Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Satuloiden kiskomateriaali

Satuloiden kiskomateriaali

Tässä hieman arvotaan uutta satulaa ja kiskojen materiaalia. Yhdessä satulassa mulla onkin kiskot hiilikuitua, mutta satula poikkeaa parista muusta sen verran, että vaikea sanoa mitään noista itse hiilikuitukiskoista.
    Kysymykseni asettelu kuuluu: huomaatteko eroa ja jos, niin minkälaista hiilikuitukiskot vs metallikiskot, kun kyseessä sama satulamalli? Kenelläkään kokemusta?

Olen ajellut yhtä satulamallia niin cromo-, titaani- kuin kuitukoskoisena ja sen verran puuper#se olen etten noissa mitään eroa huomannut..

Fliteä ollut vanadium, titaani ja hiilarikiskoilla, vaaka huomaa eron, ei perse. Tietenkin joku insinööri löytään muun näkemyksen mutta niinhän ne aina.

Eli jos tarjolla Fizikiä K:ium kiskoilla ja hiilarikiskoilla samaan hintaan, niin mieltymys melkein enemmän värivalikoimassa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Fliteä ollut vanadium, titaani ja hiilarikiskoilla, vaaka huomaa eron, ei perse. Tietenkin joku insinööri löytään muun näkemyksen mutta niinhän ne aina.
    WTB Volt:n kohdalla olen tuota Titanium-CrMo eroa kiskomateriaalina käytännössä tuuminut ja taitaa asia olla just kuten edellä, ja tietenkin muutama kymppi hinnassa. Taisi olla Mtbr:n koeajaja joka suositteli myös CrMo:ta paremmin hintaansa vastaavana.
    Ehkä kannattaa aika ja raha sijoittaa ennemmin hyvän tolpan hankintaan. Sen merkityksen voi huomatakin. Ainakin Canyonin kaksihaarainen kuitutolppa käyttäytyy sen verran eri tavalla alumiiniseen verrattuna että eron huomaa.

Ainakaan mitään eroa huomannut. Eniten kasvattaa tattia se, että tarvitsee kiskon kiinnikkeet vaihtaa (hiilikuitu ovaali ja muut pyöreät)
    Paino varmaan ainoa, mistä pieni ero tulee

^Ei pidä paikkaansa välttämättä kiinnikkeiden vaihto, itse ei ainakaan koskaan ole ollut moiseen tarvettaja sentään muutama satula ollut.

Riippuu tietenkin miten clampit kiristetään.. Jos kiristeteään pystysuunnassa niin tuolla ovaalilla kiskonmuodolla ei ole merkitystä, mutta sivuttaissuunnassa kiristettävään clamppiin tuo ei käy ellei ole tarkoitettu 9mm kiskolle..
    The end of the road is just the beginning...

Fliteä oli kakkosmalli pääosin ovaalikiskolla ja nykyisin kolmosta saa sekä-että, hiilarikiskotkin pyöreinä. Eli pitää vaan katsoa että sopivat tolpan kanssa yhteen.
    Satulat mitä on oman takamuksen alla saanut poikki napsahtamaan, niin oli pyöreitä metalliputkikiskoja kaikki kolme. Manganese, cro-mo, ti, eri valmistajilta.
    Pari noista olisi voinut välttää huomioimalla clampin aiheuttaman pistekuorman.
    Hiilarimuovi tuskin narisee, muissa on suurempi ääntelyriski.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •