Sivu 77 / 87 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27677576777879 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 2604

Aihe: Silverbackin läskipyörät

  1. #2281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Hyödyt kesä ajossa ymmärtää jokainen, meno on huomattavasti tasaisempaa röykkyisessä maastossa, renkaan heikkouksia paikataan jousituksella ja taas jousituksen heikkouksia renkaalla jolloin päästää kokonaisuuteen millaista ei jäykkäkeula ja vaikka olisi kuinka hyvä rengas pääse kokemaan.

    Kun talvikäyttö on tarpeeton ei keulaan kannata silti kovin isoa rahasummaa laittaa niin halvin malli Blutosta katsoin järkevämmäksi vaihtoehdoksi verrattuna Manitoun huomattavasti kalliimpaan jossa ei ole ratkaisevaa merkitystä läskipyörätapauksessa vaikka se parempi on varmasti säädöiltään, koska rengas läskipyörä tapauksessa korjaa keulan huonoja ominaisuuksia sopivalla paineen säädöllä.

    Keulan vaihdolla saadaan pyörästä huomattavasti rullaavampi ja nopeampi ajaa maastossa koska rengaspainetta voi pitää korkeammalla kuin jäykällä keulalla.
    Ei kyllä enempää vois samaa mieltä olla & kokemukset itellä justiinsa saman suuntaisia. En sano, etteikö täysjäykkä läski olisi erinomainen mutta itelle keula muutti läskin maastopyörämäiseksi. Varsinainen (teko?)syy oli kyynärpään operointi ja menon pehmentäminen. Varsinkin vähä isomman kuskin alla tuntuu aikas jebalta Blutollinen läski.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  2. #2282
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    147
    Nepä loppu heti. Mielestäni Mastodoniakin myytiin aika edukkaasti välillä, ei ollut kovin isoa eroa Blutoon.

  3. #2283
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    307
    Maksoi se sentään 555e ^

  4. #2284
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Maksoi se sentään 555e ^
    Eikö se Mastodon ollu jotain 444e? Nytkin lähtisi 499e.

  5. #2285
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    848
    Tais olla comp jossain 444 e ja pro parissa paikassa 555 e.

  6. #2286
    Sain kasattua toisen Silverback-pyöräni (edellisen maastopyörän kasasin viime vuonna). Nyt kysymys etuhaarukan toiminnasta. Onko normaalia, että etuhaarukka "lonksahtelee" melko paljon kun etujarrua pitää lukittuna ja pyörää työntää hiemaan eteen- tai taaksepäin? Vaikuttaa siltä, että haarukka olisi jotenkin löysä "emäputken" (?, onko tämä sama kuin"head tube") sisällä. Kyseessä siis Scoop Single 2019. Voihan tuo olla ihan normaalia, mutta hieman vaikuttaa siltä, että jotakin pitäisi vielä kiristää jostakin. Kun vain tietäisi mitä. Ohjainkannattimen yläpäässä oleva kiristysmutteri on kyllä ihan tiukasti kiinni mutta ei se taitaisi vaikuttaa tähän vaikkakin olisi löysällä?

    Sivuhuomio: Yllätyin todella positiivisesti kun nostin etupyörän laatikosta. Olin varautunut "hieman" raskaampaan painoon. Sama koskee koko pyörää koottuna. Yllättävän kevyt se kuitenkin on jos vertaa ulkonäon perusteella arvioituun painoon.

  7. #2287
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    250
    Lonksuminen ei ole normaalia jos tosiaan tulee emäputkesta

    Löysäsithän stemmin pultit ennen kuin kiristit ohjainlaakerin ruuvia?

    Jos taas kokeilit jarrua vasten, jarrupalat antaa hieman myöten: eihän ääni lähde sieltä?

    Tuntuuko väljää emäputken alapään ja haarukan välissä jarru päällä/seinää vasten liikuttaessa

  8. #2288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hellfire Katso viesti
    Sain kasattua toisen Silverback-pyöräni (edellisen maastopyörän kasasin viime vuonna). Nyt kysymys etuhaarukan toiminnasta. Onko normaalia, että etuhaarukka "lonksahtelee" melko paljon kun etujarrua pitää lukittuna ja pyörää työntää hiemaan eteen- tai taaksepäin? Vaikuttaa siltä, että haarukka olisi jotenkin löysä "emäputken" (?, onko tämä sama kuin"head tube") sisällä. Kyseessä siis Scoop Single 2019. Voihan tuo olla ihan normaalia, mutta hieman vaikuttaa siltä, että jotakin pitäisi vielä kiristää jostakin. Kun vain tietäisi mitä. Ohjainkannattimen yläpäässä oleva kiristysmutteri on kyllä ihan tiukasti kiinni mutta ei se taitaisi vaikuttaa tähän vaikkakin olisi löysällä?

    Sivuhuomio: Yllätyin todella positiivisesti kun nostin etupyörän laatikosta. Olin varautunut "hieman" raskaampaan painoon. Sama koskee koko pyörää koottuna. Yllättävän kevyt se kuitenkin on jos vertaa ulkonäon perusteella arvioituun painoon.
    Etuhaarukan löysyyttä ihmettelin itsekin tällä viikolla kasatessani Scoop Singleä.
    Singlen mukana tullut systeemi millä koko etupää kiristetään kasaan oli minulle uuden tyyppinen.

    Järkeilin sen lopulta niin, että kiristin ensin sen sisemmän pienemmän kuusiokolomutterin kiinni 3-4 Nm momentilla, jolloin kivet(?) puristavat emäputkea sisältä päin pitäen paketin jo suht hyvin kasassa.

    Viimeisen silaus oli, kun hoksasin että sitä mustaa "korkkia" voi myös kiristää isommalla kuusiokololla ihan siitä päältä. Tämän laitoin myös muistaakseni 3-4 Newtonin momenttiin.

    Tällä tavoin sain etupään välyksen kokonaan pois.

    Olis hienoa jos joku kokeneempi kertoo tuliko tehtyä oikein etupään kiristys tällä tavoin.

    Sen lisäksi olis hienoa, jos jostain löytyisi räjäytyskuva kyseisen keulan kasauksesta.

  9. #2289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK- Katso viesti
    Lonksuminen ei ole normaalia jos tosiaan tulee emäputkesta

    Löysäsithän stemmin pultit ennen kuin kiristit ohjainlaakerin ruuvia?

    Jos taas kokeilit jarrua vasten, jarrupalat antaa hieman myöten: eihän ääni lähde sieltä?

    Tuntuuko väljää emäputken alapään ja haarukan välissä jarru päällä/seinää vasten liikuttaessa
    Kyllä, löysäsin stemmin pultit eli tanko oli "vapaana".

    Tässä video ongelmasta. Väljyyttä on itse asiassa emäputken yläpäässä eikä alapäässä kuten aluksi ajattelin.

    https://www.dropbox.com/s/lmmh7qp5yv..._1593.MOV?dl=0

  10. #2290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti &Cola Katso viesti
    Etuhaarukan löysyyttä ihmettelin itsekin tällä viikolla kasatessani Scoop Singleä.
    Singlen mukana tullut systeemi millä koko etupää kiristetään kasaan oli minulle uuden tyyppinen.

    Järkeilin sen lopulta niin, että kiristin ensin sen sisemmän pienemmän kuusiokolomutterin kiinni 3-4 Nm momentilla, jolloin kivet(?) puristavat emäputkea sisältä päin pitäen paketin jo suht hyvin kasassa.

    Viimeisen silaus oli, kun hoksasin että sitä mustaa "korkkia" voi myös kiristää isommalla kuusiokololla ihan siitä päältä. Tämän laitoin myös muistaakseni 3-4 Newtonin momenttiin.

    Tällä tavoin sain etupään välyksen kokonaan pois.

    Olis hienoa jos joku kokeneempi kertoo tuliko tehtyä oikein etupään kiristys tällä tavoin.

    Sen lisäksi olis hienoa, jos jostain löytyisi räjäytyskuva kyseisen keulan kasauksesta.
    Ei auttanut tuo "korkin" kiristäminen. Lonksuu aika pahasti kyllä vieläkin. Taidan suosiolla laittaa viestiä Verkkokauppaan koska ei taida olla ihan normaalia, että näin käyttäytyy. Voihan pyörän toki palauttaakin, mutta harmittaisi jonkun verran kun kerran tuli hankittua ensimmäinen läskipyörä.

  11. #2291
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    250
    Eli tuossahan onkin kuitukeula, kiristysmutteri ohjainputkessa on kuvan kaltainen. Ja laakeri on videon mukaan löysällä

    Ota korkki ja kuusiokoloruuvi irti, löysää ohjainputken sisällä olevaa onttoa koloruuvia ja paina käpy pohjaan, kiristä uudelleen kiinni

    Seuraavaksi hattu päälle ja koloruuvilla keula kireäksi.

    Nyt tuo käpy on luultavimmin päässyt nousemaan putkessa ja hattu kiristyy vain tuota vasten eikä tiukkaa itse laakeria.

    Toinen vaihtoehto on että ohjainputki on liian pitkä, lisäspacer auttaa tuohon

  12. #2292
    Kiitos neuvosta! Pitää testata, tuo käpy on tosiaan yläpäässä joten palaan asiaan

  13. #2293
    Valitettavasti tuo ei auttanut. Poistin hatun, avasin stemmin ruuvit, löysäsin käpyä ja annoin valahtaa alas jonka jälkeen kiristin. Ei auttanut tuhon väljyyteen. Hattukin kiinnittyy itse asiassa käpyyn, joten sen perusteella näissä kävyn varmaan pitääkin olla yläasennossa? Mites &Colalla oli? Kai tää pitää viedä huoltoon kun ei uudessa pyörässä tällaisia ongelmia saisi olla. Ei sitten ajeta ensimmäistä lenkkiä tänään

    Kiitoksia JK joka tapauksessa avusta.

  14. #2294
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    307
    Tuota noin....eihän vaan sulla ole se tilanne että emäputki on hiukan pitkä eli vaikka kiristät tuossa tapauksessa vaikka kuinka kireälle ei välys häviä. Eli tutkippas nyt tarkkaan että ei ole tällainen tilanne. Emäputken päästä hiukan pois tai yksi tämmipala myös stemmin yläpuolelle siis kiristys prikan alle. Epäilen vahvasti että ongelmasi on tässä

    Noissa hämääntyy helposti kun stemmin yläpuolella ei ole yhtään temmirinkulaa jolloin jos emäputki on muutaman millin liian pitkä ei kiristys varmasti onnistu koska kiristys ei paina koko nippua kasaan vaan pelkkää emäputken päätä.


    KÄVYN EI PIDÄ OLLA YLÄ ASENNOSSA vaan n. 1-15cm emäputken päästä alempana.

  15. #2295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Tuota noin....eihän vaan sulla ole se tilanne että emäputki on hiukan pitkä eli vaikka kiristät tuossa tapauksessa vaikka kuinka kireälle ei välys häviä. Eli tutkippas nyt tarkkaan että ei ole tällainen tilanne. Emäputken päästä hiukan pois tai yksi tämmipala myös stemmin yläpuolelle siis kiristys prikan alle. Epäilen vahvasti että ongelmasi on tässä

    Noissa hämääntyy helposti kun stemmin yläpuolella ei ole yhtään temmirinkulaa jolloin jos emäputki on muutaman millin liian pitkä ei kiristys varmasti onnistu koska kiristys ei paina koko nippua kasaan vaan pelkkää emäputken päätä.
    Voihan se näinkin olla. Ihmetyttää vain, että voiko uudessa pyörässä olla tällaista mokaa jo tehtaalta lähtiessä? Varmaan paikallisessa pyöräliikkeissä osaavat auttaa (olen täysin nöösi näiden asioiden kanssa)?

  16. #2296
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    307
    Kaikissa tuotteissa voi olla pieniä virheitä siksi pyörätkin pitäisi myyjän toimesta säätää valmiiksi mutta kun pyörä myydään paketissa ja vaikka kuinka sanotaan että pyörä on valmiiksi säädetty ennen toimitusta niin tahtoo vaan olla että se on pelkää lupausta mutta ei toteutusta.

    Tee nämä tarkistukset jos haluat:

    Nyt kun kaikki on paikallaan ja vielä kireällä irroita se emäputken päässä oleva kiristys lätkä joka siis on yhdellä kiristettävällä kuusiokolo ruuvilla(jolla välys säädetään), katso sen jälkeen onko emäputken pää jo nyt tasalla stemmin yläreunan kanssa vai onko emäputken pää alempana stemmin yläpinnasta....se pitäisi olla alempana n.3-5mm ainakin jos ei ole, niin vika on tuossa.


    Sitten jos tuo edellä mainittu on OK katso onko emäputken sisällä oleva käpy emäputken sisässä n. 1-1.5cm alempana emäputken yläpinnasta jos ei ole niin laita ruuvi käpyyn kiini ja naputat varovasti vasaralla kävyn syvempään.

    Noiden jomman kumman korjauksen jälkeen löysäät stemmin 2 ruuvia ja asetat kiristys prikan ruuveineen ja kiristät niin paljon että välys häviää, tämän jälkeen kiristät stemmin ruuvit ja ei muuta kuin ajoa.

  17. #2297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Kaikissa tuotteissa voi olla pieniä virheitä siksi pyörätkin pitäisi myyjän toimesta säätää valmiiksi mutta kun pyörä myydään paketissa ja vaikka kuinka sanotaan että pyörä on valmiiksi säädetty ennen toimitusta niin tahtoo vaan olla että se on pelkää lupausta mutta ei toteutusta.

    Tee nämä tarkistukset jos haluat:

    Nyt kun kaikki on paikallaan ja vielä kireällä irroita se emäputken päässä oleva kiristys lätkä joka siis on yhdellä kiristettävällä kuusiokolo ruuvilla(jolla välys säädetään), katso sen jälkeen onko emäputken pää jo nyt tasalla stemmin yläreunan kanssa vai onko emäputken pää alempana stemmin yläpinnasta....se pitäisi olla alempana n.3-5mm ainakin jos ei ole, niin vika on tuossa.


    Sitten jos tuo edellä mainittu on OK katso onko emäputken sisällä oleva käpy emäputken sisässä n. 1-1.5cm alempana emäputken yläpinnasta jos ei ole niin laita ruuvi käpyyn kiini ja naputat varovasti vasaralla kävyn syvempään.

    Noiden jomman kumman korjauksen jälkeen löysäät stemmin 2 ruuvia ja asetat kiristys prikan ruuveineen ja kiristät niin paljon että välys häviää, tämän jälkeen kiristät stemmin ruuvit ja ei muuta kuin ajoa.
    No niin, taitaa sittenkin ensimmäinen ajo onnistua tänään Kävin paikallisessa pyöräliikkeessä, jossa näytettiin tuon kävyn ja tulpan yhteistoiminta. Sain mukaani myös pari "prikkaa" jos olisi ollut tarvetta.

    Kiristys ei siis onnistunut käyttäjän tietämättömyyden vuoksi. En ymmärtänyt, että käpy ja tulppa tulee kiristää yhdessä. Olin poistanut tulpan ja kiertänyt sen takaisin erikseen jolloin tuota "vetoa" ei tapahtunut (jos nyt osasin selittää asian oikein). Nyt ei enää "klappaa" tuosta kohdasta ja keula vaikuttaa tukevalta.

    Kiitoksia (ja anteeksi) kaikille vastaajille kollektiivisesti! Onnistuihan tämä lopulta ja ei pyörässä ollutkaan mitään tehdasvikaa. Paikallinen pyöräliike sai samalla uuden tulevan asiakkaan vastineena hyvälle palvelulle. Pumput ja muut tarvikkeet ostan jatkossa aivan varmasti heiltä.

  18. #2298
    Joo ei se valmiiksi säädetty oikein aina näköjään täyty näissä. Oma Scoop Single oli laatikosta ottaen yhdeksänvaihteinen ja vain etujarruilla varustettu... Vaihtajan rajoitinruuvit piti säätää ja takajarrut ilmata.

  19. #2299
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    708
    Onko muilla uusien scoop singlejen omistajilla etuhaarukassa jarrusatulan pultit näin jarrulevyyn nähden?
    kuva

    Näin äkkiseltään tuntuisi siltä että pultit kuuluisi olla jarrulevyn suuntaisesti eikä jarrulevyä lähestyvästi.

    Omassa singlessä toimi paketista otettuna 10 vaihdetta 11:sta. Onneksi katsoin heti korvakkeen suoruuden työkalulla. Oli vinossa ja suoristin. Sitten rupesi säädöt vaikuttamaan ja kaikki vaihteet löytymään. Että sellaista kasaustyön laatua.

  20. #2300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Onko muilla uusien scoop singlejen omistajilla etuhaarukassa jarrusatulan pultit näin jarrulevyyn nähden?
    kuva

    Näin äkkiseltään tuntuisi siltä että pultit kuuluisi olla jarrulevyn suuntaisesti eikä jarrulevyä lähestyvästi.

    Omassa singlessä toimi paketista otettuna 10 vaihdetta 11:sta. Onneksi katsoin heti korvakkeen suoruuden työkalulla. Oli vinossa ja suoristin. Sitten rupesi säädöt vaikuttamaan ja kaikki vaihteet löytymään. Että sellaista kasaustyön laatua.
    Itse asiassa omassani on myös nuo pultit hieman vinossa levyyn nähden kun tänään katsoin. Noilla ei kyllä sinänsä ole merkitystä kunhan vastinpinta on oikeassa kulmassa levyyn, nuo aluslevyt tasoittavat pulttien vinon asennon.

  21. #2301
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee75 Katso viesti
    Itse asiassa omassani on myös nuo pultit hieman vinossa levyyn nähden kun tänään katsoin. Noilla ei kyllä sinänsä ole merkitystä kunhan vastinpinta on oikeassa kulmassa levyyn, nuo aluslevyt tasoittavat pulttien vinon asennon.
    Omassani ainakin prikat on vakion 180mm levyn kanssa niin lähellä levyä että 200mm levyllä ottanee kiinni levyyn vaikka kuinka asemoisi.
    toinen kuva

  22. #2302
    Ite myös hurahtanut tähän fatbike-touhuun kun firman felttejä on talven lenkittänyt. Seurauksena kova kuume ostaa oma pyörä. Apuja/neuvoja valintaan kun vaihtoehdot on joko scoop single tai fatty.

  23. #2303
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi/Sodankylä
    Viestit
    2.560
    ^No ostat tietenki sen kalliimman jos varaa on

  24. #2304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikkoniila Katso viesti
    Ite myös hurahtanut tähän fatbike-touhuun kun firman felttejä on talven lenkittänyt. Seurauksena kova kuume ostaa oma pyörä. Apuja/neuvoja valintaan kun vaihtoehdot on joko scoop single tai fatty.
    Itsellä vastaava pohdiskelu päätyi singleen kun halusin pärjätä yhdellä vaihtajalla, lisäksi kaikkinensa paremmat osat.

  25. #2305
    Laitoin kerralla elämän risaseksi ja hain paikallisesta liikkeestä feltin doubledee seiskakymppisen ja erittäin tyytyväinen ostokseeni

  26. #2306
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi/Sodankylä
    Viestit
    2.560
    SIlverbackin verkkokaupassa näyttää olevan vapaarattaitakin ainaki 17/18 malleihin. Ja kokonainen QR napa.
    Ja hiilikuituhaarukkakin. Tuon melekeen vois ostaa ens talveksi

  27. #2307
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    307
    Suosittelen ainakin sellaiselle jolla on Bluto keulana ja jos haluaan todella hienosti sopivan lokarin joka todella suojaa ja on hienon näköinen niin tällaista:https://www.youtube.com/watch?v=xJSgZss86Pc

  28. #2308
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    367
    Olen nyt varmaan kolmatta kertaa viettänyt iltaa tuon bluton, fathuggerin ja kuumailmapuhaltimen kanssa. Jos Budin haluaa eteen pitää vähän jumpata. Edessä oleva lippa pitää suoristaa, keskeltä pitää nostaa lisää tilaa ja joustinjalkojen stefojen kohdalla pitää leventää fathuggeria. Kyllä sen saa sopimaan, mutta pitää hieroa.

  29. #2309
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    589
    Mucky Nutz toimii miestäni ihan riittävästi. Makuasioita, mutta onhan tuo ihan jäätävän näköinen.

    Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla

  30. #2310
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    307
    Nyt en kyllä ymmärrä, oma lokarini meni heittämällä paikalleen ei tarvinnut kuumailmapuhallinta eikä muutakaan temppuja. Niin ja on tuo niin tyylliin sopiva ja näöllisesti kokonaisuutta rikkomaton verrattuna markkinoilla oleviin kaiken maailman läpysköihin ja vielä se että se oikeasti toimii niin kuin sen pitää eli rapa pysyy loitolla.

Samanlaisia aiheita

  1. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5646
    Viimeinen viesti: 30.06.2019, 09.22
  2. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3311
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 22.36
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 11.01.2017, 23.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •