Sivu 38 / 38 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28363738
Näyttää tulokset 1.111 - 1.130 / 1130

Aihe: FTP:si

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    En ole ajamassa tasatehoilla, vaan koitan käyttää sitä apuvälineenä kuormituksen laskemisessa. On tosiaan jo tuolta kokemusta.
    Tuosta ylemmästä stravan linkistä tosiaan näät, että se laskemasi 235w on itseasiassa juuri kohdallaan. Dr.J:n np watit ovat sen verran.
    Mutta onko tuo ajettu putkeen ilman taukoa? Hurja suoritus, vaikka mukana olisi taukokin.

Nyt on jäsen fiberiä yllytetty sen verran, että todennäköisesti seuraava stravan ajo on 4h/235w tai bonkkaus

Sattumoisin minunkin ajopäiväni röörissä on sunnuntai. Dr.J:n ajo oli vauhdikkaan näköistä viime kerralla.

Onneksi siellä on sentään vaihtelua kierroksen kuluessa! Tuli kokeiltua äsken tuota 235 W tasatehoa, syke noin 120 bpm (25 min + pari intervallia + 25 min). Olipa käsittämättömän tylsää
    10k-kerhon jäsen

Onneksi siellä on sentään vaihtelua kierroksen kuluessa! Tuli kokeiltua äsken tuota 235 W tasatehoa, syke noin 120 bpm (25 min + pari intervallia + 25 min). Olipa käsittämättömän tylsää
    No on sinulla ainakin reserviä. Tuo vaikuttaa lähinnä palauttavalta treeniltä .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt on pakko kysyä fiberiltä, että paljonko on painoa? Muistelen, että olet keväämmällä kysellyt, että lähtisitkö 2. kategorian kisoihin vai Mastereiden kisoihin. Itse painan nyt 78 kiloa ja tuo wattimääräsi, mitä osoitat kykeneväsi ylläpitää tuntikausia, on minulle mahdotonta yli tuntia. Siitä huolimatta olen ollut 2. kategorian kisassa ihan kirikamppailussa. Mielestäni harjoittelet kuin triatlonisti, et niin kuin pyöräilijä, jonka tavoite on saavuttaa pyöräilysuorituksia.

82,5 näytti vaaka äsken.

Minulla on ollut itselleni poikkeuksellisen hyvä ja yhtenäinen pyöräilysyksy. Vaikea sanoa kun nyt ei kisoihin pääse, mutta nykykunnolla luulisin pysyväni ainakin kolmosen pelotonissa. Kirikamppailuja varten pitäisi sitten varmaan tehdä jotain suunnitelmallista. Tuota pitää harkita keväälle.

Sattumoisin ajelin tuossa itse juuri 4 h @210 W ja se on ihan helvetin raskasta puuhaa vaikka on kohtuullisen treenattu rasvanpoltto. Energiaa kuluu jo ~800 kcal/h (eli 5–6 geeliä jos haluaa pitää tasot ylhäällä).

Mutta tää ehkä menee nyt enemmän kestävyysurheilun perusteisiin tmv.

On-topic: n. 4.5 W/kg.

Ajoin keskiviikkona Zwiftissä Four Horsemen -reitin 227 keskiwateilla (244W weighted ave) aikaan 3:22. Torstaina pientä rauhallista ja eilen vaihtelevilla tehoilla 2,5 tuntia keskimäärin 208 W (237 W NP). Huomenna Zwiftin kuntoajo noin 3,5 tuntia. Jos se sujuu samoilla powereilla kuin tuo ensin mainittu, niin eiköhän siinä ole ihan kestävä taso vaikka Röret Runtia varten.

On-topic: melkein watti/kg vähemmän kuin Rhubarbilla
    10k-kerhon jäsen

Huh mitä määriä sisällä. Ei tulis mulla mitään.

^Sinä teetkin enemmän ulkona ja tehokkaampia treenejä, joten ei ole edes tarvetta tällaisiin. Mutta aika hyvä testi oli eilen. 3h 6min keskiteholla 237 (NP252) eli linjassa on edellisten ajeluiden kanssa.

Tästä päästäänkin ketjun aiheeseen. Zwiftissä yhden ajon jälkeen tuli ilmoitus, että FTP on nyt 294 W. Strava puolestaan arvioi, että "estimated FTP" olisi 306 W. Yllättävän samassa linjassa siis Zwiftin ja Stravan algoritmit. Ilmeisesti tuo kolmisensataa wattituntia energiaa koneesta irtoaisi vähän enemmän pinnistelemällä. Alla olevan graafin mukaan tunti ei kuitenkaan ole todellisuudessa (trainerilla) mennyt kuin 286 W keskiteholla.

Nyt ei sitten tarvitse kuin kuihduttaa 10 % kropasta ilman FTP:n laskua, niin johan kulkee. Helppoa on, sano
    10k-kerhon jäsen

Katselin omaa Stravaa ja katselin mitä 2017 vuoden estimated ftp oli, näytti lukua 371. Siis tuo ei ollut mahdollista muuten kuin käyttämällä anteliasta Bkool Smart Pro traineria joka antoi melkoisia lukemia jostain syystä. Elite Drivo 2 trainerilla 2018 viimeisen 4-kuukauden estimated ftp on 242 joka tuntuu uskottavalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    On-topic: n. 4.5 W/kg.
    Jep jep, fanikerho on huomannut zwiftpowerista, että hyvää tahtia pidit päivän etapilla.
    10k-kerhon jäsen

Marraskuun lopussa:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    FTP 272W ja paino melkein 90kg

Ajattelin aloittaa treenin ja katsoa mihin se riittää
    Paino nyt noin 83kg ja FTP 297W. Treeninä on ollut lähinnä PK ajelua töihin ja takaisin (1h...2h per suunta). Harvakseltaan traineria.

Testinä Zwiftin FTP test, shorter kuten aiemminkin. Mittalaitteena Wahoo Kickr Snap ja Favero Assioma Duo. Kickr Snap antoi 20min avg 312W ja Assioma 314W

2017 alkukeväästä, Maaliskuussa muistaakseni pääsin noin 1.8w/kg tulokseen kovalla työllä. 2018 syksyllä ajelin noin 4.2w/kg. Jaloissa hädin tuskin 20 tuhatta km. Saas nähdä milloin paukkuu 5.5w/kg.

20min teho on nyt 4.5w/kg. Kesällä tuo varmaankin muuttuu tunnin tehoksi määrän mukana.

^komiaa! ja varmasti myös segmenteillä KOMiaa!
    Minä tarvitsisin tuohon 65W lisää tai painoa 15 kg alas. Enpä taida onnistua, vaikka koittaisin yhtälöllä 45W lisää ja 5 kg pois.
    10k-kerhon jäsen

^komiaa! ja varmasti myös segmenteillä KOMiaa!
    Minä tarvitsisin tuohon 65W lisää tai painoa 15 kg alas. Enpä taida onnistua, vaikka koittaisin yhtälöllä 45W lisää ja 5 kg pois.
    Onneksi tuo paino ei merkitse paljoakaan muualla kuin watopiassa, joka tietysti onkin nyt tärkein paikka ajaa

Olisiko muuten niin, että painavamman tulisi kiinnittää entistä enemmän huomiota lyhyempiin tehoihin? Mietin tuon niin, että jos 65kg kaveri ajaa lyhyen mäen vomax teholla, niin painavammalla tulee kisan aikana tosi paljon anaerobista tehoa.

Hahhah, krhm... no ehkä ei jossain Bianchi-cupissa tai velodromilla, mutta kyllä sillä alkaa olla "painoarvoa" vaikkapa täällä. Ulkomailla sitten jo enemmänkin.

kp63 oli sitä mieltä, että tuossa ajetaan aerobisesti ylös tai ehkä "käydään" anapuolella. Tää on niin eri asia kilpakuntoisella ja sitten mun kaltaisella harrastelijalla. Minä olen Ahvenistolla lähinnä käynyt välillä aerobisella puolella.
    10k-kerhon jäsen

No joo, totta kai se vaikuttaa mäissä. Mutta noihin ei paljoa se ftp:n kehittäminen helpota, jos ei samalla kehitä lyhyitä tehoja. Nuo mäet mennään kaukana ftp:n yläpuolella, varsinkin jos painoa on enemmän kuin se 65kg.

Ehkä yritin tässä itse miettiä, että jos laihduttaisi vielä vähän, niin ei tarttisi kärsiä ihan niin paljon treeneissä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    .. jos laihduttaisi vielä vähän, niin ei tarttisi kärsiä ihan niin paljon treeneissä
    It never gets easier, you just get faster.

Itse asiaan: Ajoin tänään sisällä 15min 300W ja perään toisen intervallin 15min 280W. En usko, että olisin jaksanut tuntia 300W, mutta 280W olisi mennyt. FTP lienee jossakin tuolla välissä. Maisema ei kuitenkaan vaihdu, koska 88 kg.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •