Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 145

Aihe: Fatbike hiilarikiekot, mistä, mitä ja kuinka paljon?

  1. #61
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    5.140
    Tossa mun pinnojenvaihto tapauksessa oli normaalit 29erin kiekot ja 2.1" kumeilla. Kyllä multa harvakseltaan on mennyt erinlaisia kevennyspinnoja poikki merkistä ja mallista riippumatta, DT Super Comp, DT Revolution, CX-Ray, mutta en ole tuota isona ongelmana pitänyt. Aina olen ottanut kiekkoja tehdessä 3-4 varapinnaa joka pituutta, niin on millä korjata.
    ___...ooOÅOoo...___

  2. #62
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.881
    Mullon kestäny cx-rayt paremmin kun sapimin/dt:n suorat pinnat. Enemmistö kiekkoloisista littanoilla, samoin ajoista.
    Näin kun muistelen, niin tainu saada kolme littupinnaa poikki. Yhden astumalla itse kiekon päälle, yhden kiven kanttiin osumalla ja yhden karahkasta.
    Samalla ajalla suoria pinnoja menny 10-15 kpl. Ainoa negatiivinen puoli noissa teräväkanttisissa littupinnoissa tulee ilmi kun kaseikoissa
    ajelee, risut ja varvut tarttuu helpommin pinnoihin kiinni.

    Yksi kiekkosetti oli alunippeleillä. Eiliseen asti. Siitä vaihdoin puolenkymmentä nippeliä sitä mukaa kun muuttuivat muruiksi eli amuliini ei sovi
    nippelimateriaaliksi ainakaan metsäpyörään. Saman tais todeta enve itse kun siirtyivät messinkisiin. Littupinnoja tostakaan ei menny katki.

  3. #63
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    590
    Tuo 65mm hiilarikehä tuntuu olevan tällähetkellä suosittu valinta. Itseäni kiinnostaisi erittäin paljon laittaa hiilarikiekot kesäksi, mutta arvon voimakkaasti noiden 80 ja 65 millisten kehien välillä. Pyörä on Farley 9.6 ja kumeina on ollut dt:n kiekoilla bud ja lou. Nyt on jumbo jim 4.8 kotona ja niitä ajattelin laittaa alle. Eli 65mm vs 80 mm kehät isoilla 4.8 kumeilla, puolesta ja vastaan ajatuksia kaipaisin.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  4. #64
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    2.761
    ^Jos kesät talvet tarkoitus ajaa 4.8" kumeilla ja samoilla vanteilla, en näe järkeä 65mm vanteelle, koska talven lussu paineilla 80mm vanne tukee isoa kumia paremmin. 80mm/4.8" profiili on mielestäni aika hyvä tietysti vieläkin litteämmästä ei talven ääriolosuhteissa haittaa olisi. Molemmat toimii 4.8" kumeilla, mutta 65mm edut taitaa jäädä painoon isoilla kumeilla. IMO.

    Taas, jos ajaa myös 4" tilanne on toinen varsinkin kesällä. 65mm en ole ajanut, kuin lyhen testin, mutta 70mm reilummin. Nyt ajellut taas kesäkelejä 80mm ja 4" kumeilla ja en oikeen tykkää on vaan vanne paljon herkemmillä pohjailujen takia, kuin 70mm vanteilla.

    Taas, jos aina ajaa tosi kovilla kumeilla vanteen leveys vaikuttaa lähinnä profiiliin.

    Itse en tuota Trekin 80mm 27,5" vanne/ 4" kumikomboa oikeen pidä kesällä fiksuna. 65mm vanne olisi ollut paree. Tietty, jos sieltä ne 4.5" kumit tulee tilanne on toinen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  5. #65
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.499
    No tuota jo eli ensiksi pinnoista...
    Semmoset jotka kestää eli aika paksut on mulla.
    Ei oo kiva jossain Saariselällä katkoa pinnoja ...

    Mää ajan 65 vanteilla 3.8-4.8 renkailla ja kaikilla on päässy , tai siis riippuu renkaasta kylläkin.
    Nate ollu paras pitävin talvirengas tähän asti. Huom. En Koita ajaa umpisessa pitkää tai liikaa.

    65 MCarbon profiili ja käyttö plus keveys mielestäni hinta/laatuluokaltaan parasta A-luokkaa.

  6. #66
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.230
    80 vs. 65 kuitukehä, itse tein valinnan pääosin sillä perusteella, että kapeampi pysyy paremmin suojassa kolhuilta, kun louhikoissa rymyää..

  7. #67
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    No tuota jo eli ensiksi pinnoista...
    Semmoset jotka kestää eli aika paksut on mulla.
    Paksut eivät kestä paremmin, koska ne venyvät huonommin. Niitä käytetään usein, koska niillä on helpoin koota, koska ne pyrkivät kiertymään vähiten. Parhaiten kestää ohennettu pinna, joka on siis päistä vahva ja keskeltä venyvä. Aeropinnat ovat huonoja kestävyydeltään käytännössä, koska ne lähtevät niin helposti kiertymään kasatessa, minkä ihmiset estävät yleensä pitämällä jollain pihdeillä niitä kiinni. Se kiinni pitäminen ei kuitenkaan estä kiertymistä, mitä tapahtuu silti siinä lyhyellä matkalla pihtien ulkopuolella, koska jos se ei kestä vääntöä kiertymättä, niin se ei kestä vääntöä kiertymättä, ja siten siinä voi vaurioittaa pinnaa. Jos ei tosiaan tarvitse aeropinnoja, kuten harva varmaankaan läskeissä tarvitsee, niin ei kannata koota sellaisilla.

  8. #68
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.499
    No ompa hassu että paksummat ei kestä, mutta ainaki mielenrauha oli vielä äsken...

    En kuitenkaan vaiha takas ohuempia joten testataan miten äijälle käy .

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  9. #69
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    No ompa hassu että paksummat ei kestä, mutta ainaki mielenrauha oli vielä äsken...
    Eivät kestä paremmin, mutta kyllä ne luultavasti kestävät, jos kiekko on tasaisesti jännitetty sopivaan jännitykseen ja kaikin puolin ehjä.

    Hyvinkin kapeatkin pinnat ovat varmasti nykypäivän valmistustekniikalla tehtynä riittävän vahvoja, mutta mahdollinen ongelma ei olekaan siinä, vaan samassa mitä litteillä aero-pinnoillakin: ne kiertyvät liikaa kiristäessä. Mitä vähemmän pinnoja vanteessa on, niin sen suurempi ongelma tuo on. Mitä enemmän pinnoja, niin sen ohuemmat pinnat voi valita ja silti kyetä kiertämään ne riittävän tiukalle. Pihdeillä kiinni pitäminen ei ole oikea tapa, koska pinna kiertyy siinä lyhyellä matkalla kuitenkin, vaan siinä pitäisi poistaa jännitystä vannetta sivusuunnassa siirtämällä siksi aikaa, että saa kierrettyä pinnan kiinni, mutta helpommin sanottu kuin tehty.

    Tavanomaisten pyörien jännitys ei ylitä kolmasosaa 1,6-1,8 millin pinnojen myötörajasta. Eli rajasta, jolloin aine ei enää palaudu entiseen muotoonsa jännityksen loppuessa. Pinnat siis kestävät sen puoleen enemmän kuin hyvin!

    "... spokes last essentially indefinitely once they have been stress relieved or have failed for lack of it and been replaced by a spoke that is properly formed and stress relieved." - Jobst Brandt

    Eli kiekon rakentaminen on pinnojen kestämisessä avaintekijä, eivätkä pinnat itsessään.

  10. #70
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.499
    Ok. Kokeillaan. On tehty liikkeessä, itse en osaa.
    Mää raportoin sitte

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  11. #71
    Voi olla noi ohennetut pinnat myös valmistettu paremmasta materiaalista että ovat sitkeitä ja omaavat joustokykyä ohennetussa kohdassa.

  12. #72
    Onko mitään uutta läskihiilarimarkkinoilla? Hyviä tarjouksia?

  13. #73

  14. #74
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    594
    Kohtuuhintaiset, paljonkohan tulee kuluja postin lisäksi? Onko kasaaminen kallista Duomessa?

    Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  15. #75
    noniinno Guest
    Mulla on nuo Ican hiilarit 90mm leveänä. Ei pienintäkään valituksen aihetta, kilsoja 2590.

  16. #76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Mulla on nuo Ican hiilarit 90mm leveänä. Ei pienintäkään valituksen aihetta, kilsoja 2590.
    Mistä noi Icanit tulee, tuleeko tulleja ja veroja päälle ? Aika houkutteleva hinta toi 90mm setti 608€. Tilasitko itse pelkät kehät vai valmiin setin ? Jos settinä, niin ilmeisesti ei myöskään mitään vapari/napaongelmia ole ollut. Toimii vain reiät piiloon teippaamalla tubeleksena ?

    edit. Kiinasta taitaa tulla..

  17. #77
    noniinno Guest
    ^Kiinasta tulivat. Maksoin tunnollisesti kaikki maksut joita tulli ehdotti. Tilasin valmiit kiekot. Ei ole ollut napa- tai vapaaratasongelmia. Mittasin keväällä pinnan kireydet, ja olivat toleransseissa. Enimmäkseen olen ajanut talvella, muutaman kerran on kivi lyönyt vanteelle, mutta mitää kosmeettista suurempaa ongelmaa ei ole tullut. Tilasin varalle muutama kuukausi sitten sekä XD-vaparin että 8/9/10 yhteensopivan, maksoi 24€(kpl. Laakerit olen takanapaan ekan talven jälkeen vaihtanut, edessä orkkikset pyörivät smuuthisti. Kaksi kiekkaa 19mm teippiä pinnan reiät peittäen, on pelittänyt nyt 2 kautta, pari kertaa olen renkaat vaihtanut. Renkaat istuvat vanteella todella napakasti, suorastaan esimerkillinen tubeless -kehä. Huonoja puolia on mattapinta (tämän lienee voi valita) ja lättänä muoto, talvella sohjo kerääntyy helposti leveän kehän sisäpinnalle. Olen suhautellut silikonia ja vahannut vannetta, niin ei tuo lumekerääntymisongelma ole eskaloitunut kuin parilla lenkillä kun lumen koostumuksen ollessa juuri sopivan epäsopiva.

  18. #78
    Ei osa päättää ostaisiko Icanit vai noi DT Swiss 2250 vai ei mitään, jotenkin tuntuu "hankalalta" 2250 tubelosointi ja Icanin navat pelottaa. Tubelesspakkomielleoireet vahvoina läsnä.

  19. #79
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    313
    ^ 2250:n tubelesointi ei ole sen vaikeampaa kuin Mulefütien (joita pidetään helppoina). Huolellisesti kun tekee, niin tulee kerralla hyvät.

  20. #80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^ 2250:n tubelesointi ei ole sen vaikeampaa kuin Mulefütien (joita pidetään helppoina). Huolellisesti kun tekee, niin tulee kerralla hyvät.
    Itse tein 3 kertaa huolellisesti ja ei pitänyt.. Tai no kerran sain pitämään jotenkin, mutta silloin meni metsässä keppi kevennysreiän kautta teippien läpi. Fattystripperit tilasin ja niillä pysyy paineet ja litkut sisällä. Seuraavaksi teen noita vakuumimuoveja varastoon, koska sehän on toimintaperiaatteiltaan hyvin vastaava kuin fattystripper, mutta eri materiaalia. Tämä on paras ratkaisu ja myös mukavampi, koska kevyt.

  21. #81
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    313
    ^ Ok.

    Tällä reseptillä itse onnistuin:

    - kumit JJ 4.4 liteskin
    - originaali vannenauha
    - 73mm Gorilla-teippi
    - Stanin litku
    - vannenauhojen kavennus n. sentti per puoli
    - (liima)pintojen mieto karhennus vanteesta
    - teipin huolellinen kiinnitys ja venttilin kohdalta reilusti päällekäin

    Ei minkäänlaista litkujen tihkumista eikä ilmojen katoamista (tahatonta) alusta tähän päivään mennessä.

  22. #82
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.616

    3-puolakiekot

    Fatter is better

  23. #83
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    594
    Makuasia, karmean näköiset.

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  24. #84
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    444
    Nyt pitäisi saada tubeless -kiekkosetti alle 2kg painolla 4" renkaille.

    Olisko tuossa ainesta: http://www.nextie.net/fatbike-black-eagle-65mm-NXT65BE

    Navoiksi DT Swiss 350 ja pinnoiksi jotain. Ei mitään tietoa mitä. Jotkut Sapim Aerolight tai DT Competition?
    twitter: @Myrkkykieli

  25. #85
    mutanaama Guest
    Just mittasin yhdet nextien 65mm kehät i9 navoilla (150mm ja 197mm) ja dt-comp/messinkinipoilla tehdyn setin painoksi 2060g. Messinkinipat nostaa painoa jonkin verran, mutta eipä tarvitse olla vaihtamassa jatkuvasti.
    [edit, hinta noin 1500€]

  26. #86
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    313

    Fatbike hiilarikiekot, mistä, mitä ja kuinka paljon?

    Tämäkin tosin jää päälle 2 kilon, mutta DT Swiss BR2250 setti 2230g painolla ja 640€ hinnalla on kyllä kohtuullisen hyvä suoritus. Vanne siis 81mm leveä. Tuohon 4" JJ liteskin kaveriksi, niin on kevyt ja rullaava kombo.

    EDIT: Ai niin joo, jos pitää olla hiilaria, niin sitten tuon saa unohtaa.

  27. #87
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    444
    ^Juuri täsmälleen tuollainen setti löytyy nyt tallista.

    Tällä hetkellä ajatuksena DT350-navat ja kehät joko FCF tai Nextie.

    Onko mielipidettä/kokemusta/tietoa Alpina F1 doublebutted 2,0/1,7mm -pinnoista? Ilmeisesti vähän harvinaisemmat kun niukalti löytyy tietoa netistä.
    twitter: @Myrkkykieli

  28. #88
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    444
    Nyt on jo navat eli enää puuttuu kehät ja pinnat...

    DT350 navat tuntuvat olevan kiven alla, liekö suosittu vai muuten vain toimitusvaikeuksia. Ei taida mistään kaupasta saada tällä hetkellä sekä etu- että takanapaa. Ainakaan järkevään hintaan.
    twitter: @Myrkkykieli

  29. #89
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    594
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Nyt on jo navat eli enää puuttuu kehät ja pinnat...

    DT350 navat tuntuvat olevan kiven alla, liekö suosittu vai muuten vain toimitusvaikeuksia. Ei taida mistään kaupasta saada tällä hetkellä sekä etu- että takanapaa. Ainakaan järkevään hintaan.
    Saksan E-bayssä

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  30. #90
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    594
    Saksan E-bayssä löytyy monia eri kokoja.



    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •