Sivu 17 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617
Näyttää tulokset 481 - 502 / 502

Aihe: Vee Tire Snowshoe 2XL 26×5.05

  1. #481
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Sulla taitaa olla sitten semmoiset Kummelin leijonankesyttäjän reidet 
    Ehkä enemmänkin hidas vauhti eikä kiirettä minnekään.

  2. #482
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Onkohan kellään tiedossa Euroopasta saatavaa runkoa/pyörää mihin nämä mahtuis? Pitäis olla 100mm BSA-keskiöllä..

    Sent from my TA-1004 using Tapatalk
    2019 Surly Ice Crean Truckiin mahtuu ja on 100mm bsa:lla.
    https://surlybikes.com/blog/move_over_push_pop

  3. #483
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Huoneenlämmössä takana 0,75 bar ja edessä 0,68 bar. Lienee sopiva siirtymille 10 asteen pakkasessa 117 kg kuskille. Rullaa ihan riittävästi ainakin hitaassa ajossa.

    Ulkona putosi 0,56 ja 0,52. Eli varsin sopiva työmatkalle.

  4. #484
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Tuomenpuro Katso viesti
    2019 Surly Ice Crean Truckiin mahtuu ja on 100mm bsa:lla.
    https://surlybikes.com/blog/move_over_push_pop
    Juu, ei vain ollut saatavilla tuolloin.. en koskaan saanut kyseiselle rungolle hintaa, syksyllä kyselin ennenkuin niitä oli vielä tuotu Suomeen. Mutta talvi yllätti, joten tarve meni ohi

    Sent from my TA-1004 using Tapatalk

  5. #485
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Hyvät on renkaat. Ajoin aiemmin Dillinger 4:lla ja Jumbo Jim 4:lla. Nämä ovat niin äänettömät, että piti hankkia soittokello, kun ihmiset eivät enää loiki kauhuissaan alta pois.

  6. #486
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Edelleen vaan tykkään renkaista enemmän ja enemmän. Kun asvaltti paljastuu niin mukavahan näillä on rullailla. Paineita pidän 0,4-0,6 barissa katuajossa, painoa 115 kg. Kesä menee näillä!

  7. #487
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Työmatkapaineet 0,96 bar. Tuntuu jo sen verran kovalta, että kovempia paineita ei varmaan halua edes kokeilla. Rullaustestejä pitäisi tehdä.

  8. #488
    Keulin jo ensi talveen: Millaisia nastoja olette Lumikenkiin laittaneet?
    Nastoittaminen vähän houkuttelisi, kun on reiätkin valmiina niitä varten.

  9. #489
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomariKuolo Katso viesti
    Keulin jo ensi talveen: Millaisia nastoja olette Lumikenkiin laittaneet?
    Nastoittaminen vähän houkuttelisi, kun on reiätkin valmiina niitä varten.
    Olet väärässä ketjussa. 2XL Snowshoessa ei ole nastan paikkoja.

    Mutta se perus XL tykkää varmaan vaikka Schwalben tai Mcarbonin nastoista. Ei niillä niin isoa eroa taida olla... tylpät tai terävävät. Molemmat toimii.
    Jos ajat renkailla ennen nastoitusta, niin siihen puhdistamiseen kannattaa varata aikaa ja hermoja, joka toisessa takuulla kivi.
    solisti muokkasi tätä : 10.04.2019 at 14.25 Syy: Lisäsin hymiön selvyyden vuoksi

  10. #490
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Olet väärässä ketjussa. 2XL Snowshoessa ei ole nastan paikkoja.

    Mutta se perus XL tykkää varmaan vaikka Schwalben tai Mcarbonin nastoista. Ei niillä niin isoa eroa taida olla... tylpät tai terävävät. Molemmat toimii.
    Jos ajat renkailla ennen nastoitusta, niin siihen puhdistamiseen kannattaa varata aikaa ja hermoja, joka toisessa takuulla kivi.
    Joo, lainasin tätä aktiiviselta vaikuttavaa ketjua, vaikka itselläni onkin XL:t. Kiitos vastauksesta.

  11. #491
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Kesä on tullut, eikä ole mitään syytä vaihtaa toisia kumeja. Hyvin toimivat, paitsi jääaikaan saisi olla nastaversio. Erityisesti tykkään valkoisen version notkeasta ja äänettömästä materiaalista.

  12. #492
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Olet väärässä ketjussa. 2XL Snowshoessa ei ole nastan paikkoja.

    Mutta se perus XL tykkää varmaan vaikka Schwalben tai Mcarbonin nastoista. Ei niillä niin isoa eroa taida olla... tylpät tai terävävät. Molemmat toimii.
    Jos ajat renkailla ennen nastoitusta, niin siihen puhdistamiseen kannattaa varata aikaa ja hermoja, joka toisessa takuulla kivi.
    Itsellä kokemusta sekä tylpästä että terävästä mcarbonin nastasta.Kyllä se terävä pitää ihan eri tavalla jäällä,tylppä rullaa paremmin.

  13. #493
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow motion Katso viesti
    Itsellä kokemusta sekä tylpästä että terävästä mcarbonin nastasta.Kyllä se terävä pitää ihan eri tavalla jäällä,tylppä rullaa paremmin.
    Samanlaiset kokemukset.

    Joku sanoi joskus yhdessä topikissa että tylppä antaa pitoa silloin kun sitä tarvitaan. Ajoin varmaan väärin kun tylpät ei itsellä toiminut kovinkaan hyvin. Yksissä kumeissa oli lievästi kuperakärkiset nastat. Ei olleet hyviä. Kiskoin pois ja vaihdoin tilalle teräväkärkiset. Parani paljon ominaisuudet.

  14. #494
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Samanlaiset kokemukset.

    Joku sanoi joskus yhdessä topikissa että tylppä antaa pitoa silloin kun sitä tarvitaan. Ajoin varmaan väärin kun tylpät ei itsellä toiminut kovinkaan hyvin. Yksissä kumeissa oli lievästi kuperakärkiset nastat. Ei olleet hyviä. Kiskoin pois ja vaihdoin tilalle teräväkärkiset. Parani paljon ominaisuudet.
    Voihan se olla että se tylppä toimii vasta kun jarrutetaan tai tarvitaan vetopitoa ja nasta vähän elää. Terävä voi tosiaan olla parempi maastoon. Mulla taitaa olla sekaisin molempia ja D5 on koverat nastat.

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  15. #495
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Erinomainen kesärengas on tämä Snowshoe 2XL Kuopion paskoilla pyöräteillä ja mukavilla metsäpoluilla. Ajelen käytännössä kaikki arkiajot Pole Taigallani - Taiga on nykyajan Oiva. En aio missään tapauksessa enää hankkia 29+ vanteita. Sen sijaan talveksi ostan Johnny 5.0 nastarenkaat, koska yksi suurin hupini on ajella järvellä peilijäällä, silloin ei Snowshoen pito oikein riitä.

    Toki voin sen verran lohduttaa eri mieltä olevia, että itse en ole koskaan kovin kiireinen polkija. Kiire on köyhyyden merkki!

  16. #496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Erinomainen kesärengas on tämä Snowshoe 2XL Kuopion paskoilla pyöräteillä ja mukavilla metsäpoluilla. Ajelen käytännössä kaikki arkiajot Pole Taigallani - Taiga on nykyajan Oiva. En aio missään tapauksessa enää hankkia 29+ vanteita. Sen sijaan talveksi ostan Johnny 5.0 nastarenkaat, koska yksi suurin hupini on ajella järvellä peilijäällä, silloin ei Snowshoen pito oikein riitä.

    Toki voin sen verran lohduttaa eri mieltä olevia, että itse en ole koskaan kovin kiireinen polkija. Kiire on köyhyyden merkki!
    Pystytkö laittamaan kuvaa paljon on renkaat kuluneet tämän kesän aikana, sulla kun on ne vaaleat pehmeämmät silica-versiot?

  17. #497
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149



  18. #498
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    0,8-1,1 bar paineilla ajelen, ja suurin osa asvaltilla. Eivät nämä minusta yhtään alkuperäisellä kumilla varustettua Jumbo Jim 4.0 nopeammin kulu. Keskinappulat niistäkin meni sileiksi parissa vuodessa. Pehmeä Silica on mukavan hiljainen asvaltilla korkeista nappuloista huolimatta. Kuvassa on takarengas. Miehellä painoa 115-120 kg.

    Ja arvelisin muuten, että koska renkaan pinta on nappuloita lukuunottamatta varsin vähän kulunut, niin täytyy olla aikamoinen lasinsiru, joka nämä renkaat puhkaisee. Erittäin hyvät kaupunkirenkaat siis!

  19. #499
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Olen muuten testannut alamäessä vierintävastusta ja merkittävä heikkeneminen alkaa tapahtua, kun paineet laskevat alle 0,9 bar. Ja tämän huomaa kyllä käytännössäkin. Olen viimeaikoina ajellut 0,8 bar paineilla ihan kuntoilun vuoksi, mutta tarkoitus on jatkaa alaspäin. Valmistajan minimisuositushan on niinkin paljon kuin 0,6 bar.

  20. #500
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    865
    0,9 bar kuulostaa järjettömän isolta tuollaiselle renkaalle, eikö se ole ihan kivikova sillä? Minusta läskipyörän ominaisuudet rupeavat häviämään jos painetta on yli 0.5 bar maastossa. Asfalttisiirtymillä voi toki olla enemmän.

    Minulla oli yhtenä talvena 2XL, musta versio, ja se oli toimiva rengas oikein pehmeällä lumellä alhaisella paineella (0,2 - 0,3 bar). Silloin ei kyllä rullannut edes alamäkeen.
    MTB-Turun Suojaos

    www.yetirides.com

  21. #501
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    0,9 bar kuulostaa järjettömän isolta tuollaiselle renkaalle, eikö se ole ihan kivikova sillä? Minusta läskipyörän ominaisuudet rupeavat häviämään jos painetta on yli 0.5 bar maastossa. Asfalttisiirtymillä voi toki olla enemmän.

    Minulla oli yhtenä talvena 2XL, musta versio, ja se oli toimiva rengas oikein pehmeällä lumellä alhaisella paineella (0,2 - 0,3 bar). Silloin ei kyllä rullannut edes alamäkeen.
    Joo, kova on. Siksi olen ruvennut alentelemaan paineita. Mutta kyse on siis kaupunkiajosta, ei maastoajosta. Maastosssa sitten paineet tilanteen mukaan.

  22. #502
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Nyt on ajeltu 0,6 edessä ja 0,65 takana. Edelleen erittäin hauskaa ajella, joskin hieman hitaampaa. Mutta tuleehan enemmän kuntoiltua. Ja rengas varmaan kestää ikuisesti, kun kuluu nyt tasaisemmin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •