ElectrobikeGiantCanyonRideHelkamaHuntteri
Sivu 2 / 93 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 2773

Aihe: Zwift.com

  1. #31
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Mitäs zwiftin kanssa käy jos kesken treenin nettiyhteys menee poikki? Ongelma itsellä oikeasti, Soneran kaapelimodeemin kanssa.
    Taitaa käydä vaan niin, että jäät yksin ajelemaan. (Saat ainakin kärkiajat niin sprinttiin, KOM:iin, kuin kierroksellekin ) Lenkki jatkaa tallentumistaan .fit-tiedostoon koneellesi normaalisti. Löytyy Windowsilla tiedostot-sijainnista "Zwift/Activities"-kansiosta.

  2. #32
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Ai niin, sanotaan nyt, jos joku sattuisi olemaan kuulolla: klo 1100 alkaen ajelen 3 h pk:n Zwiftissä. n. 200-210 w tasasella ja n. 3,6 w/kg vastamäessä. Saa peesata. Teamspeak on varmaan kans päällä. ts21.gameservers.com:9149

  3. #33
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Tuli testattua Zwiftiä Eliten Realpowerin kanssa mutta ei tuntunut yhdistelmä toimivan oikein. Tuntui kuin olisi jotain FTP-testiä tehnyt. Softa pyrki pitämään vastuksen tehoja ylhäällä alamäessäkin. Ilmeisesti laitteiden paritus ei tapahtunut oikein. Täytyy testailla vielä huomenna.

  4. #34
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Tämähän tuli jo eilen, mutta mainitaan nyt! Kuten odotettua, treenieditori tuli uusimmassa päivityksessä \o/ Chris Pritchard ehti saman tien pullauttamaan esittelyvideon (9:29)

  5. #35
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Tuli vielä muutaman kerran testattua Zwiftiä mutta ei ole yhteensopiva langattoman Eliten Realpower Ant+ kanssa. Laitteisto kyllä löytyy mutta ohjelma kontrolloi harjoitusvastusta väärin, säätää kokoajan vastusta liian raskaalle, nopeuskin näyttää vähän mitä sattuu.

  6. #36
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    342
    Tänään olisi tarkoitus koittaa miten tuo Zwiftin workout-mode toimii Neolla polkien, jos sekin toimii hyvin niin ainakin itselleni tuo Zwift on todella hyvä lisä talvitreenaukseen. Jo nyt olen ollut tyytyväinen kun olen ajanut treenini ihan vapaana ajona mutta tuolla toivottavasti hyvin toimivalla workout-modella saisi kovemmat treenit ajetuksi halutuin tehoin siten että Zwift kontrolloisi vastusta ja aikaa jolloin itselle jäisi vain se polkeminen ja treenistä nauttiminen tai pitäisikö kovien treenien kohdalla sanoa "nauttiminen".

    DC Rainmaker on myös testannut tuota Zwiftin workout-modea: http://www.dcrainmaker.com/2015/10/z...kout-mode.html
    - Just a lonesome rider -

  7. #37
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    117
    Eilen kokeilin ajaa tuota ja hienosti toimi kickr ja zwift yhteen.
    Ei tarvi vaihteita vaihdella vaan saa polkea niinku haluaa ja zwift hoitaa loput.
    Päivityksen jälkeen ongelmia grafiikan kans, se ei sinällänsä vaikuta treeniin mut visuaalinen kokemus jää huonoksi.
    Ilmeisesti ongelmana on näytönohjaimen ajurien ja zwiftin päivityksen ongelmat.
    Kokeilen pistää tänään vielä vanhemmat ajurit sisään josko tokenis siitä.
    Ajelut on tältä päivältä jo tehty mut valmistellaan huomista :-)


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #38
    Liittynyt
    07/2013
    Viestit
    85
    Muutaman satkun nyt ajellut Zwiftillä ja vallan Workout modessa. Tykkään kuin hullu polkupyörästä, kiva ajella porukoissa, vain päiväkahviseura ja muut hoidot puuttuvat. Setuppina kurt pro, power tap, muutaman vuoden vanha halpa hp-läppäri ja kuulokkeissa kissantappohevi, ei ongelmia.
    It never gets easier, you just get older

  9. #39
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti feltti Katso viesti
    Muutaman satkun nyt ajellut Zwiftillä ja vallan Workout modessa. Tykkään kuin hullu polkupyörästä, kiva ajella porukoissa, vain päiväkahviseura ja muut hoidot puuttuvat. Setuppina kurt pro, power tap, muutaman vuoden vanha halpa hp-läppäri ja kuulokkeissa kissantappohevi, ei ongelmia.
    Tosin, eikös workout-modessa ole vähän hankala ajella porukoissa? Siis ainakin, jos harjoituksessa on tavoitetehoja (niinkuin tapaa olla) ja käyttää vielä ERG-modea, jolloin niistä tehoista ei oikein voi edes poiketa.

  10. #40
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    342
    Eilen tuli tosiaan kokeilluksi ihan itse tehtyä harjoitusta Zwiftissä ja hyvinhän se toimi, Zwift sääti vastuksen suunnilleen siihen mitä oli tavoitteena, tosin näytti siltä että hieman joutui vaihtamaan vaihdetta kun haki sopivaa pyöritysnopeutta teholle. Näinpä kysynkin missä kohtaa pystyy tarkistamaan että Zwift käyttää ERG modea vastuksen ohjaamiseen, se tuntui kyllä tekevän niin mutta täysin se ei poistanut vaihtamisen tarvetta kun intervallin ja palautuksen aikana tehoero oli isohko niin tuossa kohtaa sai aina heittää joko isompaa tai pienempää vaihdetta sisään, vaikka Zwift osasikin ohjata tehoja, tai sitten mun olisi pitänyt odottaa pidempään että Zwift kerkeää korjaamaan vastuksen ohjauksen oikeaksi. Eli missä tuo ERG mode vastukselle valitaan vai valitseeko Zwift sen automaattisesti tuollaisessa harjoituksessa?

    Muuten treeni meni ihan hyvin ja homma toimi, tosin lämmittelyn ja jäähdyttelyn olisin voinut pistää hieman lyhyemmäksi mutta se oli ihan oma kämmi treeniä suunnitellessa, no tulipa ainakin kunnon lämmittely ja jäähdyttely tehdyksi.
    - Just a lonesome rider -

  11. #41
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jabadabado Katso viesti
    Eli missä tuo ERG mode vastukselle valitaan vai valitseeko Zwift sen automaattisesti tuollaisessa harjoituksessa?
    Valitaan siinä valikossa mistä valitaan harjoituskin.

    Use ERG mode:
    http://www.dcrainmaker.com/images/2015/10/Z5.png

    Olin lukevinani Zwiftin foorumilta ettei toimi ihan yhtä hyvin kuin TrainerRoadissa, ainakaan tietyillä trainereilla.

  12. #42
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    cybercyclinhclubeja porataan hanuriin.

    http://www.crankpunk.com/blogs/crank...-on-zwift.html

  13. #43
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    ^Aika härskiä! Täytyy ajaa tulevaisuudessakin vain "offlinena" noita Tacxin filmejä tai normiajoa Tacxin omalla softalla niin kukaan muu ei voi porata hanuriin kuin itse itseään.

  14. #44
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmrr Katso viesti
    Use ERG mode:
    http://www.dcrainmaker.com/images/2015/10/Z5.png

    Olin lukevinani Zwiftin foorumilta ettei toimi ihan yhtä hyvin kuin TrainerRoadissa, ainakaan tietyillä trainereilla.
    Niin ja sellainen puute, että ainakaan vielä ei onnistu se, että ottaisi tehon erillisestä mittarista, ja käyttäisi ERG-modea. TR:ssähän sellainen ominaisuus on.

    Siitä ERG-modesta muuten, niin en minä ainakaan Bushidon kanssa vaihteita vaihda intervalleissa. Saa siinä mun puolesta jokunen sekunti mennä, että uusi teho asettuu. Parempi niin, kuin että tulisi joku seinä vastaan - polvethan siinä menis.

  15. #45
    Liittynyt
    07/2013
    Viestit
    85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dT_ Katso viesti
    Tosin, eikös workout-modessa ole vähän hankala ajella porukoissa? Siis ainakin, jos harjoituksessa on tavoitetehoja (niinkuin tapaa olla) ja käyttää vielä ERG-modea, jolloin niistä tehoista ei oikein voi edes poiketa.
    No jaa, mulle porukoissa ajaminen on tässä vähän samaa kuin hallissa ajelu: voi ajella enimmäkseen yksin tuntematta olevansa yksin, ohitella ja tulla ohitetuksi. Tosin välillä käy säkä ja saa hyvän kirittäjän, kuten kävi eilen SST (Short) treenin kanssa; kun vika kymmen minuuttia alkoi, tuli peesiin jenkki joka huuteli jotain "anna mennä ny" tyylistä. Putos lopulta suoraan vetoon hä hä Tavoitetehoissa pysyin vedon ekat 30 minaa, vikat 10 minaa meni 50 W yli. Hyvä näin silloin tällöin vaikka osa noista hyvä poika-tähdistä jääkin saamatta.

    Ja mun nestevastus Kurtissahan ei ole mitään ERG-modea häiritsemässä ihimisen hauskan pitoa ja tämän aasinsillan kautta pääsinkin sujuvasti mulle tärkeään asiaan mitä reeneihin tulee: http://cyclingtips.com.au/2015/12/wh...mental-health/
    It never gets easier, you just get older

  16. #46
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    ^Aika härskiä! Täytyy ajaa tulevaisuudessakin vain "offlinena" noita Tacxin filmejä tai normiajoa Tacxin omalla softalla niin kukaan muu ei voi porata hanuriin kuin itse itseään.
    Sisäisen sankarinsa löytää myös PT:n väärin kalibroinnilla.

    OT:ta jatkaen, yks kaveri on hajottanut jo 2 kertaa olkapäänsä Strava Kom:ia hakiessaan, toinen kerta auton peesissä kolaroiden ja skootterin perässä käsin roikkuen. Jotkut on vaan syntyneet voittamaan.

  17. #47
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    342
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dT_ Katso viesti
    Niin ja sellainen puute, että ainakaan vielä ei onnistu se, että ottaisi tehon erillisestä mittarista, ja käyttäisi ERG-modea. TR:ssähän sellainen ominaisuus on.
    No itseasiassa tämä voi olla se puute omalla kohdalla jonka takia tuo ERG-mode ei ehkä toiminut, kun tehoja ohjattiin kyllä Neolle mutta katselin Watteja Vector 2:lta. Tosin mulla on Edge 510 mittaamassa Neon antamia tehoja ja 920XT Vector 2:n, niin ne Neon antamat tehot näytti Edgessä aikalailla siltä mitä ne piti ohjeen mukaan olla. Kiitoksia vain kaikille vastanneille ohjeista.
    - Just a lonesome rider -

  18. #48
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    342
    Tän palstan vinkeistä viisastuneena ajelin kokeeksi eilisen palauttavan treenin Zwiftissä workout-modessa siten että mittasin tehot Neosta niin sain tuon ERG-moden käyttöön ja nyt tosiaan ei ollut tarvetta vaihtaa vaihdetta tehojen muuttuessa vaan samalla mentiin pyöritettiin sitten millä nopeudella tahansa, varsin hyvin se näytti osuvan ohjeeseen joten nyt toimi halutusti, hyvä niin voi halutessaan ajaa varsinkin intervalliajot halutuin tehoin tuolla. Kilpailullisuus (itseä ja muita vastaan) tosin katoaa kun ajaa workout-modessa joten pk-lenkit ja kovemmat pitkäkestoiset ajot tulee jatkossakin menemään edelleen ihan normaaliajoina.
    - Just a lonesome rider -

  19. #49
    Onko jo joku ajanut California kentän läpi? On vielä 800 km ajamatta mutta kiinnotaisi tietää mitä suorituksesta on palkintona. Aukeaako uusi kenttä?
    30T

  20. #50
    Tuli ajettua 1:13 kestävä ftp testi. Itse ftp testin osuus on normi 20 min. Hyvältä vaikutti, paitsi tulos joka oli huono. Mutta niinhän se aina "kauden" tässä vaiheessa.
    Seuraavaksi rupean ajamaan kuuden viikon ftp builderia. Sitten uusi testi.
    30T

  21. #51
    Ei aukea. Palkintona taisi aueta s-works tarmac.

  22. #52
    Kiitos tiedosta! Ei ole enää niin kiire perille
    30T

  23. #53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Seuraavaksi rupean ajamaan kuuden viikon ftp builderia.
    Ftp testin tulos oli noin 9 wattia parempi kuin koneen vapaissa harjoituksissa arpoma, kuitenkin se oli ensimmäisessä kuuden viikon harjoituksessa auttamattomasti alakanttiin. Harjoitus ei toiminut edes huonona lämmittelynä. Nostin manuaalisesti ftp:tä 43 wattia. Seuraava harjoitus perään ja nyt oli jo vähän samaa meininkiä kuin Trainerroadissa, vieläkin vähän kesympänä. 10 wattia ehkä vielä lisään. Ongelmaksi tulee loppujäähdyttely, jossa sykkeet vaan nousee. Lopuun voi tietysti tehdä mieleisensä jäähdyttelyn.
    Kilometrejä viimeisessä harjoituksessa tuli vähemmän kuin samassa ajassa ominpäin ajossa. Kuitenkin treeni tuntui paljon tehokkaammalta. Harjoitusohjelmia kannattaa ehdottomasti hyödyntää.
    30T

  24. #54
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Ftp testin tulos oli noin 9 wattia parempi kuin koneen vapaissa harjoituksissa arpoma, kuitenkin se oli ensimmäisessä kuuden viikon harjoituksessa auttamattomasti alakanttiin. Harjoitus ei toiminut edes huonona lämmittelynä. Nostin manuaalisesti ftp:tä 43 wattia. Seuraava harjoitus perään ja nyt oli jo vähän samaa meininkiä kuin Trainerroadissa, vieläkin vähän kesympänä. 10 wattia ehkä vielä lisään. Ongelmaksi tulee loppujäähdyttely, jossa sykkeet vaan nousee. Lopuun voi tietysti tehdä mieleisensä jäähdyttelyn.
    Kilometrejä viimeisessä harjoituksessa tuli vähemmän kuin samassa ajassa ominpäin ajossa. Kuitenkin treeni tuntui paljon tehokkaammalta. Harjoitusohjelmia kannattaa ehdottomasti hyödyntää.
    Tuo 6 viikon eka treeni eli Foundation on tarkoitus ajaa suurimmaksi osin Zone 2:lla, loput sitten Z1. Jos itse nostaisin 40-50W FTP:tä luultavasti koko treenin aikana ei käytäisi Z2:lla ollenkaan.
    Voi tulla aika kova 6 viikkonen jos neljä-viisi kertaa viikossa vetelet treenejä jossa ajetaan lähellä FTP:tä kokoajan.

  25. #55
    ^Tunnin treenit kanattaa ajaa mittarit punaisella. Sellainen käsitys mulla on, kun on tarkoitus parantaa hapenottoa ja ftp:tä.
    30T

  26. #56
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    184
    No eikai siinä tapauksessa kannata ees mitään ohjelmia katsella ja ihmetellä. Ajelee vaan tunnin punasella. Kaikkea sitä.

  27. #57
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.277
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmrr Katso viesti
    No eikai siinä tapauksessa kannata ees mitään ohjelmia katsella ja ihmetellä. Ajelee vaan tunnin punasella. Kaikkea sitä.
    Jep, minäkin olen tavannut käyttää vähän erilaista harjoittelufilosofiaa. Watit on mainittu, FTP-testi on mainittu ja sitten todetaan "nostin FTP-arvoa 43W kun tuntui että rasittavuus on vähän alakanttiin". Oma tuntemus on enemmän siihen suuntaan, että FTP-testin tuloksessa ihan sellainen vaatimaton viisi wattia on jo valtava harppaus, varsinkin ylöspäin. Ja samoin sitten siinä ohjelmoidussa harjoittelussa jota varten FTP-testi on tehty. Jotain on testiprotokollassa, mittausvälineissä tai itse suorituksessa pielessä jos sitä voi ruuvailla noin avoimin mielin "sopivaksi". Kysehän ei ole kuitenkaan mistään rakettitieteestä jossa olisi paljon tulkinnanvaraa tai hämäriä muuttujia valistuneen arvauksen päässä.

    Mutta eipä siinä, mahtuuhan näitä koulukuntia maailmaan. Ei muuta kuin onnea harjoituksiin, itse kullekin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  28. #58
    Trainerroadilla ajoin lähes aina 2x8 min. ftp testin, sillä saa paremman tuloksen jos hapenottokyky ei ole parhaassa terässä, verrattuna 20 min testiin. Testin jälkeinen harjoitus on tr:ässä on suht rankka.
    Zwiftin 20 min testikään ei oikein suosinut tätä hapenottokykyä joka minulla nyt on. Jaloilla olisi kyllä pyörittänyt, mutta kun ilma loppuu niin on laskettava tehoja. Testin jälkeen ajetaan harjoitus jossa rasitus tulee lähinnä ihmiselle epäluonnollisesta asennosta. Pakko oli ruuvata ftp:tä ylöspäin että sai hommaan edes jotain tolkkua.
    TR teki minulle rakentavissa raskaita harjoituksia, ja ne toimivat. Miksipä tätä muuttamaan.
    30T

  29. #59
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Itse en ole vielä kunnon ftp-testiä tehnyt. Bkool simulatorilla on tullut muutama riittävän pitkä virtuaalivuori ajettua että jonkinlaisen ftp-tuloksen olen saanut. Tehomittarin hankittua olen huomannut että tuo Bkoolin ftp-tulos on aivan liian hyvä. Ainoa ohjelma jolla saan lähes oikean tuloksen on Eliten Real softa joka on nimenomaan Eliten harjoitusvastuksille tehty. Tuotakin softaa joutuu säätämään että saa teholukemat vastaamaan tehomittari lukemia. Mielellään olisin Zwiftin softaa käyttänyt mutta Elite on tehnyt muutamista omista laitteista aivan liian eksoottisia muiden ohjelmien yhteensopivuuden suhteen.

  30. #60
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.277
    Se on kieltämättä ihan ennen kuulumatonta, että ammattilaisvalmentajan laatimaan harjoitusohjelmaan olisi eksynyt testisuorituksen jälkeiseksi harjoitukseksi jotain palauttavaa, tai edes ylä-PK:lla ajettavaa. Kuka sellaista puoliveltolla läiskimistä jaksaa, kun on kehittävää tilattu niin kyllähän sitä pitää koko rahalla saada.

    Ihan kuin tässä olisi taas jotain syvempää neroutta jota pieni mieleni ei ihan hanskaa. Luettakoon se minun puutteekseni.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •