Sivu 18 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 816171819 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 548

Aihe: Zwift.com

Yritetään sinnitellä Tour of Watopia jotenkin läpi niin alkaa olemaan sisäpyöräilyt pulkassa. Itselläni on ollut käytössä Zwift, Bkool ja BigRingVR. Ainakin jonkun noista tilauksista katkaisen kesäksi, ehkä yhden voisi jättää satunnaisia vuoritreenejä varten.

Sent from my iPad using Tapatalk

Stage 5 ajettu mäkitreeninä. Hilly KOM 4w/kg, Epic KOM + radio tower 3w/kg ja tulivuori 3,5w/kg. Hyvä treeni, kun FTP on 3,1w/kg.

Tänään ajoin tuon viimeisen eli etappi seiskan yölähdössä klo 02. Ihan mukava kokonaisuus ja onhan se nyt aivan käsittämättömän mahtavaa että nyt voi sitten pitää aina ja ikuisesti Tour of Watopia paitaa päällä. No joo mutta hyvät etapit ja ihan mukavaa hommaa. Muutama etappi rennommin ja muutama todellista kärsimystä. Hyvää treeniä!
    twitter: @Myrkkykieli

Mä olen ollut reissussa ja palaan vasta illalla kotiin. Jää varmaan kaksi viimeistä varapäiville. Pakko saada paita omaksi. ;-)

Itse jouduin jättämään osan etapeista ajamatta vuorotyön takia ja pakko pitää vähän lepopäiviäkin välillä. Ei tässä +50 iässä oikein muuten jaksa

Eilenhän tuo Watopian Touri tuli iltapäivällä omalta osalta kuitatuksi. Niinkuin Monroe tuossa aikaisemmin totesi, niin hyvää treeniä se oli. Vaikka itelläkin on ihan sikana duunia, niin on se onni, että voi ite päättää, koska niitä tekee eli treenille saa siivottua kalenterista tilaa. Yleensä mie teen aamupäivät duunia ja sitte varaan iltapäivästä 2-3 tuntia treenille ja jatkan sitte taas duunia illan. Töitten jälkeen illalla niin helposti houkuttaa lepopäivä eikä viitsi edes kehonhuoltoa tehdä, joten tuossa välissä se istuu sopivasti osaksi päivää. Koittakaa ukot jaksaa eli isoa peukkua teille!

Kaikki osuudet olen tuossa puolenpäivän tietämillä ajanut ja aina on ollut lähdössä about 500 veivaajaa. Eilen oli vaan vajaat 300, joten onkohan matkan pituus / nousut karsineet porukkaa tai sitten on kyseessä vaan ihan sattuman sanelema juttu.

Edit. Ai niin, miekin sain sit vissiin ton ihgun paidan

Tänään tuli ajettua stage 7, mutta välistä jäi 5 ja 6 ulkoajelujen viedessä hyvän kelin takia voiton. Pitänee kuitenkin yrittää keräillä nuo kaksi puuttuvaa 28. ja 29. päivä. Olikin näköjään sielläkin onneksi riittävästi sopivia startteja, niin saanee hyvin soviteltua muihin aikatauluihin.

On tullut jo mainittuakin, mutta itselle koko Tour of Watopia oli erittäin positiivinen kokemus. Sain itsestä selvästi enemmän treenimielessä irti, kun oli kilpailunomainen meno. Kyllä esim. tämän 7 etapin jälkimmäinen nousu innosti polkemaan, kun oli tullut siihen asti otettua vähän rauhallisemmin ja alkoi selkiä tulemaan vastaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Tänään ajoin tuon viimeisen eli etappi seiskan yölähdössä klo 02. Ihan mukava kokonaisuus ja onhan se nyt aivan käsittämättömän mahtavaa että nyt voi sitten pitää aina ja ikuisesti Tour of Watopia paitaa päällä...
    Tuli myös kaikki seitsemän etappia kärsittyä, mutta jostain syystä en saanut Tour of Watopia vetimiä. Vain ja ainoastaan niiden vuoksihan tuli veivattua, heh. Olisi näköjään kannattanut vain vetää lonkkaa ja olutta ;-)

Road Grand Tours on toistaiseksi ilmainen "Zwiftin korvike" niille jotka laittoivat Zwiftin katkolle kesäksi. https://www.roadgrandtours.com/

Videoita aiheesta: https://www.youtube.com/results?sear...roadgrandtours

Täytyy sadepäivänä testata

Tuo on vielä kehitysvaiheessa, joten lainausmerkit ovat viestissäsi kohdallaan. Taidan kuitenkin kokeilla huvikseni, vaikka zwift onkin aktivoituna.

Kiitos vinkistä.

Tänään tuli ajettua Zwiftillä pari settiä joista jälkimmäinen oli Watopia Flat Route. Fillarissa oli kiinni Garmin 1000 joka mittasi nopeuden Garminin nopeus-sensorista jossa on ollut määriteltynä Contin GP4000 mitaksi 2122mm, Zwift mittasi normaaliin tapaan Bkool Smart Pro1:stä datan. Ensimmäistä kertaa taisi käydä niin että Garmin mittasi matkaksi pidemmän kuin Zwift. Garmin 12,4km ja Zwift 10,9km lähtöpisteestä. Mene ja tiedä mistä moinen. Ensimmäinen sessio Mountain 8 näytti tallentuvan normaalilla tavalla. Kadenssin ja tehon mittaus on molemmissa tapahtunut Quarqin wattimittarista.

Tässä kun vasta harkitsen trainerin hankintaa niin sopiiko kysyä paljonko kilometrejä jaksatte ajaa kaudessa trainerilla? Alkaako tökkiä jossain kohtaa? (Varmaan uudet lelut kuten zwift kuitenkin auttanee).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 90kg Katso viesti
    Tässä kun vasta harkitsen trainerin hankintaa niin sopiiko kysyä paljonko kilometrejä jaksatte ajaa kaudessa trainerilla? Alkaako tökkiä jossain kohtaa? (Varmaan uudet lelut kuten zwift kuitenkin auttanee).
    Ihte hommasin marras joulukuun vaihteessa ja näyttää 2-3 krt viikossa 45min-2.5h pätkissä tulevan, paitsi nyt on maantie vienyt taas. Trainerroad ohjelmana.

Aikavälillä 26.10.2017 - 3.4.2018 nopeasti päissään laskien 73h 37min harjoitusvastuksella. Zwift oli kohtalaisen helppoa kotelolle, TrainerRoadin kanssa oli satunnaisesti vähän vaikeaa. Jotain lyhyitä palauttavia tuli ajettua ihan pelkän YouTuben ääressä. Ohessa suunnilleen yksi PK-ulkolenkki tai -hallilenkki viikossa. Otin harjoitusvastuksesta pari viikkoa vapaata kesken kiihkeimmän sisäharjoittelukauden kun pääsi hiihtämään.

Ensi talven taktiikka saattaa olla pelkkä Zwift ja harjoituskausiajattelun unohtaminen. Viikossa 3-4 harjoitusta sisällä ja yksi ulkona tai hallissa. Sisäharjoituksissa kerran viikossa kaasu auki ja loput rauhallisesti. Sitten hiihtämään kun ne kaksi viikkoa kestävät hiihtokelit lopulta tulee. Määrätavoite 30-35h / kk.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Zwiftillä aikavälillä 4.11 - 29.4 yhteensä 240h. Ajan paljon ulkonakin ja olin tuossa välillä muutaman viikon Espanjassakin, mutta silti noita Zwift-tuntejakin tuli jonkun verran. Eli tarpeellinen ja mielekäs laite/ohjelma minulle.

Fillari-lehdessä muuten mainittiin, että joku oli toissa talven aikana ajanut jopa 4000km Zwiftillä. No itselleni tuli noin 7200km, joten ei tuo 4000km taida kovin paljon olla.

Zwift.com

Joo, ei toi 4000km mitään ihmeitä vaadi. Itse lasken mieluummin tunteina, joita tuli ekana vajaana talvena 80 ja viime talvena 150h.
    Mut puulta ei ole maistunut vielä missään vaiheessa... kertooko tämä sitten palvelun hienoudesta vai omasta yksinkertaisuudesta.

Tohon 7000km on pitänyt jo hiukan ajaakin

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Pelkällä trainerilla ajo ja zwiftillä ajo on aika eri lajeja viihtymisen kannalta.
    Zwiftillä ajo kunnollisella trainerilla on viihdearvoltaan verrattavissa maantiepyöräilyyn. Ei sama asia, mutta samoja elementtejä.
    Pelkästään trainerilla polkeminen seinää tai telkkaria tuijottaen on viihdearvoltaan lähempänä halliuintia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Joo, ei toi 4000km mitään ihmeitä vaadi. Itse lasken mieluummin tunteina, joita tuli ekana vajaana talvena 80 ja viime talvena 150h.
    Mut puulta ei ole maistunut vielä missään vaiheessa... kertooko tämä sitten palvelun hienoudesta vai omasta yksinkertaisuudesta.

Tohon 7000km on pitänyt jo hiukan ajaakin
    Joo en itsekään kilometrejä laske, ei ole oikein mielekästä kun eihän se pyörä siinä mihinkään liiku. En kyllä laske kilometrejä ulkonakaan ajaessa vaan katson aina aikaa.

Samaa olen miettinyt tuon yksinkertaisuuden / systeemin hienouden suhteen. Kohdallani saattaa kallistua tuohon ensimmäiseen mutta niin tai näin niin pääasia että on hauskaa!

Trainerilla ajoa lokakuun alusta huhtikuun loppuun 199h. Suurin osa Zwiftillä ja sekalaista ajoa myös Bkoolin simulaattorilla ja BigRingVR:llä. Yhden 100km:n session ajoin Zwiftillä mutta muuten tuli päivässä ajettua muutama lyhyempi sessio peräkkäin joista tuli sitten ihan ok määrä yhteensä. Mitään määrätietoista harjoittelua ei ollut enkä tehnyt yhtään ftp-testiäkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    No itselleni tuli noin 7200km, joten ei tuo 4000km taida kovin paljon olla.
    7k on jo aikamoinen määrä sisäajoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Pelkästään trainerilla polkeminen seinää tai telkkaria tuijottaen on viihdearvoltaan lähempänä halliuintia.
    Jep. Itsellä kävi halliuinnin kanssa vähän niin että jossain kohtaa aiempi innokkuus (5-6 krt viikossa) alkoi pahasti tökkiä ja enää ei kyllä pysty samaan. Ei mikään ylikunto-juttu. Muut lajit kyllä maistuu.

Itse tuuppasin talvessa Zwiftiä 4409km / 66km nousua / 152h27min. Jossain vaiheessa keksin tavoitteeksi saada sen 50km nousua täyteen ja se ei varsinaisesti kerryttänyt kilometrejä kovin nopeasti. Vasta Tour Of Watopian aikana ja jälkeen älysin kaikenlaisten kisojen/porukka-ajojen mielekkyyden ja ensi talvena menee luultavasti kovemmat treenit kerran viikossa jonkun kisan siivellä. Suosittelen lämpimästi, koska joka kerralla on löytynyt sopivan samantasoista ajoseuraa mikä antaa ainakin itselle melkoisen halun vaikka voittaa loppukiri tai nousta joku mäki vähintään porukan mukana tai sitten iskeä irti

Trainerina Tacx Neo ja normiajeluissa Zwiftin lisäksi joku sarja tai leffa pyörimässä. Kisoissa riittää pelkkä Zwift, ei kykene eikä halua keskittyä muuhun.

Jos seuraa kilometrejä niin ei tuu ajettua mäkisiä reittejä. Jos seuraa nousumetrejä niin tulee ajettua pelkkää vuorta. Toisaalta aika tylsä yrittää kuvailla jonkin TSS avulla paljonko tuli ajettua. Ehkä tunnit on paras mittari.
    Itse olen vetänyt nyt 2 talvea niin että melkein kaikki liikunta on pelkkää zwiftiä. Välillä vähän kyllästytää muttei niin paljon että joku toinen olis kivempaa.
    Ekana talvena kun oli pelkkä traineri ilman wattimittaria ja zwiftiä/trainerroadia niin tuli ajettua koko talvena yhteensä 3h sisällä. Sekin tuntu tosi teennäiseltä.

itselläni on ollut harjoitusvastuksena Bkoolin Smart Pro1. Nyt kun olen testimielessä tehnyt muutaman session Quarqin tehomittarilla niin olen huomannut kuinka epävakaa Bkoolin tehomittaus on. Välillä antaa ihan oikeanlaisia lukemia ja välillä antaa lukemia että luulee itsensä melkein ammattilaiseksi. Zwiftillä ja BigRingVR:llä teen kyllä jatkossa treenit Quarqin hoitaessa tehonmittauksen.

Opastakaapas tyhmää/laiskaa. Olen speksaamassa Windows pöytäkonetta trainerikäyttöön. Windows pöytäkone sen takia, koska on tilaa treenihuoneessa, pöytäkone on kai edullisempi ja Windows pyörittää noita muitakin VR systeemejä. Mutta minkälaisilla spekseillä koneen pitäisi olla että kaikki toimii eikä esimerkiksi kuva nyi kun sitä katselee 42” telkkarin kautta?
    6.7 WTF/kg

Myös AppleTV:n kautta saisi Zwiftin telkkuun ja pääsee melko edullisesti. Tietysti homma sakkaa siihen, jos ei anturit/traineri lähetä bluetoothia. Ja jos sitä PC:tä tarvitsee muuhun niin eipä tuo mitään auta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Opastakaapas tyhmää/laiskaa. Olen speksaamassa Windows pöytäkonetta trainerikäyttöön. Windows pöytäkone sen takia, koska on tilaa treenihuoneessa, pöytäkone on kai edullisempi ja Windows pyörittää noita muitakin VR systeemejä. Mutta minkälaisilla spekseillä koneen pitäisi olla että kaikki toimii eikä esimerkiksi kuva nyi kun sitä katselee 42” telkkarin kautta?
    Nykyaikainen neliydinprosessori
    Grafiikkapiiri mikä tahansa nvidian tai amd:n viimeisen parin vuoden aikana julkaistu sarja josta vähintään se keskimmäinen malli tai parempi
    Keskusmuistia 8 gigatavua, tai enemmän
    Mielellään ssd-kiintolevyasema
    Koneella ei turhia kikkareita asennettua taustalla viemässä mehuja

Noilla pyörii swiftit

Näyttäis vähän siltä, että ”joutuu” tinkimään tosta alkuperäisestä suunnitelmasta. Neliydin pöytäkone järeällä näytönohjaimella maksaa aika sikana, eli ei mitään järkeä lähteä tommoseen kikkailuun. Sen sijaan toi Apple TV vaikuttaa varsin asialliselta ratkaisulta vaikka menee noi muut VR jutut sivu suun. Olen käytellyt Zwiftia ensimmäisen polven ipad airilla ja se ei oikein jaksa pyörittää sitä kuvaa.
    6.7 WTF/kg

Itselleni tulee myös uuden tietokoneen osto eteen. Nykyinen Asuksen kannettava aiheuttaa grafiikka virheitä. Todennäköisesti joku Applen riittävän tehokas kannettava tulee hankittua kun muutenkin Apple on valloittanut tämän talouden.

Zwift.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Näyttäis vähän siltä, että ”joutuu” tinkimään tosta alkuperäisestä suunnitelmasta. Neliydin pöytäkone järeällä näytönohjaimella maksaa aika sikana, eli ei mitään järkeä lähteä tommoseen kikkailuun. Sen sijaan toi Apple TV vaikuttaa varsin asialliselta ratkaisulta vaikka menee noi muut VR jutut sivu suun. Olen käytellyt Zwiftia ensimmäisen polven ipad airilla ja se ei oikein jaksa pyörittää sitä kuvaa.
    Kannattaa huomioida AppleTV:n rajoitukset hallinnassa. Ainakaan itse en ole päässyt kaikkiin toimintoihin (esim kanssa-ajajien listan vieritys ja oikean yläkulman kartan zoomaus) käsiksi AppleTV:n kaukosäätimellä. Myös chattailu on hankalaa jos sitä harrastaa ajon aikana. Olin joskus näkevinäni rinnakkaisen mobiilinäkymän, mutta onkohan se vielä käytössä?
    Mutta jos riittää, että perusajo ja suunnan muutokset toimii, niin tuolla pärjää oikein hyvin.

Mainittakoon myös että en ole ajanut Zwiftillä huhtikuun puolivälin jälkeen, joten paljon voi olla muuttunut sen jälkeen. Paskoja kelejä odotellessa...
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Kannattaa huomioida AppleTV:n rajoitukset hallinnassa. Ainakaan itse en ole päässyt kaikkiin toimintoihin (esim kanssa-ajajien listan vieritys ja oikean yläkulman kartan zoomaus) käsiksi AppleTV:n kaukosäätimellä. Myös chattailu on hankalaa jos sitä harrastaa ajon aikana. Olin joskus näkevinäni rinnakkaisen mobiilinäkymän, mutta onkohan se vielä käytössä?
    Mutta jos riittää, että perusajo ja suunnan muutokset toimii, niin tuolla pärjää oikein hyvin.

Mainittakoon myös että en ole ajanut Zwiftillä huhtikuun puolivälin jälkeen, joten paljon voi olla muuttunut sen jälkeen. Paskoja kelejä odotellessa...
    Zwiftillä on nykyään Companion mobiilisovellus jolla homma hoituu AppleTV:n kanssa myös.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •