Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 132

Aihe: Projekti: Helsinki-Porvoo polkuja pitkin

Tässä vielä Telegrafberg. Tonne saa vähän tunkata mutta ei haitannut

En tosiaan ajanut Porvooseen saakka . Ehdin ajaa loppuun Tarabackenin, sit piti poistua. Luulen että sen jälkeen matkalle ei tarvita hirveästi mutkia. Kartalta katsottuna reitti vois olla Himlaberg, Silvik, Haikoträsk ja Telegrafberg.

Missä muuten kannattaa käydä after ride safkalla? Ok ruokaa mutta ilman odottelua.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Minulle varmaan noin pitkän lenkin jälkeen maistuisi mahdollisimman iso annos-> Lehtimäen Grilli. Ei tarvitse murehtia onko liian kurainen tai vastaavaa.

Mä ajan ed.päivänä pakun johonkin kaupungin laidalle. Sen kyydissä on vaihtokamat ainakin mulle ja parille muulle redulle osallistuvalle. Eli ihan snagarilla ei tarvii käydä.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Hesari mainitsi joskus Zumbeispeilin ja Gabriel 1763:n

Zumbeispiel oman kokemuksen mukaan hyvä. Hanna-maria siinä vieressä tarjoaa maukasta kotiruokaa. Keskustasta löytyy myös iltapäiväisin ja iltaisin kelpo ruokaa tarjoava Black Rose-pubi. Muun muassa ribsit ovat herkullisia. Löytyyhän esim Taidetehtaalta Sinne josta saa taatusti erinomaista ruokaa vähän kalliimalla (ei kauhean kallista siltikään). Ruoan täyttäväisyydestä ei tosin voi mennä takuuseen.

Oli niin hieno ilta että päätin itsekin lähteä vähän tutkimusmatkalle. Jätin auton Kulloon ajoradalle. Siitä kohti Telegrafbergettiä. Päädyin kuitenkin jollekin suolle jolloin tajusin että nousin ensin väärälle kalliolle... Telegraf on hieno. Jotain jälkiä näkyi mutta mitään selkeätä kunnolla tallattua polkua en löytänyt. Ei haittaa sillä avokallioita riittää. Menomatkalla suuntasin kohti länttä sinne metsätielle. Ei ehkä paras reitti? Takaisin tulin jotain mönkkäriuraa joka nousi aikaisemmin ylös kalliolle. Etelämpänä (Sundmansberg) oli se hieno mönkkäripolku siellä kalliolla. Sen päässä käännyin takaisin jotta valoisaan aikaan pois. Ensi kerralla jatketaan syvemmälle länteen.

https://www.strava.com/activities/543322212

________

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

Pääseekö tästä tästä itään? En huomannut tsekata

Kävin ajamassa reitin. Jälki.fi sivustolta löytyy, linkkaus ei onnistunu. Porvoon päästä aloitus kun tuntui että oudot maastot kannattaa ajaa virkeänä. Todellinen pituus luokaa 60km harhailuineen, jälki.fi:in tallentui jostain syystä myös menomatka päällysteellä. Ihan toimiva sinällään (vertaa esim. Seitsemän veljeksen reitti), väliin pääsi ihan tunnelmaan, kyllä tuosta voisi joka syksyisen perinteen ottaa. Pisin tunkkaus tuli Sköldvikin Telegrafsbergetin eteläpuolisessa osassa, sinne pitäis saada ajettava ura joka liittyisi hirvimiesten kämpille tulevaan mettätiehen. Lännenpuolibergetillä oli hieno polku ja tuoreita renkaanjälkiä, joihin törmäsin vasta kaposelta sivupolulta tullessa, eli kannattanee seurata "pääuraa" niin välttyy ehkä tunkkaukselta. Pisin pätkä päällystettä oli Träskbacka-Söderkulla väli Kalkkirannan tietä. Polkuja sille välille ei tällä kertaa jaksanut hakea. Muutama kuva reitiltä: https://picasaweb.google.com/1029389...eat=directlink

Lähetetty minun K00L laitteesta Tapatalkilla
    Fronts are easy.

Eilen ajettu upeassa kelissä "kirkolta kirkolle". 85km / 9 1/2h. Hieno reissu ja reitti yllätti hienoudellaan. Suosittelen!

________

Kas, saitte homman hoidettua. Mites Herttoniemen yms Itä-Helsingin polut löytyi?

Hienosti löytyi polkuja sieltä. Toki olisi varmaan voinut parempiakin löytyä mutta kaiken kaikkiaan meni todella hyvin. Itse asiassa ainoat parit pienet harhailut olivat Södiksen jälkeen mutta hyvin meni sekin.
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Kirkolta Kirkolle reissu ja vielä kotiin. Reissaajina Jukka H ja minä.

Söderkullasta eteenpäin käytettiin apuna Miken viivaa sekä Jälki.fi:stä löytynyttä viivaa. Viivoja ei asennettu kännykkään vaan piirsin niistä kansalaisen karttapaikan kopioihin reittiviivan. Jos suunnistamisessa tuli ongelmaa tsekattiin sijainti Karttaselaimesta joka on asennettuna kännykkään. Koko reitti oli siis käsin piirrettynä karttakopiohin. Käytössä oli karttapöytä ohjaustankoon kiinnitettynä.

Sipoonkorpeen asti oli jotenkin tuttuja maastoja ja Sipoonkorpi-intoilija Jukka H osasi reitin Sipoonkorven läpi ulkoa. Sipoonkorvessa ajettiin parin vähemmän käytetyn polun kautta.

Kuva Hangelbyträsketin koillisreunalta. Ko järven kiertää hienot kalliopolut pohjoisen kautta.

Jonkun tuhat kilsaa ajellu Herran perässä, aina vaan jaksaa hämmästyttää tuo kartanluvun helppous ja sujuvuus.
    Mahtava retki tälläkin kertaa. Kiitoos.

Oli meillä ripaus pikkupoikaakin mukana

Tuolla lisää kuvia. Viivaa ei niinkään ku elektroniikka petti. Siinäkin mielessä toi paperikartta on kova juttu. Joskin kovin aliarvostettu tuntuu nykyään.
    Jk. paluumatkalla ohiajanut autoilija pyhähtyi neuvoakseen polun Hinthaaran itäpuolella. Olikin kilsa hienoo polkuu, kiitos hällekin.

Kävin eilen vielä pienellä tsekkaus reissulla ennen varsinaista ajoa (11.6). http://www.sports-tracker.com/workou...b07af7c965ac5e Haikoträskin polku oli melko tylsäke. Haikon liikunta tms reitin ympärillä taitaa olla aika hyvin polkuja? Nopealla vilkaisulla ainakin löytyi hyvä pätkä.

Kysymyksiä:

-Ajan 10.6 pakun Porvooseen. Mihin se kannattaa pysäköidä yöksi ja la päiväksi? Mielellään ilmainen ja vanhan kaupungin lähellä.
    -Missä Uddaksen karhun voi bongata?
    -Pääseekö Kokonniemen huipulle ajamalla vai onko se vaan hissitouhua? Siihen voisi veivat näppärästi vikat mehut kuskeista

Haikoträsk-metsän läpi pääsee myös hienoja polkua pitkin. On mun kotipolkuja. Kaivan sulle jäljen. Yritän katsoa sellaisen jossa olisi jälki myös siitä eteenpäin parhaita polkuja pitkin Kokonniemen yli kaupunkiin. Haikkoon jälkeen tulee kolme hienoa kukkulaa ennen kaupunkia, Telegraf, Tornberget ja Kokonniemi.

Ennen Porvoota lisäisin reitille myös Lilljätunin. Hieno kalliokukkula heti moottoritien tällä puolella.

Harmittavasti en just silloin paikalla. Muuten olisin voinut tulla oppaaksi Kulloosta kirkolle.
    ________

Onko Lilljätunin polku helppo löytää? En ehdi tutustua siihen tai muihinkaan uusiin juttuihin enää.
    Telegrafbergetin huipulla mä just kävikin. Hyvä kiipeäminen ja maisema. Kaks muuta vissiin selkeitä uria.

Kyl mä tästä ilman opasta selvitään. Muut ei tunne reittiä enkä mä kerro jos mä vähän harhailen matkalla.

Ja jos muita lokaaleja kiinnostaa tulla meitä vastaan niin mut saa kiinni numerosta o4o 574o45o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Onko Lilljätunin polku helppo löytää? En ehdi tutustua siihen tai muihinkaan uusiin juttuihin enää.
    Telegrafbergetin huipulla mä just kävikin. Hyvä kiipeäminen ja maisema. Kaks muuta vissiin selkeitä uria.

Kyl mä tästä ilman opasta selvitään. Muut ei tunne reittiä enkä mä kerro jos mä vähän harhailen matkalla.

Lilljetunin polku lähtee pellon reunasta. Onnituisikohan tämä linkki:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...418333&lang=fi

Ehdottomasti ajamisen arvoinen. Jyrkkä nousu ylös ja ylhäällä oikealle. Ajettavissa ylös ihan viimeistä 10m lukuunottamatta. Päällä tasaista kalliobaanaa ja toisessa päässä alkaa lasku jonka aikana pari pientä nousua mutta lähinnä laskua takaisin tielle. Muistaa mennä aina vasemmalle yhdessä risteyksessä.

Sillvik ja Telegraf on täynnä polkuja mutta ajamasi reitti on ihan ok.

Haikkoon metsästä pääsee tosiaan lähes koko matkan polkuja pitkin Kokonniemeen. Ajoin tänään oheisen reitin. Siinä käyty parhaat kukkulat läpi päättyen Kokonniemen päälle. Plussana sitten alas Kokonniemen bike parkin helppoa rataa . Jos haluaa helpottaa reittiä voi Telegrafin jälkeen aina hakeutua rantaan jossa menee pyötätie kohti Kokonniemeä.

https://connect.garmin.com/modern/activity/1199138570
    ________

Ajoimme reitin lauantaina hyvässä säässä. Seurasimme jälki.fi sivulta löytyvää reittiä pääsääntöisesti, mutta tuli näemmä jonkin verran säädettyä omaakin ja kerran rehellisesti eksyttiin ja tehtiin hieno looppi Kulloon Butiken på Landetin lähistöllä.
    Metsästäjien majalta Telegrafbergetille oli tosiaan hieman tunkkausta, eikä polkua oikein löytynyt. Mutta eipä tuo työntäminen paha ollut lainkaan. Vesi ja eväät loppuivat hieman kesken, joten tankattiin Hamarin Seolla kalakeitot ja rullailtiin siitä ulkoilureittiä kaupungille. Hauskaa oli ja tulee joskus lähdettyä varmasti uudestaankin. Kiitos kaikista vinkeistä ja jäljistä mitä tänne on postattu!

97km näytti tulleen ajoa: https://www.strava.com/activities/598309266

Tuon Lilljätunin polunpään noteerasin ohi ajaessani. Kuulostaa hyvältä siivulta.

Ajattelin kihnuttaa Kokonniemen päälle vaikka muu porukka ei sinne enää tulisikaan. Kruunaa reissun ja hyvä sauma hoitaa pannutuskiintiö kuntoon.

Ajo ajettu. Meitä oli 20 joten pienemmätkin polut erottuu ainakin vähän aikaa hyvin.
    Startti oli ysiltä ja Kokonniemessä oltiin 16.32. Lilljätunin reitti jäi ens kertaan kun porukat alkoi vähän hyytyä. Jos ens vuonna vedän vastaavan ajon, taidan aloittaa Porvoosta.
    Oli muuten Gabrielin pitsa hyvää.

Kirjoittelin reittiselostuksen kuvien kera tänne: http://www.packgofind.com/helsinki-porvoo

Voiko joku selitä nösille miten tän reitin saa ladatuksi garmin vehkeile?
    https://www.strava.com/activities/598309266

toinen kysymys, millaista evakuointi keinoa/reittiä porukka voi suositella jos ei jaksa polkea paalumatkan metsä pitkin?

Jahas, näemmä tuota .gpx jälkeä ei saa ladattua jollei ole kirjautunut Stravaan. Kopioin sen tänne julkisesti ladattavaksi: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...uja_pitkin.gpx

Garminin pitäisi varmaan syödä toi reitti suht sujuvasti.

Porvoosta pääsee takaisin bussilla ihan hyvin. Useampi vuoro tunnissa ja on aina mennyt pyörä kyytiin joko ilmaiseksi tai pienellä lisämaksulla. Toki kuski alkaa vamaan yskimään jos ruumassa on muuta tavaraa ja yrittää sinne ujuttaa viittä mutaista pyörää.

tänx, täyty vain odota kuin metsässä kuivu es pikkasen, tai pakata vaihto vaateet muukaan.

varmasti sieltä lyöty joku bensa asema, mistä pääse spulaman villaria pikkasen puhtaammaksi että uskaltaa lähteä bussilla kotia päin.

Reitti risteää näemmä useasti Uuden Porvoontien / Helsingintien (170) - siitäpä kenties se mahdollisuus ajaa asfalttia pois..
    Eiköhän siitäkin joku Porvoon busseista kulje (aikataulut kun selvittää etukäteen).
    The road to happiness is best traveled on a bicycle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ISO-O Katso viesti
    Eiköhän siitäkin joku Porvoon busseista kulje (aikataulut kun selvittää etukäteen).
    Pois voi myös tulla Runebeg-laivalla jos ehtii Porvooseen ennen klo 16.00. Siellä on hyvät ruokatarjoilut joten ei tartte tyhjin vatsoin seilata.
    Sitäpaitsi on helpompi oksentaa jos tulee merisairaaksi kun syö ensin.

Runebergilla on tullut seilattua pyörän kanssa useamman kerran Porvoosta takaisin. Varsin toimiva ja miellyttävä konsepti. Paikka kannattaa varata etukäteen, sillä tuo on nykyään todella suosittu.

Tänään käyty sahaamassa kaatuneita puita kahdessa kohtaa reitin Porvoon päässä. Toinen oli Kulloon kallioilta laskeva polku ja toinen polku josta mennään sisään Haikkoon metsään.
    Jälkimmäisessä törmäsin Hki-Porvoo reittiä ajavaan kuskiin. Kiva nähdä että reitti kiinnostaa. Itselläkin ajatuksena ajaa reitti tänä vuonna vielä toiseen kertaan. Vol II pitäisi olla reitiltään ensimmäistä parempi
    ________

Minäkin olen alkanut hautoa mk2:sta. Startti Porvoosta ja mahdolliset oikomiset jää tutuille poluille. Jäänee kyllä var maan taas keväälle.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •