Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Näyttää tulokset 121 - 145 / 145

Aihe: Fatbike hiilarikiekot, mistä, mitä ja kuinka paljon?

Houkutteleva setti, mikäs on tarvittava pinnan pituus, kun en jaksais alkaa laskeskelemaan?

^ Eteen kummallekin puolelle 259mm ja taakse 259 ja 261. Nuo mitat täsmäävät siis noille DT:n 350 Big Ride navoille.

Aleprosentti ainakin hyvä, liekkö tuolle alkuperäiselle hinnalle ollut perusteita.
    https://www.fatbike24.de/products/SA...ufradsatz.html

Heps! Joku kuitenkin täällä on rakentanut 27.5" 65mm Black Eagle 2 (Nextie/Mcarbon) setin DT swissin 350br hubeilla (150x15, 197x12), joten kertokaa ihmeessä mulle pinnojen pituudet mitä tuollaiseen settiin pitää tilata? Oon täysin nöösi tässä asiassa ja mulle nuo pinnalaskurit on täyttä hepreaa ja san täysin eri mittoja jokaisesta! Nipat varmaankin kannattaa olla messinkiä 12-14mm? Ei viitsis tilailla eri pituisia pinnoja vaan kokeiluun, kun näitä kiekkoja sata varmasti on kasattu foorumilaisten toimesta?

Pinnojen mitan laskeminen on pelkkää geometriaa. Yleensä jos laskurien antama mitta muuttuu merkittävästi, lähtötiedoissa on käytetty eri arvoja.
    Itse olen käyttänyt tätä:
    http://www.kstoerz.com/freespoke/fullcalc

Jotkut pinnalaskurit saattavat kysyä asioita eri tavoin, esim. laipan etäisyys saatetaan pyytää keskilinjasta (yleisempi tapa) tai päädystä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Tämä ratkesi sillä, että tilasin Nextieltä suoraan kehien lisäksi pinnat ja nipat niin laskevat siellä valmiiksi minun hubeille mitat. Helppoa 😁👍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amhoox Katso viesti
    Tämä ratkesi sillä, että tilasin Nextieltä suoraan kehien lisäksi pinnat ja nipat niin laskevat siellä valmiiksi minun hubeille mitat. Helppoa 😁👍
    Mistä tilasit Nextiet?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Mistä tilasit Nextiet?
    Suoraan Nextieltä Kiinasta. 27.5" Black Eagle 2:t 65mm

Onko kokemuksia Maskinen Revolvekeistä? Toimitus Tanskasta joten tullit jne. minimissä.

Saako tuolta jotakin vannekokoa jota ei Foxcompista tai MCarbonilta löydy? Hintalapun puolesta tilaamiselle ei ainakaan ole perustetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Saako tuolta jotakin vannekokoa jota ei Foxcompista tai MCarbonilta löydy? Hintalapun puolesta tilaamiselle ei ainakaan ole perustetta.
    29+ kiinnostaa ja tuossa profiili näyttää erilaiselta kuin mainitsemissasi. Moilasella ainakaan ei siis kokemusta.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nipa5 Katso viesti
    ...tuossa profiili näyttää erilaiselta...
    ...josta saadaan hyötynä... mitä?

mutanaama Guest
    Millä tavalla erilaiselta, kovasti muistuttaa JFII kehää

Tänään tuli 14 000 kilsaa täyteen Kuroshiro Enso 685 -kiekkosetille. 85mm leviät, setin paino 1736g sis. venttiilit, ja teippiä ei tarvi ollenkaan. Tämä AMC:n navoilla, eli sais vielä keviämmäksi vaan liekö tarvii. Ostaisin ehdottomasti uudestaan, vaikkeivät toki ilmaiset olleetkaan Vapaarattaan laakerit on vaihettu tuossa pari kk sitten, muuta ei ole vielä tarvinnut tehdä. Harvinaisen huolettomat.
    px @ ircnet / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / facebook.com/pappiskapartio / ptahkola@instagram / krossikommuuni.blogspot.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Tänään tuli 14 000 kilsaa täyteen Kuroshiro Enso 685 -kiekkosetille. 85mm leviät, setin paino 1736g sis. venttiilit, ja teippiä ei tarvi ollenkaan. Tämä AMC:n navoilla, eli sais vielä keviämmäksi vaan liekö tarvii. Ostaisin ehdottomasti uudestaan, vaikkeivät toki ilmaiset olleetkaan Vapaarattaan laakerit on vaihettu tuossa pari kk sitten, muuta ei ole vielä tarvinnut tehdä. Harvinaisen huolettomat.
    No mikäs oli hinta setille ja mistä tilasi?

Aika tarkkaan kaks tonnia, ja itseni kautta, mutta sitä ei varmaan saa täällä sanoa?
    px @ ircnet / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / facebook.com/pappiskapartio / ptahkola@instagram / krossikommuuni.blogspot.com

Trekin wampa hiilarivanteisiin haluaisin vaihtaa takanavan. Alkuperäinen ei ole kauheen hyvä ja paukkuu välillä pahasti... Missä liikkeessä pääkaupunkiseudulla joku purkaisi ja kokoisi vanteen taas kasaan? Dt Swissin takanapaa olen suunnitellut tilalle.
    08150

"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mikäs on tän hetken paras kiekkosetti hinta-laatusuhteeltaan?
    - Respect the Rock -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lobo Katso viesti
    Mikäs on tän hetken paras kiekkosetti hinta-laatusuhteeltaan?
    Varmaan edelleenkin DT SWISS BR2250, mutta ei tosin ole hiilikuitua. On kuitenkin hyvät navat ja paino aikalailla samoissa hiilarikiekkojen kanssa.

Kysymys: Onko esimerkiksi nuot kaksikerroksiset Nextiet, eli ne joissa on selvästi korkeampi profiili kehässä, tubelesoitavia ilman teippauksia ym.?

Pinnanippelireiät pitää peittää eli leveää Stanssiä oon laittanu. Voi teipata muullakin.

Kannattaa näköjään suosia kotimaista toimittajaa.
    Sunnuntaina kaveri laski perässäni kivikkoista alamäkeä takaa kuului hirveä pamaus, takakiekko osui vinosti ja keventämättä terävään kiveen. Nextien Black Eagle ei kuitenkaan ihan kaikkea kestä ja reuna murtui.
    Parikymmentä minuuttia episodin jälkeen ja n. 10 min sähköpostista, Mcarbonilta ilmoitettiin että uusi kehä lähtee veloituksetta huomenna postilla tampereelle.
    Jos tästä nyt oikein hakemalla hakee, niin kasauksen joutuu itse hoitamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Kannattaa näköjään suosia kotimaista toimittajaa.
    Sunnuntaina kaveri laski perässäni kivikkoista alamäkeä takaa kuului hirveä pamaus, takakiekko osui vinosti ja keventämättä terävään kiveen. Nextien Black Eagle ei kuitenkaan ihan kaikkea kestä ja reuna murtui.
    Parikymmentä minuuttia episodin jälkeen ja n. 10 min sähköpostista, Mcarbonilta ilmoitettiin että uusi kehä lähtee veloituksetta huomenna postilla tampereelle.
    Jos tästä nyt oikein hakemalla hakee, niin kasauksen joutuu itse hoitamaan.
    Toimiiko tuo "takuu" kaikille noin vai vain valikoidulle asiakaskunnalle?

^Kaikille. Ei ole enää Aholan mailia tallessa, mutta ensimmäisenä vuotena 100% takuu, toisena 50%. Muu varmaan neuvoteltavissa. Takuu kattaa mm. tapaukset, joissa epähuomiossa ajat fillari katolla auton talliin. Kysyin, että kelpaako naapurin talli, kun ei ole omaa. Kelpaa.

Suositus Mcarboneille ja Aholalle. Palvelu pelaa ja maksuehdot "joustavat".

Voidaan tietysti sanoa, että muualta tilatessa ei olisi käynyt näin, mutta kuten tiedämme, when shit happens, it happens. Eli tilasin Mcarbonit 177-millisellä takanavalla. Aikanaan kiekot sitten tulivatkin (mulla ei ollut toimituksen kanssa kiire). Nostelin sitten renkaat vanteille ja aloin sovitella takakiekkoa paikalleen. Ei mene. No ei ihme, koska 197-millinen takanapa... no, parissa päivässä uusi kiekko uudella navalla. Samat liikkeet kuin edellä ja sovitus: ei helv... ei pyöri. Takanavan holkki liian lyhyt. Auto alle ja kävin hakemassa Aholalta uuden holkin ja sain fillarin ajoon. Jos kiekot olisi tulleet jostain kiinasta, niin vaihtamatta olisi jäänyt.

Pitäis vamaan kohta jo maksaakin ne kiekot...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •