Sivu 14 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314
Näyttää tulokset 391 - 405 / 405

Aihe: Zwift.com

Oma pain pain cave. Kellari optimaali 15 astetta ja kakkosnäytössä parhaillaan Eput elokuva. Pian pihasaunaan ja päälle ykköskaljaa ja sisäpaistia. Oikein mukava loppiainen...

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
    *Keskuspuiston suurkuluttaja*

Miten te pysytte katsomaan elokuvia samalla. Jotain kevyttä pk lenkkiä veivaten? Oman kokemuksen mukaan joko treeni tai sitten elokuvakokemus menee pilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Miten te pysytte katsomaan elokuvia samalla. Jotain kevyttä pk lenkkiä veivaten? Oman kokemuksen mukaan joko treeni tai sitten elokuvakokemus menee pilalle.
    Peekoota peekoota

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
    *Keskuspuiston suurkuluttaja*

Mun kokemus on myös että molemmat menee pilalle mutta nykyään tulee aika usein katottua leffaa tai futista että pysyy tehot tarpeeksi alhaalla.
    Mukavemmin tuo menee kuitenkin zwiftin kanssa kun tasavastuksella.

Zwift.com

Kokeilin tänään AppleTV sovellusta ja kyllähän toi on jo vähä ku ajais töllöön sisään. Jäi pois iPad streemauksen sururaidat sivuista. Näytössä oli myös jonkin hiukan enemmän lisäinfoa. Ainut huono puoli oli hiukan ylisuureksi skaalattu ruutu ja tietyissä käyttötilanteissa kömpelö hallinta AppleTV:n kaukosäätimellä. Ehkä olis ollu parempi opetella käyttämään jonkin muun treenin aikana kuin SST Longin.

Tilana siis autotalli, +14C, tuuletin ja ovi raollaan. Lämmin tulee -hiki virtaa, mutta ei kuitenkaan mitään tulvaa lattialle.

Sent from my iPad using Tapatalk
    MakeK muokkasi tätä : 07.01.2018 at 09.50
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Zwiftiin saa alle 13v lapselle ilmasen sivuaccountin vuodeksi kerrallaan ilman lisämaksua.
    Ensin olin aika skeptinen että viittikö junnu tollasta ollenkaan mutta kun kelit nyt on ollu mitä on niin se on reilu kuukauden aikana ajanut zwiftillä yli 200 zwiftkilometriä.
    Aika innoissaan vetää välillä sprinttejä ja tulivuorilenkkiä mutta suurimmaks osaks se on sellasta lämpimikseen pyörittelyä futista kattellessa.
    Voihan sitä tietty polkea ja kattoa telkkaa ilmankin zwiftiä mutta kyllä toi tunne että virtuaalisesti liikkuu johonkin ja mäkiä tulee antaa selvää lisämielenkiintoa.
    Toinen kiva homma on että voi polkea yhdessä eri tehoilla. Siis on koko ajan jutteluetäisyydellä vaikka virtuaalimaailmassa huitelee ihan eri paikassa.
    Sitäkin on koitettu että minä vedän pojalle peesiä, mutta se ei onnistu ollenkaan niin helposti kun pihalla.

No nyt tuli "kerrankin" hyodyllistä tietoa villarivoorumilta. Kiitos Huoleton.

Mutta mutta. Noi kaikki Zwift kisat ja yhteislenkit. Onko olemassa mitään muuta kalenteria noiden selaamiseen kuin Zwiftin appin tai nettisivujen kautta? Mieluiten sellainen selausmahdollisuus mistä näkisi matkan ja profiilin. Mieluisien kisojen ja yhteislenkkien hakeminen on "vähän" haastavaa näin Zwift-aloittelijalle.
    "You go to the cyclocross with the tires you have, not the tires you might want or wish to have." - Donald Trump

Tällaisen ratkaisun haluaisin tuulettimeen. Parametriksi ehkä pikemminkin syke.
    10k-kerhon jäsen

Pari kysymystä Zwiftistä. Mitenkäs tuon Zwiftin asetuksissa oleva reality liukusäädin pitäisi vaikuttaa ajoon. Minulla on se ollut siinä keskikohdalla aina ja eilen laitoin sen 100 prosentille, mutta en huomannut mitään eroa ajossa.

Toinen kysymys koskee trainerin ja Zwiftin jyrkkyyksien synkkaamista keskenään. Tuo minun Tacx muistaakseni tekee max. kuuden prosentin jyrkkyyksiä. Miten Zwift hoitelee sen asian, jos on esim. 10% jyrkkyys. Ajattaako se sitä mäkeä pidempään sillä 6% jyrkkyydellä vai mitä tapahtuu. Eli, jos käyttäisin tismalleen saman wattimäärän kuin sellainen kaveri, jonka traineri tekee tuon 10% jyrkkyyden, niin olisimmeko yhtä aikaa mäen päällä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Pari kysymystä Zwiftistä. Mitenkäs tuon Zwiftin asetuksissa oleva reality liukusäädin pitäisi vaikuttaa ajoon. Minulla on se ollut siinä keskikohdalla aina ja eilen laitoin sen 100 prosentille, mutta en huomannut mitään eroa ajossa.

Toinen kysymys koskee trainerin ja Zwiftin jyrkkyyksien synkkaamista keskenään. Tuo minun Tacx muistaakseni tekee max. kuuden prosentin jyrkkyyksiä. Miten Zwift hoitelee sen asian, jos on esim. 10% jyrkkyys. Ajattaako se sitä mäkeä pidempään sillä 6% jyrkkyydellä vai mitä tapahtuu. Eli, jos käyttäisin tismalleen saman wattimäärän kuin sellainen kaveri, jonka traineri tekee tuon 10% jyrkkyyden, niin olisimmeko yhtä aikaa mäen päällä?
    Käyttöohjetta lukematta sanoisin "realistisuuden lisäämisen" lisäävän vastuksen ERG-tilan ääripäiden etäisyyttä joko lineaarisesti tai progressiivisesti. Eli lisäämällä realismia vastus kasvaa enemmän jyrkempään ylämäkeen ja vähenee enemmän jyrkempään alamäkeen. "Realismin lisääminen" ei suoranaisesti tarkoita, että simulaatiosta tulisi aukottomasti realistisempaa ajajan suorituskyvystä ja käytetyistä laitteista riippumatta.

Zwiftissä liikenopeuteen vaikuttaa pääasiassa tehon, painon ja nousukulman suhde. Ohessa tietysti peesauksella ja niillä hetkellisillä nousu/ilmanvastus/peesaushyödyillä on myös merkitystä.

Jos vastus kykenee simuloimaan jyrkkyyttä vain 6% asti ja simuloitu mäki on jyrkempi kuin 6%, se tarkoittaa että tehon ja painon suhteen pysyessä samana liikenopeus hidastuu. Jos lisätään tehoa vaihtamalla pyörän välitystä, teho kasvaa suhteessa painoon ja nopeus kasvaa.

Jos vieressä polkee toinen ajaja jonka kykenee vaikka 10% jyrkkyyden simulointiin, hänen ei tarvitse tehdä sitä välityksen muutosta mäen jyrkkyyden muuttuessa. Jos hän haluaa pitää liikenopeuden samana, pitää vaan laittaa lisää tehoa polkimelle jotta tehon suhde painoon kasvaa ja se kompensoi kasvavan nousukulman.

Jos vieressä on vielä kolmas ajaja jonka vastus ei simuloi yhtään mitään, hän pidentää välitystä kasvattaakseen tehon suhdetta painoon mäen jyrkkyyden kasvaessa, jos on tarkoitus pitää liikenopeus samana.

Pyörän välityksinä tarkastelevana esimerkkinä: ajaja jonka vastuksen simulaatio "riittää" kuvaamaan mäen jyrkkyyttä, sinnittelee 8% mäkeä 14km/h simuloidulla vauhdilla ja 300W teholla välityksellä 39-26. Ajaja jonka vastus simuloi mäen jyrkkyyttä mutta ei aivan kykene tuohon 8%:n simulointiin, ajaa 14km/h simuloidulla vauhdilla ja 300W teholla välityksellä 39-23. Ja kolmas ajaja jonka vastus ei simuloi mitään, ajaa samaa mäkeä 14km/h simuloidulla vauhdilla ja 300W teholla välityksellä 53-14.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Tosiaan jos välitykset eivät riitä jyrkkiin mäkiin, rengas luistaa tai traineri antautuu, niin silloin slideri kannattaa kääntää matalammalle. Mihinkään vauhteihin se ei siis vaikuta. Minulla oli viime talvena muistaakseni 25 takapakka, jolloin pidin säädintä matalammalla. Ajaminenkin on helpompaa, kun ei tartte ruksutella eturattaan kanssa.

Tänään korkkasin Zwiftin ja ajelin tunnin Watopiassa. Vaihteet toimi mulla tosi takkuisesti, mikä ei tehny lenkkiä ollenkaan sulavaksi eikä ainakaan hiljaiseksi. 3 vuoteen en oo niitä traineripyörässä säätäny, koska niiden toimivuus on ollu riittävä Trainerroadissa. Siinä ajelen yleensä Erg-modessa ja freeridea sitten Standart-modessa. Nyt täytyy säätää, mikäli aikoo tuolla tavoin Zwiftiä vielä veivata. Alla on vanhempi versio Wahoo Kickristä.

Ihan hyvä tuntuma noissa Watopian mäissä kyllä oli (ja olis ollu varmaan parempikin, mikäli vaihteet olis toiminu) joten testataan nyt vielä tää ilmaisjakso loppuun. Vaihtelunahan se olis kiva ja vois vaikka koittaa joskus kisatakin. Vähemmän ajo oli myös paikkoja puuduttavaa kuin TR:ssä. Olo oli enemmän vapaa. Mutta nykyään tuntuu tulevan näita kuukausimaksullisia systeemeitä niin paljon, että niistä kyllä kertyy kuukaudessa jo ihan kelpo summa maksettavaa, jos ei yhtään mieti, mitä niistä oikeesti tarvii.

Joten oiskohan tää zwift mulle kuitenkin vähän liian hifi? Liikaa informaatiota ruudulla? TRssä tulee ainakin keskityttyä olennaiseen, kun painaa menemään palkkeja tuijotellen. Pannaas nyt vielä miettien.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkp Katso viesti
    Joten oiskohan tää zwift mulle kuitenkin vähän liian hifi? Liikaa informaatiota ruudulla? TRssä tulee ainakin keskityttyä olennaiseen, kun painaa menemään palkkeja tuijotellen. Pannaas nyt vielä miettien.
    Ei se liian hifi ole. Minä kyllä tykkäsin, tosin tykkään aivottomista palkeista ja kärsimyksestä vielä enemmän, joten vaihdoin trainerroadiin ja sen monipuolisempiin ohjelmiin.

Zwift on kyllä viihdyttävä mutta itse olen alkanut tykästymään myös BigRingVR:ään. BRVR:ää käyttäessä jaloissa tuntuu että vastustuntuma on realistisempi eli käytännössä tuntuu Zwiftiin verrattuna että BRVR:ssä saa hieman enemmän tehdä työtä. Jotenkin tuntuu että Zwiftissä pääsee helpommin korkeampiin nopeuksiin, liekö kiinni harjoitusvastuksesta vai mistä. Joka tapauksessa eri ohjelmissa on aina joitain eroavaisuuksia kutan esim. inertia toimii eritavalla eri softassa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •