Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Garmin mittari / ANT + mittari?

Garmin mittari / ANT + mittari?

Traxmeetin webbipalvelu teki oharit eli lopetti toimintansa. Samalla tuli mieleen uusia mittari, kun tuo netistä harjoitusten seuraaminen ja sinne tallentaminen kiinnostaa, helposti toteutettuna.

• Mulla on talvitreenailuun trainerroad jossa ANT+ nopeus/kadenssianturi
    • Pyöräilyn lisäksi harrastan kävelyä, hölkkää, sauvakävelyä ja hiihtoa. Pyöräily ehkä ykköslaji kuitenkin.
    • Eri pyöriä, joita kesällä käytän, on 2 kpl.

Kysymys :

Varmaan olisi fillarointiin selkeästi paras pyöräilyyn tarkoitettu mittari? Mutta, sitä ei saa kätevästi siirrettyä muihin lajeihin.
    Jos hankkisin nyt Garminin tai muun ANT+ mittarin, saisin ANT+ sykevyön, josta saisin sen edun, että saisin sen samalla Trainerroadin ruudulle näkyviin.

Mitä malleja kannattaa harkita, Garmin 310, 610, 620, 910? Kokemuksia?

810 bundle paketilla on ollu hyvä .

Jos navigointiominaisuuksille ei anna mitään arvoa, Edge 510 on hyvä valinta. Se sai äskettäin julkaistussa ohjelmistopäivityksessä jopa uusia ominaisuuksia, joita ei lisätty Edge 500:aan. Pyöräilyyn tarkoitettu ajotietokone on tietysti pyöräilyyn hyvin sopiva, mutta monilajinäkökulmasta suuntaisin katseen uunituoreeseen Fenix 3:een joka julkaistiin muutama päivä sitten CES:ssä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

^ jota saa joskus helmikuulla, eli ei ihan nopeisiin hankintoihin..

Ja jos diggaa kellosta, mutta haluu kartat ja paljon muita ominaisuuksia, niin Garmin Epix, joka myös vasta julkaistiin..

Minulla on Garmin Edge 800. Siinä on kaikki tarpeellinen ANT+. Ulkona löytyy GPS, mistä saa reitin tietokoneelle. Jos on sopiva tehoanturi, esim. takanapa, mikä mittaa käytetyn tehon, niin senkin saa tietsikalle. Sykkeet, kadenssi, nopeus ja matka tietenkin piirtyvät näytölle ja sit tietsikaan.
    Ainoa negatiivinen on: minulla on jo kolmas laite, ovat menneet takuukorjaukseen ilmenneiden vikojen vuoksi.
    Kivalla ilmalla on kiva pyöräillä

Edge pyöräilylaitteet ei oikein sovi muuhun liikuntaan kuin pyöräilyyn. Jos sellaiseen päätyisin, niin noissa on varmaan gps perustuva nopeuden ja matkan mittaus, vai tarvitsenko anturit molempiin pyöriin? Tällöin tarvitsen telineenkin kahteen pyörään.

Vaikea päätös, paras olisi jos olisi kello + fillaritietokone molemmat.

Navigointiominaisuuksia en tarvitse.

Tuo uusi Garmin kello näytti hienolta, on kallis, mutta jos kestää pitkään niin ei haittaa. Nykyelektroniikka on kovin heikkoa, 2002 vuoden polar toimii vieläkin, on vaan vähän vanhentunutta tekniikkaa.

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Kaikissa Edgeissä on GPS, 510:ssä ja uudemmissa GPS + GLONASS jonka avulla satelliittihakuun ei mene koskaan muutamaa sekuntia kauempaa paljaan taivaan alla.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Garminin kellouutuuksissa näkyy viimeinkin olevan myös GLONASS. Toisikohan tuo parannusta siihen ongelmaan, minkä olen havainnut vaivaavan kaikkia GPS-kelloja: träkkäys on vain vähän sinnepäin -laatua. Omassa eTrex 10:ssä on GPS+GLONASS ja sen tallennuksiin olen ollut tyytyväinen. Kun ajaa saman tien kumpaankin suuntaan, pysyy meno- ja paluureittien viivat omilla puolillaan tietä. Joskus navigoin metsäpoluilla kaverin kellolla träkkäämää jälkeä ja välillä viiva väitti sen ajelleen ihan omia polkujaan.

GLONASSin en ole kyllä huomannut merkittävästi nopeuttavan satelliittien löytymistä. Sen sijaan jotkin uudet laitteet saavat almanakkadataa internetistä PC-synkronoinnin yhteydessä, mikä lienee avain supernopeaan fixiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •