Sivu 19 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819
Näyttää tulokset 541 - 570 / 570

Aihe: Pole Evolink

Onko 3mm ”hyvin”?

Kannattaa vähän seurailla, että miten mahtuu kun kumi vähän venähtää. Minkä levyiset vanteet tuossa on?

Orkkis vanteet oliko ne 30mm,keula lyrik.Kokeilin myös bontragerin rengasta se oli vanha venynyt mahtu pyöriin matalilla paineilla.Toinen lenkki renkailla hyvältä vaikuttaa.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

Kumpikin rengas sama

OK, kiitos. Eteen siis meni ns. heittämällä ja takana... kuluu sitä mukaan kun venyy.
    Eteen siis pitää tilata Rangeri Takana onkin jo asentamista vaille McFly 29x2.8

JPTH, miten ajaminen muutti kuin sait isot kumit alle?

Se vähän mitä olen ite toistaiseksi ehtinyt Evolla ajamaan, se menee upeasti kapeilla (2.3") kumeillakin. Itseaisassa harmi että ei ehdi ajamaan enemmän. Jatkuvasti olisi kova hinku päästä kokeilemaan kaikki pahat paikat missä vanhalla pyörällä on tullut jalkoja tai jopa tunkkaamista. Uskomatonta miten jyrkistä paikoista tuolla voi pudotella alas ja kuinka helppoa ja kevyttä sillä on nousta ylös.
    Jyrkistä paikoista suorastaan nautiskelee naama virneessä Ehdottomasti paras pyörä millä olen ikinä ajanut.

Kyllä minusta ajaminen muuttu vielä paremmaks, varmaan ilmatilan johdosta.Mäkiin tuli pitoa enemmän kaikin puolin loistava,vaikka ei ollut Vittoria 29 2.35 Mezcal huono.Nyt ajettu 200 km hyvin pysyy kuosissaan.Hyvin pyörii takana ja edessä kumpikin tubeless.

Kyllä on loistava peli itse ajanut noin 1600km 2 kuukaudessa.

Kun ei viitsi tähän aikaan soitella mihkään ja tuli yllärireissu jyväskylään huomiselle, niin onko polella evolinkkejä miten hyvin koeajettavana? Josko käyttäisi osan päivästä viihdyttävästi.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kun ei viitsi tähän aikaan soitella mihkään ja tuli yllärireissu jyväskylään huomiselle, niin onko polella evolinkkejä miten hyvin koeajettavana? Josko käyttäisi osan päivästä viihdyttävästi.
    Laita viestiä service@polebicycles.com niin saanet todellisemman vastauksen kuin täältä..
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

Kokeillaan sitä. Ja tais olla maininta sivuilla, ettei sinne noin vain lompsita pyöräilemään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kokeillaan sitä. Ja tais olla maininta sivuilla, ettei sinne noin vain lompsita pyöräilemään.
    Kantsii soittaa ensin

Ehkä lievästi off topic, mutta kysytään kuitenkin:
    Olen tässä vähän harkinnut oman evolinkkini (evolink 140 v1.1) takaiskarin päivittämistä. Tällä hetkellä paikallaan on RS monarch +r, jossa on rebound tune medium ja compression tune low (v1.2 ja v1.3 rungoissahan nuo ovat high rebound ja low compression). Monarch on muuten hyvä, mutta välillä on tuntunut, että siitä loppuu säädöt kesken.
    Päivitysiskariksi on ollut ehdolla RS vivid air r2c ja Cane creek DBcoil IL. Onko kokemuksia tai mietteitä näistä iskareista? Kumpi olisi parempi valinta vai olisiko samassa hintaluokassa joku toinen hyvä vaihtoehto?
    Vividissä vähän mietityttää iskarin toimivuus polen rungon kanssa, kun vividin tehdasasetukset ovat medium rebound ja medium compression.

Muutama kysymys mallien eroista.

Evolink 140 mallin hankinta on harkinassa ja kiekkojen yhteensopivuus askarruttaa: käykö boost-brothers adapterit kaikkiin rungon vuosimalleihin?

Uudet rungot tulee ko. adaptereilla, mutta käykö ne esim. 2016 vm. runkoon ja mistä adaptereita voisi hankkia jälkikäteen?

2016 malleihin ei nuo boost adapterit käy vaan runko on joko 142 tai boost takahaarukalla. Ne adpterit tulivat vasta 2017 malleihin. Minulla on 2016 mallia oleva Evolinkki 150 ja siinä on tuo 142 mm leveä takahaarukka. Silloin olisi voinut tilata myös boost version, mutta suurin osa taitaa olla noita 142.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    2016 malleihin ei nuo boost adapterit käy vaan runko on joko 142 tai boost takahaarukalla. Ne adpterit tulivat vasta 2017 malleihin. Minulla on 2016 mallia oleva Evolinkki 150 ja siinä on tuo 142 mm leveä takahaarukka. Silloin olisi voinut tilata myös boost version, mutta suurin osa taitaa olla noita 142.
    Kiitos nopeasta vastauksesta.
    Vaikuttaakohan tuo takahaarukan malli max. rengaskokoon - onko kellään kokemuksia boost ja non-boost mallien eroista tämän suhteen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tene Katso viesti
    Kiitos nopeasta vastauksesta.
    Vaikuttaakohan tuo takahaarukan malli max. rengaskokoon - onko kellään kokemuksia boost ja non-boost mallien eroista tämän suhteen?
    Nonboostiin menee 3" kumi 30mm vanteella heittämällä.. leveämpää tuskin täpärissä kukaan tarvii..
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

pulkkailija, mulla on Evo 140 2017 ja Cane Creek DB CS. Päädyin 450 lb jouseen n. 81 kg painolla. Taisi olla sag 28 % suunnilleen. Mulla ois 550 lb Valt-jousi joutilaana, jos kiinnostaa. Mitä iskariin tulee, niin hyvin pelittää tässä kuten edellisessäkin pyörässä. Cane Creekin sovelluksen auttamana olen tuota säädellyt. Jousi on mukava, vaikka tuskin lopputulokseen vaikuttaa. Onpahan yksi huoltokohde vähemmän ja tuntuu kivalta. Hyvin ne pyörät tulee ilmaiskarillakin alas mäkeä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulkkailija Katso viesti
    Ehkä lievästi off topic, mutta kysytään kuitenkin:
    Olen tässä vähän harkinnut oman evolinkkini (evolink 140 v1.1) takaiskarin päivittämistä. Tällä hetkellä paikallaan on RS monarch +r, jossa on rebound tune medium ja compression tune low (v1.2 ja v1.3 rungoissahan nuo ovat high rebound ja low compression). Monarch on muuten hyvä, mutta välillä on tuntunut, että siitä loppuu säädöt kesken.
    Päivitysiskariksi on ollut ehdolla RS vivid air r2c ja Cane creek DBcoil IL. Onko kokemuksia tai mietteitä näistä iskareista? Kumpi olisi parempi valinta vai olisiko samassa hintaluokassa joku toinen hyvä vaihtoehto?
    Vividissä vähän mietityttää iskarin toimivuus polen rungon kanssa, kun vividin tehdasasetukset ovat medium rebound ja medium compression.
    Mikä on pyörän käyttötarkoitus. Jos ajo on vain perus polkuajelua tuo M/M tune on ihan jees.
    Jos mennään mäkeen/ enduroon ja halutaan hyvää herkkyyttä perältä niin valinta on light/ low compression.
    Näihin voi vaikuttaa iskaria tuunaamalla jälkikäteenki, esim fillariosassa jos nyt sattuu hyvä syksyn tarjous eteen tuosta perus medium/medium iskarista.. ja noita 200x51-57mm iskareita näyttää aika hyvin olevan tarjolla. MTB centre myy hyvän DVO Topazin tuohon myös, mutta toimitusaika voi yllättää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Nonboostiin menee 3" kumi 30mm vanteella heittämällä.. leveämpää tuskin täpärissä kukaan tarvii..
    Hyvä tietää.

Tuosta polen stackista. Mun setuppi on kuvan mukaan: 160 lyrik lyhentämättömällä ohjausputkella. Stemmi niin korkeella ku saa ja 40mm riser -tanko. Tanko jää pikkusen penkkiä matalammalle. Ja runkokoko on L.
    Hyvä asento mulle

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Onko kokemusta, että meneekö myös iso 3" rengas, eli esimerkiksi Suomi Tyres Fat Freddie, joka on melkoisen korkea verrattuna moniin muihin "3 tuumaisiin".
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Onko kokemusta, että meneekö myös iso 3" rengas, eli esimerkiksi Suomi Tyres Fat Freddie, joka on melkoisen korkea verrattuna moniin muihin "3 tuumaisiin".
    Ainakin nimerkki miumau on käyttänyt, taitaa tästäkin säikeestä löytyä, Mintun värinen Evolink..
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

Noniin, nyt on minullakin ensikokemukset Polesta. Fiskarsin lauantaisessa tapahtumassa syöksyin heti ensimmäisenä Polen osastolle ja sain Evolink 158:n koeajoon L-koossa, kun 140 mallia ei ollut tarjolla.
    Machine olisi myös ollut tarjolla mutta jätin nyt ajamatta vaikka olishan sitä pitänyt varmaan sitäkin kokeilla.

Vaikka Polen edustajan (ymmärsin, että ko. pyöräyksikön omistajan) kanssa säädetiin iskareita ennen lenkkiä, niin ne jäivät valitettavasti vähän turhan täysiksi. Hieman kivikko-juurakko osuudella siis keula koitti täristää käsiä irti tangosta ja joustomatka jäi kolmasosaltaan käyttämättä mikä hieman häiritsi koeajoa. Mutta muutoin olin yllättynyt, kun Polen geometria ei tuntunutkaan niin erikoiselta kuin olin luullut. Joo, satulaputki oli jyrkkä minkä huomasi. Vähän tuntui siltä, että olisi tehnyt mieli siirtää satulaa taaksepäin mutta toisaalta olihan sitä noinkin pitkäjoustoiseksi pyöräksi hyvä polkea helppoon mutta jyrkähköön ylämäkeen, jota Fiskarsin testilenkin alussa oli paljon tarjolla. Ohjaamon pituus taas ei tuntunut niin suurelta mitä olin ajatellut. Oman pyörän reach kun on 46 cm + 5 cm stemmi ja tässähän oli kuitenkin peräti 51 cm +x. Stemmin pituus jäi tarkistamatta.
    Sen sijaan omassa pyörässä kun on 27.5 kiekot ja Polessa oli 29 sekä muutoinkin pitkä akseliväli ja loiva 170 mm keula, niin etupyörä näytti ajajan edessä kieltämättä olevan aika iso. Mitään pientä teknistä kikkailua tai pieniä töyssyjä suurempia hyppyreitä ei koeajossa ollut tarjolla, joten ketteryyttä en silleen päässyt arvioimaan. Alamäkeen, joka oli teknisesti helppoa, pääsi testilenkillä onneksi vähän laskettelemaan ja ihan hyvin sitä uskalsi kylmiltään tuota pyörää pistää menemään vaikka polku oli täysin vieras.

Positiviinen kokemus kaikenkaikkiaan mutta vähemmän yllättävä ja erilainen kuin olin ajatellut. Harmitti, että kovasti kehuttua Hightower LT:tä kaksysinä (joka on toki hyvin erilainen geolta), ei ollut tapahtumassa koeajettavissa. Olisi ollut kiva verrata siihen. Ja toisaalta harmi ettei evolinkin 140 versiota ei ollut omassa koossa, koska sen joustomatka (150-160 keulalla) olisi tod näk lähempänä omia tarpeita.
    Mutta voisin siis hyvinkin harkita testaavani Polea myöhemin lisää ja miettiä sellaista vakavasti omaksi seuraavaksi pyöräksi. Toisaalta mitään pakko saada heti elämystä en saanut ja ajelen varmaan ainakin vielä seuraavan kesän ihan tyytyväisenä tällä nykyisellä keväällä hankitulla Spectralillani.

Fat Freddiet sopii hyvin non-boosti Evolinkkeihin. Olen nyt 2 talvea ajellut ko. yhdistelmällä ilman mitään ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Vaikka Polen edustajan (ymmärsin, että ko. pyöräyksikön omistajan) kanssa säädetiin iskareita ennen lenkkiä, niin ne jäivät valitettavasti vähän turhan täysiksi. Hieman kivikko-juurakko osuudella siis keula koitti täristää käsiä irti tangosta ja joustomatka jäi kolmasosaltaan käyttämättä mikä hieman häiritsi koeajoa.
    Pistitkö merkille rengaspaineet? Itse ajoin samalla pyörällä demopolun kahteen kertaan ja ekalla rundilla oli renkaat kivikovat mielestäni vaikka olen 90kg läski. Tokalla rundilla ajoin pienemmillä paineilla ja johan tuntui mukavammalta. Tuo toinen rundi oli noin klo 16:00 aikoihin ja eka pari tuntia aikaisemmin.

Liekö ollut nuo samat kovat paineet myös sun ajon aikana?

Perin harmillista, ettei mun koeajot onnistuneet viime viikolla. Johtuen juurikin Fiskarsin tapahtumasta. Fillarin vaihto alkaa olemaan ajatuksissa ja likimain merkki ja mallikin jo päätetty, mutta evolink pitäis kokeilla ettei myöhemmin harmita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TURSAS Katso viesti
    Pistitkö merkille rengaspaineet? Itse ajoin samalla pyörällä demopolun kahteen kertaan ja ekalla rundilla oli renkaat kivikovat mielestäni vaikka olen 90kg läski. Tokalla rundilla ajoin pienemmillä paineilla ja johan tuntui mukavammalta. Tuo toinen rundi oli noin klo 16:00 aikoihin ja eka pari tuntia aikaisemmin.

Liekö ollut nuo samat kovat paineet myös sun ajon aikana?
    Ne oli ennen lenkkiä kovan tuntuiset ja kysyin paineista. Oli muistaakseni parin barin tienoilla ja takana ylikin ja pyysin vähän laskemaan. En tiedä mihin niitä laskettiin mutta kenties ei tarpeeksi mataliksi siihen mitä olen tottunut. Mutta keulaankin jäi tosiaan jonkin verran liikaa ilmaa.

Nyt kun alla on plussat (edessä Ranger 29x3" ja takana Terrene 29x2.8") niin kyllä on mahtava ajoltaan. Nuo rullaa yhtä hyvin kuin alkuperäiset 2.35" leveät Maxxisit.
    Edessä tilaa on runsaasti ja takanakin melkein sentin verran.
    Koko lenkin oli typerä virne naamalla. Mitä pahempi kivikko sen hauskempaa. Koska runko on hyvin matala ei haittaa yhtään vaikka pyörä nousi sentin verran.
    Vielä on muutama paikka mistä en ole aiemmin uskaltanut ajaa alas kuin konepyörällä. Pitää käydä tutkimassa miten onnistuu Evolla

En itse aja kovaa enkä oikein tykkää edes alamäessä kovasta menosta mutta plussa kumeilla Evolla voi runtata aivan järjettömällä vauhdilla vaikka polku todella möykkyinen ja kivinen, oikein kunnon ryskettä. Alkuperäisillä Maxxisseilla ei saanut samanlaista varmuutta vaikka pätevät renkaat nekin on.

Itsellä on nyt alla 27.5x3" nobby nicit mutta kaippa nuo 29x3.et pitää vielä hommata testiin. Kyllähän se polkuajossa on plussaa tuo korkeampi rengas. Sopii hyvin polen geon kanssa. 27.5x2.8 oli kelvottoman matalat, polkimet kolisivat aivan jatkuvasti.
    Disclaimer: Omat polkuajot ovat siis mahdottoman hankalissa kivikoissa jne, tunkkausta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •