Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 132

Aihe: Projekti: Helsinki-Porvoo polkuja pitkin

Kävin eilen retkisahan kanssa raivaamassa polkua Telegrafberget'ille. Se on nyt ajettavissa molempiin suuntiin, ainakin kuivalla kelillä. Aiemmin kesällä käytiin ajamassa tuomiokirkolta tuomiokirkolle - hieno reitti jolla on loppujen lopuksi tosi vähän tietä jos ja kun polut jaksaa kaivella alle.

Onko tota sun Telegrafin reittiä merkattu mitenkään? Vai raivasitko sen verran reippaasti ettei ole eksymisen vaaraa...?

Olisi kiva käydä katsomassa minkälaisen linjauksen teit. Jos "autiotalolta" tulee niin nouseeko alkupäässä jo ylös vai jatkuuko sitä metsätietä pidempään?
    ________

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

Sori hidas vastaus... etelästä tullessa ennen autiotaloa oikealle vanhalle niitylle, sen päästä lähtee polku. Pohjoisesta asfalttitieltä puolestaan pois kallioleikkauksen pohjoispuolelta ja melkein heti alkaa ura. Punaisia kuitunauhoja ripottelin sinne tänne, ei pitäis eksyä vaikka maltillisesti raivailin.

Kiitos tiedosta. Täytyy käydä joku päivä polkasemassa.
    ________

Uusi kausi. Kävin kaverin kanssa ajamassa "puolikkaan" eli Södiksestä Porvooseen. On kyllä kiva reitti. En muistanut kunnolla yllä kerrottua opastusta joten ei polku löytynyt. Kävin kyllä talon takana jollain niityllä mutta ei nauhoja löytynyt niin omaa vanhaa reittiä.
    ________

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eki Katso viesti
    Jahas, näemmä tuota .gpx jälkeä ei saa ladattua jollei ole kirjautunut Stravaan. Kopioin sen tänne julkisesti ladattavaksi: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...uja_pitkin.gpx

Garminin pitäisi varmaan syödä toi reitti suht sujuvasti.

Porvoosta pääsee takaisin bussilla ihan hyvin. Useampi vuoro tunnissa ja on aina mennyt pyörä kyytiin joko ilmaiseksi tai pienellä lisämaksulla. Toki kuski alkaa vamaan yskimään jos ruumassa on muuta tavaraa ja yrittää sinne ujuttaa viittä mutaista pyörää.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaLa Katso viesti
    Sori hidas vastaus... etelästä tullessa ennen autiotaloa oikealle vanhalle niitylle, sen päästä lähtee polku. Pohjoisesta asfalttitieltä puolestaan pois kallioleikkauksen pohjoispuolelta ja melkein heti alkaa ura. Punaisia kuitunauhoja ripottelin sinne tänne, ei pitäis eksyä vaikka maltillisesti raivailin.
    Paljonko tuo vanha reitti on erilainen kuin "nykyinen" reitti (uusia polkuja)? Turistille kun paikannimet ei sano mitään. Tuonne voisi ehkä eksyä lomalla... noin pitkän reitin menisi mielellään ihan vain reittiä tarpeen tullen kännystä tarkistellen, ilman isompaa eksyilyä.

Tossa näkyy mun "autiotaloreitti" ja tarkemmin miten vaihtoehtoista reittiä kävin etsimässä.

________

Onko näillä helteillä kukaan tätä ajellut?

Mä ajoin "vahingossa" ton Himlabergetin parinkymmenen kilon retkivarustuksen kanssa kun olin tulossa Repovedeltä Helsinkiin viime kesänä

Onkos havaintoa Hki-Prvo välistä? Tarkemmin Hangelby-Autiotalo-junarata koska se pienintä polkua. Mua ei pieni tukkoisuus haittaa, mutta aatelin vetää porukkalenkin

Jaahas. Aattelin ajella Hki-Prvoo välin jahka lumet sulaa. Silleen kauden avauksena.

Onko joku ajanut tätä millon viimeks?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Jaahas. Aattelin ajella Hki-Prvoo välin jahka lumet sulaa. Silleen kauden avauksena.

Onko joku ajanut tätä millon viimeks?
    En ole koskaan ajanut, mutta olisin kiinnostunut lähtemään mukaan jos aikataulut vaan sopii yhteen.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mä ilmoittelen kun tiedän milloin olen lähdössä.
    Tästä tulee sit paska reissu:
    -en ole ajanut tätä pariin vuoteen -> voi tulla
    yllätyksiä.
    -muta takuu
    Toisaalta tätä reittiä kannattaa käyttää ja mahdollisuuksien mukaan ylläpitää eli hoitaa oksia ja runkoja pois polulta (otan Fiskarissin mukaan).

Ja tässä vielä yksi reitti välille. Porvoon päässä yksi skipattu polku (Lilljätun) ja yksi missattu Haikon metsässä (tuli ajettua hiekkatietä liikaa).
    https://connect.garmin.com/modern/activity/1207783197

Taidan editoida ylläolevaa reittiä hieman:
    Falkbergin kohdalla pohjoiseen ja Mågsin läheltä Ingmanin tehtaan eteläpuolen polulle. Tämä siksi että Vaakkolan kautta tulee aika pitkä siirtymäpyöräily Pilvijärvelle.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Täällä kiinnostusta jos ei ole vielä ajettu. Ajan ton varmaan itsekin nyt keväällä. En jaksa kelata ketjua taaksepäin, mutta kyllä tosta muutama vuosi on kun ajoimme reitin. Silloinhan menimme oikein kirkolta kirkolle. Alkupätkän hesassa voisin jättää nyt väliin jos uudestaan ajaisin. Voisin toimia aboriginaalina täällä Porvoon päässä niin tulee kaikki parhaat polut mukaan
    ________

Mitään uutta?

Tämä kiinnostaa. Koska mennään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Tämä kiinnostaa. Koska mennään?
    Sunnuntaina 28.4. klo 06.30 Helsingin Tuomiokirkon portailta. Luvassa erittäin polkuiseksi tuunattu reitti. Tankkaus Söderkullassa, muuten skutsia. Tervetuloa mukaan, ilmoittautumiset alle tai nol nel nol - 58 kol kol kol 47.
    Kare_Eskola muokkasi tätä : 26.04.2019 at 23.25
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Ottakaa jälkee, menisin mielellään tämän joskus. Todennäköisesti yksin, hitaasti, ja omituiseen aikaan. Tuollahan oli jokin lautta -> hki jollei eestaas ajaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    ...Tuollahan oli jokin lautta -> hki jollei eestaas ajaa?
    Ruuneperi.

Omat aikataulut vielä auki mutta voisi miettiä että jos hyppäisi kyytiin Söderkullasta? Onko mitään arviota milloin juna pysähtyy tuolla? Kulloosta eteenpäin on mun kotipolkuja joten jos halutaan niin voisin katsoa että ei jää hienoimmat polut ajamatta...
    ________

Höh. Vähän tuli turhan lyhyellä varotusajalla. Viikonlopuksi on jo muuta hommaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mike Katso viesti
    Omat aikataulut vielä auki mutta voisi miettiä että jos hyppäisi kyytiin Söderkullasta? Onko mitään arviota milloin juna pysähtyy tuolla? Kulloosta eteenpäin on mun kotipolkuja joten jos halutaan niin voisin katsoa että ei jää hienoimmat polut ajamatta...
    Ollaan Söderkullan ärrän ovenkahvassa klo 9. Jos ei olla laita viesti yo. nroon.

Tällä tietoa lähtö siirretty klo 6.30:een!
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Itse en ehdi kun on muuta ohjelmaa. Mutta ottakaa reitti talteen!

Mulla tämä on siirtynyt ja siirtynyt. Tämä ja kaksi seur. viikonloppua ovat edelleen no go. Ilmoittelen kun pääsen. Mun reitti on lyhyempi, eli Mustavuoresta vanhaan kaupunkiin pizzalle ~70km.

Latasin jälki.fi:hin jäljen meidän reitistä joka on suunniteltu siten että maksimäärä polkuja +100km ja verttiäkin tuli yhden tahkon verran

https://xn--jlki-loa.fi/routes/2549-...topyoraily-gpx

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lego Katso viesti
    Latasin jälki.fi:hin jäljen meidän reitistä joka on suunniteltu siten että maksimäärä polkuja +100km ja verttiäkin tuli yhden tahkon verran

https://xn--jlki-loa.fi/routes/2549-...topyoraily-gpx
    Onko tämä huomisen reissun pohjana myös vai jokin muu kehitelmä?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Mun reitti on lyhyempi, eli Mustavuoresta vanhaan kaupunkiin pizzalle ~70km.
    Olisko tästä gpx-jälkeä?

Saako sen ladattua tästä?
    https://connect.garmin.com/modern/ac...c700730a18050e

^Joo, kiitos.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään