Näyttää tulokset 1 - 22 / 22

Aihe: Peili maantiepyörään?

Peili maantiepyörään?

Millaisiin taustapeili ratkaisuihin olette maantiepyörissä päätyneet? Mulla on kuulovaurio, enkä yhtään kuule maantiellä takaa tulevia autoja, joten olisi kiva kurkkia välillä taakse, mitä siltä on tulossa.. ja näkisi myös, onko emäntä vielä perässä vai ei..
    Kokemuksia Zefal Spin peilistä?

Kiitokset !

Käytössä seuraava, helppo asentaa/irrottaa: http://suomenurheilupyora.fi/tuote/1...-spy-sivupeili

Tämä peili kiehtoo: http://www.bike-discount.de/en/buy/s...56715/wg_id-58
    Kallishan tuo on, mutta joku tuossa peilissä viehättää....

Tuota Sellen peiliä pitää kokeilla.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Tämä on osoittautunut käytössä ehdottomaksi. http://www.bike24.com/1.php?content=...;product=15990 Runkoon asennettuna ei ota hittiä ja vääntyile, niinkuin tangonpääpeilit. Ja nähnyt tuosta ihan riittävän hyvin.
    Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Spylle ääni. Sitä joutuu aina välillä säätämään, mutta saapahan myös helposti pois tieltä tarvittaessa.

ei peiliä maantiepyörään.
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

Zefal Spin ollut hetken testissä. Eilen tipahti kyydistä, mutta kesti särkymättä osuman asfalttiin ja ehkä vielä päältäajonkin. Putoamisen syy oli varmaan asennuksessa, kun en saanut sitä oikein mukana tulleilla sovitteilla istumaan (liikaa tai liian vähän tankonauhaa survottuna stongassa). Käytössä kai ihan ok. En kylläkään vielä tiedä, että näkeekö peilistä helposti, jos takaa ollaan tulossa ohi liian läheltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    + 1

Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Aloittaja kirjoitti: " Mulla on kuulovaurio, enkä yhtään kuule maantiellä takaa tulevia autoja"

Eli tyylikö on tärkeämpi kuin turvallisuus ???

Tyyli *on* tärkeämpää kuin turvallisuus tai mukavuus.

FWIW kokemukseni peiliä käyttävistä pyöräilijöistä on se että peilistä ei ole kovin plajon hyötyä jos takaatulevat eivät näy normaalissa ajoasennossa vaan ainoastaan peiliin erikseen vilkaistaessa eikä peiliin vilkaista riittävän tiheään. Voi päin vastoin olla turvallisuuden kannalta haitallista jos luulee näkevänsä muttei näe koska ei katso tai jos peiliin katsomalla jää sokeita kulmia.

Lisäksi pelkään pahoin että se takaa tuleva ja liian läheltä ajava auto jota pitäisi varoa tulee joka tapauksessa liian yllättäen jotta ehtisi tehdä yhtään mitään. Ja silloin kun oman ajolinjan muutoksen, kuopan väistön, käännöksen, ryhmittymisen tai muun syyn takia pitää tietää onko takana autoa, voi aivan yhtä hyvin kääntää päätään, jolloin näkökenttä on sitä paitsi paljon laajempi kuin pienessä peilissä.

PS Yllämainitun Zefal Spyn tyytyväisen käyttäjän kanssa olen kyllä jutellut ilman että käskin lopettamaan maantiepyöräilijöiden häpäisyn ja ottamaan peilin pois.

Muistaakseni on ollut myös kypärään tai laseihin kiinnitettäviä peilejä.
    Itse en käytä peiliä ja komppaankin kuovipolkua sen verran, että peili ei korvaa olan yli vilkuilua. Moottoripyöräilijöiden tyyli kääntää päätä sen verran, että näkökentän reuna ylettyy mahdollisiin takaa tuleviin, näyttää toimivan myös polkupyöräillessä.

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Voi päin vastoin olla turvallisuuden kannalta haitallista jos luulee näkevänsä muttei näe koska ei katso tai jos peiliin katsomalla jää sokeita kulmia.
    +1

Mitä kuulemiseen tulee, niin vastatuuleen ja/tai laskevaan riittävästi vauhtia ja kuuleminen ainakin itsellä normaalikuuloisena alkaa olemaan aika heikkoa tuulen kohistessa korvissa. Kyllä se pyörivä pää on aika keskeinen liikenneturvallisuusväline pyöräilijällä mielestäni.

Mä olen käyttänyt tätä parissa kippurasarvisessa pyörässä ja olen hyvin tyytyväinen:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/b...37611/wg_id-58

Itse peiliosa tulee sarvien sisäpuolelle, ja on siinä suojassa, jos pyörä nojaa seinään tai pääsee kaatumaan. Näkyvä alue voisi tietty olla aina suurempi, mutta kyllä tuosta omien reisien lisäksi näkyy sopiva osa maantietäkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oil Katso viesti
    Mä olen käyttänyt tätä parissa kippurasarvisessa pyörässä ja olen hyvin tyytyväinen:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/b...37611/wg_id-58

Itse peiliosa tulee sarvien sisäpuolelle, ja on siinä suojassa, jos pyörä nojaa seinään tai pääsee kaatumaan. Näkyvä alue voisi tietty olla aina suurempi, mutta kyllä tuosta omien reisien lisäksi näkyy sopiva osa maantietäkin.
    Ennenkaikkea mahdollistaa reisien peilailun jopa ajon aikana. Mulle heti kolme!

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Hihaa hipoviin ohittajiin ei kyllä pään pyörittäminenkään auta. Tai sitten pitää olla aika tekijä, että pystyy lukemaan takaa tulevan ajolinjan ja siinä sivussa vielä katsomaan eteenpäin. Peilin hyöty on se, että ehtii olla valmiudessa maantien laidassa esim. täysperävaunun ohitukseen. Samoin kelveillä mopoihin.
    Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Minulle pitkillä reissuilla peili on toiminut kahden tai useamman auton ohituksissa. Ensin auton kuulee, vilkaiseen peiliin. Auto ohittaa, vilkaisu peiliin, lisää tulossa, joten en väistä vasemmalle kuoppien kohdalla. Päätäni käännän myös tarpeen tullen, mutta silloin tuppaa pyörä kääntymään päänkäännön suuntaan.

Suoraan ajaminen, vaikka kääntää päätä, ei yleensä onnistu ilman pientä harjoitttelua ja paneutumista - kuten ei pyörällä ajaminen muutenkaan.

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Niin noh, porukkalenkeillä ei paljon taakse katsella. Saat olla käyttämättä peiliä, minulle se tuo turvallisuutta etenkin pitkillä retkillä.

Zefal Spy täälläkin, maantietangon päässä, oikein säädettynä toimii sekä kahva- että alaotteella. Peilistä on hyötyä nimenomaan tiukoissa paikoissa kun ei tee mieli pyöritellä päätä. Esimerkiksi kun piennar on kapea ja joku on juuri ohittamassa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •