Sivu 59 / 60 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 94957585960 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 1793

Aihe: Pole Taiga Fatbike

On kyllä oikein hieno Taiga. Kyllä tuolla kelpaa metsässä rymytä

Taiga ei ole koskaan sytyttänyt mutta nyt kyllä makimies vetäisi sellaisen version pöytään että tuo näyttää varsin herkulliselta omaankin silmään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Tuohon L:n ja E:n väliin kun laittaa pienet I- ja C-kirjaimet, niin silloinhan siinä lukee POLicE.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti s12 Katso viesti
    Olikos tossa 4” kumit alla?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Juu on.

Noilla liteskineillä ei tee mitään. Täytyy vaihtaa pois moiset. Hieman ehkä yllättäen pyörä ei tunnu liian matalalta 4" renkaalla. Polkimet eivät juuri ole kolisseet.

Tuo Mastodon on kyllä kova keula. Pakko kehua. Suosittelen. Verrattuna Blutoon tuo Mastodon toimii kuin ajatus ja on jäykkä.

171cm polkijalle S vai M runko ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    171cm polkijalle S vai M runko ?
    Kyl mä sanoisin että kokeiltava homma, oot niin rajoilla..

edit, mullakin siis M-koko ja olen 181 pitkä..
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

Mul on m-koko ja korkeutta on 173cm.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Aikanaan tompulan S-kokoa ja kemiztin M-kokoa kävin koittaan. Pituutta 174 ja otin M-koon. Luultavasti myös pienemmästä olis ajokin saanu palikoita hieman vaihtamalla. Stemmiä haluaisin kokeilla hiukka lyhempänä ku 60mm mutta ei oo jaksanu tilata.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Mä oon 171 cm ja alla s-koko. Ajoin m-koolla 1.5 vko, sekin menis mutta mä oon lyhyt jalkainen ja m-koko saattaa käydä jalkovälistä pähkinöiden päälle.

Mä oon 178cm ja ajan L kokoisella taigalla. Oon ajanu myös M kokoista, mutta tää sopii mulle paremmin.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Unohtuikin varmaan laittaa tuon oman Taigan koko: XL, ja pituutta 183cm.

Täälläkin valmistuu pikkuhiljaa Suomi 100 Taiga. Melko samantyyliset värien hipistelyt sattuivat valkkaantumaan kuin makimiehellä.

Vielä en ole testilenkille ehtinyt, mutta pihalla rullaillessa huomasi, ettei tuo etulokari taida mahtua Snowshoe 2XL:n kanssa vaikka olisikin muuten oikein kätevä. Jarrujen ilmaus taisi myös mennä vielä uusiksi. Noh, kaipa se vielä tämän vuoden puolella on kokonaan valmis...

Lähetetty OnePlus 5 -tyyppisestä käkättimestä, joten älä hämmästy jos näet lukihäiriöitä tai asiavihreitä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Kyl mä sanoisin että kokeiltava homma, oot niin rajoilla..

edit, mullakin siis M-koko ja olen 181 pitkä..
    Neuvokaa koon suhteen. Nykyinen on 19" Cube nutrail ja kuski 180 ja 84 inseam. Pitäisikö ottaa L vai M ja mikä on ero ajossa? Hyllyssä olisi 120mm mastodontti keulaksi.

Lähetetty minun SM-T815 laitteesta Tapatalkilla

Eikö lokasuoja oikeasti mahdu etuhaarukkaan XXL:n kanssa? Aika iso puute!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IJa Katso viesti
    Neuvokaa koon suhteen. Nykyinen on 19" Cube nutrail ja kuski 180 ja 84 inseam. Pitäisikö ottaa L vai M ja mikä on ero ajossa? Hyllyssä olisi 120mm mastodontti keulaksi.

No siis L ! Koeajolla tuokin selviää hetkessä. Itsellä siis oli juurikin talviajoa varten aikomuksena ottaa vähän isompi runko. Ei kutsu tuo OTB niin helposti kun eturengas haukkaa lumeen.

Hieno tuo suomi100 taiga. Tuollaiset 2xl nakit vielä pakko hommata.

Lokasuojaa ei mene itsellekään mastodoniin. parempi varmaan hommata sellainen alaputkeen tuleva. Fätissä eturengas heittää kuitenkin tavaraa ohi tuosta haarukkaan tulevasta lokasuojasta.

Mihin haarukkaan tällä kommentilla viittaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Eikö lokasuoja oikeasti mahdu etuhaarukkaan XXL:n kanssa? Aika iso puute!
    Tähän siis kohdistan kysymykseni...

Nykyisessä on molemmat, ilman ns. oikeaa lokaria olisi kyllä naama ravassa joka reisulla. Alaputken lokari lähinnä estää kuran lentoa putken kautta nilkoille siiviiliajossa.

Mutta varmasti olen jotenkin poikkeava yksilö, kun en vain ymmärrä pyöriä ilman lokareita - vaikka joka päivä joku ohi meneekin perse ja selkä märkänä. Pervo mikä pervo!

Puusilmä muokkasi tätä : 16.10.2018 at 22.54 Syy: Kuvan lisäys

Mää en edelleenkään tajua mitä puusilmä tarkoittaa. Eikö Evern00b nimimerkin jakamassa kuvassa ole oikea etulokari? Ei tossa sun kotarissa kauhiasti erilainen oo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Mää en edelleenkään tajua mitä puusilmä tarkoittaa. Eikö Evern00b nimimerkin jakamassa kuvassa ole oikea etulokari? Ei tossa sun kotarissa kauhiasti erilainen oo.
    Tekstissä lukee ”...ettei toi etulokari taida oikein mahtua...”

Ymmärsin tuon itse niin, että mahtuu kuvassa, mutta ei toimi ajossa.

Tekstissä lukee ”...ettei toi etulokari taida oikein mahtua...”

Ymmärsin tuon itse niin, että mahtuu kuvassa, mutta ei toimi ajossa.
    Jep, ainakin tähän malliin ottaa rengas hieman kiinni haarukan takapuolelta ja ajossa kuuluu rahinaa. Ei etupuolellakaan valtavasti tilaa ole, joitain millejä.

Lähetetty OnePlus 5 -tyyppisestä käkättimestä, joten älä hämmästy jos näet lukihäiriöitä tai asiavihreitä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IJa Katso viesti

L-koko itsellä ja pituutta saman verran. Tässä pyörässä geometria tuntuisi olevan sellainen, että mieluummin aina se isompi koko.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Evern00b Katso viesti
    Jep, ainakin tähän malliin ottaa rengas hieman kiinni haarukan takapuolelta ja ajossa kuuluu rahinaa. Ei etupuolellakaan valtavasti tilaa ole, joitain millejä.

Joku toisenmallinen lokari mahtunee, onhan renkaan ja haarukan välissä tilaa senttitolkulla ja kovin paksu ei lokarin tarvitse olla.

Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Alaputken lokari lähinnä estää kuran lentoa putken kautta nilkoille siiviiliajossa.
    Alaputken lokari on sulla hieman varovaisen kokoinen

Isompana Esim SKS:n fatboardit toimii hyvin, noissa ei myöskään tule ongelmaa risujen/oksien/pakkautuvan lumen tms kanssa.

Takasiipi tarvitsee tosin jotain kaveriksi, muuten sotkee nilkat takaapäin. Esim tuo evernoobin etulokari tai vastaava asennettuna taakse jeesaa jo paljon

https://www.sks-germany.com/en/products/fatboard-set/

Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

Konalan varuste.netissä näytti olevan muuten kellertävä Taiga näytillä jos haluaa ihan vaan käydä ihastelemassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Joku toisenmallinen lokari mahtunee, onhan renkaan ja haarukan välissä tilaa senttitolkulla ja kovin paksu ei lokarin tarvitse olla.
    Haaste ei tässä tapauksessa tunnu olevan tila itse haarukan kohdalla vaan sen etu- ja takapuolella. Lokarin profiilin olisi syytä olla yhtä pyöreä kuin renkaalla, jotta rengas mahtuisi pyörimään mahdollisimman hyvin. Tällaisella suoraprofiilisella ja hieman keskeltä taitetulla lokarilla ottaa rengas kiinni kuten kuvasta näkyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Evern00b Katso viesti
    Haaste ei tässä tapauksessa tunnu olevan tila itse haarukan kohdalla vaan sen etu- ja takapuolella. Lokarin profiilin olisi syytä olla yhtä pyöreä kuin renkaalla, jotta rengas mahtuisi pyörimään mahdollisimman hyvin. Tällaisella suoraprofiilisella ja hieman keskeltä taitetulla lokarilla ottaa rengas kiinni kuten kuvasta näkyy.

Jos tosiaan haluat tuollaisen laittaa niin lämmöllä muokkaus vois toimia. Mutta oletkos kuinka paljon ajellu käpyisiä polkuja. Toi rengas nimittäin nappaa männyn kävyn oikein nohevasti kierrokselle ja se tulee usein haarukasta läpi ja sit lentää. Tommosen kans saattaapi tulla jumi.

Läskin paineet on kyllä niin matalat, että uskoisin kävyn mahtuvan pyörähtämään läpi. Loksua se toki voi murjoa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

No mitäpä luulit mun tarkoittaneen. Se lokarihan siinä ensin periks antaa. Mulla on ainakin haarukassa reilusti naarmuja. Kyllä sieltä välillä nousee 2xällän mukana myös ihan reiluja murskepaloja kun metsäautoteillä menee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    No mitäpä luulit mun tarkoittaneen.
    Että tulee jumi, kuten siinä luki.

Joku kivi voi kyllä olla paha, kun muoto on mitä on. Käpy pyöreämpänä luulis menevän helpommin läpi. Loksun kiinnitys olisi hyvä olla joustava.
    Fat Boy muokkasi tätä : 18.10.2018 at 08.19
    Miten niin tyhmä kysymys??

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •