Sivu 80 / 81 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 307078798081 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.371 - 2.400 / 2429

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Sain Silverbackilta pitkähkön vastauksen, tiivistettynä akseli on heidän mukaansa virheellinen ja uusi tasapaksu laitetaan samantien toimitukseen. Tuo nykyinenkään ei akuutisti viestin mukaan aiheuta ongelmia mutta pitkässä juoksussa kokoonpano saattaa alkaa kärsiä suunniteltua enemmän.

Hain oman Scoop Singlen viikko sitten Verkkokauppa.comista. L-kokoinen runko tuntuu 183cm pituudelle ja 82cm inseamille mitoitukseltaan ihan sopivalta. Vuosien maantieajo on säätänyt omaa makua siihen suuntaan että vaihdoin stemmin pidempään, laskin tankoa pari senttiä alemmas ja säädin satulaa taakse. Jyrkissä ylämäissä kaipaisin vieläkin matalampaa keulaa, mutta toistaiseksi tämä on ihan hyvä kompromissi.

Runko on tukeva ja jäykkä. Ohjaustanko+stemmi antavat kovempaa runtatessa vähän periksi, samoin kammet tai niiden keskiö naksuvat herkästi. Tämä lienee tässä hintaluokassa ihan hyväksyttävä ominaisuus ja pienet nitkumiset kuuluvat läskipyörän luonteeseen... En edes kokeillut miten pyörä olisi toiminut sisäkumien kanssa, mutta ilman sisäkumeja pyörä liikkuu yllättävänkin kevyesti ja tuntuu herkältä. Alkuperäisissä renkaissa on poluilla ja hiekkakuopalla kohtuullisesti pitoa, mutta kivikossa ja juurakoissa tuntuvat lipsahtelevan sivulle aika herkästi.

Nettisivuilla oleet kuvat eivät antaneet kovin realistista kuvaa pyörän todellisesta väristä, mutta siihen ehkä tottuu ja muihin ylläreihin verrattuna se on murheista pienin.

Huomasin tuon etuakseliongelman ajossa melkein heti. Napa pääsee liikahtelemaan jarrun puolelta haarukkaan nähden noin 3mm ja sen tuntee satunnaisena ohjauksen vetelynä. Aluksi luulin sen johtuvan renkaista, mutta kun jarru alkoi joka toisen alamäen jälkeen pitämään outoa ääntelyä, tutkin asiaa tarkemmin. Navan molemmissa päissä olevat holkit ovat osittain akselin 15mm paksun osan päällä, mutta niitä ei ole tarkoitettu kantamaan painoa ollenkaan. Kiinteä, navan keskellä oleva putki taas ei ota akseliin kiinni käytännössä ollenkaan. Asetelma pysyy normiajossa paikallaan jos se on kiristetty riittävän tiukalle.

Juomapullotelinettä kiinnittäessä yhden kiinnikkeen jengaholkki irtosi rungosta ja lähti pyörimään kiinnitysruuvin kanssa. Kyse ei ollut liiasta kiristämisestä, vaan jengat irtosivat kun ruuvi oli vasta puolivälissä.

Ensimmäisellä ajolenkillä ketjut napsahtivat poikki. Syyksi paljastui KMC-ketjun pikalukko, joka oli ilmeisesti ollut kiinni vain toiselta puolelta. Eipä ole koskaan tullut mieleen tarkistella tälläisiä asioita uudesta pyörästä, mutta jatkossa tulee varmasti tutkittua tarkemmin.

Muutakin säätämistä on ensimmäisen viikon aikana riittänyt. Takajarru ei aluksi ottanut ollenkaan, mutta tunnin ilmaamis-naputtelu-säätämisen jälkeen siitä tuli oikein hyvä. Jarrusatulat olivat vinossa kaikkiin mahdollisiin suuntiin. Takavaihtajan stoppariruuvit estivät isoimpien ja pienimpien vaihteiden käyttämisen kokonaan. Mulefutin "tubeless ready" vanne päästi ilmaa läpi liitossaumasta. Lateksi-litku toki lopulta paikkasi tämän, mutta vaati lukuisia yrityksiä ja runsaasti ravistelua. Alkuperäisten polkimien laakerit olisivat varmaan lopulta alkaneet pyöriä vähän paremmin, mutta hylkäsin ne heti kun omasta hyllystä löytyi vanhat, mutta huomattavasti herkemmin toimivat lukkopolkimet.

Kolmen säätämiseen ja korjailuun käytetyn illan jälkeen pyörä on nyt etuakselia ja pullotelineen kiinnikettä lukuunottamatta kelvollisessa ajokunnossa ja tuntuu ihan hyvältä. En ole kuitenkaan varma haluanko pitää sitä kaikkien näiden vastoinkäymisien jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Torspeedo Katso viesti
    Sain Silverbackilta pitkähkön vastauksen, tiivistettynä akseli on heidän mukaansa virheellinen ja uusi tasapaksu laitetaan samantien toimitukseen. Tuo nykyinenkään ei akuutisti viestin mukaan aiheuta ongelmia mutta pitkässä juoksussa kokoonpano saattaa alkaa kärsiä suunniteltua enemmän.
    Ikävä kuulla että sulla samaa vikaa. Sanoiko ne toimitusajasta mitään? Eli onko niillä sitä oikeaa akselia varastossa?

Itsekkin jouduin tänään laittamaan Verkkokaupalle kuvia akselista ja pyörästä ja aikoivat selvitellä asiaa silverbackin kanssa (ihan niinkuin tämä ongelma ei olisi jo tiedossa heillä), eli tässä joutuu varmaan jokainen ostaja erikseen asiaa hoitamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SilverSingle Katso viesti
    Ikävä kuulla että sulla samaa vikaa. Sanoiko ne toimitusajasta mitään? Eli onko niillä sitä oikeaa akselia varastossa?
    Viestin mukaan eilen lähti liikkeelle, eli vissiin oli heti hyllyssä. Vaikkakin siinä myös puhuttiin, että tuotannossa on juuri erä korvaavia näitä keissejä varten...

Viestin mukaan eilen lähti liikkeelle, eli vissiin oli heti hyllyssä. Vaikkakin siinä myös puhuttiin, että tuotannossa on juuri erä korvaavia näitä keissejä varten...
    Tämä ongelma kannattaa siis nähtävästi hoitaa suoraan Silverbackin kanssa eikä edes lähteä verkkiksen kanssa keskustelemaan? Vaikuttaa etenevän huomattavasti nopeammin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    Tämä ongelma kannattaa siis nähtävästi hoitaa suoraan Silverbackin kanssa eikä edes lähteä verkkiksen kanssa keskustelemaan? Vaikuttaa etenevän huomattavasti nopeammin.
    Juu laitoin sisään torstaina Silverbacklabsin nettisivujen kautta yhteydenottopyynnön, perjantaina tuli vastaus, ja lauantaina ainakin sanottiin tavaran olevan jo liikkeellä.

Hei. Amatööri ilmoittautuu. Sain tänään Scoop Fattyni verkkiksestä. Innolla kasaamaan kunnes nousi tie pystyyn. En saa eturengasta paikalleen kun keskiön sisällä oleva holkki on epäkeskiössä eikä akseli mene alkua pidemmälle. Mikä neuvoksi? Liittyykö noihin jo aiemmin mainittuihin holkki/akseli ongelmiin?

Niin siis eikä liiku mihinkään eli on jumissa vinosti...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Airish Katso viesti
    Hei. Amatööri ilmoittautuu. Sain tänään Scoop Fattyni verkkiksestä. Innolla kasaamaan kunnes nousi tie pystyyn. En saa eturengasta paikalleen kun keskiön sisällä oleva holkki on epäkeskiössä eikä akseli mene alkua pidemmälle. Mikä neuvoksi? Liittyykö noihin jo aiemmin mainittuihin holkki/akseli ongelmiin?
    Mulla oli sama juttu, ei taida liittyä akseliin kun se laakeri pääsee vähän siellä sisällä liikkumaan (en tiedä pitäisikö päästä koska noob). Ohjasin muovisella kynällä sen keskelle niin alkoi akseli kulkea läpi. Metalliesineellä tuskin kannattaa sen sisäpintaa rikkoa raapimalla.

Joku tietäjä varmaan kertoo kuuluuko laakerin päästä siellä sisällä tuollaiseen epäkeskoasemaan...

Edit: ja onko se "pitkä putki" siellä sisällä edes varsinaisesti laakeri

Kiitos vihjeestä. Kokeilin mutta kuten aiemmin kirjoitin niin tämä pitkä putki/ holkki on jumissa epäkeskiö asennossa. Ei lähtenyt kynällä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakesnake Katso viesti

Mulla on ihan tuoreessa singlessä sama akseli ja ihmettelin että aika kireelle tarvii laittaa ennen kun klappi häviää. Tarviikin vaimon deluxesta tarkastaa myös...

Silverbackille laitoin jo kyselyä asiasta

Onko muuten Fattyn ja Singlen keulan pituus tai kulma eri? Tuo 2019 Single M-koossa on stackiltaan rullamitalla huolimattomasti mitattuna noin 2 cm matalampi kuin 2018 Fatty L-koossa. Vai onko geo muuten päivittynyt agressiivisemmaksi? Ainakin 2019-malleissa keskenään eron pitäisi olla vain 4mm virallisten speksien mukaan. Fattylle ja Singlelle merkattu SBn sivuilla sama geo päikseen, mutta M-koossa 5mm lyhyempi keulaputki ja sitä myötä 4mm matalampi stack.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Onko muuten Fattyn ja Singlen keulan pituus tai kulma eri? Tuo 2019 Single M-koossa on stackiltaan rullamitalla huolimattomasti mitattuna noin 2 cm matalampi kuin 2018 Fatty L-koossa. Vai onko geo muuten päivittynyt agressiivisemmaksi? Ainakin 2019-malleissa keskenään eron pitäisi olla vain 4mm virallisten speksien mukaan. Fattylle ja Singlelle merkattu SBn sivuilla sama geo päikseen, mutta M-koossa 5mm lyhyempi keulaputki ja sitä myötä 4mm matalampi stack.
    2019 keulakulma on loiventunut noin yhden asteen.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Itse itselleni vastaten. Geometrygeeksin kautta löytyi "faktaa", että ilmeisesti tosiaan keulakulma muuttunut virallisten tietojen mukaan 1,5 astetta ja stack sitä myötä laskenut noin 3 cm 2018 -> 2019. Mutta osaako joku vielä valistaa, että onko nuo keulat (Fattyn alu vs. Singlen kuitu) muuten vastaavan pituisen ja samassa kulmassa? Silmämääräisesti näyttäisi että Fattyn keula jyrkempi, kun Rouvan 2019 Fattyynkin peilasin.

Mulla myös L-koon 2018 Fatty alkuvuodesta ylivuotisena ostettu. Otin alesta kokeeksi Singlen kokoa pienempänä (M), kun tuntui että rajalla vähän koko Fattyssä ja ajattelin että päivitellään samalla osasarjaa halvalla. Samoin rouvalle hommasin S-koon Fattyn nyt alesta. Fattyssä etujarru laittamatta paikoilleen, molemmissa pyörissä kaikkien vaihteiden ja jarrujen säädöt niin perseellään kuin olla voi. Huoltomanuaalissa", jonka sähköpostiin sain, luki suunilleen "vaihteet kaikissa pyörissä säädetty kohdalleen, hienosäätöä voi joutua tekemään". Oli myös rouvan Fattyssä tuo Airishin mainitsema ongelma, etten saanut etuakselia läpi navan helpolla itse vietyä. Ei ole vastaavaa ennen vastaan tullut ja joskus käyttänyt huolloissa voimaa enemmän kuin järkeä, joten otin varman päälle ja heitin pyörän paikalliseen verkkikseen 1km päähän kotoa. Siellä päivässä hoitivat homman kuntoon.

Eilen ekalla kunnollisella koeajolla huomasin myös omassa Singlessä tuon vetelyn ja oletin sen menevän renkaiden piikkiin, kun en niitä vaihtanut ja litkuttanut vielä. Onko samaa ongelmaa havaittu myös Fattyssä, vai onko tuo täysin Singlen ongelma? Mietin että pitääkö rouvan pyörästä reklamoida samalla, vai omasta vain. No, selviäähän tu varmaan, kun akselin nappaa ulos.

E. Epähuomiossa tämän viestini kerran poistin kun piti vain hieman modata. Uppasin uudelleen, että tulee nämä omat kokemukset esiin.

Samanlaisen vastauksen sain minäkin. Ja todella nopeasti, kahden tunnin sisällä. Ja totesivat että akselia löytyy jostain suomen yhteistyökumppanin varastosta josta se laitetaan tulemaan asap.

Ainakaan takuuasioiden hoidosta ei voi hopeaselkää haukkua

Itse itselleni vastaten. Geometrygeeksin kautta löytyi "faktaa", että ilmeisesti tosiaan keulakulma muuttunut virallisten tietojen mukaan 1,5 astetta ja stack sitä myötä laskenut noin 3 cm 2018 -> 2019. Mutta osaako joku vielä valistaa, että onko nuo keulat (Fattyn alu vs. Singlen kuitu) muuten vastaavan pituisen ja samassa kulmassa? Silmämääräisesti näyttäisi että Fattyn keula jyrkempi, kun Rouvan 2019 Fattyynkin peilasin.

Tästähän oli täällä jo aikaisemmin puhetta, että Silverback muutti 2019 malleihin keulakulman loivemmaksi. Ilmeisesti tuo asteluku vähän vaihtelee onko fatty, double, single vai mikä, mutta loiventunut on. https://media.silverbacklab.com/news...id=MjQyODQ4NjI

Tätähän voi itse korjata headsetillä myös.

Mulla myös L-koon 2018 Fatty alkuvuodesta ylivuotisena ostettu. Otin alesta kokeeksi Singlen kokoa pienempänä (M), kun tuntui että rajalla vähän koko Fattyssä ja ajattelin että päivitellään samalla osasarjaa halvalla. Samoin rouvalle hommasin S-koon Fattyn nyt alesta. Fattyssä etujarru laittamatta paikoilleen, molemmissa pyörissä kaikkien vaihteiden ja jarrujen säädöt niin perseellään kuin olla voi. Huoltomanuaalissa", jonka sähköpostiin sain, luki suunilleen "vaihteet kaikissa pyörissä säädetty kohdalleen, hienosäätöä voi joutua tekemään". Oli myös rouvan Fattyssä tuo Airishin mainitsema ongelma, etten saanut etuakselia läpi navan helpolla itse vietyä. Ei ole vastaavaa ennen vastaan tullut ja joskus käyttänyt huolloissa voimaa enemmän kuin järkeä, joten otin varman päälle ja heitin pyörän paikalliseen verkkikseen 1km päähän kotoa. Siellä päivässä hoitivat homman kuntoon.

Eilen ekalla kunnollisella koeajolla huomasin myös omassa Singlessä tuon vetelyn ja oletin sen menevän renkaiden piikkiin, kun en niitä vaihtanut ja litkuttanut vielä. Onko samaa ongelmaa havaittu myös Fattyssä, vai onko tuo täysin Singlen ongelma? Mietin että pitääkö rouvan pyörästä reklamoida samalla, vai omasta vain. No, selviäähän tu varmaan, kun akselin nappaa ulos.

E. Epähuomiossa tämän viestini kerran poistin kun piti vain hieman modata. Uppasin uudelleen, että tulee nämä omat kokemukset esiin.
    Ainakin ne Bulldozerit vetelee eturenkaana matalilla paineilla hirveästi, mutta varmaan huomaat nyt sitten onko eroa 2018 ja 2019 välillä tässä, mutta kyllä kai tuo akseli kannattaa vaihtaa jos kerta kaventamattomiakin saa takuuseen.

Täytyy kyllä suoraan sanoa, että oli tosiaan omaankin makuun todella jyrkkä tuo keulakulma 2018 Fattyssä ja tutui koko ajan kuin olisi yli heittämässä pienen lumitöppäreen ylityksessäkin. Tämä varsinkin aluksi iski silmille, kun vielä loivakulmaisella Fusella (27,5+) olin tottunut ajamaan. Toisaalta tuo 2019 Sinkun geo tuntuu taas hyvin agresiiviselta matalan Stackin myötä. Ehkä tuota olisi voinut kompensoida hieman pidemmällä head tubella, tai muuten muokatulla geolla. Mutta pääasia että tämä selvisi Löytyyhän noita risereita - ja makunsa asennon suhteen kullakin. Toisaalta 2019 Fattyssä kesäasennossa ja lyhyellä stemmillä olen ajanut aivan keulaputken juuresta ilman spacereita ja asento on tuntunut kyllä mukavalta. Täytyy nyt katsoa modailenko 2019 Singlen M-koosta asennon mieleiseksi, vai jatkanko menoa Fattyllä ja palautan Sinkun.

Olen itse tässä miettinyt 2018 Fattyn päivittämistä uuteen doubleen.

Olen vähän kahden vaiheilla tuosta koosta, että pitäisikö olla M vai L. Nykyinen Fatty on M, välissä tuntuu, että ohjaamo on ahdas ja kolauttelen polvia ohjaustankoon jossain rymyämistilanteissa. Toisaalta sitten Inseam on vain 81cm, että onko L:n keskiputki liian korkea. Minulla on yläruumis sitten vastaavasti pitkä kun jalat on lyhyehköt (180cm pituus).

Silverbackilta ei paljon ohjeita sadellut kun kyselin, käskivät käyttää heidän scientific fit guide ohjelmaa, jonka sivuilla lukee kylläkin vain "coming soon". Hyvinpä ovat tietoisia omista sivuistaan

Toinen neuvo oli mennä koeajamaan pyöriä jälleenmyyjälle, joka ei taas Suomessa onnistu Silverbackin kohdalla

Täytyy kyllä suoraan sanoa, että oli tosiaan omaankin makuun todella jyrkkä tuo keulakulma 2018 Fattyssä ja tutui koko ajan kuin olisi yli heittämässä pienen lumitöppäreen ylityksessäkin. Tämä varsinkin aluksi iski silmille, kun vielä loivakulmaisella Fusella (27,5+) olin tottunut ajamaan. Toisaalta tuo 2019 Sinkun geo tuntuu taas hyvin agresiiviselta matalan Stackin myötä. Ehkä tuota olisi voinut kompensoida hieman pidemmällä head tubella, tai muuten muokatulla geolla. Mutta pääasia että tämä selvisi Löytyyhän noita risereita - ja makunsa asennon suhteen kullakin. Toisaalta 2019 Fattyssä kesäasennossa ja lyhyellä stemmillä olen ajanut aivan keulaputken juuresta ilman spacereita ja asento on tuntunut kyllä mukavalta. Täytyy nyt katsoa modailenko 2019 Singlen M-koosta asennon mieleiseksi, vai jatkanko menoa Fattyllä ja palautan Sinkun.

https://www.superstarcomponents.com/en/slackerizer-angle-headset.htm

Mulla on tuo -2 asteen setti 2018 fattyssa. Suosittelen muillekkin.

Olen itse tässä miettinyt 2018 Fattyn päivittämistä uuteen doubleen.

Olen vähän kahden vaiheilla tuosta koosta, että pitäisikö olla M vai L. Nykyinen Fatty on M, välissä tuntuu, että ohjaamo on ahdas ja kolauttelen polvia ohjaustankoon jossain rymyämistilanteissa. Toisaalta sitten Inseam on vain 81cm, että onko L:n keskiputki liian korkea. Minulla on yläruumis sitten vastaavasti pitkä kun jalat on lyhyehköt (180cm pituus).

Silverbackilta ei paljon ohjeita sadellut kun kyselin, käskivät käyttää heidän scientific fit guide ohjelmaa, jonka sivuilla lukee kylläkin vain "coming soon". Hyvinpä ovat tietoisia omista sivuistaan

Toinen neuvo oli mennä koeajamaan pyöriä jälleenmyyjälle, joka ei taas Suomessa onnistu Silverbackin kohdalla
    Oulusta löytyisi tallista 2019 Single M, 2018 Fatty L (ja 2019 Fatty S), mutta et varmaan näiltä nurkilta ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Samanlaisen vastauksen sain minäkin. Ja todella nopeasti, kahden tunnin sisällä. Ja totesivat että akselia löytyy jostain suomen yhteistyökumppanin varastosta josta se laitetaan tulemaan asap.

Ainakaan takuuasioiden hoidosta ei voi hopeaselkää haukkua
    Mulle sanoivat Silverbackiltä että laittavat Saksasta osan. Tämä siis viime maanantaina.

Mulle sanoivat Silverbackiltä että laittavat Saksasta osan. Tämä siis viime maanantaina.
    Mulla siis single, ja siihen sanoi oikean akselin löytyvän jostain suomesta. Alukeulasten akseleita joutuu odottamaan, koska vaimon deluxeen kestää pari viikkoa. Kahta pituuttahan niitä taitaa olla

Oulusta löytyisi tallista 2019 Single M, 2018 Fatty L (ja 2019 Fatty S), mutta et varmaan näiltä nurkilta ole.
    Oulusta minäkin Olin mitannut sittenkin inseamin väärin aikaisemmin. Oikea mitta olikin 84cm kun käytin avustajaa mittaukseen. Silverbackilta tulikin uusi viesti eriltä henkilöltä joka suositteli vahvasti L kokoa. Laitoin nyt tilaukseen L koon katotaampa miltä tuntuu, lähetellään takaisin jos liian iso, mutta kiitos tarjouksesta!

Jännä nähdä minkälainen akseli doubleen on isketty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mulla siis single, ja siihen sanoi oikean akselin löytyvän jostain suomesta. Alukeulasten akseleita joutuu odottamaan, koska vaimon deluxeen kestää pari viikkoa. Kahta pituuttahan niitä taitaa olla
    Mulla myös hiilarikeulainen single. Saa nyt nähdä. Laittoivat viestiin että lähettävät osan "immediately", katsotaan miten säntillinen saksalainen on.

Oulusta minäkin Olin mitannut sittenkin inseamin väärin aikaisemmin. Oikea mitta olikin 84cm kun käytin avustajaa mittaukseen. Silverbackilta tulikin uusi viesti eriltä henkilöltä joka suositteli vahvasti L kokoa. Laitoin nyt tilaukseen L koon katotaampa miltä tuntuu, lähetellään takaisin jos liian iso, mutta kiitos tarjouksesta!

No mä yritin vaihtaa vielä omaa fillaria sellaiseen jossa olisi korrekti akseli, mutta sellaisia ei ollut tarjota. Joten pahoin pelkään puolestasi, että hoikistettu akseli sieltä löytyy. Joka tapauksessa jos näin on niin laita suoraan silverbackille viestiä niin varmaan saat kotiosoitteeseen osan nopeammin kuin jonnekin huoltoon toimitettuna. Itsellä on jo fiilikset menny tästä hommasta. Tänä(kin) kesänä täytyy keskittyä muuhun urheiluun ilmeisesti.

Bluton kaverina 2017 doublessa oli rockshox maxle stealth akseli ja 2018 mallissa on rockshox maxle lite akseli. 2019 mallikuvissa näkyy rockshox maxle lite akseli

Mulla myös hiilarikeulainen single. Saa nyt nähdä. Laittoivat viestiin että lähettävät osan "immediately", katsotaan miten säntillinen saksalainen on.
    Takuu toimii, mutta yleensä nämä reklamaatiot valuu Silverbackilla alaspäin toimittajille ja silloin kestää. Mun näkemys pari rungonvaihto casea kokeneena ja vapaarattaita tappaneena.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

1. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5644
    Viimeinen viesti: 16.05.2019, 15.50
  2. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3305
    Viimeinen viesti: 29.04.2019, 15.19
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset