Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 145

Aihe: Fatbike hiilarikiekot, mistä, mitä ja kuinka paljon?

Juhan kuva taitaa olla Kuroshiron sivuilta. Onhan nuo PX:n kiekot nyt törkeen hienot ja kevyet!
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Wow komeat on Juhan ja PXn kuroshirot ja kuten aiemmin sanoin, varmasti täällä kuullaan jos esim nuo tavallista enemmän ajavat, ajavat nuo paskaksi kivikkoon
    Ei ne ole mun vaan mainosmateriaalista linkattu kuva. Odottelen tässä, että joku kirjoittaisi, että hyvin kestää eikä kolise kiviin, jos vähän viitsii katsoa ajolinjoja. Kiekkotarjous odottaa vastaamista s-postissa.
    ___...ooOÅOoo...___

Joulu on tullut tosiaan , kudos äijille !
    Pidetäämpä linjat auki niin kuullaan oikeita kokemuksia oikeista maastoista. Oulusta ylöspäin on suhteellisen valkoista ja etelässä vielä vissiin kivikkokelit vai tuleekohan valkoinen Joulu !

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Ei ne ole mun vaan mainosmateriaalista linkattu kuva. Odottelen tässä, että joku kirjoittaisi, että hyvin kestää eikä kolise kiviin, jos vähän viitsii katsoa ajolinjoja. Kiekkotarjous odottaa vastaamista s-postissa.
    Koliseeko ne nyt sen kummemmin kuin 100mm alukehät? Eikö sellaisilla aika moni ajele ihan tyytyväisenä?

Mulla kyllä kolisi 100mm alukehä aika paljon kun ajoin 4" renkaalla välillä. Bud ja Lou olivat ongelmattomia

IncBuff Guest
    Niin kai ne kolisee jos liian kapea rengas, mutta Juha aikoi ajaa Budilla ja Loulla.

^Budin Ja Loun kyljet ainakin(samoin kiekon) on kovilla leveällä kiekolla, jos mielii kivikossa möyrytä...ite ottaisin 65mm kehän jos rahua olisi.

EDIT: Myöskin siksi, että Spessun perä on niin löysää kumia että Spessun kiekollakin Budi on ahtaalla ajoittain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Niin kai ne kolisee jos liian kapea rengas, mutta Juha aikoi ajaa Budilla ja Loulla.
    Kolisee ei kolise kolisee. Mun kommentti koski tapausta, jossa rengas ja vanne kutakuinkin yhtä leveitä. Eikä nekään tietty kolise jos osaa ajaa Tai vähän varoo. Ja rahallahan saa uuden kehän. Hienoja kiekkoja noi on. Tuolla HED:stä jotain juttua, myös hajoamisia: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/hed...ls-985029.html
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

kuski noin 85kg
    JJ 4" ja 80mm alukehä (BR2250) = 0,6bar aikalailla minimipaine että ei kolissut vanteelle kun kivikkojuurakkoa = siirretty vaimon läskiin
    BFL tai IsoKnard ja 80mm alukehä = 0,45bar ok, alempaa en juuri koittanut
    BFL tai IsoKnard (sittemmin vain IsoKnard) ja 100mm alukehä = ei ongelmia kolinoiden tai kivien kanssa (vaikka BFL näyttääkin suht riskialttiilta 100m kehällä), jostain syystä en kyllä ole paineita kovin alas vielä laskenut, noin 0.5bar varmaan ollut, erinomaisen mukava setti jossa pitoa, kantoa ja tasapainoa, vähän painava vaan

seuraavaksi toinen pari 4" JumboJimiä testiin 65mm kuitukiekoilla, varalla Barbegazi - tämä siis ketterämmäksi vaihtoehtopariksi noille muhkuille 100mm alukehille

erittäin sujuvasti valmistui tämä setti, tiistaina taisin viedä navat (BR350) ja tänään poimin valmiit kiekot - joulu tuli siis täälläkin ajoissa =)

^ Eikös metsiä pitäisi suojella, ettei kaikkea polteta hiileksi? ugh!
    ___...ooOÅOoo...___

Saako jostain tilattua 65mm hiilarikiekkoja DT Swiss 350 Big Ride navoilla valmiiksi kasattuina?

^No ihan just samanlaisia himoitsen itsekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkey Katso viesti
    ^No ihan just samanlaisia himoitsen itsekin.
    Joku voisi alkaa myymään kyllä tuollaista settiä valmiiksi kasattuna!

Kannattaa varmaan kysäistä mcarbonilta

Ja mainitaan nyt tasapuolisuuden nimissä Turun Foxcomp jolla omat kehänsä ja saanee myös naitettua mihin napaan vain haluaa.
    Mää päädyin tilaamaan kehät mcarbonilta ja runkosetin foxcompilta jossa tulee navat matkassa.
    Mcarbonien sivuprofiili miellytti enemmän, Foxcompin mallit olis himpun kevyemmät.
    Tänään kärräsin navat ja kehät paikalliselle sepälle kasattaviksi. Hieman jännitystä että saako nuo pääsiäiseksi ajoon.

Ostimpa Foxilta renkulat projektiin. Infoa painosta jos jotain kiinnostaa eli ei.

etunen: 65mm FCF kehä + salsa hub + specialized fast track 4.0 + 180mm shimano sm-rt56 = 2550g
    taka: 65mm FCF kehä + salsa hub+ specialized fast track 4.0 + sram xg-1180 kasetti + 160mm shimano sm-rt56-s = 3010g

alpina pinnat, stans tube's venttiili, litkua sekä gorillaa

mitattu motonetin 10e kalavaalla sekä keittiövaalla, samalla hehtaarilla molemmat.

käyttökokemuksia ei vielä kun projekti kesken. Syksyllä jotain leveämpää kumia päälle.

Jaa grammaharrastajille Mcarbonin 65mm kuivapainot pelkillä Salsan navoilla holkkeineen + DT swiss comp pinnoilla eikä mitään muuta:
    Etu:1030g
    Taka: 1320g
    ..punnittu Finnairin lahjus laukkupuntarilla, motonetin kalapuntarista oli patteri lopussa niin ei saanut toista mielipidettä.
    Teippaaminen Stanilla tuohon Mcarbonin uraan oli vähän nysväämistä kun rupes ensin tekemään ja seuraavaksi ajattelemaan, eka yritys vituralleen, seuraavaan kunnolla vetoa päälle ja tukankuivaajalla painelin kiinni niin onnistu paremmin. Nyt alkuun laitoin sisurit kun pidän epätodennäköisenä noiden käytettyjen renkaiden viipyilyä pidempään tuossa. Oikein laadukkaan oloiset nuo on silmään ja kyllähän eron huomaa kiihäyttelyssä.

Mcarbon 65 mm + DTSwiss 350 BR navat + pinnoitus, XD-driver, etunen 936 g, takanen 1054 g, yhteensä 1990 g, RTech vaakalapulla
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Mcarbon 65 mm + DTSwiss 350 BR navat + pinnoitus, XD-driver, etunen 936 g, takanen 1054 g, yhteensä 1990 g, RTech vaakalapulla
    Rtechissäkö kasattiin?
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Mulla Nextien 65mm kehät, Salsan Mukluk II takanapa aluvaparilla, edessä Salsa Enabler napa, pinnoina Sapim Aero CX-Ray ja alu nippelit. Painoa setille 1,89kg.
    https://www.instagram.com/p/0NcI_Kut...hocktherapy.fi

Napa valinnalla olisi vielä halutessani saannut muutama sata grammaa pois, valinta oli looginen koska samat navat toisissa kiekoissa.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

zipo Guest
    Tälläsen väsäsin tänä aamuna kun piti vaihtaa napa.
    Speksejä?Not available.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Rtechissäkö kasattiin?
    Näin tekivät...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Mulla Nextien 65mm kehät, Salsan Mukluk II takanapa aluvaparilla, edessä Salsa Enabler napa, pinnoina Sapim Aero CX-Ray ja alu nippelit. Painoa setille 1,89kg.
    https://www.instagram.com/p/0NcI_Kut...hocktherapy.fi

Napa valinnalla olisi vielä halutessani saannut muutama sata grammaa pois, valinta oli looginen koska samat navat toisissa kiekoissa.
    Millä navoilla saa pois "muutaman sata grammaa", kun DTSwissin navat painaa yhteensä 466g, ei siitäkään oikein useampaa sataa saa pois eikä nuokaan vissiin oo markkinoitten painavimpia....ainakaan 190 perälle

^ verrattuna Salsan napoihin veikkaan, dt:t on kyl kevyet..
    Oma setti mcarbon65+hope navat ja dt pinnat messinkinpoilla sen jokusenkymmenegramma yli 2kg. hopet on painavat, mut eipä oo kehällä, messinkinipat toki siellä pyörii..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Millä navoilla saa pois "muutaman sata grammaa", kun DTSwissin navat painaa yhteensä 466g, ei siitäkään oikein useampaa sataa saa pois eikä nuokaan vissiin oo markkinoitten painavimpia....ainakaan 190 perälle

Sori, seison tässä korjattuna.... Tunen navoilla olisin saannut 298g pois.

Mun Salsan navat 673g, Tune Fat King ja Kong 375g.

Jaa eipä mulla olekkaan DT pinnoja tuossa kun aloin ihmettelemään painoeroa, niistä oli kyllä kasaushintaa kysellessä puhe, mutten sen kummemmin ottanut kantaa mitä laitetaan. Näkyy olevan 2.0mm Alpinalla kiinni, tekkee vissiin osansa verrattuna HC:n painoon. Muutenhan mullakin Salsan 2015 alu Beargrease runkosetin mukana tulleet conversion navat. ..koko hässäkkäpari BFL sisurein 6.1kg, kunhan tuohon jumbot tms kevyemmät litkuttaa niin oon tyytyväinen.

^ Kuka pöljä kasaa hiilarikehät jollain tasapaksuilla 2 mm pinnoilla? Menee koko kehä hukkaan. Santacruzin halvemman pään compliitissa tuli myös tollaset tönkkösuolatut paskapinnat ja koko pyörä tuntui kankealta täryjyrältä, kunnes ite vaihdoin pinnat litteisiin kevennyspinnoihin. Yllättävän suuri vaikutus ajotuntumaan noilla pinnoilla.
    ___...ooOÅOoo...___

zipo Guest
    Mulla on ollut kiekot jotka olivat kasattu litteillä Sapim CX-Ray pinnoilla,DT:tä ja Mavic UST,Maksoivat hitokseen ja tulivat oikein allekirjoituksilla ym tärkeily speksi papereilla varustettuna.
    Mä huomannut ajossa mitään eroa paitsi että ne hajosi jo 1,5kk ajoilla eli toiseksi surkeimmat kiekot ikinä.
    Sen jälkeen mun kiekoissa on ollut aina DT:n 1.8/2.0 pinnat ja messinkinipat.Ajossa en huomaa eroa pinnojen ja nippojen valinnalla mutta kestävyydessä sitäkin enemmän.
    Kuitukiekoista mulla ei ole katkennut pinnoja eikä nippoja kuten muutamalta joilla on alunippoja ja kevyitä pinnoja.Tiedä sitten mistä moinen ero kestävyydessä.
    Alumiini/Hiilikuitu=galvaaninen pari??Tms....
    Jos grammoja viilaan niin valitsin sen kevyimmäin rengas yksilön kaupasta.Enää en ole viittinyt tehdä edes sitä.
    Kuitukehän valitsemiseen mulla oli muut syyt tärkeämpiä kuin painon säästö joka tuli sijalla 3. valinta kriteereissä.
    Btw Onks kalliobaanat kunnossa?

Jokilan kommentti oli sama kuin ensireaktioni ja Zipo tiivisti juuri sen mitä sitten toivoin että tästä kannattaa ajatella - kiitos siitä. 1.8mm pinna painaa kai gramman vähemmän, eli jotain 60-80g tulee pataan kiekkoparissa jos kuitenkin vähän varman päälle pelaa. Kun renkaita arpoo väliltä 1400g ja 1100g, niin tuo pinnojen painoero hukkuu kohinaan ainakin omalla tasollani.

Itse olen myös huomannut ongelmia alunippeleiden kanssa, taka kiekosta on vuoden aikana napsahtanut 4 nippeliä poikki ilman mitään kummempaa osumaa. Vaihdatin toissa viikolla takakiekkoon messinkinippelit Hikiän Ajomiehellä, olivat syöpyneet aika reippaasti. Ens kuussa etukiekkoon vaihdetaan myös messinkinippelit.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •