Sivu 53 / 53 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 343515253
Näyttää tulokset 1.561 - 1.589 / 1589

Aihe: 27.5+

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Osaisiko viisaammat avustaa koon valinnassa?

Koko ohjeiden mukaan olen aika tarkalleen M ja L välissä. Oma pituus on 179 ja sisäjalka 83cm. Maastopyöristä ei kokemusta joten geo specsien avulla vaikea lähteä päättelemään. Valmistajan aspa suositteli kokoa L sanoin "With 83,5cms inseam I definitely recommend a Large size.You will have a more comfortable and more stable bike." Ajattelin kuitenkin vielä tiedustella mielipiteitä sillä aspat on aina aspoja, ja tähän asti mediumeja on kaikki ei-maasturit olleet.
    kokemuksesta 180cm ja sisäjalka 84cm. Että L-koon pyörässä tuon 490mm satulaputken pituudella saa korkeintaan 150mm brand-x:n dropperin alle. Mutta loppu on maku asia, koska M-koon runko on varmaan ketterämpi mutta L-koon vakaampi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Osaisiko viisaammat avustaa koon valinnassa?

Koko ohjeiden mukaan olen aika tarkalleen M ja L välissä. Oma pituus on 179 ja sisäjalka 83cm. Maastopyöristä ei kokemusta joten geo specsien avulla vaikea lähteä päättelemään. Valmistajan aspa suositteli kokoa L sanoin "With 83,5cms inseam I definitely recommend a Large size.You will have a more comfortable and more stable bike." Ajattelin kuitenkin vielä tiedustella mielipiteitä sillä aspat on aina aspoja, ja tähän asti mediumeja on kaikki ei-maasturit olleet.
    Jees, tässä kannattaa ottaa huomioon ei-maastopyörien pitkät stemmit. Maasto vs. maantie geometriaa ei voi verrata suoraan. Koeajolla tuo selviää, mikä on itselle liian pitkä pyörä.
    Palstalla tuntuu olevan tapana suositella pieniä lyhkäisiä pyöriä. Tuo ketteryyskin on 2 piippuinen juttu.

Pahoittelen jo etukäteen, etten kahlannut ketjua läpi. Kyselisin kuitenkin, että onko kokemusta minkä levyinen 29"n rengas mahtuisi Spessun Fusessa pyörimään? Olen ajatellut, että voisin ostaa toiset kiekot 29" koossa, kun orggiksethan on 27,5+ (3,0" kumeilla). Tekis mieli kokeilla mielenkiinnosta, jos sais lisää rullaavuutta. Jos mahdollista, niin kuitenkin olis mukava mahdollisimman leveää (esim. 2,4-2,6") kumia kuitenkin alle laittaa. Voisin myös harkita setin (kiekot, kumit, levyt ja 11/36-40 pakan) ostavani, jos jollain on tarjota. Onko kukaan kokeillut/tuunaillut?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Pahoittelen jo etukäteen, etten kahlannut ketjua läpi. Kyselisin kuitenkin, että onko kokemusta minkä levyinen 29"n rengas mahtuisi Spessun Fusessa pyörimään? Olen ajatellut, että voisin ostaa toiset kiekot 29" koossa, kun orggiksethan on 27,5+ (3,0" kumeilla). Tekis mieli kokeilla mielenkiinnosta, jos sais lisää rullaavuutta. Jos mahdollista, niin kuitenkin olis mukava mahdollisimman leveää (esim. 2,4-2,6") kumia kuitenkin alle laittaa. Voisin myös harkita setin (kiekot, kumit, levyt ja 11/36-40 pakan) ostavani, jos jollain on tarjota. Onko kukaan kokeillut/tuunaillut?
    Tuosta 29 semiplussasta taisi olla oma ketjunsa, mutta vastataan, että omassa Fusessa kokeiltu Panaracer fat b nimble 3.0", joka oli vähän turhan tarkka. Otti putkelta ajaessa ja töyssyissä runkoon kiinni. Lisäksi ko. rengas pullistui paineen myötä niin ettei mahtunut edes pyörimään etuhaarukassa. Barin paineella ei ongelmaa.
    Nyt takana Maxxis Rekon 2.6", mikä huomattavasti parempi rengas monessa mielessä, eikä ole isoa eroa Panaraceriin.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Tuosta 29 semiplussasta taisi olla oma ketjunsa, mutta vastataan, että omassa Fusessa kokeiltu Panaracer fat b nimble 3.0", joka oli vähän turhan tarkka. Otti putkelta ajaessa ja töyssyissä runkoon kiinni. Lisäksi ko. rengas pullistui paineen myötä niin ettei mahtunut edes pyörimään etuhaarukassa. Barin paineella ei ongelmaa.
    Nyt takana Maxxis Rekon 2.6", mikä huomattavasti parempi rengas monessa mielessä, eikä ole isoa eroa Panaraceriin.
    Kiitoksia tästä! Tällä tieto uskaltanee kuitenkin jo laittaa kiekkoja tilaukseen. Tuollaiselle 2,6" renkaalle vanteen leveytenä varmaan jokin 35 mm lähellä ideaalia?

^Lienee ideaali. Täällä 2.6" 30mm kiekolla ja alkuun tuntu ok, mutta loppukesästä alko muljuamaan. Liekö kuluminen vai sitten tuo sisäleveys.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Kiitoksia tästä! Tällä tieto uskaltanee kuitenkin jo laittaa kiekkoja tilaukseen. Tuollaiselle 2,6" renkaalle vanteen leveytenä varmaan jokin 35 mm lähellä ideaalia?
    Itsellä Roval Traverset 29mm sisäleveydellä, eikä ole ongelmaa ollut n. barin paineilla. Tuo lienee kuitenkin minimileveys jo.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Tääll Rovalit i29 ja 2,8" renkaat. Ei ehkä ideaali, mutta valmistajan valinta, enkä läskitaustaisena osaa huomata ongelmia pl. ns. plussaksi kovin ruipelo ulkonäkö.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Tääll Rovalit i29 ja 2,8" renkaat. Ei ehkä ideaali, mutta valmistajan valinta, enkä läskitaustaisena osaa huomata ongelmia pl. ns. plussaksi kovin ruipelo ulkonäkö.
    Taitaa olla Spessun 2.8 -kumit? Taitaa jäädä tuosta nimellimitasta.

Tällä videoilla testattu 2.3, 2.6 ja 2.8 Butchereita kattavasti. Vanne taisi olla kaikilla i33 jos en väärin muista. Yllättävän selvästi 2.8 lähes joka alueella paras. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä vielä ero 29" kumeihin.
    https://youtu.be/8by3v688Ze8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Taitaa olla Spessun 2.8 -kumit? Taitaa jäädä tuosta nimellimitasta.
    Kyllä. Noilla vanteilla mittasin Butcherin ja Slaughterin leveydeksi kyljestä n. 66mm. Nappulat harottaa hieman leveämmällä.

Joululahja itseltä itselle. 2019 mallin Whyte 909 - 2.8" high rolleri edessä ja 2.8" rekon+ takana. 3" fat freddie oli liian korkea pyörimään kummassakaan päässä joten saksanmaalta on tulossa sitten 2.6" isp evot jääkeleille. Enimmät ajot talvella menee kuitenkin läskillä. Tuolla ois tarkotus rymäytellä jotain enduro / funduro kisoja ht sarjassa ens kesänä. Matalammalla profiililla joku 3" rengas varmasti mahtuu pyörimään tuossa. Hauskan tuntuinen laite kyllä. Pitkä runko, loiva keulakulma, mutta keulassa puolestaan lyhyehkö 37mm offsetti.

http://www.imatramtb.fi/
    http://saimaabikepark.fi/

Kokemuksia Feltin Surplus 30 pyörästä? Kävin eilen paikallisella kauppiaalla ja he olivat saaneet vielä muutaman pyörän viime vuoden mallia, sieltä sopivaa runkokoakin olisi tarjolla. 1290€ hintaan irtoaisi sieltä pyörä. Ihan veikeän oloinen peli oli ajaa ja runko ja geometria tuntui sopivan nätisti. Olen aloitteleva harrastaja ja 27,5+ pyöriä olen katsellut.

Konan Big Honzo ollut tuossa listan kärkenä, mutta sitä en ole saanut koeajoon toistaiseksi. Jos puhutaan alle 1500€ budjetista pyörän suhteen niin mitä pyörää lähtisitte tässä 27+ pyöristä katselemaan.

Feltissä kyllä hyvät osat, mutta Jos haluaa uusinta uutta niin itte lähtisin varmaa tällä liikkeelle https://www.radon-bikes.de/en/mounta...dtail/cragger/

Mikähän vapaarattaalle tuli kun ei pidä enään minkäänlaista naksutusta kampia taaksepäin pyörittäessä? Viime lenkillä ainakin toimi moitteettomasti, tosin nyt ollut liian pitkä tauko ja nyt kun nastat vaihdoin alle niin huomasin kyseisen vian.. käytön puutetta varmaan..

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Kylmä, ja rasva jämähtänyt?

Onko kokemuksia Cannondale Bad Habit 2 (https://www.bike24.com/1.php?content...3145;orderby=2) pyörästä?

Tässä suoritetti koeajoa Big Honzon, Surplus 30 ja Santa Cruzin Chameleon 7 osalta. Kaikki tuntuneet omalla tapaa kyllä hyviltä. Sant Cruz miellytti silmää ehkä eniten. Tuossa sattui vaan silmään tuo täpäri, vaikken sellaista olltu ajatellut kun budjetti on ollut tarkoitus pitää järkevänä tälle lompakolle.

Mulla on Bad habit 1 samaa vuosimallia. Siinä on alurunko ja lefty keulilla. Itse olen ollut tyytyväinen, vaikka onhan noi renkaat aika painavat. Pitäisi jaksaa tubelessit vääntää, jotta ylämäet ja liikkeellelähtö vähän kevenisi. Sanottakoot, että toi on mun ensimmäinen kunnon maastopyörä, eli hirveästi vertailukohtaa ei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Feltissä kyllä hyvät osat, mutta Jos haluaa uusinta uutta niin itte lähtisin varmaa tällä liikkeelle https://www.radon-bikes.de/en/mounta...dtail/cragger/
    27+?
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Mulla Bad Habit 2 ja ihan tyytyväinen oon ollu. Mukana tulevat renkaat sisureineen painavat, mutta helppo tehdä tubeless. Talvella mulla on mukana tulevilla kiekoilla 3.8" Hodagit. Mahtuu just ja just, mutta vaatii 1x vaihteistomuunnoksen. Kesäksi ostin edulliset Dt Swissin kiekot ja Maxxiksen renkaat, joilla painoa lähti 1.5kg verrattuna talvisettiin.
    Sen takia ite päädyin tuohon kun halusin edullisen täpärin, johon mahtuu vähän leveämmät renkaat. Muussa tapauksessa vaihtoehtoja ois ollu selvästi enemmän..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    27+?
    Oho unohin ihan et toi oli 29, vaikka varmaa nielis 27.5+ kumitkin Tai en oikeestaan unohtanu mutta sekotin tän topicin toho ”jäykkäperäistä all mountain pyörää” lankaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Oho unohin ihan et toi oli 29, vaikka varmaa nielis 27.5+ kumitkin Tai en oikeestaan unohtanu mutta sekotin tän topicin toho ”jäykkäperäistä all mountain pyörää” lankaan
    Mutta vaikka onkin 29er, ottaisin tämän ,jos kompliittia olisin ostamassa, ei seksiä laisinkaan mutta palikat aika buenot hintaansa nähden.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Surplus 30 lähti eilen paikalliselta kauppiaalta hintaan 1200€. Oli mukava tukea paikallista ja tuo hintakaan nyt ei ollut omaan korvaan paha. Katsotaan miltä tämä 27,5+ ajelu maistuu kunhan kelit lämpenee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eetup Katso viesti
    Onko kokemuksia Cannondale Bad Habit 2 (https://www.bike24.com/1.php?content...3145;orderby=2) pyörästä?

Tässä suoritetti koeajoa Big Honzon, Surplus 30 ja Santa Cruzin Chameleon 7 osalta. Kaikki tuntuneet omalla tapaa kyllä hyviltä. Sant Cruz miellytti silmää ehkä eniten. Tuossa sattui vaan silmään tuo täpäri, vaikken sellaista olltu ajatellut kun budjetti on ollut tarkoitus pitää järkevänä tälle lompakolle.

Varmasti asiallinen pyörä tuohon alennettuun rahaan mutta ei välttämättä niiiiin hyvä diili kuin OVH antaa ymmärtää (2800€ alumiinisesta Reba/Monarch-täpäristä 2x10 vaihteilla, ilman hissitolppaa, deore jarruilla kuulostaa aika rajulta vaikka onkin Cännäri)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Mulla Bad Habit 2 ja ihan tyytyväinen oon ollu. Mukana tulevat renkaat sisureineen painavat, mutta helppo tehdä tubeless. Talvella mulla on mukana tulevilla kiekoilla 3.8" Hodagit. Mahtuu just ja just, mutta vaatii 1x vaihteistomuunnoksen.
    Mielenkiintoista!
    Pystytkö/viitsitkö mitata Hodagin leveyden? Minkä ikäinen Bad Habit 2 kyseessä? 2016 -mallissa taisi olla 45mm vanne. Uudemmissa saattoi olla kapeampia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArvoPentti Katso viesti
    Mielenkiintoista!
    Pystytkö/viitsitkö mitata Hodagin leveyden? Minkä ikäinen Bad Habit 2 kyseessä? 2016 -mallissa taisi olla 45mm vanne. Uudemmissa saattoi olla kapeampia?
    Joo tuo mun on 45mm kiekoilla ja 2017. Mulla kävi niin, että aluksi ajelin Hodageilla sisurien kans ilman ongelmia. Sen jälkeen tein noista tubelekset ja samalla sen virheen, että pidin vuorokauden maksimipaineita niin kumit venähti leveydeltään joitain milleja. Jouduin ottaan etu- ja takakumien sivunappuloista vähän pois, jotta sain mahtuun hankaamatta kun kumeihin tuli myös pieni sivuttaisheitto. Tuon nappuloiden fiksaamisen jälkeen leveys tällä hetkellä n. 87-88mm.

Halusin maksimaalista kantavuutta talveksi ja kyllähän tuo on nyt selvästi parempi menemään lumella mitä alkuperäisillä 3.0" leveillä Bridgereillä. Tyytyväinen oon ollu noihin, vaikka vähän joutukin säätään ja kikkaileen.

Hyvältä vaikuttaa, kiitos tiedosta!
    Noillahan luulisi selviävän "normaalitalven" ihan kivasti. Sääli, että Hodagit ovat melko arvokkaat...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArvoPentti Katso viesti
    Hyvältä vaikuttaa, kiitos tiedosta!
    Noillahan luulisi selviävän "normaalitalven" ihan kivasti. Sääli, että Hodagit ovat melko arvokkaat...
    Käytettynä näkee välillä myynnissä noin 40-50 euron kappalehintaan, eihän niitä tieten sillon oo kun niitä tarttis Ite ostin omani käytettynä ja hyväkuntoisena.

Mulla on nyt Bad Habitissa alkuperäiset 3" WTB:t, jotka ovat mitattuna n.76mm. Eturengas on Reban kyljestä toisella puolella 6mm. irti ja toiselta puolelta pari milliä enemmän, eli rengas tai vanne on millin verran sivussa. Syytä en tiedä.
    Ei siis taida tulla Hodaggia mun pyörään. Täytyy kai katsoa jotain inan kapeampaa mallia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Mulla Bad Habit 2 ja ihan tyytyväinen oon ollu. Mukana tulevat renkaat sisureineen painavat, mutta helppo tehdä tubeless. Talvella mulla on mukana tulevilla kiekoilla 3.8" Hodagit. Mahtuu just ja just, mutta vaatii 1x vaihteistomuunnoksen. Kesäksi ostin edulliset Dt Swissin kiekot ja Maxxiksen renkaat, joilla painoa lähti 1.5kg verrattuna talvisettiin.
    Sen takia ite päädyin tuohon kun halusin edullisen täpärin, johon mahtuu vähän leveämmät renkaat. Muussa tapauksessa vaihtoehtoja ois ollu selvästi enemmän..
    Mites tuo litkutus vakiokiekkoihin onnistuu noin niinku helposti?
    Tarviiko teippailla vai onko jo valmiiksi nauha/teippi paikoillaan?
    En ole vielä kumeja paikoiltaan ottanut niin ei hajua mitä sieltä alta löytyy.
    Jahka uudet kumit Saksanmaalta saapuu niin litkuttelen noi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •