Sivu 491 / 493 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 391441481489490491492493 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 14.701 - 14.730 / 14771

Aihe: Virallinen jeesustelutopikki vol3

Mä en ymmärrä tätä "ostin kevytauton ja nyt kaikki rahat meni hukkaan" - vaahtoamista. Rajoitin pois ja nettiautoon myyntiin, niin ongelma on ratkaistu. Mikä siinä nyt on niin hankalaa?
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

^Oma 15min julkisuutta.
    Sillä niin väliä että tekee itsestään julkisen aasin.
    Kaar ittelles vaa

Montakohan tälläistä sydäntäsärkevää nyyhkytarinaa saadaan vielä lukea? Jeesus mitä idiootteja!

Tässäpä yksi parhaita ideoita: laitetaan Berliiniin pystyyn suomalainen olutravintola jonka tj:nä toimii Veljesapu-Perinneyhdistys ry:n puheenjohtaja (yhdistys on siis Saksan SS-joukoissa 1941-1943 palvelleiden suomalaisten vapaaehtoisten tukiyhdistys). Ei ihme että boikotti puri ja ravintolan ovet laitettiin kiinni. Se on aivan sama mitä nuo vapaaehtoiset sodassa tekivät tai mihin toimintaan osallistuivat; on asioita joita Saksassa ei hyvällä katsota eikä tämä voi tulla yllätyksenä näille yrittäjille.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtai...006233785.html
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

^ & ^^ Kummatkin varmaan kurjaa asianosaisten kannalta, mutta ei voi uhriutua
    -L.

Mitä kuuluu Viinimarja-Leena, I’m sorry

Saksassa tulisi ymmärtää maan tavat, siellä ei puhuta mitään vuosista 1933-1945.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Saksassa tulisi ymmärtää maan tavat, siellä ei puhuta mitään vuosista 1933-1945.
    Paitsi humppayhtye Eläkeläiset oli suosittu Saksassa mm. lyriikoillaan "hapankaalia makkaraa ja natseja", mutta se johtui varmaan siitä että kukaan ei ymmärtänyt mitään
    -L.

Kohtahan sitä mennään taas

Oikeistopopulistit toistelevat teemoja, joilla natsit nousivat valtaan Saksassa

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006205991.html

Oslon terroristi

on tää, aina tulee jotain postista niin se mene aina eri paikkaan kun olen valinnut, nyt kirjelmöin postille että en enää suostu hakemaan sitä muualta kuin sinne minne olen valinnut, perkele.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Pate, vaimo ja poika käyttivät kaikki säästönsä jotta saatiin ostettua auto, jolla ei ole laillista statusta.
    Nyt on uhkana että ensi kesänä poika ei pääse kesätöihinsä. Tuota 10 km työmatkaa ei ilmeisesti millään muulla keinoin pääse kulkemaan.
    Valtion pitäisi nyt Paten mielestä lunastaa se auto.

Voisin antaa muutaman ilmaisen neuvon Paten vanhemmille, mutta ehkä lukevat niitä IS:n kommenttiosastosta:
    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006232353.html
    Siis tämä oli se juttu jota mä jo naureskelin....no ihan kiva että muitakin naurattaa...että nyt poika fillaroi sen työmatkansa. Samoin kuin isä ja äitikin, ihan hyvää tekee niille vaan
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

on tää, aina tulee jotain postista niin se mene aina eri paikkaan kun olen valinnut, nyt kirjelmöin postille että en enää suostu hakemaan sitä muualta kuin sinne minne olen valinnut, perkele.
    Tilasin XXL:stä sälää ja olin jo asiamiespostin (K-kauppa) jonossa, kun katsoin että missä mun pitäisi itse asiassa olla. Pitäisi olla Tilkankadulla, postinumeroalue 00300, kun itse asun alueella 00970... Joo, en lähde hakemaan jotain XXL-pakettia Pikku-Huopalahdesta, se on varma.

Oliskohan postilaiset siirtyneet italialaiseen lakkoon? Heitellään paketit mihin sattuu? Tosin luulisi, että kone nuo lajittelee, mutta äkkiäkö koneessa on joku kalibrointivirhe...

Soitin Postiin, niin tarjosivat maksullista 0600-numeroa, mihin soittaa. Siis mun pitää maksaa kaksi euroa + mpm, jotta pääsen selvittämään heidän mokaansa? VMP sanon minä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Soitin Postiin, niin tarjosivat maksullista 0600-numeroa, mihin soittaa. Siis mun pitää maksaa kaksi euroa + mpm, jotta pääsen selvittämään heidän mokaansa? VMP sanon minä.
    Vieläkö ihmettelette miksi Posti haluaisi siirtyä samalla palkkapotilla erilaiseen (tulospohjaiseen) jakomalliin työehtosopimusta muuttamalla?
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

^^ Niin tuttu tunne... Monesti tilannut pakettiautomaattiin jotain ja onkin viety toiselle puolelle kaupunkia, toki jos automaatti täynnä niin ymmärrän että jonnekin se paketti pitää viedä, mutta voisi varmaan viedä siihen lähimpään postiin.
    Itse olenkin siirtynyt käyttämään matkahuoltoa ( jos mahdollista ) paketit perillä monesti jo seuraavana päivänä ja siellä minne tilattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Vieläkö ihmettelette miksi Posti haluaisi siirtyä samalla palkkapotilla erilaiseen (tulospohjaiseen) jakomalliin työehtosopimusta muuttamalla?
    Vink vink: organisaatiossa maailman isoin uudistus, tuotanoinniin-taloudelliset syyt kehiin ja koko porukalle kenkää. Sen jälkeen uusia motivoituneita työntekijöitä tilalle uusin työehdoin. Perseilevät, kuten paketteja tahallaan hukkaavat työntekijät voidaan mahdollisesti palkata takaisin töihin, eh-nimittäin pesemään vessoja.
    -L.

Peukalo alas Tilaaminen boikottiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    ^^ Niin tuttu tunne... Monesti tilannut pakettiautomaattiin jotain ja onkin viety toiselle puolelle kaupunkia, toki jos automaatti täynnä niin ymmärrän että jonnekin se paketti pitää viedä, mutta voisi varmaan viedä siihen lähimpään postiin.
    Itse olenkin siirtynyt käyttämään matkahuoltoa ( jos mahdollista ) paketit perillä monesti jo seuraavana päivänä ja siellä minne tilattu.
    Tuntuu, että Postilla jatkuvasti jotain ongelmia lähetyksien suhteen. Tilasin eräästä nettikaupasta PlayStation 4 -konsolin ja odottelin ensin melkein kuukauden sen saapumista. Lopulta tuli ilmoitus, että paketti on lähetetty takaisin, koska ketään ei tullut sitä noutamaan nimetyltä Postin pisteeltä. Sain kun sainkin sen uudestaan lähetettäväksi, mutta tämä sama tapahtui uudestaan. Tsekkasin kaikki yhteystiedot (puh.num., s.sposti jne.) läpi ja kaikki oli reilassa. Viimeinen kerta kun tilaan mitään...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Perseilevät, kuten paketteja tahallaan hukkaavat työntekijät voidaan mahdollisesti palkata takaisin töihin, eh-nimittäin pesemään vessoja.
    Postin johdon voisikin siirtää vaikka siivousalan työehtosopimuksen piiriin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Yleensä kylläkään kukaan ei mokaile huvikseen ja jatkuvasti, jos työt on järjestetty niin, että ne on mahdollista tehdä tarkasti ja nopeasti. Palkkojen. Pudottaminen tuskin auttaa asiaa, suoritepohjaisuus ehkä, jos tekijöillä on mahdollisuus järjestellä työnsä järkevästi.

Omassa duunissa, joka on täysin eri alaa, meni jälleen yksi tärkeä päivä suht hukkaan. Kun mikään ennalta sovittu ei pitänyt paikkaansa ja siitä aiheutunut härdelli ja kiire sotki hommia (eli yritettiin tehdä vähän kaikkea, mutta juuri mitään ei päästy tekemään). Lopulta, suurinpiirtein sillä kellonlyömällä, kun stopin pito olla jo ohi, joku suurvisiiri päätti viimein, että tehdään edes liki alkuperäisen suunnitelman mukaan ja kas, hommat saatiin hoidettua. Porukka ihan aidosti haluaa saada laitteet ajoon ja kuntoon, mutta jollain tasolla joku uskoo tietävänsä niksit paremmin. Muttei valitettavasti tiedä. Epäilen, että postin ongelmissa ei ole kyse työntekijöistä.

Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Yleensä kylläkään kukaan ei mokaile huvikseen ja jatkuvasti, jos työt on järjestetty niin, että ne on mahdollista tehdä tarkasti ja nopeasti. Palkkojen. Pudottaminen tuskin auttaa asiaa, suoritepohjaisuus ehkä, jos tekijöillä on mahdollisuus järjestellä työnsä järkevästi.
    ....
    Epäilen, että postin ongelmissa ei ole kyse työntekijöistä.
    Kyllä se ongelma on työntekijöissä, toimitusjohtajakin on vaan töissä siellä, eikä mikään omistaja-yrittäjä. Samoin työnjohto ja muut järjestelmistä vastaavat tai niiden vastuun ulkoistaneet.

Jakelijoissakin on isoja eroja. Toisilla asuinalueilla on jatkuvasti pientä häikkää (laskuja naapureiden laatikoissa ym) ja viereisessä jakelupiirissä ei. Itse asun onneksi alueella, jossa on toimiva postinjakelu, kirjeet, laskut ja paketit oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Parin kilometrin päässä tilanne on toinen.

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Kyllä se ongelma on työntekijöissä, toimitusjohtajakin on vaan töissä siellä, eikä mikään omistaja-yrittäjä.
    Toimitusjohtajia ei tosin varsinaisesti pidetä työntekijöinä.
    Esko muokkasi tätä : 12.09.2019 at 10.11 Syy: Tuli nähtävästi vastattua samaan viestiin kahdesti ja laitettua toinen lainaus väärään ketjuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti

Omassa duunissa, joka on täysin eri alaa, meni jälleen yksi tärkeä päivä suht hukkaan. Kun mikään ennalta sovittu ei pitänyt paikkaansa ja siitä aiheutunut härdelli ja kiire sotki hommia (eli yritettiin tehdä vähän kaikkea, mutta juuri mitään ei päästy tekemään). Lopulta, suurinpiirtein sillä kellonlyömällä, kun stopin pito olla jo ohi, joku suurvisiiri päätti viimein, että tehdään edes liki alkuperäisen suunnitelman mukaan ja kas, hommat saatiin hoidettua. Porukka ihan aidosti haluaa saada laitteet ajoon ja kuntoon, mutta jollain tasolla joku uskoo tietävänsä niksit paremmin. Muttei valitettavasti tiedä. Epäilen, että postin ongelmissa ei ole kyse työntekijöistä.

Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla

Kuuntelin jo 90-luvulla Postissa olleen kaverin juttuja kuinka "särkyvää" tarralla olevia paketteja käytettiin jalkapallona. Gigantti lähetti kaksi kännykkää 100cmx60cmx4cm pakettina postissa. Paketin koko lienee valittu niin ettei omat työntekijät pöllisi sitä. Muuta selitystä en keksi...

Postissa töissä olevat kuvittelivat vissiin olevansa virassa, ja korvaamattomia...mikä tietysti on harmi, koska suurin osa hoitaa varmasti hommansa moitteettomasti.

Vuokrafirman kautta voi perseilijälle osoittaa suoraan ovea, ja tilata paremman miehen/naisen tilalle.

Jonotin 20 min chatissa kunnes sain asiakaspalveluhölön kiinni. Sitten kymmenessä sekunnissa sain asian selvitettyä ja hoitavat paketin oikeaan paikkaan. Mitäpä jos vaikka Postin sovelluksessa olisi mahdollisuus virheellisesti toimitetun paketin uudelleenreitittämiseen...? Siis jos paketti on selvästi mennyt eri postinumeroalueelle, niin sen voisi itse reitittää uudelleen haluamaansa paikkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    *Gigantti lähetti kaksi kännykkää 100cmx60cmx4cm pakettina postissa. Paketin koko lienee valittu niin ettei omat työntekijät pöllisi sitä. Muuta selitystä en keksi...*
    Tilasin kesällä Amazonista 16GB muistipalikan läppäriin ja aattelin että tuollainen 5 cm x 2 cm x 2 mm kappale tulee varmaankin postilaatikoon mahtuvana lähetyksenä ettei tarvi mökiltä lähteä postiin mutta se tuli n. 20 cm x 15 cm x 10 cm paketissa ...
    Smo muokkasi tätä : 12.09.2019 at 13.38

Mitäpä jos vaikka Postin sovelluksessa olisi mahdollisuus virheellisesti toimitetun paketin uudelleenreitittämiseen...? Siis jos paketti on selvästi mennyt eri postinumeroalueelle, niin sen voisi itse reitittää uudelleen haluamaansa paikkaan.
    Eihän se vaatisi kuin yhden geneerisesti nimetyn napin ("perusasiat pielessä") jota painamalla lähetys menisi jonkun selvittelijän tsekattavaksi ja toimenpiteitä varten. Ei siihen montaa hetkeä mene kun huomataan missä vika ja miksei vaikka puhelimeenkin voisi tarttua ja soittaa vastaanottajalle "sori me ryssittiin mutta huomenna asia järjestyksessä".

On outoa jos (maksava) asiakas joutuu tuon 20 minsaa aikaansa käyttämään kertoakseen palveluntuottajalle että paketti on aivan väärässä paikassa.

Logistiikka/kuriirifirmojen kanssa tämä online-asiointi toimii nykypäivänä jo vallan mainiosti. Ei toki täydellisesti mutta kuitenkin.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Yksi omista asiointikokemuksistani Postin kanssa viime kesältä:

Mulle tulossa ollut paketti oli lajiteltu ja toimitettu täysin toiselle puolelle Suomea asiamiespostiin. Kyseisen kunnan alueella oli kyllä samanniminen katu kuin alkuperäisessä toimitusosoitteessa, mutta postinumero ja kunnan nimi ei sinnepäinkään. Ei siis edes näppäilyvirhe, vaan ihan kuutamolla.

En saanut uudelleenkäännettyä pakettia, vaikka olin yhteydessä Postiin sähköisellä viestillä ja chatilla ja puhelimitse. Vetosivat muunmuassa kirjesalaisuuteen yms össönsööhön, uudelleenohjauksen voi nääs tehdä vain lähettäjä. No lähettäjä oli asioinut oman kuriiripalvelunsa kanssa, ei lopputoimittaja Postin, joten sekin oli sitten vesiperä, koska kommunikointi katkeaa tuossa vaiheessa. SEP field. Paras mitä Posti sai ehdotettua, oli että minä itse ostaisin X euroa maksavan uudelleenlähetyksen paketille kunhan se on seissyt viikon verran noutamatta... Lopputulos oli että paketti palautui lähettäjälle. Tsiisös.
    --

^Seuraava vaihe lienee, kun Posti siirtyy kokonaan itsepalveluun. Paketit saa noutaa Postin logistiikkakeskuksesta arkisin kello 13-13:15 notaarin allekirjoittamalla valaehtoisella todistuksella.

Tiättekö, mitä maksaa, kun Terveystalon työterveyshoitaja lähettää meille töihin kaksi lyhyttä sähköpostia koskien lakisääteisen työterveysselvityksen ajankohtaa? No kerron: 103,19 € (alv 0%). Sähköpostien lähettäminen on laskuun merkitty 1. korvausluokkaan, mikä tarkoittaa sitä, että Kela maksaa meille 50% takaisin. Aikamoista verovarojen siirtelyä suoraan pääomasijoittajien taskuihin..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tiättekö, mitä maksaa, kun Terveystalon työterveyshoitaja lähettää meille töihin kaksi lyhyttä sähköpostia koskien lakisääteisen työterveysselvityksen ajankohtaa? No kerron: 103,19 € (alv 0%). Sähköpostien lähettäminen on laskuun merkitty 1. korvausluokkaan, mikä tarkoittaa sitä, että Kela maksaa meille 50% takaisin. Aikamoista verovarojen siirtelyä suoraan pääomasijoittajien taskuihin..
    Tuossa on syy miksi lopetin muutama vuosi sitten Terveystalon kanssa tehdyn työterveyshuoltosopimuksen, ja siirryin Täsmä työterveyden asiakkaaksi.
    Nyt on yksi vuosimaksu joka sisältää kaiken, myös terveystarkastukset, lääkärissä käynnit, toimintasuunnitelmat etc. Eikä ole kallis.
    Ja tämä oli mainos tyytyväiseltä asiakkaalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    HIljaiseksi vetää...ja tuosta Kelan takaisinmaksusta siitäkin aiheutuu jotain lisähommia kuponkien täyttämisen merkeissä tms, sekä Kelassa että ilmeisesti myös teillä? Terveystalon hommaksi jäi se laskuttaminen ja sillä selvä. Jäätävä, megalomaaninen kusetus ja kuppaus menossa mutta hei, sehän ei mikään salaisuus koskaan ollutkaan. Ai niin, ja soteen ei sitten ole rahaa...

Noi postin rullakot on kyllä käteviä, niitä vaan tyypit jemmailee ties missä halleissa ja käyttävät omiin kuljetuksiin. No kerran oli rullakko kaatunut ja tavaraamme oli mennyt rikki. Postin edustajalta lipsahti, että oli kaatunut trukilla kuljetettaessa kun oli ollut epätasapainoinen. Siis kuljettivat trukilla vaikka rullakossa on pyörät valmiina alla. Ei paljon kiinnosta olla yhteyksissä sinne päin jos on lähetyksessä häikkää, on niin massiivinen organisaatio. Mutta meidän kamoille rullakko vaan on lyömätön, ei vaihtoehtoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •