Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 132

Aihe: Projekti: Helsinki-Porvoo polkuja pitkin

Olen myös kiinnostunut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Tarkoituksena oli käydä tutkimassa Kulloosta itään jotain reittiä mutta jäänyt tekemättä, sekin.
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Suunnitelmissa on. Kevättä häiritsi työt mutta kesän aikana voisi mennä kun on valosaa pitkään. Itsellä menee kuitenkin heinäkuulle.
    ________

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

Nyt kun kesäkelit ovat kohdallaan, ajattelin nostaa tämän jutun taas ylös. Onkohan kukaan palstalainen ehtinyt vielä vetäistä Helsinki-Bordeaux lenkkiä? Sunnuntaina olen (ehkä) menossa skouttailemaan noita allekirjoittaneelle tuntemattomia Porvoon puolen polkuja, kun niitä on täälläkin kehuttu!

Käytiin parin kaverin kanssa mtb-vaelluksella porvoosta skorpeen ja takaisin viime kesänä. Ajettiin kulloosta södikseen Helsingintien pohjoispuolelta. Tässä kaverin seuranta: https://www.strava.com/activities/149890845
    Tuo oli rankkaa pätkää se kulloon ja södiksen väli ja vaatii karttaa tai navigointilaitetta.Tunkattavaa 2-3km jos oikein muistelen(vähintään 1h). Södiksessä ja skorvessa olisi ollut hauska möyriä lisää mutta 20kg selässä ei tehnyt mieli. Yövyttiin kalkkiruukin laavulla. Helponhan tuosta tekee se että ruoan saa ostettua södiksestä->kebu lounaaksi ja jauhelihaa mukaan laavulle.

No, oliko jollakin Hanglebystä Kullooseen polkuja? Ylemmän viestin tunkkaus ei houkuttele.

Itsellä "kirkolta kirkolle" on vielä ajamatta, mutta tarkoitus on ajaa nyt keväällä.

Olin suunnitellut ton välin seuraavasti (en ajanut):

Golfkentän länsipuolelta Högberget, Nevas, Hästhagen, Sundmansberget, Kringelmalm, Stormossenin itäpuolta ylös. Junarata rajoittaa ylitystä joten ton ajoradan ohi täytyy varmaan mennä.

onko vaihtaria länteen? Itsellä oli tarkoitus kiertää Söderkullan pohjoispuolista reittiä Sipoonkorpeen.
    ________

Mä ajattelin ajaa Pilvijärveltä sen merkatun ulkoilu tms reitin kautta Södikkaan.

Mihin saakka meinasit ajaa Skorven jälkeen? Keskustaan kantsii mennä Kivikon kautta ja sinne on pari reittioptiota. Joko Kuusiksen tai Hakunilan kautta.

Vai Uutela/Rastila?

Pääsisköhän Lännenpuolibergetin läpi: http://www.mysport.fi/mysport/my-dom...kkila&map=2378 On siellä ainakin ollut rasteja.

Pilvijärven pohj.puolen reittiä ei kande valita, etelä on polkujen puolesta paree.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Mä ajattelin ajaa Pilvijärveltä sen merkatun ulkoilu tms reitin kautta Södikkaan.

Mihin saakka meinasit ajaa Skorven jälkeen? Keskustaan kantsii mennä Kivikon kautta ja sinne on pari reittioptiota. Joko Kuusiksen tai Hakunilan kautta.

Vai Uutela/Rastila?
    Kovasti olen miettinyt reitin päitä. Joku "idea" tällä reitillä pitäisi olla. Ei riitä että joku heittää mut jonkun tien päähän ja lähden siitä liikkeelle. Siksi olen kallistumassa tohon kirkolta kirkolle. Hesan tuomiokirkolta Porvoon vastaavalle. Eihän alkupätkä mitään "polkua" ole mutta vähän retkihän toi koko reissu on. Eli varmaan Hertsikan kautta Kivikkoon jonka jälkeen hakunilan kautta? skorpeen. Tohon väliin kaipaisin apuja.
    Skorpi->Södis meinasin ajaa melko tarkasti edellisellä sivulla J.F:n linkittämän reitin mukaisesti. Sieltä motarin toiselle puolelle. Toi lännenpuoliberget näyttää hyvältä ton suunnistuskartan jälkeen. On muutenkin avokalliota ja jokunen polku. Näköjään Nevasån ylikin pääsee. Tuolta sitten kohti Kulloota. Tänään kaivoin uuden reitin Kulloon läpi. Täytyy vielä tutkia tarkemmin. Sen jälkeen loppumatka onkin "kotipolkuja" . Pitkä reissu tosta tulee. Täytyy yrittää pirtää kartalle että saisi edes vähän arviota.
    ________

Jaa, sä lähdetkin Stadista. Meinasin just ehdottaa maaliksi vuoden olut ravintola Bryggeriä.

Ed. sivun Bässin tracki ohjaa Kivikosta aika hyvin Skorpeen. Seuraa vaan motarin et.puolta. Lähinnä Sotungintien jälkeen motari yli eikä Patolammen suuntaan.

Tällainen karttatutkielma tuli tehtyä ja saihan siihen tuhraantumaan työnantajan aikaa tämän aamupäivän.

https://www.strava.com/routes/4368864

Porvoon päässä voisi lisätä polkuja, nyt enemmänkin ulkoilureittiä / KLVtä mutta toisaalta onhan toi aika pitkä rupeama jo tuollaisena. Kulloosta eteenpäin Södikseen mulle tuntematonta seutua mutta tuossa nyt yksi karttatutkiskelun perusteella syntynyt reitti. Stadin päässä lähinnä tuo Hertsikka-Fazerila-Skorpi myös mulle tuntematonta mutta tuossa oli heat mapin mukaan ainakin paljon ajettu.

Parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan..

Edit: nyt vasta katsoin tuon Miken ehdotuksen joka ilmeisesti on hieman eteläisempi. Pitääpä tutkailla..
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

J.F:n Strava reitti näyttää ihan hyvältä. Jahka jaksan avata läppärin niin voin laittaa jotain detskuja alkumatkalle.

Mä aattelin vetää Hki-Prvoon Mtbcf:n reduna niin startti on lähempänä maalia. Varmaan Mustavuoren kupeesta. Siitä Salmenkallio-Patolampi-Landbo-Hältingträsk-Bäcknäs-Skinnarberget-Falkberg-Ingman-Pilvij-Södikkaan...

Karkea km arvio omalle 65km retkikartan mitalla täpättynä.

Alkupätkällä on tullut käytyä mutta toi Landbo-Ingman väli on uusi ja kuulostaa mielenkiintoiselta. Täytyy lisätä omaan "ajolistaan" kesälle.
    ________

Viime syksynä mutaisia polkuja pelkäämätön ja sieluiltaan maastohenkinen cyclocross-ryhmä eteni kohti Porvoota näin:
    https://connect.garmin.com/modern/activity/910546982

Olipahan mukava reissu! Vielä keväälläkin kaivoin Sipoonkorven mutaa vaihteiston onkaloista.

Tässä näitä hienosäätöjä:

Hertsigassa polku alkaa suunnilleen tästä. Siinä on joku jumppateline.

Siitä vaan hyppyritornia kohti ja sen jälkeen alas. Seur. risteys on koirapuiston kohdalla. Polkua vähän eteenpäin ja vasuriin.

Ennen Hallainvuorta voi ihmetellä maisemaa.

Hallainvuorelle tästä , kohdalla penkki. Polkuja riittää, yleissuunta pohjoiseen.

Sain haltuuni lisää suunnistuskarttoja. J.F ja Mike, laittakaa sposti osoitteet mulle privaatisti niin voin laittaa ne jakoon.

Terve, ilmoittaudun kiinnostuneiden joukkoon.

Oliko tää pelkkä speksausketju vai lähdetäänkö oikeesti lenkille kunhan lumet sulaa? Toi Strava-linkki näyttää aika mettätievoittoiselta Södis-Kulloo välillä - pienempiäkin polkuja löytyy tolta pätkältä ajettavaksi.

SaLa: kerro toki lisää niistä poluista.

Kuten yllä mainitsin, mä havittelen tästä redua seuralle. Muiden aikeista en tiedä. Södis-Kulloo-Porvoo väli mun pitää koe/tarkistus ajaa kun mulla ei ole Hanglebytä enempää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaLa Katso viesti
    Terve, ilmoittaudun kiinnostuneiden joukkoon.

Oliko tää pelkkä speksausketju vai lähdetäänkö oikeesti lenkille kunhan lumet sulaa? Toi Strava-linkki näyttää aika mettätievoittoiselta Södis-Kulloo välillä - pienempiäkin polkuja löytyy tolta pätkältä ajettavaksi.
    tere,

Kyllä tässä ihan lenkille ollaan menossa... Maastomies tässä ainakin itse ollaan ja jokainen polku poissa teiltä on aina plussaa... Toi mainitsemasi Södis-Kulloo on itselle se tuntemattomin osuus joten kaikki vinkit ovat tervetulleita. Vaihtarina voin antaa Kulloo-Porvoo väliltä parhaat polut ��
    ________

Kivikkoon suosittelen seuraavaa: Kalliolle tästä Suunta kartan isolle polulle. Sitä hiekkatien yli, ja vasemmalle pikku polulle
    Siitä polkua+hiekkatietä tähän pieni jumppa ylös ja kohti klassista Kivikko-DH:ta Hiekkatietä pitkin kalliolle Siitä yleisilmansuunta polkuja pitkin tähän

Sitten voikin suunnata motarin varteen ja seurata sitä Campo Sporscenterille saakka Siellä on ok kahvila, jos tarvis.

Polut jatkuu tästä. Suo ei ihan pidä paikkaansa, tuossa menee hyvin polkua. Kalliolle ylös tästä ja kohti autiotalon jämiä ja Kehä3:n ylitystä.
    Lare muokkasi tätä : 25.03.2016 at 16.58

@ SaLa Södis Kulloo väli on nimenomaan se pätkä josta täällä ei ole löytynyt paljon osaamista joten kiva että sillekkin välille nyt löytyy tietoa. Onko sulla jotain seurantaa tai muuta mitä voisit näyttää?

Olin näköjään jo viime vuonna kiinnostunut ja olen edelleen. Viime vuonna tämä taisi vaan jäädä suunnittelun asteelle?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Pidetään huoli että tänä vuonna ei jää karttaharjoitukseksi :-) Hangelby-Kulloo -välillä en ole ajanut fillarilla kuin pari kertaa vuosia sitten mutta juosten jonkun verran enemmän. Mutta polkuja joo on, ne on vaan huonosti peruskartassa. Ja suunnistuskartta tuosta Lännenpuoliberget - Kringelmalm -väliltä on n. vuodelta 1992 joten siitä ei ole juurikaan apua.

Meinasin lähteä tutkailemaan polkuja tonne heti kun lumet sulaa niin tulee viisaammaksi.

Tos olis yksi reitti. Ihan suorilta en uskalla suositella koska joka paikassa ei ollut polkua... ei ne tunkkauspätkät tosin pitkiä ollu. Polulla on ielä kuin suossa ajais...

http://www.rastit.fi/3172/

+1 mukana. Mustavuoren tienoilta hyppään kyytiin. Toivottavasti toteutuu

Kiitos SaLa, pitääpä tutkailla isommalta näytöltä kuin tästä puhelimesta mutta tuosta on varmaan apua.

Ajoin SaLan reitin Hangleby-Kulloo ja päälle pikku pätkän motarin toisella puolella. Ei lunta polulla, lähinnä märkää.

Näyttää hienolta!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •