Sivu 39 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2937383940 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1187

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

^Monet rekkamiehet ovat itse peesaajia. 80 tai alemmalla rajoituksella roikkuvat puskurissa kun ajaa normiliikennevirran rajoitus + vähän yli vauhtia. Tietysti oikeasti ammattitaitoiset ammattilaiset tietävät sellaisen käsitteen kuin turvaväli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lötjönen Katso viesti
    Sattuisikohan yhtään rekkamiestä paikalle... Eli riipiikö häntä peesaaminen? Imussa peesaaminen tosiaan säästää. Minulla ei ole koskaan kiire rekan ohi, joudan kyllä perässä tulemaan. Laittaisin vaikka köyden väliin.

Lisättäköön vielä että en peesaa henkilöautoja tai muitakaan puskurissa kiinni.
    Mä ajan joskus kaupungissa aika lähellä takapuskuria. Epämukavaa taas on jos jäisellä kadulla auto on ihan takana jos sattisikin fillari lähtemään alta.

--
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr TuKo Katso viesti
    ^Monet rekkamiehet ovat itse peesaajia. 80 tai alemmalla rajoituksella roikkuvat puskurissa kun ajaa normiliikennevirran rajoitus + vähän yli vauhtia. Tietysti oikeasti ammattitaitoiset ammattilaiset tietävät sellaisen käsitteen kuin turvaväli.
    Se onkin hauskan näköistä kun ilmeisesti rekat säästää jarruja tai dieseliä ja näyttää jyräävän jotain pikkukinneriä parin metrin päässä puskurista

Kaupungilla auton takaikkunassa näkyvä pyöräilijän naama aiheuttaa epämukavuutta siinä, kun tietää että jos joutuu jalankulkijan tai muun syyn takia jarruttamaan äkisti, niin pyörä on nurin. Siinä tulee sitten vahdittua sitä taustapeiliä sillä riskillä että ei ehkä huomaa tielle juoksevaa lasta.

Eli ajatellaan oman toiminnan vaikutuksia myös pyörän selässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Eipä ole sen väärti mulle. En edes tiedä onko mun nykyisessä takavalot päällä päivävalojen kanssa. Ehkä on, ehkä ei.
    Kukin voi asennoitua aiheuttamiinsa riskeihin vapaasti lain suomissa rajoissa, ainakin toistaiseksi, oli siinä järkeä vai ei.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Sehän on muuten Mythbustersissa empiirisesti todettu, että polttoainetta säästääkseen pitää ajaa alle metrin päässä rekasta. Minkä polttoaineenkulutuksessa voittaa, sen hiekkapaskahionnassa häviää. Ja jos takana ajava ei osaa jättää riittävää turvaväliä niin sen voi säätää sopivaksi omalla ajonopeudella. Kyllä ne perskärpäset yleensä menee ohi viimeistään siinä vaiheessa kun moottorijarrulla himmataan kolmeenkymmeneen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Sehän on muuten Mythbustersissa empiirisesti todettu, että polttoainetta säästääkseen pitää ajaa alle metrin päässä rekasta. Minkä polttoaineenkulutuksessa voittaa, sen hiekkapaskahionnassa häviää. Ja jos takana ajava ei osaa jättää riittävää turvaväliä niin sen voi säätää sopivaksi omalla ajonopeudella. Kyllä ne perskärpäset yleensä menee ohi viimeistään siinä vaiheessa kun moottorijarrulla himmataan kolmeenkymmeneen.
    Niin samaa mieltä. Jos joku voi **tuttaa, niin kaikki "kiireiset" jotka kuvittelee pääsevänsä nopeammin perille ajavansa metrin päässä takapuskurista. Ainakin omalla kohdalla herättää anarkistisen halun edellä ajavana hiukan himmailla sopivasti. Tunnustan, etä omalla kohdalla halu ajaa turvaväli säilyttäen ja yleensä kiireetömästi on kyllä kehittynyt iän myötä. Olen varmaan nuorena itsekin etsinyt vimmaisen ohituspaikkaa (ja kuvitellut hiostavani) puskurissa.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Hiukan paremmin kuitenkin ymmärrän niitä ohituspaikkaa kärkkyviä, silloin kun on ilmeistä että ohitustilaisuus voi löytyä. Mutta jos a) on sellainen liikennetilanne, ettei ohitus ole kerta kaikkiaan mahdollista (tai ilmeistä, ettei ohitusaikomusta ole) tai b) vieressä on vapaa kaista jota pitkin voisi ohittaa, niin näissä tilanteissa en vain kerta kaikkiaan tajua sitä puskurissa roikkumista.

^Kun esimerkiksi keltasta viivaa puol kilsaa edessä ja ollaan siinä pari metriä takana ja keskiviivan puolella

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lötjönen Katso viesti
    Kaupungilla auton takaikkunassa näkyvä pyöräilijän naama aiheuttaa epämukavuutta siinä, kun tietää että jos joutuu jalankulkijan tai muun syyn takia jarruttamaan äkisti, niin pyörä on nurin. Siinä tulee sitten vahdittua sitä taustapeiliä sillä riskillä että ei ehkä huomaa tielle juoksevaa lasta.

Eli ajatellaan oman toiminnan vaikutuksia myös pyörän selässä.
    Yleensä noilla kapeilla yksisuuntaisilla liikennevalokaduilla kuten Albertinkatu Uudenmaankatu Freda liikennesilmää käyttäen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti taski63 Katso viesti
    Hiukan paremmin kuitenkin ymmärrän niitä ohituspaikkaa kärkkyviä, silloin kun on ilmeistä että ohitustilaisuus voi löytyä. Mutta jos a) on sellainen liikennetilanne, ettei ohitus ole kerta kaikkiaan mahdollista (tai ilmeistä, ettei ohitusaikomusta ole) tai b) vieressä on vapaa kaista jota pitkin voisi ohittaa, niin näissä tilanteissa en vain kerta kaikkiaan tajua sitä puskurissa roikkumista.
    Takapuskurissa roikkujaa en ymmärrä missään tilanteessa. Ohittamaankin pääsee pienellä ennakoinnilla paremmin kun on kohtuullinen turvaväli. Puhumattakaan siitä kun edellä ajavana hyppään jarrulle eteen sinkoavan peuran tmv. vuoksi. Lupaan melkein tempaista (mutta ehkä vedän viime hetkessä takaisin) kyllä kaaliin sitä peräkonttiin tuossa tilanteessa tunkevaa. Peräänajot on jos ei turhimpia, niin ainakin typerimpiä onnettomuuksia ja kertovat tasan kahdesta asiasta. 1: Tehdään jotain ihan muuta kuin ajetaan autoa ja tarkkaavaisuus on muualla kuin liikenteessä 2: Ollaan vaan liian lähellä, eikä ehditä...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Varmasti usein perässäroikkuva tai muu reippaasti liikehtivä pyöräilijä tai autoilija uskoo voivansa toimia kyseisellä tavalla, koska on silmää ja kykyä (ehkä jopa todellista) reagoida. Mutta eipä tule mieleen että muut liikkujat ei siihen voi luottaa. Ei voi tietää mikä narkki on taas liikenteessä.

Loistava esimerkki on risteykseen viime hetkellä jarruttava. Siinä kohdin on muutkin jo joutuneet reagoimaan, kun ei heti näytä siltä että aikooko pysähtyä ollenkaan. Eikä ole kaikki pysähtyneetkään.

No en tiedä mikä silläkin rekkakuskilla oli niin kova tarve ajaa ihan takapuskurissa kiinni 7.12. kun ajelin aamuseiskan jälkeen Nakkilaan. Pientä sumua, pimeetä....ja piruvie se rekka ihan perässä kiinni, kääk! yritin aina ylämäissä ajella reippaammin että se rekka jäisi...mutta pahus ajeli aina kiinni. Väläyttelin jarruvaloja...katselin hyvää paikkaa pysähtyä ja päästää se rekka suosiolla ohitte, mutta ei havainnu mitään sopivaa paikkaa.
    Onneksi kääntyi Mouhijärven liikenneympyrässä jonnekin muualle. Helpotti ihan suunnattomasti...ja sitten alkoikin jo aamu valjeta.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Ylläpidon kilpailutuksen epäonnistuminen. Hyvä ja halpa eivät taaskaan kohdanneet.
    Nykyään normaalit talviolosuhteet ovat "haasteellisia" ja vaikeat "ylitsepääsemättömiä".
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    No en tiedä mikä silläkin rekkakuskilla oli niin kova tarve ajaa ihan takapuskurissa kiinni 7.12. kun ajelin aamuseiskan jälkeen Nakkilaan. Pientä sumua, pimeetä....ja piruvie se rekka ihan perässä kiinni, kääk! yritin aina ylämäissä ajella reippaammin että se rekka jäisi...mutta pahus ajeli aina kiinni. Väläyttelin jarruvaloja...katselin hyvää paikkaa pysähtyä ja päästää se rekka suosiolla ohitte, mutta ei havainnu mitään sopivaa paikkaa.
    Onneksi kääntyi Mouhijärven liikenneympyrässä jonnekin muualle. Helpotti ihan suunnattomasti...ja sitten alkoikin jo aamu valjeta.
    Mikä esti koukkaamasta ensimmäisen yrityksen jälkeen pysäkin kautta? Rekka kun ajaa rajoitinta vastaan ja jos sinä ajat rajoituksen mukaan, saa se sinut kiinni, vaikka ylämäessä karkuun pääsisitkin. Rekka ei myöskään ohita kuin moottoritiellä. Onko kyse valtapelistä, jossa väistäminen tarkoittaa tappiota? Jos kyse on turvallisuudesta, en voi käsittää tarvetta pitää rekka takana.

Ennen kuin alkaa selitellä tarpeesta pysähtyä jokaiselle pysäkille ja siten uskotella itselleen ajatuksen mahdottomuutta, kannattaa muistuttaa itseä siitä, että itselle pitää olla rehellinen. Muille voi sitten satuilla mitä sylki suuhun tuo.

^ mä en havainnu mitään sopivia pysäkkejä, kuten mainitsinkin. Keskityin ihan eteen näkemiseen kun oli pimeetä ja sumuista. joo todellakaan ei ollu kyse siitä että piruvie et mee ohitte, kyllä mun ohitte mennään ajan mitä kulkuneuvoa tahansa. ...mutta mulla oli se nahkiais-tarra takalasissa, jos rekkakuski halusi katsella sitä, no sehän se
    En mä mikään maailman paras kuski ole, mutta en huonokaan. Sun tässä näköjään piti pakosta päästä kuittailemaan.

Oli kuitenkin kiva reissu ja tuomisena nahkeeta hyvää mieltä.
    tempokisu.kuvat.fi

Kuittailua tai ei, mutta en pidä uskottavana, että kun toistuvasti ajat karkuun ja silti rekka ottaa sinut kiinni eli kyse täytyy olla kohtalaisen pitkästä matkasta, johon ei osuisi yhtään paikkaa, jossa voisit ajaa sivuun.

No oli tai ei niin rekkapenoilla ei ole mitään oikeutta painostaa ajamalla puskuriin kiinni.

Ei tietenkään ja siksi asia onkin hankala. Jos väistän, painostaja onnistuu. Jos en väistä, painostaja jatkaa turvallisuuden vaarantamista. Tuhannen taalan paikka onkin vastata kysymykseen, kumpi on vähemmän huono juttu. Toinen on se, mitä itse voi asialle tehdä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Kuittailua tai ei, mutta en pidä uskottavana, että kun toistuvasti ajat karkuun ja silti rekka ottaa sinut kiinni eli kyse täytyy olla kohtalaisen pitkästä matkasta, johon ei osuisi yhtään paikkaa, jossa voisit ajaa sivuun.
    Ajelin Pirkkalasta Nakkilaan, en mä tunne sitä tietä (vielä) niin hyvin että tietäisin missä niitä pysäkkejä on. Oho, tossa oli mutta meni jo.
    Hei antakaa jo olla, pääsin Nakkilaan ja mukavaa oli, se tässä nyt tärkeintä oli. Hyvä että oli kuitenkin sula keli, seuraavana päivänä tuli lunta ja matkanteko olisi ollut kurjempaa osin liukkaalla tiellä.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    No oli tai ei niin rekkapenoilla ei ole mitään oikeutta painostaa ajamalla puskuriin kiinni.
    Näinpä. Tässä taas syyllisyys saatiin näppärästi siirrettyä uhrille.

Rekkojen rajoittimet pitäisi säätää sen ajoneuvokohtaisen rajoituksen mukaisesti eikä "vähän yli", kuten jostain syystä on maan tapa ja jopa viranomaisten hyväksymä. Itse tosin harvemmin olen rekan edessä tukkeena, mutta silloin kun olen, niin kyllä se aika kuumottavaa on. Ja jos ajan rajoituksen mukaan, niin miksi minun pitäisi keskeyttää matkani, jotta toinen pääsee ajamaan yinopeutta? Sama juttu kuin nämä kehällä perseessä roikkujat. Jos ajan rajoituksen (tai rajoitus +10) mukaan, niin ei mulla ole mitään velvollisuutta huolehtia muiden etenemisestä.

(edit_: lisätty lainaus, kun muuten viittasi väärään postaukseen)

^Näinpä. Tässä taas syyllisyys saatiin näppärästi siirrettyä uhrille.
    Joidenkin mielestä liikenteessä saa näemmä perseillä vahvemman oikeudella ja ongelma on uhrin, jonka pitää vaaratilanne purkaa. Todella vahvaa syyllistämistä taas sitä kohtaa, joka ei tehnyt mitään väärin.

Rekkojen rajoittimet on ihan syystä vähän sallittua nopeutta korkeammalla. Luistavaa kärryä ei oikaista muuten kuin kiihdyttämällä ja vetämällä se suoraksi. Suurin osa rekkapekoista vaan ulosmittaa itseltään tämän mahdollisuuden ajamalla rajoitinta vasten. Case Konginkangas esim.

^Jos asia (rekkojen rajoittimet) haluttaisiin oikeasti ratkaista, niin rajoittimesta tehtäisiin sellainen, että sitä vasten ei voisi ajaa täältä Utsjoelle. Tuskin kenelläkään niin pahasti peräkärry on pois hallinnasta. Tai kannattaa miettiä uutta ammattia. Eli normisti rajoitin olisi se 80 km/h ja antaisi sitten hetkeksi +10-15km/h lisää nopeutta/voimaa.

Mutta asiaa ei ole jostain syystä haluttu ratkaista näin. Ja kuten totesit, niin nyt se kuski todellakin ajaa sitä rajoitinta vasten täältä Utsjoelle, joten ei ole enää mitään extraa mitä käyttää kun mopo keulii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Ajelin Pirkkalasta Nakkilaan, en mä tunne sitä tietä (vielä) niin hyvin että tietäisin missä niitä pysäkkejä on. Oho, tossa oli mutta meni jo.
    Joo, olen ollut joskus vastaavassa tilanteessa. Siinä kun on 42 tonnia metrin päässä takapuskurista, niin ei viitsi mitään äkkijarrutuksia suoritella, kun joku bussipysäkki ilmestyy mutkan takaa.

^Jos asia (rekkojen rajoittimet) haluttaisiin oikeasti ratkaista, niin rajoittimesta tehtäisiin sellainen, että sitä vasten ei voisi ajaa täältä Utsjoelle. Tuskin kenelläkään niin pahasti peräkärry on pois hallinnasta. Tai kannattaa miettiä uutta ammattia. Eli normisti rajoitin olisi se 80 km/h ja antaisi sitten hetkeksi +10-15km/h lisää nopeutta/voimaa.

Mutta asiaa ei ole jostain syystä haluttu ratkaista näin. Ja kuten totesit, niin nyt se kuski todellakin ajaa sitä rajoitinta vasten täältä Utsjoelle, joten ei ole enää mitään extraa mitä käyttää kun mopo keulii.
    Totta. Toisaalta henkilöautoihinkin on olemassa jo yhdistelmän vakauttavia ajonvakautusjärjestelmiä. Luulisi noita raskaankaluston puolellakin olevan ja tilanne tunnistettavissa milloin tarvitaan lisää nopeutta.

Toisaalta vika ei ole pelkästään kuskien vaan liian tiukkojen aikataulun laatijoiden, joiden laatimia aikatauluja kuskit sitten yrittävät noudattaa parhaansa mukaan.

Joo, olen ollut joskus vastaavassa tilanteessa. Siinä kun on 42 tonnia metrin päässä takapuskurista, niin ei viitsi mitään äkkijarrutuksia suoritella, kun joku bussipysäkki ilmestyy mutkan takaa.
    Sama homma. Tilanne tosin oli se, että edelläni oli puolen kymmenen auton jono, joka eteni n. 80km/h 80km/h alueella. Olin jonon viimeisenä ja perään ilmeistyi tukki-Scania eli painoa se 60 tonnia. Siinä vaiheessa, kun taustapeilistä ei näkynyt muuta kuin iso Scania teksti totesin, että ennemmin kortti kuin henki ja polkaisin reilulla ylinopeudella koko jonosta ohi ensimmäisen paikan tullen.

Jos syyllistämisellä viittaatte minuun, pieleen menee ja pahasti koko porukalla. Toisaalta jos syyttömällä on mahdollisuus puuttua tilanteeseen, mutta ei sitä tee, eikö syyllistäminen ole oikeutettua?

Rekka tekee ehdottomasti väärin, mutta kun se rekka siellä taustapeilissä on, itsestään se ei katoa, eikä riski mihinkään häviä. Jos kyse on halusta poistaa tuo riskitekijä omalta osalta, on itse tehtävä jotain. Ellei halua tehdä mitään siksi, että rekka tekee väärin, mutta tilanne silti ärsyttää, kyse on valtapelistä, ei turvallisuudesta. Sitäkö liikenteessä pitää pelata?

Vai sovellatteko pyöräillessännekin samaa logiikkaa eli kun huomaatte esim. autoilijan rikkovan väistämisvelvollisuutta, ette väistä, kun syy on vastapuolen, eikä uhri voi TLL 3§ mukaisesti mitään tehdä, kun se on uhrin syyllistämistä?

Jos aikoo väistää ja antaa rekan mennä, varmaan muitakin keinoja terveet ajokortin omistajat keksii kuin tehdä äkkijarrutus mutkan takaa ilmestyvälle pysäkille tai tehdä itse laiton ohitus ja ajaa karkuun? Tulee noista kommenteista elävästi mieleen se ohittaja, joka sanoi olevan mahdotonta ohittaa pyöräilijä turvallisesti autolla, kun vastaan tulee autoja kapealla tiellä. Ainoa vaihtoehto oli tehdä vaarallinen ohitus.

Asioilla tuppaa olemaan myös se toinen puoli. Tällä en tarkoita yllä olevaa Kotlerburgin tapausta.
    Joskus tätä näkee myös henkilöauton kabiinista käsin. Tahallista tai tahatonta. Siellä ratin takan saatta olla meineillään elintärkeä veispuukipäivitys
    https://www.youtube.com/watch?v=8P_AZWZQcMc
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Ohitus oli ihan laillinen. Suoralla tiellä hyvällä näkyvyydellä suoritettu. Isolla bensakoneella varustettu henkilöauto lähtee vähän eri tavalla kuin lastissa oleva tukkirekka niin se tukkirekka ei olisi siinä ehtinyt kenestäkään ohi. Vaikka olisin pysähtynyt ja antanut rekan mennä niin se ei olisi päässyt yhtään lujempaa, kun siinä edessä oli ne viisi muuta henkilöautoa. Ilmeisen vaikea case ymmärtää joillekin. Rekkakuskihan tässä oli täydellinen kusipää, mutta minä toki olin se joka mokasi

Tuo kiusanteko mihin usko viittaa on nykyliikenteessä varsin yleistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ohitus oli ihan laillinen. Suoralla tiellä hyvällä näkyvyydellä suoritettu.
    #1164: "polkaisin reilulla ylinopeudella koko jonosta ohi ensimmäisen paikan tullen"

Vaikka olisin pysähtynyt ja antanut rekan mennä niin se ei olisi päässyt yhtään lujempaa, kun siinä edessä oli ne viisi muuta henkilöautoa. Ilmeisen vaikea case ymmärtää joillekin.
    Ainoa vaikeasti ymmärrettävä asia on se, mihin kommenttisi liittyy. Rekan osalta lopputulos oli sama, päästit sen edelle tai ohitit jonon ja ajoit karkuun. Kiinnostavaa on se, mitä rekan edessä kannattaa tehdä, jotta voi omalta osaltasi minimoida riskin.

Rekkakuskihan tässä oli täydellinen kusipää, mutta minä toki olin se joka mokasi
    Kun tilanteessa on kaksi osapuolta ja molempien käytöksellä on merkitystä, useinkaan ei ole yhtä oikeassa olevaa ja yhtä väärässä olevaa.

Tuo kiusanteko mihin usko viittaa on nykyliikenteessä varsin yleistä.
    Veikkaan tuon olevan tahatonta. Todella harva kai tuolla tavalla tietoisesti kiusaa tekee, kun ei siitä itselle mitään hyötyä voi saada. Taas joku varmaan vetää herneet, mutta vaikka henkilöautoilijan käytös oli typerää, eipä siitä horisonttiin katoamisen jälkeen rekkakuskille haittaakan ollut. Hyvin oli tilaa palata oikealle ja jatkaa matkaa eli sen puoleen turha tilanteeseen mitään elämää suurempaa dramatiikkaa on liittää. Moottoritiellä pienehköllä nopeuserolla ohittaessa tuollaista aina joskus tapahtuu ja jos ohittaja millään tavalla on hereillä, ei siitä ongelmaa aiheudu. Sitten se voi alkaa harmittaa, jos kiihdyttäjä hetken kuluttua hidastaa ja aiheuttaa tarvetta yrittää ohittaa uudestaan. Sellainen kyllä on onneksi äärimmäisen harvinaista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Rekka tekee ehdottomasti väärin, mutta kun se rekka siellä taustapeilissä on, itsestään se ei katoa, eikä riski mihinkään häviä. Jos kyse on halusta poistaa tuo riskitekijä omalta osalta, on itse tehtävä jotain. Ellei halua tehdä mitään siksi, että rekka tekee väärin, mutta tilanne silti ärsyttää, kyse on valtapelistä, ei turvallisuudesta. Sitäkö liikenteessä pitää pelata?
    Toisaalta taas rekkakuski luottaa vain siihen suuremman voimaan hiostaessaan. Jos otetaan polkupyöräesimerkki, niin mitä tekisit, jos autoilija ajaisi metrin päässä takarenkaastasi pientarettomalla maantiellä 40 km/h rajoitusalueella? Päästäisit ohi? Ja seuraava ja seuraavan, kunnes ilta koittaisi.

Sen sijaan että liikenteenvalvonnan voimavaroja käytetään automaattiseen ylinopeuksien valvontaa, nämä liian lyhyet turvavälit pitäisi saada poimittua pois. Eikä itse asiassa olisi kummoinenkaan ohjelmointi siihen kameraan, että se ottaisi kuvan siitä perässäroikkujasta nopeudesta riippumatta.

Jos otetaan polkupyöräesimerkki, niin mitä tekisit, jos autoilija ajaisi metrin päässä takarenkaastasi pientarettomalla maantiellä 40 km/h rajoitusalueella? Päästäisit ohi?
    Juuri niin, väistäisin sivuun.

Ja seuraava ja seuraavan, kunnes ilta koittaisi.
    Eipä ole tullut vastaan tarvetta väistää kerta toisensa perään. Tuskin sinullakaan, joten ei kannata keksiä noin mielipuolisia tilanteita, kun ne alkaa ohjata ajattelutapaa tuolla tavoin vinoon. Kyllä takaa tulijat ohittaa vaikka vastaantulijan silmille, mutta perään ne ei jää.

Sen sijaan että liikenteenvalvonnan voimavaroja käytetään automaattiseen ylinopeuksien valvontaa, nämä liian lyhyet turvavälit pitäisi saada poimittua pois. Eikä itse asiassa olisi kummoinenkaan ohjelmointi siihen kameraan, että se ottaisi kuvan siitä perässäroikkujasta nopeudesta riippumatta.
    Minä en etäisyyden valvontakameraksi voi muuttua, joten joudun jatkossakin hakemaan paikkani liikenteessä siten, että koen oloni turvalliseksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •