Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Bianchi

Bianchi

Olen ajatellut hankkia maantiepyörän Bianchi C2C Infinito Ultegra Compact. Olisiko kokemuksia ko pyörästä olen ajellut tähän asti Konan cyclorossarrilla.

Monenenko kerran, nöösit, aina linkki kun kysellään!

Bianchi C2C Infinito Ultegra Compact on aika tasapainoinen kokonaisuus. Ehkä toivoisin siihen paremmat kiekot vaikka vakiokiekot kyllä riittävät harjoitteluun ja kevyelle pyöräilijälle myös kilpailuun. Mutta kovempaan käyttöön ainakin takavanne vaikuttaa hieman huteralta.

No ei kai Infinitoon linkkiä tarvi.
    Ihan kelpo pyörä. Osta oikean kokoinen, jos vaan silmää miellyttää.

edit: Harryupp ehtikin ensin. Meinasin itsekin sanoa, että Biancheissa ensiasennuskiekot on yleensä ensimmäinen päivityskohde, mutta eiköhän niilläkin ajele hetken, ennen kuin parempia kaipaa. Onpahan jotain päivitettävää, kun alkaa taas raha poltella taskussa. Maantiellä ajofiilis joka tapauksessa paranee krossariin verrattuna roimasti.

Mitä eroa on Bianchin Intenso ja Intrepida malleilla? Molemmat näyttäis olevan ns. endurance-malleja ja löytyy vuosimallia 2016. Osat ja hinnat myös aikas samoissa..

Infinitolla olen ajellut vuodesta 2013 (ei CV malli) ja tyytyväinen olen ollut. Tässäkin jo kevlaria värinöitä vaimentamaan. Kiekot olen päivittänyt. Toki kaupan malleissakin on jo kiekot kohallaan hinnaston yläpäässä, ainakin euroopassa. Suomessa ei usein kalleimpia paketteja pidetä varastossa.
    Eroja näin nopeasti silmäiltynä:
    Intensossa rungon muotoilu lähellä Infinitoa, enemmän koko vaihtoehtoja (47-50-53-55-57-59-61-63), käy mekaaniset tai sähkövaihteet.
    Iterpidan (48-51-54-57-60) muotoilu pyöreää putkea, ei taida sähkövaihteet käydä läpivienteihin (ei ainakaan mainintaa).
    Geometriassa pieniä eroavaisuuksia. Kannattanee kokeilla mikä miellyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuel72 Katso viesti
    Infinitolla olen ajellut vuodesta 2013 (ei CV malli) ja tyytyväinen olen ollut. Tässäkin jo kevlaria värinöitä vaimentamaan. Kiekot olen päivittänyt. Toki kaupan malleissakin on jo kiekot kohallaan hinnaston yläpäässä, ainakin euroopassa. Suomessa ei usein kalleimpia paketteja pidetä varastossa.
    Eroja näin nopeasti silmäiltynä:
    Intensossa rungon muotoilu lähellä Infinitoa, enemmän koko vaihtoehtoja (47-50-53-55-57-59-61-63), käy mekaaniset tai sähkövaihteet.
    Iterpidan (48-51-54-57-60) muotoilu pyöreää putkea, ei taida sähkövaihteet käydä läpivienteihin (ei ainakaan mainintaa).
    Geometriassa pieniä eroavaisuuksia. Kannattanee kokeilla mikä miellyttää.
    Täytyy käydä Intensoa ja Intrepidaa kokeilemassa. Ensimmäistä maantiepyörää olen ostamassa, joten Infinito on ehkä turhan hieno peli tässävaiheessa
    Omat mitat on 177cm ja 85cm, joten 54-55 varmaankin oikea koko? Mites noi alkuperäiset vanteet, kestääkö ajella katukivetyksien yli 93kg kuljettajan alla?

Näyttäisi useammissa olevan joko Shimano WH-RS010-CL tai Fulcrum Racing Sport. Painoltaan aikalailla samat. Kestävät molemmat hyvin normikäyttöä ja
    peruspyöräilijöille ihan passelit. Lähinnähän päivitystä haluaa kun vauhti kasvaa, jolloin esim 35mm profiilista on jo hieman hyötyä tai jos haluaa keventää.
    Itellä oli ostettaessa Fulcrum Racing 5:t joilla pari kesää rullasin ja ovat vieläkin iskussa ja varalla. Ei ongelmia kestävyydessä ja kuskilla painoa 95. Rungolla 59 ajelen joten
    koosta en osaa sanoa ihan tarkkaan. 55 vaikuttaisi kuitenkin sinulle passelilta. Suomen urheilupyörää voin suositella.
    PS. katukivetyksien yli ajoa kannattaa vältellä oli vanteet tai pyörä mikä tahansa.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuel72 Katso viesti
    Näyttäisi useammissa olevan joko Shimano WH-RS010-CL tai Fulcrum Racing Sport. Painoltaan aikalailla samat. Kestävät molemmat hyvin normikäyttöä ja
    peruspyöräilijöille ihan passelit. Lähinnähän päivitystä haluaa kun vauhti kasvaa, jolloin esim 35mm profiilista on jo hieman hyötyä tai jos haluaa keventää.
    Itellä oli ostettaessa Fulcrum Racing 5:t joilla pari kesää rullasin ja ovat vieläkin iskussa ja varalla. Ei ongelmia kestävyydessä ja kuskilla painoa 95. Rungolla 59 ajelen joten
    koosta en osaa sanoa ihan tarkkaan. 55 vaikuttaisi kuitenkin sinulle passelilta. Suomen urheilupyörää voin suositella.
    PS. katukivetyksien yli ajoa kannattaa vältellä oli vanteet tai pyörä mikä tahansa.)
    Työmatkan jos yhdistää pyörälenkkin, niin parit katukivetykset osuu väkisin matkalle. Täytyy ajaa varovasti niistä

Juu ei se estä ajamista jos se on suht tasaista mukulakivityyppistä. Teräviä särmiä kannattaa varoa ja tarvittaessa keventää. Hakkaa ajossa hieman käsille. Ajaahan ammattilaisetkin mukulakivillä kisoissa pitkiäkin matkoja. Onnea pyörän hankintaan.

Olisiko kellään kommentteja (ruusuja & risuja) Sempre Pro:sta? Kävin tuossa koittamassa tuntumaa trainerilla (sempre pro ja infinito cv) ja jotenkin sempre pro:sta jäi parempi fiilis, vaikka infinito cv on kovasti kehuttu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •