Sivu 29 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19272829
Näyttää tulokset 841 - 857 / 857

Aihe: Zwift.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    On kyllä ollut tosi kiva ajaa esimerkiksi tunnin verryttelylenkki ulkona, siirtyä sisälle ja tsekata mitä kisoja on juuri silloin Zwiftissä alkamassa. Aina on sattunut olemaan jokin itselle sopiva kisa starttaamassa lähimmän tunnin aikana, niin että pienen sisällä jatketun lämmittelyn kautta on voinut ajaa ikään kuin loppulenkin kisan.
    Tämä virtuaalikisailu on juuri se, joka tekee zwiftistä minulle kiinnostavan. Bkoolista en oikein löydä keinoa järjestää kisaa tuloksineen. Tai sitten en vaan osaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    On kyllä ollut tosi kiva ajaa esimerkiksi tunnin verryttelylenkki ulkona, siirtyä sisälle ja tsekata mitä kisoja on juuri silloin Zwiftissä alkamassa. Aina on sattunut olemaan jokin itselle sopiva kisa starttaamassa lähimmän tunnin aikana, niin että pienen sisällä jatketun lämmittelyn kautta on voinut ajaa ikään kuin loppulenkin kisan.
    Ihan vaan mielenkiinnosta, laitatko nuo kahdeksi eri treeniksi vai jatkatko keskeytettyä ulkotreeniä zwiftissä? Eipä oo tullu itselle jostain syystä mieleenkään käydä ulkona ajamassa alkuun ja jatkaa sisällä... Heh.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Vaatii kyllä ainiin oman traineri pyörän

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Ihan vaan mielenkiinnosta, laitatko nuo kahdeksi eri treeniksi vai jatkatko keskeytettyä ulkotreeniä zwiftissä? Eipä oo tullu itselle jostain syystä mieleenkään käydä ulkona ajamassa alkuun ja jatkaa sisällä... Heh.
    Mulla on ulkona Assioma Duo + Garmin ja sisällä Elite Direto + Zwift eli tulee kaksi eri treeniä päiväkirjaan. Olennaisempaa tietysti on, että kroppa tietää tämän yhdeksi pitkäksi.

^Kyllä tuo tarvittaessa menee yhdelläkin fillarilla, ja näin joskus aiemmin ajoinkin. Tietysti vähemmän säätöä ja mukavampi ratkaisu, että on eri pyörät.
    10k-kerhon jäsen

Pitäisikö tässä alkaa funtsimaan itsellekin omaa fillaria traineria varten. Kieltämättä olisi käytännöllinen ratkaisu nyt kun olen löytänyt pysyvän paikan trainerille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Pitäisikö tässä alkaa funtsimaan itsellekin omaa fillaria traineria varten. Kieltämättä olisi käytännöllinen ratkaisu nyt kun olen löytänyt pysyvän paikan trainerille.
    Kyllä mie ainakin tätä ratkaisua suosittelen, etenkin, jos ajaa sisällä pitkin kautta. Mulla on ollu tää systeemi jo 4 vuotta käytössä. Ekaksi ostin vaan Ftorilta halvalla sopivan filon traineriin, mutta nyt tänä syksynä hankin samanlaisen rungon traineriin, kuin mulla on maantielläkin. Ja muutaman treenin jälkeen voin sanoa, että ei ollu huono investointi. Tuntuma on aikas messevä ajatellen talven treenejä.

Mä oon katsonut että tietyt treenit on parempi tai ainakin selkeästi helpompi tehdä sisällä tehoa ohjaten joten mä oon varsinkin kesäisin tehnyt treenejä kahdessa osassa osittain sisällä ja osittain ulkona ja tuo tosiaan menee kyllä helpoiten että on kaksi erillistä pyörää niin tuo siirtymä on mahdollisimman sujuva ja nopea niin ei tarvitse tehdä ylimääräisiä lämmittelyjä siirtymien välissä. Esim progressiiviset treenit on helpoin toteuttaa Zwiftissä, kun tehon saa nousemaan juuri sillä syklillä kuin haluaa.
    - Just a lonesome rider -

Koska kesälläkin satelee ja osa treeneistä todellakin on näppärät ajaa traikulla niin oma pyörä siihen on hyvä investointi. Eikä mielestäni tarvitse olla kallein hiilarirunko.
    Meillä lisäksi satulatolppa pikalukolla niin helppo säätää eri käyttäjille.
    Kiekot ja jarrutkin vapautuivat toiseen käyttöön kun niitä ei tuossa tarvita.

Sisätreenissä on myös se hyvä puoli että olosuhteet ovat samanlaiset. Zwiftissä kun ei ole tuuliolosuhteita simuloitu.

Katselin että Canyonilla olisi hyviä vaihtoehtoja myös traineri fillariksi ja vielä Di2 vaihteilla. Miten runko sitten muuten kestää rasitusta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sisätreenissä on myös se hyvä puoli että olosuhteet ovat samanlaiset. Zwiftissä kun ei ole tuuliolosuhteita simuloitu.

Katselin että Canyonilla olisi hyviä vaihtoehtoja myös traineri fillariksi ja vielä Di2 vaihteilla. Miten runko sitten muuten kestää rasitusta.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Mulla on hiilarirungon kestävyystesti menossa. Traineripyöränä on fillari, jonka takahaarukassa on kuidussa halkeama. Ajoin kasaan. Tod näk lopullinen pettäminen on turvallisempaa nyt kuin maantiellä. Siihen sramin etapit ja on kiva ajella. Toinen kausi starttaa.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Mulla on hiilarirungon kestävyystesti menossa. Traineripyöränä on fillari, jonka takahaarukassa on kuidussa halkeama. Ajoin kasaan. Tod näk lopullinen pettäminen on turvallisempaa nyt kuin maantiellä. Siihen sramin etapit ja on kiva ajella. Toinen kausi starttaa.

Jos tuo on vain trainerikäytössä ja tarkoitus pitää siinä vielä vuosia, niin laita ihmeessä kuitumatosta vahvistus haarukkaan.

Drop-outithan siinä kuiturungossa on minusta aika kovilla, jos kirii tai ajaa muutenkin kovaa putkelta suoraveto trainerilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos tuo on vain trainerikäytössä ja tarkoitus pitää siinä vielä vuosia, niin laita ihmeessä kuitumatosta vahvistus haarukkaan.

Drop-outithan siinä kuiturungossa on minusta aika kovilla, jos kirii tai ajaa muutenkin kovaa putkelta suoraveto trainerilla.
    Olen huomannut omassa Cervelossa että takavaihtajan korvake löystyy, ilmeisesti enemmänkin trainerin käytöstä johtuva ilmiö. Tuli mieleeni tuo lähinnä tuosta mitä kerroit drop-outista. Laitoin nyt korvakkeen kiinnitysruuveihin ruuvilukitetta jos pysyisi paremmin kireällä.

Joo. Tuossa on ideaa. Pelkästään siis trainerikäytössä. Neo on siitä kiva, että se vähän joustaa.

Olen huomannut omassa Cervelossa että takavaihtajan korvake löystyy, ilmeisesti enemmänkin trainerin käytöstä johtuva ilmiö. Tuli mieleeni tuo lähinnä tuosta mitä kerroit drop-outista. Laitoin nyt korvakkeen kiinnitysruuveihin ruuvilukitetta jos pysyisi paremmin kireällä.

Oman järkeilyn mukaan ne dropoutit tosiaan ottaa suoravedon kanssa vastaan aika paljon enemmän voimia, mitä renkaan ollessa paikallaan. Ja varsinkin sellaisissa trainereissa, jotka eivät jousta putkelta ajaessa yhtään. Tuo liike kaiketi kitkuttelee korvakkeen pultitkin löysälle.

Ihan itse keksin aika nopsan kuitupaikkauksen, kun onnistuin tiputtamaan ketjut uudestakin pyörästä bb:n väliin.

Laittaa sen maton+epoksin kiveiskuteipin alle. Tulee kerrasta siisti ja korjaukseen menee luokkaa 10min.

https://flic.kr/p/2hgDQKH

Oman järkeilyn mukaan ne dropoutit tosiaan ottaa suoravedon kanssa vastaan aika paljon enemmän voimia, mitä renkaan ollessa paikallaan. Ja varsinkin sellaisissa trainereissa, jotka eivät jousta putkelta ajaessa yhtään. Tuo liike kaiketi kitkuttelee korvakkeen pultitkin löysälle.
    Itsellänikin on Eliten Drivo 2 traineri joka ei juurikaan jousta ja tosiaankin putkelta ajo on myrkkyä rungolle. Mutta onneksi korvake antaa periksi eikä runko. Joku teräs/alumiinirunkoinen fillari olisi varmaan se turvallisin vaihtoehto harjoitusvastukselle...tai ainakin halvempi. Yllättävän hyvin on vaihteet pelittäneet löysän korvakkeen kanssa, jopa niin hyvin ettei sitä ole edes huomannut. Ilmeisesti pitää kokonaan irrota ennen kuin sen huomaa.

Yllättävän hyvin on vaihteet pelittäneet löysän korvakkeen kanssa, jopa niin hyvin ettei sitä ole edes huomannut. Ilmeisesti pitää kokonaan irrota ennen kuin sen huomaa.
    Jaa mutta mutta minullahan voi olla tästä samasta kyse, kun Cervelo vielä viime keväänä toimi nätisti ja nyt syksyllä vaihteet renaavat. Täytyypä tutkia, kun joskus taas kotiin pääsee.
    10k-kerhon jäsen

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •