhjänä tai yli 25 km/h ajellessa) vaikuttavana tekijänä. Ja mahdollisuus päivittää ja säätää itse. Mut täysaloittelija kun olen, piti valkata joku ihan vaan teoriapohjalta ilman lukuisien vaihtoehtojen omatoimista kokeilemista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villariveijari Katso viesti
    Ovat tosiaan makuasioita myös moottorien suhteen, mut shimanosta olen monelta taholta kuullut, että kyseessä olisi ainakin ajotuntumaltasn pisimmälle kehittynein moottori. En tiedä boschista, mutta ainakin shimanossa pystyy myös itse kustomoimaan kahden tehokkaimman tehoasetuksen agressiivisuutta, joten mukautuvuus ajajan mieltymyksiin on mielestäni todella hyvä. Molemmat varmasti yhtä toimivia, mut ehdottomasti kannattaa koeajaa molemmat jos harkitsee kahden välillä. Itse vakuutuin shimanosta pelkällä tutkimisella ja koeajo lunasti lupaukset.
    Koeajaessa on hyvä pitää mielessä varsinkin sitä moottorin tuntumaa vertaillessa, että niitä Shimanon asetuksia muuttamalla sen myllyn luonne muuttuu todella paljon. Oman kokemukseni mukaan Shimanon Trail tuntuu vakioasetuksilla aika veltolta Boschin emtb-moodiin verrattuna. Kun Trailin klikkaa eTubella (Shimanon oma ilmainen appi) High asentoon, niin koneen luonne muuttuu sitten huomattavasti terhakammaksi. Itselläni on nyt toinen Shimanon pyörä menossa, rouvalla on Bosch.

Oma setuppini on Trail/High ja Boost/Medium. Moni ajaa tietysti eri setupilla, mutta pointti onkin se, että kokeilemalla vain yhtä setuppia voi saada vehkeestä ihan väärän kuvan. Boschilaisilla tietysti elämä on helpompaa, kun ei ole säätöjä, joiden kanssa räplätä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Koeajaessa on hyvä pitää mielessä varsinkin sitä moottorin tuntumaa vertaillessa, että niitä Shimanon asetuksia muuttamalla sen myllyn luonne muuttuu todella paljon. Oman kokemukseni mukaan Shimanon Trail tuntuu vakioasetuksilla aika veltolta Boschin emtb-moodiin verrattuna. Kun Trailin klikkaa eTubella (Shimanon oma ilmainen appi) High asentoon, niin koneen luonne muuttuu sitten huomattavasti terhakammaksi. Itselläni on nyt toinen Shimanon pyörä menossa, rouvalla on Bosch.

Oma setuppini on Trail/High ja Boost/Medium. Moni ajaa tietysti eri setupilla, mutta pointti onkin se, että kokeilemalla vain yhtä setuppia voi saada vehkeestä ihan väärän kuvan. Boschilaisilla tietysti elämä on helpompaa, kun ei ole säätöjä, joiden kanssa räplätä.
    Tää on hyvä pointti. Vaihdoin myös trailin high asetukselle. Boost jäi kans high asetukselle. Vois kokeilla boostia mediumilla. Vaikuttaako se avustuksen määrään ollenkaan? Vai pelkästään sen agressiivisuuteen?

Ihan samat asetukset itse tein ja tämä tosiaan hyvä pitää mielessä koeajolla. Toki vaikuttaa millainen pyörä ja kuskin paino. Itsellä täpäri ja kuski 75kg. Jos olisin +100kg keijukainen saattaisin harkita boostiakin täysillä.

Ja voihan niitä Boschejakin säätää, esim. Boschin Nyon näyttö lupailee sellaista.

Tää on hyvä pointti. Vaihdoin myös trailin high asetukselle. Boost jäi kans high asetukselle. Vois kokeilla boostia mediumilla. Vaikuttaako se avustuksen määrään ollenkaan? Vai pelkästään sen agressiivisuuteen?
    Avustuksen absoluuttinen maksimi pysyy samana asetuksista riippumatta. Maksimiavustuksen saa Trailillakin, jos jaloissa on jerkkua. Kuten hphuhtin sanoi edellä, niin kuskin painokin vaikuttaa tuntumaan... painavalla kuskilla on luonnostaan enemmän absoluuttista voimaa, joten maksiavustus tulee suhteessa "herkemmin" päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Ihan samat asetukset itse tein ja tämä tosiaan hyvä pitää mielessä koeajolla. Toki vaikuttaa millainen pyörä ja kuskin paino. Itsellä täpäri ja kuski 75kg. Jos olisin +100kg keijukainen saattaisin harkita boostiakin täysillä.
    Se menee täysin päinvastoin, mitä painavampi kuski – sitä helpommin saa täysavustuksen aikaan, riittää, että laskee painavan jalan polkimelle niin se avustaa jo täysillä. Eli painavamman kuskin kannattaisi vähentää avustusprosenttia. Maksimiavustukseen avustusprosentti (se, mitä Shimanossa säädetään e-tubella) ei vaikuta mitebkään, vaan ainoastaan siihen, kuinka voimakkaasti täytyy poljinta painaa, että saa täysavustuksen aikaan.

Höh, olen siis liian läski high-asetukselle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Höh, olen siis liian läski high-asetukselle
    Tai liian hyväkuntoinen. Mutta onhan olemassa vielä kevyitä lapsiakin...

Ovat tosiaan makuasioita myös moottorien suhteen, mut shimanosta olen monelta taholta kuullut, että kyseessä olisi ainakin ajotuntumaltasn pisimmälle kehittynein moottori. En tiedä boschista, mutta ainakin shimanossa pystyy myös itse kustomoimaan kahden tehokkaimman tehoasetuksen agressiivisuutta, joten mukautuvuus ajajan mieltymyksiin on mielestäni todella hyvä. Molemmat varmasti yhtä toimivia, mut ehdottomasti kannattaa koe ajaa molemmat jos harkitsee kahden välillä. Itse vakuutuin shimanosta pelkällä tutkimisella ja koeajo lunasti lupaukset.
    Ok, täytyy käydä sit ihan testaas molemmat, en tiedä miksi mulle vaa jääny sellanen mielikuva et Shimano ei olis niin hyvä, ja siis varmaan jonku juttujen perusteella. Mutta käyn testailees ja kokeilen kyllä noita asetuksia....äkkiäkös toi mieliki muuttuu =D Ja kiitoksia kaikille hyvistä näkökulmista!

Nää kaksi aika kattavasti eri moottoreita analysoivaa artikkelia oli minusta ihan hyvät tällaiseen työpöydän takaa tehtävään vertailuun. Tuloksiahan voi painottaa sitten omien toiveiden ja tavoitteiden mukaan.
    uudempi juttu: https://ebike-mtb.com/en/best-emtb-motor-2018-review/ (uudempi artikkeli)
    vanhempi juttu: https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/ (viimevuotinen vertailu)

Pikaiset koeajot otin itse Boschillakin kyllä ennen kuin Shimanolla höystetystä tuli kaupat, mutta ei näistä pikku ajelujen perusteella tämmöinen nöösi saanut mitään selvää. En nimittäin yhtään osaa siltä pohjalta sanoa, oliko Bosch CX nyt sitten jotenkin jossain asiassa jalkoihin tuntuvasti parempi tai huonompi kuin Shimano. Pitäisi mieluiten pystyä ajamaan kaikilla vaihtoehdoilla kunnolla, mielellään lyhyen ajan sisällä ja erilaisissa olosuhteissa, mikä taas taitaa aika harvassa liikkeessä onnistua vaikka ihan oikeita koeajofillareitakin kyllä on tarjolla siellä täällä.

Enpä oikeastaan usko, että pidempikään koeajo osoittaisi jompaa kumpaa paremmaksi kuin toista. Molemmat ovat laatuvehkeitä, eikä valinnassa varmaan mene pieleen teknisessä mielessä, valitsee sitten kumman haluaa. Senpä takia valinnassa voikin painottaa enemmän sitä, että minkälainen pyörä tulee siihen moottoriin pultattuna ja pitääkö enemmän Shimpan vai Boschin käyttökytkimistä/näytöistä. Sama koskee muutamaa muutakin yleisintä merkkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Enpä oikeastaan usko, että pidempikään koeajo osoittaisi jompaa kumpaa paremmaksi kuin toista. Molemmat ovat laatuvehkeitä, eikä valinnassa varmaan mene pieleen teknisessä mielessä, valitsee sitten kumman haluaa. Senpä takia valinnassa voikin painottaa enemmän sitä, että minkälainen pyörä tulee siihen moottoriin pultattuna ja pitääkö enemmän Shimpan vai Boschin käyttökytkimistä/näytöistä. Sama koskee muutamaa muutakin yleisintä merkkiä.
    Keskustelua seuranneena komppaan oheista kommenttia. Itsellä Bochin CX -en voisi toivoa mitään muuta, kuin jouheavampaa menoa pyöräteillä nopeuden ylittäessä 25km/h.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joo, olet todennäköisesti oikeassa. Enten tentten ....

Tervehdys uudelta käyttäjältä. Sähköpyöräkuumeen myötä tänne eksyin etsimään tietoa ja lopulta rekisteröidyin. Tietoa on etsitty eri puolilta ja pyöriä koeajettu, myös useampia erilaisia peräkkäin. Näiden seurauksena pidän sekä Shimanoa että Boschia hyvänä ajaa, mutta molemmissa kaipaisin mahdollisuutta säätää avustustasoa. Etenkin Boschin EMTB- moodi tuntui monesti ylämäessä antavan liikaakin avustusta. Noissa Bosch-pyörissä mitä koeajanut tai pitänyt vaihtoehtona, säätö ei ole onnistunut edes huollossa, Shimanolla taas onnistuu vaikka kesken lenkin. Lisäksi jossain keskusteluissa tuli vastaan Boschin moottorin ei_niin_huoltovapaa_luonne, kuin annetaan ymmärtää (vesi voi päästä tekemään tuhojaan laakerille). Tämän ja säädettävyyden takia olen tällä hetkellä etsimässä pyörää Shimanon moottorilla.

Boschin hyväksi täytyy sanoa, vaikka noissa testeissä ja monissa kommenteissa sanotaan että yli 25km/h ajaessa se on kuin tervassa polkisi, niin oli noilla omilla testiajoilla moottorista riippumatta sellaisia pyöriä jotka oli tahmeita yli 25km/h ja sellaisia jotka kulki ihan kohtuullisesti, myös Boscheja. Eli ei se moottorin merkki tunnu olevan ainoa joka siihen vaikuttaa.

Spessun käyttämä Brose vaikuttaa myös ihan hyvältä moottorilta, mutta Spessut on turhan kalliita ja toisaalta olen ehtinyt tykästyä siihen että tangossa on jonkinlainen näyttö ja napit avustukselle. Uuden Kenevon hinta tippui nyt alle 5000e, mutta samalla laittoivat siihen heikommin vääntävän moottorin, ja olisiko siinä joku muukin heikennys tullut.

Bosch on iso, painava, ei huoltovapaa, sitä et voi itse päivittää etkä säätää ja avustus ei ole kovinkaan luonnollinen... En oikein näe että se mitenkään painisi samassa sarjassa Shimanon ja Brosen kanssa.

Boschia harkitessa kannattaa tutustua tähän ketjuun: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...PA-120-Race-16
    Jos olisin tiennyt tästä laakerin suojamuoviholkin vaihtovälistä en olisi ostanut Boschia.
    Itselläni on Bosch active line, joka on ollut erinomainen. Ainoa miinus ollut tuo suojamuoviholkkihomma. En tiedä onko muissa merkeissä vastaavaa, mutta en ole siihen ainakaan tällä foorumilla törmännyt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lende Katso viesti
    Boschia harkitessa kannattaa tutustua tähän ketjuun: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...PA-120-Race-16
    Jos olisin tiennyt tästä laakerin suojamuoviholkin vaihtovälistä en olisi ostanut Boschia.
    Itselläni on Bosch active line, joka on ollut erinomainen. Ainoa miinus ollut tuo suojamuoviholkkihomma. En tiedä onko muissa merkeissä vastaavaa, mutta en ole siihen ainakaan tällä foorumilla törmännyt
    Ei kannata säikähtää, vaihtotyö itsetehtynä ottaa n. 30 min. ja osat / kerta n.3 €. Erikoistyökalu n 25€ Vaihdamme 1000 km. välein , mutta 4000 km. ajetussa maasturissa oli vielä ok rasvat. Sitten on näitä ketkä liuottaa ketjuja paikallaan ja pesee painepesurilla eturattaankin. Näissä voi ongelmia tulla pienilläkin kilometreillä. Ja kyllä ainakin KTM läskiä Boschilla ja Cube Hybridia vielä 30 km/h vauhdissa pystyy polkemaan . Bosch tuntuu todella vahvalta johtuen juuri "luonnottomasta" avustuksesta, jota minä pidin todella hyvänä asiana. Varsinkin silloin kun olen taas kivikossa jumissa ja vauhtia ei oikein saa, Bosch oikein hyppää eteenpäin kun polkimiin koskee. Brose on taas niin luonnollinen että syntyy kuva ettei olisi voimaa, lähinnä avustuksen alussa sen jälkeen vetää kyllä. Kumpi näistä on sitten parempi, en pysty sanomaan , molemmissa puolensa. Muista ei kokemuksia olekaan.

Sähköpyörä hakusessa..

En ole erityisen huolissani Boschissa muusta kuin siitä, että tuosta laakerinsuojan rasvaustarpeesta ei kerrota ostajalle selvästi esim. manuaalissa. Ei kannata ostaa myöskään keskimoottorista jos ei halua pyörää huoltaa, keskimoottorisissa ketjuja ja takapakkasta rattaita saa vaihdella useammin kuin Boschin laakerinsuojaa tarkistaa.
    hphuhtin muokkasi tätä : 09.10.2018 at 22.15

Sellaista yleistä sähköpyörätekniikkakeskusteluketjua ei taida täällä olla, niin äimistelenpä tähän. Tuuppasin eilen Simppaan uudet firmispäivitykset, ja ihan kuin olisivat vähentyneet, tai kenties jopa kadonneet kokonaan, aiemmin hitaalla kadenssilla polkiessa joskus ilmenneet kevyet nykäisyt avustuksen kytkiessä pois. Tuota oli ennen hissukseen polkiessa nopeuden heiluessa siinä 25 tuntikilsan tienoilla, mutta nyt en saanut sitä nykäisyä lopulta heräteltyä esiin edes tarkoituksella yrittäen. Korjasiko firmispäivitys lopulta tuon pienen, mutta kuitenkin jaloissa tuntuvan, epämukavuusominaisuuden? muokkis: siis kasitonninen Simpura kyseessä.

Saman havainnon tein minäkin!

Tähän päivitykseen en osaa sanoa, joka tapauksessa kävin koe ajamassa eMAXia sekä Cubea, ja emmä ny osannu sanoo et kumpi ois parempi kuten aikaisemmin tuolla sanottiinkin, ja tunturi ny sitte lähti matkaan.... Voin joskus kertoa että menikö pino euroja hukkaan vai mitä, akkua viel latailen ni tänää en pääse kokeilee....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WonWassel Katso viesti
    Tähän päivitykseen en osaa sanoa, joka tapauksessa kävin koe ajamassa eMAXia sekä Cubea, ja emmä ny osannu sanoo et kumpi ois parempi kuten aikaisemmin tuolla sanottiinkin, ja tunturi ny sitte lähti matkaan.... Voin joskus kertoa että menikö pino euroja hukkaan vai mitä, akkua viel latailen ni tänää en pääse kokeilee....
    Tuskin menevät eurot hukkaan, niin ainakin itse tuumin ja totean tässä vaiheessa. Shimano on mahdollista korjata suomessa, mutta onkohan myös Bosch, vai meneekö ulkomaille korjauksee jos tulis jotai? Oma pyöräliike sano ainakin, että shimanolle voidaan tehdä mitä vaan paikallksesti ja osia löytyy hyllystä nii ei mee odotteluks jos motti morjestaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti l4ur1 Katso viesti
    Tervehdys sähköpyöräilijät Olisiko täällä kenelläkään asiantuntemusta ja jaksamista heittää kommenttia näiden kahden väliltä ? https://larunpyora.com/tuote/2017-un...plus-27-black/ tai https://www.electrobike.fi/sahkopyor...-6-0-2018.html

Merkkeinä itsellä ei ole kummastakaan sen enempää tietoa, Univegasta ei löydy juurikaan arvosteluita netin syövereistä.
    Tuollainen Univega tuli nyt tilattua, ja odottaa noutoa matkahuollossa.

Kävin koeajamassa muutaman vaihtoehdon, ja tuon geometria tuntui omalle kropalle parhaalta.
    Hyvät osat hintaan nähden, ja työn jälki varsin laadukasta. Takajousitus ohkä hiukan "perinteinen", mutta tuntui koeajolla toimivalta.

Voin laittaa käyttökokemuksia kun vain niitä saan, mutta ainakin itselle koeajo oli ratkaiseva valintakriteeri. Nettivertailulla ei saa oikein kunnollista perstuntumaa aikaiseksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •