Sivu 481 / 481 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 381431471479480481
Näyttää tulokset 14.401 - 14.430 / 14430

Aihe: Virallinen jeesustelutopikki vol3

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mgcc Katso viesti
    Poliisikin olisi voinut laatia valmiiksi ratekian miten ns. parvekelentoja käsitellään ja estetään.
    Ottamatta kantaa tuohon linkin taakse piiloutuvaan typeryyteen, mutta Korsossa on tänäänkin? opeteltu lentämään. Mietin että ainakin nuhtelu olisi sopiva esittää asianosaisille. Epäilen että alkoholia on käytetty ja muutakin haureutta harjoitettu tupakinpolton lisäksi.
    Lukittavat parvekelasit saatava pakollisiksi. Alkolukko parvekkeen kahvaan. 24h vartiointi kiinteistöihin ja kameravalvonta. Suojakasvillisuutta 5m vyöhyke talojen ympärille vaimentamaan iskua.
    Poliisille hiab-nosturit transportereihin työergonomian helpottamiseksi. Poliisille, kiinteistöhuollon henkilöstölle sekä isännöitsijöille turvallisuuskurssitusta sekä ea-valmiuden kohotusta sekä ylläpitoa.
    Toiminnassa käytettävä ilmastoa kuormittamatonta toimintamallia sekä mahdollisesti bio-hajoavia materiaaleja. Toiminta ei saa aiheuttaa kohtuutonta haittaa luonnolle sekä naapurustolle.
    Hankkeelle haettava asianmukainen lupa sekä eu-sertifiointi.
    -meistä jää vain jäljet lumeen.

siis joudun vieläkin kuljettaan ajokottia, joka ei käy henkilötodistuksesta niin missään muussa kuin, että minulla on ajokortti.. henkilökortti ei käy, voi pyhä idioottimaisuus..
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

^ käy se Postissa, ja jokunen vuosi sitten kävi myös pankissa asuntolaina-asioissa.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    ukittavat parvekelasit saatava pakollisiksi. Alkolukko parvekkeen kahvaan. 24h vartiointi kiinteistöihin ja kameravalvonta. Suojakasvillisuutta 5m vyöhyke talojen ympärille vaimentamaan iskua.
    Poliisille hiab-nosturit transportereihin työergonomian helpottamiseksi. Poliisille, kiinteistöhuollon henkilöstölle sekä isännöitsijöille turvallisuuskurssitusta sekä ea-valmiuden kohotusta sekä ylläpitoa.
    Sitä on luettu Otkesin suosituksia näköjään Joka ainoassa nokkakolarissa suosituksena keskikaiteet ja jos itsemurha, niin mielenterveyspalvelujen parantaminen.

Onkohan niillä joku sovellus, mistä noita suosituksia vedetään laittamalla rasti ruutuun?

^^Kyllä ajokortti edelleen toimii aika monessa paikassa henkilöllisyyden todistamiseen. Muun muassa juurikin pankissa laina-asioissa. Ainakin Nordeassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Singer Katso viesti
    siis joudun vieläkin kuljettaan ajokottia, joka ei käy henkilötodistuksesta niin missään muussa kuin, että minulla on ajokortti.. henkilökortti ei käy, voi pyhä idioottimaisuus..
    Trafilla oli joku ajokorttiappi tulossa mutta eipä ole sittemmin mitään kuulunut. Eikä ajoneuvojen tietoja pääse vieläkään katsomaan maksamatta jollekkin kaupalliselle toimijalle. Voihan se olla ettei ne sitä enää avaa lupauksista huolimatta että saadaan rahaa köyhille firmoille.

No on se kortti aika hyvin kelvannut, passia hakiessa joutui poliisin kuulusteluun kun unohtui vanha passi ottaa mukaan.

--

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006099632.html

Kymmenen senttiä liian korkea rakonen kaiteessa pitää Oodin terassin kiinni, YIT:n työpäällikkö: ”Se on rakennusalan määräyksissä”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Singer Katso viesti
    Ajokortilla saa ajaa, kirjastokortilla lainata, kelakortilla kelaetuuksia, s-etua s-kortilla, pankkikortilla mahdollisesti rahaa, luottokortilla mahdollisesti luottoa, k-kortilla Pirkkaa, passilla muun muassa matkustaa, kiesus, mun HSL-kortilla en voi edes matkustaa kotikunnassani/kotikunnastani, kiesus mikä vääryys.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Kun tota taksimaailmaa tuli aikanaa katseltua 7 vuotta ns skenen inestä, niin tää nykymeno on kyllä harmittavaa : https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006101049.html

ALV-tulot pudonneet noin puoleen, autoilijat tappelee asiakkaista suosituimmilla tolpilla, ja syrjäseuduille ei riitä autoja. Sitten jos sen auton saa, niin kuskit eivät enää tunne osoitteita ja keikka saattaa maksaa mitä vaan...
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

Kävin pankissa ja pyysin tonnin satasen seteleinä.

Henkilökortista tuli hylsy, kun oli yli 5 vuotta vanha, ikään kuin olisin lakannut olemasta se sama henkilö siinä kortissa.
    Silkkaa korttitehtailijan lobbaksen tuotosta henkilökortin voimassaolon rajaaminen viiteen vuoteen, sama passin voimassaolon suhteen.
    EU:n linjaus passin voimassaolosta on max 10 v, vai oliko jopa 15 vuotta.
    Mutta ajokortti kelpasi, jonka skannasi.

Toinen ihmetys ja jeesustelun aihe oli, että piti antaa selvitys, mihin ko. rahaa tarvitaan. Sanoin, että laitetaan siihen sitten vaikkapa ”Hevosenhoitotarvikkeita”, teki kyllä mieli sanoa, että prostituutio.

Mutta Danske Bank kaiffareilta tuon kysely on tainnut jäädä tekemättä, mitä lehistä olen lukenut.
    cycle to the hills - cycle for your lives

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Kun tota taksimaailmaa tuli aikanaa katseltua 7 vuotta ns skenen inestä, niin tää nykymeno on kyllä harmittavaa : https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006101049.html

ALV-tulot pudonneet noin puoleen, autoilijat tappelee asiakkaista suosituimmilla tolpilla, ja syrjäseuduille ei riitä autoja. Sitten jos sen auton saa, niin kuskit eivät enää tunne osoitteita ja keikka saattaa maksaa mitä vaan...
    Sinänsä tuon taksiliikennöinnin vapauttaminen oli mielestäni oikea liike, mutta väärin toteutettu. Jo pelkästään se, että luovuttiin taksamittareista oli typerä juttu. Taksamittarin olisi voinut toteuttaa appina helposti.

Mutta siis tämähän on Bernerin juttu. Ja Kepun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Kävin pankissa ja pyysin tonnin satasen seteleinä.
    Mikset vaan nostanut automaatista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    *Toinen ihmetys ja jeesustelun aihe oli, että piti antaa selvitys, mihin ko. rahaa tarvitaan. Sanoin, että laitetaan siihen sitten vaikkapa ”Hevosenhoitotarvikkeita”, teki kyllä mieli sanoa, että prostituutio.*
    Penneistä tivataan että näyttäisi tehtävän jotain mutta miljoonat saa jemmaan

Eikö veli Cee ollutkaan kapitalismin puolustaja? Varmaan jossain Helsingissä kuluttajan kannalta saattaisi alkaa toimimaan joku päivä kun tulee joku killeriappi mutta maaseudulla voi olla aika hiljasta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jo pelkästään se, että luovuttiin taksamittareista oli typerä juttu.
    Totta.

Taksamittarin olisi voinut toteuttaa appina helposti.
    Osiksi totta. Toteuttaminen on helppoa, mutta valvottavan/luotettavan mittarin toteuttaminen ei. Taksamittarithan oli kalibroituja, katsastettuja ja sinetöityjä. Appia pystyy kuka tahansa googlenkäyttötaitoinen huijaamaan kuinka haluaa GPS- ja kellosimulaattorisoftilla,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Eikö veli Cee ollutkaan kapitalismin puolustaja?
    Eiku järjen. Ennen tota uudistusta saattoi arvata 99% oikein mitä tulee tapahtumaan ja se ei nähyttänyt hyvältä. Taksi on kuitenkin julkinen palvelu (vaikkakin yrittäjävetoinen) ja siinä on ennustettavuus kaikki kaikessa. Mä en ole esim julkisen omaisuuden myymistä vastaan, jos se tehdään järjen eikä vaikka politiikan takia. Esim jollekin sähköverkolle pitäisi laittaa toimintavarmuusvaatimus, maksimi vuosittainen hinnankorotus ja noita ryydittämään sellainen uhkasakko, että se kompensoi, jos ostaja alkaa keulimaan.

Automaatista saa vain viisikymppisiä - ja huonolla tuurilla nipun kaksikymppisiä. Rahaahan nekin ovat mutta jos syystä tai toisesta haluaa summan nimenomaan satasina...

Jotkut ovat varovaisuuttaan ja ehkä viisauttaankin asettaneet kortilleen vuorokautisen käteisnostorajoituksen. Voihan nostot jakaa useammalle päivälle, paitsi jos tarve on ennakoimaton...

Mä taas jeesustelen hoivapalveluyritysten kauniiden lupausten ja todellisuuden räikeää eroa. Päälle 90-vuotias seinänaapuri nousi sängystä ja lähti rollaattorillaan etenemään kohti keittiötä, matkallayllätti jonkinlainen huimauskohtaus, mihinkään ei onneksi lyönyt päätään eikä rikkonut luitaan, mutta ei kuitenkaan päässyt omin avuin ylös. Kodinhoitajaa tai kotisairaanhoitajaa ei ollut tulossa käymään kuin vasta seuraavana päivänä, mutta onneksi oli turvaranneke ja hoivayrityksen päivystys. Ei ihan halpa palvelusopimus, mutta nythän se olisi tarpeen...

...mutta toisessa päässä vain ruvettiin kysymään onko kauheasti kipuja tai vuotaako verta jne ja sitten kerrottiin ettei apua olisi tulossa ihan heti mutta kuitenkin reilun tunnin päästä. Kehotettiin soittamaan ambulanssi jos apua tunsi tarvitsevansa nopeammin.

Halusin satasen seteleinä.
    Ensikerralla pyydän 999,99 € ja annan yhden sentin kolikon takaisin, elleivät pyöristä summaa edukseni

Vajaa pari vuotta sitten suoritin myös samanmoisen operaation ja muistelisin, etteivät vielä silloin olleet huolissaan tuhlaamisestani
    cycle to the hills - cycle for your lives

Eiku järjen. Ennen tota uudistusta saattoi arvata 99% oikein mitä tulee tapahtumaan ja se ei nähyttänyt hyvältä. Taksi on kuitenkin julkinen palvelu (vaikkakin yrittäjävetoinen) ja siinä on ennustettavuus kaikki kaikessa. Mä en ole esim julkisen omaisuuden myymistä vastaan, jos se tehdään järjen eikä vaikka politiikan takia. Esim jollekin sähköverkolle pitäisi laittaa toimintavarmuusvaatimus, maksimi vuosittainen hinnankorotus ja noita ryydittämään sellainen uhkasakko, että se kompensoi, jos ostaja alkaa keulimaan.
    Takseissa voisi kilpailu toimia siinä mielessä että on kilpailua. Mutta joku junaverkko on vähän toinen juttu ..

Taksit eivät ihan infraa ole muttei kaukana siitä. Vaikka kapitalisti olenkin niin infran ja valtion palveluiden missä ei ole luonnollista kilpailua myyminen pitäisi krimalisoida.

Onko muuten ketään ihmetyttänyt että raideliikenne, tiet, sähköverkot, vanhustenhoito jne halutaan yksityistää mutta alkoholin myyntiä ei. Vaikuttaa siltä että valtio on kiinnostunut vain yksityistämisestä jos se tarjoaa pikavoittoja joillekin taholle.

Voi Sitra sentään, että vapaa-ajalla ei muka saisi ajaa omalla autollaan. Kun mä en aja autollani kun vapaa-ajallani vaan, töihin ei pääse autolla.
    Sitten että on niin hienoa kun joku vapaaehtoisesti valitsee että fillaroin töihin 30km ( ilmeisesti meno ja tulo ) eikä matkustele lentokoneella. Näin minäkin teen, mutta ei ole valinta vaan pakko. Kukaan ei tule kiitteleen, tosin ei tarttekaan mutta ei se mitään erityisen upeaa ja hienoa ole, ihan normaalia toimintaa.
    tempokisu.kuvat.fi

Niin kuin tuolla OD: llä joku ehdotti, vaihdetaan autoja ja ajellaan kaverin autolla ...

No höpöhöpö mikään Sitra mua estä. Ajelen autolla jos tykkään ja sillä siisti, sanoo Sitra tai Pekka Puska mitä hyvänsä. Tuskin omalla autollaan ajelu mikään rikos vielä pitkään aikaan ole...tai sitten vaan sanoo jos joku tulee kovisteleen että tää on kuule nyt työajelua meen kututalkoisiin töihin, tai Nakkilaan töihin paisteleen nahkiaisia, tai ottaan kuvia kun se on mun työtä.
    Ja saa sitä punaista lihaakin syödä jos tykkää tai on kova nälkä eikä rahaa ole kalliiseen kalkkunanleikkeeseen. Menee vielä "aika kauan" ennekuin kaupoissa ei ole makkaraa, ja niin kauan kuin sitä makkaraa myydään sitä saa myöskin ostaa ja syödä.
    Kielletään mieluummin lentokoneet. Kävelkää tai fillaroikaa jos haluutte matkustella. Voitaisiin kieltää myös suklaa ja jäätelö ja ehdottomasti tupakka!, niitä ei kukaan oikeesti tartte mutta haluaa. Hinnat vaan kymmenkertaiseksi, samoin tupakin hinta satakertaiseksi. Viinien ja oluen hintaakin voisi korottaa reilusti, mutta kirkkaan viinan hintaa vähän alentaa. Kalan hintaa voisi myös alentaa, mutta nahkiaisesta olen valmis maksamaan jopa hieman enemmän koska haluan tukea nahkiaispaistamon toimintaa.

Jaa joo ja miesten erektiolääkken hintaa voisi myös satakertaistaa, nyt se 12 kappaleen paketti on naurettavat 4 euroa. Voisi hyvin olla se alkuperäinen 170euroa, menee silti hyvin kaupaksi ja ukot saisi mun puolesta maksaa tästä aika turhasta "lääkkeestä" se minkään sairauden hoito ole vaan ihan huvin vuoksi. Migreenilääkkeiden hinta sensijaan voisi alentua, migreeni on kamala sairaus ja jos se lääke maksaa 600 euroa / kuukauden annos niin köyhä migreeniä sairastava ei sitä pysty mitenkään ostaan. Tosi epäreilua, migreeni on oikeesti kamala sairaus mutta toi miesten erektiohäiriö on iän myötä luonnollista ja jos siihen haluaa lääkettä niin saisivat luvan maksaa ittensä kipeiksi.
    tempokisu.kuvat.fi

^ Mutta eikös sillä Viakralla hoideta jotain naisten puutosvaivaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    No höpöhöpö mikään Sitra mua estä. Ajelen autolla jos tykkään ja sillä siisti
    Mutta jos asiat järjestetäänkin niin, ettei sulla riitä rahat siihen.

^Vaikka nämä estot jättäisi omaan arvoonsa, niin odotettavissa on että "valveutuneet kansalaiset" alkavat pian huomauttelemaan näistä kanssaihmisille. Siinä voi kukin miettiä, että pitääkö pokka, kun hippiteini, jolla on pienen valtion bruttokansantuotteen edestä tuontivaatetta ja kosmetiikkaa yllä selittää marketin parkkarilla, että sinä, joka ajat silloin tällöin autolla, tuhoat maapallon.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mutta jos asiat järjestetäänkin niin, ettei sulla riitä rahat siihen.
    Piruuttanikin riittää. Auto on mulle tärkeä. Ruoka ei ole. Ja koska mulla ei ole jälkikasvua, ihan sama mitä tapahtuu mun kuolemani jälkeen, ja voin vaikka lähteä autoni kanssa jos sikseen tulee. Ei kiinnosta onko lapsille tulevaisuutta, jos ei vaikka olisikaan niin ihan sama.
    Enkä edelleenkään ymmärrä mitä pahaa mä olen sulle jakki tehny, kun aina joka käänteessä pitää nälviä. Sä oot kateellinen kun mulla on enemmän vapaa-aikaa kun sulla. Niin ja mä olen älykkäämpikin. Ja aika vahva, vaikka sairaalassa tuomitsivat että mä kuolen parin päivän sisällä, kolme kertaa niin ähäkutti piruuttanikin selvisin hengissä. Mä lähden vasta kun se itelle sopii enkä silloin kun jotkut taysin pölvästit ennustavat. Revi siittä jakki.

Jopolle, se viakra eli siltenavil on täysin turha "mukalääke" ja naurattaa kun yrittävät selittää että "vaimo vaatii" korjaan sen joskus että te haluatte....kerran olen piruuttani kieltäytyny kirjoittamasta "mukakaverille" mutta siinä tuli maksettua ....kalavelkoja ( = hyväksikäyttöä tai pakottamista mikä sitten olisi se oikee sana...) korkojen kanssa.
    tempokisu.kuvat.fi

Just. Kaapo Kakko sitä ja Kaapo kakko tätä. Nyt sen tuntuu että koko maailman on edessä polvillaan.
    Mitens kävi Jesse Puljujärvelle, farmiin joutui. Tai sille Granlundille ......harvasta nuorisosuperlupauksesta on sitten mitään tullut. Allerkirjoitan tämän omasa puolestanikian, persiilleen meni suuret nuoruuden unelmat ja suuunnitelmat monellakin alalla. Ja päädyin typerään mielnkiinnottomaan työhön jota inhoon, mutta onneksi olen kasvatettu siten että jotain tarttee elämänsä eteen tehdä vaikka se ei yhtään niin kiinnostaisikaan. Uskon että aika moni tekee työtä joka ei yhtäänn kiinnosta, mutta jotainhan sitä tarttee henkensä pitimikisi tehdä.
    jos työ on tylsää, niin vastapainoksi vapaa-ajan jutut olisi tosi kiva olla milenkiintoista ja isnspiroivaa. Sitä vaan ei 17-vuotiaanan välttämätä ymmärrä mikä olisi sitten joskus myöhemmin kiva työ... itelle tärkeää ja merktityksellistä, ei sitä 17-vuotiaanan aina käsitä. Ja sitten kun käsitttää, on jo liaan vanha.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Just. Kaapo Kakko sitä ja Kaapo kakko tätä. Nyt sen tuntuu että koko maailman on edessä polvillaan.
    Mitens kävi Jesse Puljujärvelle, farmiin joutui. Tai sille Granlundille ......harvasta nuorisosuperlupauksesta on sitten mitään tullut...
    Nooh, älä nyt oo tollanen Hyvinhän se on pelannut ja kai se on hehkutuksen ja ylistyksen ansainnut kun sitä niin monelta taholta tullut joten tokko jäänee "tähdenlennoksi."

En juurikaan seuraa livenä (telkusta lätkää) kuin loppuottelut MM ja Olympia kisojen yhteydessä mutta luen kyllä jutut hesarista kun suomalaisita kirjoitetaan. Ja onhan Mikkekin (Granlund) änärissä hyvin pelannut, tämäkin kausi oli enemmän kuin ok. Tuolla, änärissä siis moni asia voi helposti mennä pieleen

Tunnustan toki että usein aattelen noista änäritähdistä, jos sitten yhtä lailla jostain bottaksesta ja räikkösestäkin, pitkämäestä, krista pärmäkoskesta, eniten ehkä jari matti latvalasta jne. "ei kiinnosta pätkääkään miten niillä menee kun ei se mun rahapussissa näy ja se kunnia mitä ne suomelle hankkii on aika heiveröistä sekin."

^ niin NYT. Sehän se pointti oli että nyt heti hehkutetaan vähän liikaakin, ja se oli ihan sama Jessenkin kanssa. Tosi monen nuoren "suurlupauksen" ura on sitten tyssänny. Ei ollu muuten Alisa Vainiokaan maastojuoksun SM-kisoissa ( tosin Alisa on jo yli kaksikymppinen eli ei enää mikään nuori suurlupaus).
    No, me nähdään sitten 5 vuoden kuluttua missä Kaapo on, farmissa ja tulee uusia "kaapoja".

ja tasan ei käy ikinä. Iltiksestä luin kun venäläinen lakinainen ei saa töitä kun on liian kaunis ( omasta mielestään). Mä tosin veikkaan että se on se liian paljastava pukeutuminen ja liikaa meikattu, ei Venäjällä lakinaiseksi palkata jos ei käytä paitaa pienen jakun alla. Suomessa on toisin, kun on liian ruma ei saa töitä ( ja tässä tarkoitan itseäni) valmistumiseni jälkeen. Kyllä se oli se ulkonäkö ja liika laihuus, sen sijaan joku satakiloinen plösö sai kyllä töitä. Ja siksi sinne hakmukseenkin muuten halutaan hakijan kuva, ei siksi että jää paremmpin mieleen vaan ihan karsintatarkoitus sillä on. Noin rumia ei oteta.
    Olen kyllä itekin sitä mieltä että lakimies tai lääkäri ei saisi kovin provosoivasti pukeutua töissä tai laittaa someen provosoivia kuvia, tai meikata liikaa . Jos on liian kaunis, potilas-raukka tuntee itsensä ihan noloksi ja ei kehtaa kertoa asiastaa kun toi on niin ollakseen ja liian kaunis - ei se ymmärrä. Jos potilaan ongelma on vaikka huono itsetunto, siinä on sellaisen liian kauniin lääkärin paha tulla sanomaan että kyllä sä kelpaat. Vaan kun en kelpaa.
    tempokisu.kuvat.fi

Epäusko leviää: Helsinki asensi suositulle koripallokentälle tekonurmen – ”Ihan toivotonta”, kommentoi maajoukkuevalmentaja

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/...006112935.html

Mitähän seuraavaksi? Golf-kentälle asfaltti? Uima-allas täyteen hiekkaa? Uimarannalle 50-millistä mursketta, koska se ei kulkeudu jaloissa ja vaatteissa kotiin?

Valvontakomissio taas vauhdissa:
    https://www.talouselama.fi/uutiset/m...9-d228e2953d09
    Joku suomalainenhan voisi vahingossa nähdä että viinaa mainostetaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •