Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Kengät

Kengät

Voi siirtää jos tuli väärään osioon! Mutta asiaan eli ennen poljin maasturillani tavalliset gore-tex juoksulenkkarit jalassa maastossa ja tarmacilla, tarjoaahan se gorekalvo mukavasti kuivuutta ym. Polkimina Shimanon xt flättipolkimet, aivan oivat kapistukset...kunnes sitten ostin vasta noin vuosi sitten Shimanon mt33 kengät jotka on kuulemma maastoon ajateltu ja polkimina ne klipsipolkimet joista toinen on flättipuoli. Kengät on hyvät ja mun mielestä tarpeeksi jäykät ja kyllä polkimetkin on klipsikäytössä ok mutta sekä noilla kengillä että lenkkareilla vähän onnettomat pidon kannalta flättipuolella. Tiedän että on olemassa erillisiä flättikenkiä mutta onko pljn eroa tavislenkkareihin? Ja polkimilla saa vrm enemmän eroa mutta en mä jaksa ruuvailla joka lähtöön eri polkimia kiinni? Mutta kai vähänkin rajummassa menossa ne ois suositeltavat kuin klipsijuttu ainakin alamäkiajossa jota mä en kyllä taas harrasta
    En ole kyllä kaatunut kertaakaan pahemmin lukkopolkimien kanssa vaikka mua peloteltiinkin, tai olen mä mutta se on johtunut jäästä, ei polkimista heh. Mikä muuten erottaa maantie ja ns maastokengän paitsi paino ja ulkonäkö toisistaan? Mun silmään maantiekenkä on paljon hienompi ja menevämpi kuin kömpelön näköinen kenkä joka itsellä on...eikös kaikilla voi kuitenkin kävellä edes jotenkin auttavasti ainakin jos tarve vaatii ja poljettaessa kummatkin toimii ihan yhtä hyvin periaatteessa...

Klossit ja niiden kiinnitys on yksi selkeä ero maantie- ja maastokengän välillä. Ne on suuremmat ja ulkonevat pohjasta, joten kävely ei ole niillä yhtä luonnollista. Pohjat on myös jäykemmät/ kovemmat ja niissä on mahdollisesti tuuletusreikiä. Toki maantiekenkiäkin (ja klosseja kuin polkimiakin) on erilaisia.

Jäykkimmät maastokengät taitavat olla aivan vastaavia katukenkien kanssa, eli ero tulee tuosta tukevammasta ja paremmin voimaa välittävästä polkimesta. Katukengät ovat tietysti myös kevyempiä, koska pohjissa ei ole lainkaan kuviota.

Jos pyörä ei ole pelkässä maantiekäytössä, niin en edes harkitsisi muita kuin maastopolkimia. Itselläni on käytössä mavic furyt, joiden mukavuuteen ja jäykkyyteen olen kyllä tyytyväinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jäykkimmät maastokengät taitavat olla aivan vastaavia katukenkien kanssa, eli ero tulee tuosta tukevammasta ja paremmin voimaa välittävästä polkimesta. Katukengät ovat tietysti myös kevyempiä, koska pohjissa ei ole lainkaan kuviota.

Jos pyörä ei ole pelkässä maantiekäytössä, niin en edes harkitsisi muita kuin maastopolkimia. Itselläni on käytössä mavic furyt, joiden mukavuuteen ja jäykkyyteen olen kyllä tyytyväinen.
    Ok,tarkoititko siis Mavicin kenkiä etkä polkimia?Ainakin google "puhui" kengistä ja kuvina tuli sellaset keltaset kengät.. Ne näyttävät aika järeiltä vs mun Shimanot ja mulla on nauhakiinnitys kun aika paljon näkee tarrakiinnitystä mikä tekee niistö kotenkin enemmän prot sekö maantie että maastoon...no en kuitenkaan aio päivittää vielä kenkiä kun ei oo kauheesti kuluneet. Ainoa varsinainen miikka on se että talvella ovat kylmät eikä ne kestä kosteutta...ostin sitten ne suojat mutta on nekin aika riesa käyttää ja aina ihan kurassa ja liassa heh. Onneksi saa mennä taas muutaman kuukauden ilman

Kenkieni jäykkyydestä sen verran vaikka ovat ns touring tasoa niin kyllä niillä sa jalat kipeksi jos vaikka työmatkalla rengas puhkeaa ja hölkkää töihin pyörä vierellä..joo eivät ole juoksukengät

Kenkiä on olemassa myös kylmiin ja märkiin olosuhteisiin...

Niinkuin nure edellä toteaakin niin on välikausi-ja talvikenkiäkin. Jos aikoo ajaa ympäri vuoden niin kannattaa tosiaan hankkia tarkoitukseen sopivat kengät. Kesäkengillä ei talvella pärjää, tai sitten on aika lyhyitä oltava lenkit.

Ok..laitetaan harkintaan...mulla meni -10asteessa niillä suojilla jotka pitää blosan poissa...sitä kylmemmällä ei muutenkaan viitti oikein fillaroida kauheesti

Vararengas ja pumppu on kans suositeltavia hankintoja, ei tarvi juosta.

Miä ostan varmaan seuraavaksi Girot

[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Keli Clothing piste fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •