Sivu 1 / 5 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 145

Aihe: Fatbike hiilarikiekot, mistä, mitä ja kuinka paljon?

IncBuff Guest

Fatbike hiilarikiekot, mistä, mitä ja kuinka paljon?

Kiekkojutut tuntuu olevan niin levällään noissa isoissa jeesustopiceissa, että voisi koota vähän yhteen. Niin hiilarikiekko optio nousi mieleen tuossa ja erityisesti kiinakuitu kiinnostaa kroonisesta saituudesta kärsivää.

Vanteen leveydeksi ajattelin 80-90mm.

Foxcomppi näyttää tarjoavan jotain FCF:n vannetta ja sissikauppiaan valikoimat tiedetään, mutta kiekkosetin hinta taitaa olla nelinumeroinen ihan väkisinkin?

Mutta sitten se kiinakuitu? Ican Bikesin kilkkeitä ainakin joku suositteli täällä. Mistä noita sitten kannattaa ostaa. Ebayssa näkyi n. 6-700e ilman tulleja olevan esim. tämmöset http://www.ebay.com/itm/ICAN-Green-C...item66ac046ed2

Millaiset nuo navat lienee?

markettipyörämies Guest
    Tommoset tuli kaverille, hyvin on pelannut, mitä nyt vapaaratas oli pitänyt voidella:
    http://www.asiancyclexpress.com/26er...lset-fat26-85s

Tuli ilman tulleja, kuten lupaavat.

Itse tilannut tuolta satulatolpan ja pikku sälää, ne tuli OK. Tilasin myös 100mm-kuitukehät, mutta ne ei tullut ikinä perille. Onneksi oli maksu Paypalin kautta eli sain rahat takasin.

Saa kotimaastakin hiilarikiekot kolmella numerolla, mutta silloin pitää olla valmis tinkimään navoista. Ja sehän on tyhmää, eli tämä onkin nyt disinformaatiota.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Mulla on Trek Farleyssä MCarbon takavanne 65mm Salsa 2 navalla.
    Sillä on nyt paukuteltu viime kevät, tämä kesä ja uutta talvea kohti mennään.
    Toiminut erinomaisesti koko paketti. Vapaaratasta en ole vielä aukaissut, nyt on tulossa pakkasta, joten vois huoltaa.
    65 leveydestä pidän, en ole tähän pyörään kaivannut leveämpää.
    Profiili pitää ymmärtääkseni kiekon suorassa vaikka esim Saariselällä pienen kivikko-onnettomuuden jälkeen katkaisin kaksi pinnaa ja ajelin 60km sen jälkeen ja kehä suorana pysyi.
    Ainoa toive olisi että olisi samanlainen edessä 😀
    Hyvät vanteet maksaa. Omilla ajoilla kaipaan varmuutta, huolettomuutta ja joskus reissuilla keveyttä ja jäykkyyttä.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Saa kotimaastakin hiilarikiekot kolmella numerolla, mutta silloin pitää olla valmis tinkimään navoista. Ja sehän on tyhmää, eli tämä onkin nyt disinformaatiota.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Hyvät vanteet maksaa.
    Näihän se on. Siksi lieneekin todennäköistä, että mennään jatkossakin alukiekoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Näihän se on. Siksi lieneekin todennäköistä, että mennään jatkossakin alukiekoilla.
    Ei tuo DTSwiss br2250 ainakaan huono kiekkosetti ole, keveimpiä alusettejä ja saa vielä star ratchet vaparin, ei ole peinteisiä kynsiä hajoilemassa..

Samaan hengenvetoon todettakoot, että sissikuitukiakot ovat olleet joka euron väärtit, hopen navoilla (on joo kynnet ja hope-less laakerit) omani (15*150/12*197XD) ja 65mm kehät..

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kiekkojutut tuntuu olevan niin levällään noissa isoissa jeesustopiceissa, että voisi koota vähän yhteen. Niin hiilarikiekko optio nousi mieleen tuossa ja erityisesti kiinakuitu kiinnostaa kroonisesta saituudesta kärsivää.

Vanteen leveydeksi ajattelin 80-90mm.

Foxcomppi näyttää tarjoavan jotain FCF:n vannetta ja sissikauppiaan valikoimat tiedetään, mutta kiekkosetin hinta taitaa olla nelinumeroinen ihan väkisinkin?

Mutta sitten se kiinakuitu? Ican Bikesin kilkkeitä ainakin joku suositteli täällä. Mistä noita sitten kannattaa ostaa. Ebayssa näkyi n. 6-700e ilman tulleja olevan esim. tämmöset http://www.ebay.com/itm/ICAN-Green-C...item66ac046ed2

Millaiset nuo navat lienee?
    Mulla noi on ajossa ollut talven (n. 1500km), ja juuri tilasin toiset samanlaiset navat, joihin kasaan 29+ kiekot. En keksi kerrassaan mitään valittamista navoista enkä kehistä. Täysin huoltovapaat ovat olleet ainakin minulla, vaikka olen pelolla odottanut sitä hetkeä kun laakerit tai vapaaratas antautuu. Asiaa tietysti auttaa, että kilometrini koostuvat vain pakkaslenkeistä. Vapaaratas maksaa (olkoon sitten XD- tai 10s) 28 taalaa kotiin toimitettuna. Navat tulivat Kiinasta neljässä päivässä tulliin, josta sitten klassisen verkkaisesti kotiutuivat. Kehien tubeless-teippinä käytän 19mm leveää stanin teippiä, jolla olen piilottanut pelkät reiät. Rengas istuu todella napakasti kehällä, tubeless-toimivuus on esimerkillistä. Kiekkosetti painaa vähän yli kaksi kiloa. Kehän leveys on 90mm. Kiekkosetin mukana toimitettiin varapinnat. Olen tilannut alkuun ebaysta sekä sittemmin suoraan Icanbikesiltä, kanssani on asioita hoitanut Linda Chen. Sitä en tiedä kuinka monta Linda Chen -nimistä miestä ja naista firmassa toimii. En nyt uskalla mitään kenellekään suositella, mutta itse ostaisin uudestaan.

Ainakin kuvissa noi Ican-Bikesin kehät näyttää melko matalilta verrattuna vaikka McCarboniin. Poikkileikkaukseltaan korkeampi vannehan on aina periaatteessa jäykempi. Niin miten hyvin on kestäneet rymyämistä? Onko ollut tarvetta rihtaamisella?

noniinno Guest
    Eipä ole, pinnojen kireyden olen tarkistanut, eipä niissä ihmeempiä ollut. Rymyämistä tuntuvat kestävän hyvin, en keksi syytä, miksi pitäisi olla jäykempi. Ainoa miinus on lumen kerääntyminen tietyssä suojakelissä vanteen sisäkehälle. Siihen auttaa ennaltaehkäisevä silikonin suihkaus kehälle.

Painan 70kg, että eivät kylläkään ihan äärirajoille joudu. Yhden marakisan ajoin noilla kesällä, ja viittäkymppiä alamäkeen ryskiessäni ajattelin, että jos joskus hajoavat niin nyt... Lopulta kuski oli kuitenkin se heikoin lenkki.

105 mm kuitua http://fat-bike.com/2015/08/new-105m...-the-enso6105/
    Kuroshiro Enso6195

Ja sama vähän kapeempana Tunen navoilla ja jopa myynnissä monessa paikassa:
    https://r2-bike.com/TUNE-Laufradsatz...ENSO-685-Felge
    ___...ooOÅOoo...___

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Mulla noi on ajossa ollut talven (n. 1500km), ja juuri tilasin toiset samanlaiset navat, joihin kasaan 29+ kiekot. En keksi kerrassaan mitään valittamista navoista enkä kehistä. Täysin huoltovapaat ovat olleet ainakin minulla, vaikka olen pelolla odottanut sitä hetkeä kun laakerit tai vapaaratas antautuu. Asiaa tietysti auttaa, että kilometrini koostuvat vain pakkaslenkeistä. Vapaaratas maksaa (olkoon sitten XD- tai 10s) 28 taalaa kotiin toimitettuna. Navat tulivat Kiinasta neljässä päivässä tulliin, josta sitten klassisen verkkaisesti kotiutuivat. Kehien tubeless-teippinä käytän 19mm leveää stanin teippiä, jolla olen piilottanut pelkät reiät. Rengas istuu todella napakasti kehällä, tubeless-toimivuus on esimerkillistä. Kiekkosetti painaa vähän yli kaksi kiloa. Kehän leveys on 90mm. Kiekkosetin mukana toimitettiin varapinnat. Olen tilannut alkuun ebaysta sekä sittemmin suoraan Icanbikesiltä, kanssani on asioita hoitanut Linda Chen. Sitä en tiedä kuinka monta Linda Chen -nimistä miestä ja naista firmassa toimii. En nyt uskalla mitään kenellekään suositella, mutta itse ostaisin uudestaan.
    Paljonko kustansi kiekkosetti kaikkine kuluineen, ilman tubeless-tarvikkeita?
    Tiedustelee amatööri.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    105 mm kuitua http://fat-bike.com/2015/08/new-105m...-the-enso6105/
    Kuroshiro Enso6195

Ja sama vähän kapeempana Tunen navoilla ja jopa myynnissä monessa paikassa:
    https://r2-bike.com/TUNE-Laufradsatz...ENSO-685-Felge
    Onkohan huonot kun profiili näyttää niin matalalle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ÖvetDaBar Katso viesti
    Tiedustelee amatööri.
    Alibaballa ja Aliexpressillä huomattavasti halvempaa läskikuituvannetta😊
    I've been around

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ÖvetDaBar Katso viesti
    Tiedustelee amatööri.
    Karvan alle 8 rahaa tullattuna posteineen.

Taitaa suurin osa kiinahiilareista mennä aika lähelle tuota 8.., jokunen halvempi löytyi.
    I've been around

IncBuff Guest
    Nopeasti laskin niin taitaa nykykurssilla mennä 9 rahan paikkeille nuo Icanit, jottapa tuota ei kannata.

Mulla meni Icanit hieman alle 700 ekua, ovat tosin 65 milliset. Vaihdan vielä Tunen navoille ja litkutus kun saan joskus keväällä Kendan Juggernaut Prot.

Joulu on taas 😊

Koliseeko 105 mm kuituvanteet kiviä vasten paskaksi helpollakin? Kauhean vaikea uskoa ilman omaa kokemusta. Rolling Darylit on harvakseen kolahdellu kumin läpi, mutta ei ole tullut vaurioita. Kumeina Bud ja Lou tai ensi talvena se xxl:n paksumpi nastakumi.
    ___...ooOÅOoo...___

Mulla kans RDt ja Jackalopet on saanu kumivasaraa pari kertaa.
    65 vanteissa ei oo naarmuakaan.
    Yleensä ajan 3.8-4,5 renkailla.
    80-105 vanteet tuntuu leveältä, ja omassa ajossa, jossa ei käytetä "leveitä" renkaita, nuo ois "liian leveät".
    Eiköhän joku varmasti kerro jos Kuroshirot tai HEDit vetää paskaksi ens kesänä. Talvellahan nuo on varmasti kivat

Yhdet 90mm Nextiet olis Hopen purppuroilla navoilla ylimääräisinä... runko vaihtui eivätkä sovi uuteen.
    *** teamvelocycling.fi / foxcomp.fi / fat-bike.fi / oldklein.com ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Eiköhän joku varmasti kerro jos Kuroshirot tai HEDit vetää paskaksi ens kesänä. Talvellahan nuo on varmasti kivat

Siis nämä?
    ___...ooOÅOoo...___

Tommosella yhdistelmällä kun kivikossa sopivasti lipsahtaa nii... Tai ehkä toi vielä menee mutta tollaset 85mm leveet vanteet 4" kumien kans hirvittäis kyllä mua.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Häijyn näköiset😊
    I've been around

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Siis nämä?
    Onko nuo nyt ne uudet italialaiset carbon Kuroshirot ?

noniinno Guest
    No kyllähän tuollainen kuitu kestää väärinkäyttöä ihan eri tavalla kuin isolla terällä rei'itetty alumiinivanne. Ei kannata lähteä maastoon jos hirvittää ajaminen.

No kyllähän tuollainen kuitu kestää väärinkäyttöä ihan eri tavalla kuin isolla terällä rei'itetty alumiinivanne. Ei kannata lähteä maastoon jos hirvittää ajaminen.
    Ei tässä mikään hirvitä, mutta kun kapeempiakin samanlaisia on tarjolla. Sitä kutsutaan ominaisuuksien optimoinniksi. Tuolla toisaalla topikissa keksijöiden kuningas on vakuuttavasti perustellut 100 mm kehien ajo-ominaisuuksia paremmiksi kuin 80 millisten. Sitä paitti just laitoin kevennysjarrulevyt riskillä ja paskaksi osoittautuivat. Jarrupalat mahtuu kääntymän koloihin ja tökkii ja paukkuu jarrutellessa. Sopii johonkin, missä on isommat jarrupalat. Tossa yllä on investointi about X 50 jarrulevy, mutta ihan vapaasti joku muu saa alkaa tökkimään ja paukuttamaan kiviä italialaisella kuidulla jos ei kellään ole parempaa tietoa leveistä kehistä.
    ___...ooOÅOoo...___

Ei ajaminen hirvitä. Köyhää vaan hirvittäs nirhata ohut kuitukiekko kiviin tapauksessa, jossa rengas on kutakuinkin vanteen levyinen. Oon mä kuiten vielä raskinu vannejarruilla maantiekuitua hieroa.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Tonne toisaalle jo postasinkin, mutta joulu tuli tännekin

px @ ircnet / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / facebook.com/pappiskapartio / ptahkola@instagram / krossikommuuni.blogspot.com

Wow komeat on Juhan ja PXn kuroshirot ja kuten aiemmin sanoin, varmasti täällä kuullaan jos esim nuo tavallista enemmän ajavat, ajavat nuo paskaksi kivikkoon

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •