HuntteriCanyonGiantElectrobikeHelkamaRide
Sivu 50 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 1608

Aihe: 27.5+

  1. #1471
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Olisiko mahdollista että Nordestilta löytyisi kiinnostava malli?
    https://nordestcycles.com/en/
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Nordestille iso peukku, mahtuu varmuudella 3" kumit enkä keksi muutenkaan moitittavaa ja minua ei ole haitannut missään olosuhteissa 65 asteen keulakulma.

    Myös Sonder Transmitter on muuten loistava pyörä mutta taakse mahtuu vain 2.8"
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Joo onhan toi Nordest näppärä.....
    Kiitos vinkistä, täysin uusi tuttavuus ja pitää tutustua tarkemmin!

  2. #1472
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    .....Mä en pärjännyt edes 29x 3" renkailla talvikeleillä kun sai ite availla polkuja lumisateiden jäljiltä .Jos jaksaa odotella että pääsi valmiiksi tampatuille poluille niin 3" on OK.
    Lisäksi en missään tapauksessa halua missata kevään vähälukuisia hankikantolla rälläilyä Fatbikella,ei pärjää noilla keleillä 3" renkailla samoin kuin fläsällä.
    27.5x3" fillaria kokeillut muutaman kerran.Ei oma valinta kun se etunen ei vaan rullaa esteiden yli kuten 29x 3" ,26x4.8" tai 27.5x 4.5".
    Vähensin omaa fillari määrää hankkimalla fläsään joustokeulan ja 29X3" kiekkosetin kesäkäyttöön,lumikeleille sitten ne fättis kiekot alle.On ollut myös 29+/fläsä moto tyylinen ajokki ajossa,ei varmastikkaan kaikille sopiva ratkaisu= ulkonäkö saataa rassata fillaripuritanistia liikaa.Keula ja kiekkosetti varastossa ei ole iso investointi eikä vie juurikaan tilaa vs kokoinainen samoilla komponenteilla oleva 2. fillari.
    Ton nykyisen fläsän rungon mitoitus/paino tuntuu hyvältä vaikka väliin iskee fillarikuume.Passelit vaihtoehdot aika vähissä kun aina joutusi tinkimään jostain ominaisuudesta.New bike day fiilis kuitenkin on aika .....
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    En oo plussilla ikinä ajanut, mutta harkitsin täpäriin plussakiekkoja talveksi. Zipon ja pturusen kokemusten perusteella taidan säästää nekin rahat läskipyörään. Mielenkiintoista luettavaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Mulla on täpäriplussa ja tulossa jäykkäperäplussa, molemmat koossa 27,5" ..lisäksi läskipyörä. Olen kokeillut omassani 29 kiekkoja, muutamiakin erilaisia, lisäksi koeajellut muutamiakin 29 pyöriä, en vaan jotenkin tykkää, tuntuu hassulta.. mut kaikille ei kaikki sovi ja onneksi on valinnanvaraa..
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Riippuu mitä haluaa. Mä möin läskin pois ja vain 27.5+ täpäri nyt.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Yhdyn zipon ja pturusen mielipiteeseen siinä ettei plussa kyllä läskiä tietyllä talvikelillä korvaa mutta muuten kyllä omiin ajoihin jäykkäperässä sopii hyvin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Mulla tää homma menee niin että kesällä mietin että jos myis tuon läskipyörän pois ja talvella taas tulee hetkiä jolloin pitää oikein ajatuksella kelata, että miksi omistankaan tuon plussakoon täpärin.

    The only right bike is that one you don't own
    Tuntuu olevan useampaa mielipidettä, mutta näinhän sen kuuluukin mennä. Nyt kun kokemusta 26" jäykkäperästä, 26"täysjoustosta, 29" jäykkäperästä, 29" täysjäykästä, 29" täysjoustosta ja 26" läskistä, niin jotenkin vain houkuttaa kokeilla myös 27,5+ ...voihan se olla, että ei miellytä ja ajelen vain 29" kiekoilla.

    Läskillä on omat kelinsä, milloin se on ehdoton ja tästä en ala kiistelemään. Jos pystyisin tässä elämäntilanteessa ajamaan enemmän, niin pitäisin varmasti läskin talvipyöränä. Fakta kuitenkin on se, että jos viime talvena tuli ajettua 6 kertaa lumella ja yhtenä ajokertana keli oli sellainen, että tarvitsi yli 4" rengasta, niin en näe itselleni perusteltuna omistaa läskipyörää, jos en siitä muuten mitään iloa saa irti.

    Yritän löytää kompromissin loivakeulaisen läskin sekä jyrkkäkeulaisin xc-pelin välitä ja paperilla tuollainen semiloivakeulainen 27,5+/29" jäykkäperä vain kuulostaa houkuttelevalta omaan käyttöön.

  3. #1473
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Ainut oikea ratkaisu on, monta pyörää. Jo kauan sitten ymmärsin, että pyöriä pitää olla kaksi. Pian sen jälkeen tajusin olleeni väärässä, koska pyöriä tarvitsee kolme ( käyttö, maasto, maantie). Tämä oli tietenkin väärä oletus vajavaisin tiedoin. Koska läski puuttui ja oikea määrä on neljä.

    Tänä päivänä, harrastevuosien tuoman kokemuksen pohjalta olen vakuuttunut, että tarvitsen vielä sähköpyörän ja sen jälkeen mulla on oikea määrä pyöriä. Ei liikaa, eikä liian vähän.

    Emäntä kyseli, josko noista joku joutaisi pois, jos sähkärin hommaa. Pohdinnan jälkeen jouduin toteamaan. Ei jouda.
    Tässä olen täysin samaa mieltä, että jokaiseen käyttötarkoitukseen pitäisi olla oma pyörä. Ehkä sitten joskus tähän päästään...

  4. #1474
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Chameleonilla on tullut ajeltua vuoden verran ja molemmat kiekkosetit löytyvät eli seuraava perustuu käytännön kokemukseen. Chameleon on fiksu kapine kaikenlaiseen ajoon, myös lyhyehköön työmatkaan. Pidän ehdottomasti Liskosta enemmän 29"-versiona kuin plussana (huom. siirtyminen plussaan vaatii SC:n logiikan mukaan erilliset dropoutit jai pidemmän keulan [120 mm vs 130 mm], jos haluaa geometrian pysyvän samana). Käytännössä 130 mm keula toimii 29" kanssa erinomaisesti. Alussa plussakiekkoina oli Nobby Nicit (vanne i40), jotka olivat märällä läpipaskat ja liukkat kuin saippua. Tilalle vaihtui 2.8 Minion DHF/R -pari, joka toi toivottua pitoa ja suoritusvarmuutta alle. Samat Minionit löytyvät myös 29"-kiekoissa eli vertailu 27.5+ vs 29 perustuu lähinnä halkaisijaan ja kumin paksuuteen, ei eroihin kuvioissa tai pyörissä.

    Oma näkemys vuoden ajojen jälkeen on se, että plussakiekoilla ei juuri tee mitään talviajossa. Uppoavat hankeen siinä missä 29", mutta aneemisten nastavalikoimien takia eivät ole jäisillä keleillä mistään kotoisin. Mielummin ajan ISP:t alla. Kesällä plussat ovat hauskat höpöilyrenkaat, mutta vetopitoa lukuunottamatta jäävät 29" kaikissa muissa ajo-ominaisuuksissa. Ohjauksen tarkkuus on noissa huonompi, rengaspaineet paljon kriittisemmät (liikaa niin pompottaa polkiessa, liian vähän ja aliohjautuu ärsyttävästi). Runkojen ym. ylitys on vaikeampaa plussilla, johtuen isommassa attack kulmasta. Nuo kun vaihtaa alle 29" jälkeen niin tuntuu, että ajo tökkii jokaiseen juureen ja kiveen. Oppihan sitä taas keventämään, mutten oikein ymmärrä miksi tehdä elämästä tahattoamsti vaikeampaa...

    Yleinen harhaluulo on, että mudassa plussat olisivat jotenkin paremmat. 29" kuitenkin leikkaa mutaan paremmin ja "mutaliirtoa" esiintyy vähemmän. Plussilla lähtee rengas helpommin alta kuin 29"lla - huolimatta Minionien asiallisista reunanappuloista.
    Lisähuomiona vielä se, että olen pyörittänyt samoja kiekkoja myös täpärissä ja vaikka plussat toimivat paremmin jousituksen kanssa, niin 29" siirtyminen tuntuu aina siltä, kun jarru olisi poistunut pyörästä.

    Jotenkin on itselle vaikea perustella koko plussa-kokoa näin vuoden ajamisen jälkeen.
    Kiitos kattavasta kommentista. Millä kokoonpanolla sinun Cruzi tuli? Onko keula alkuperäinen ja pidennetty 130mm vai oletko päivittänyt kokonaan uuteen? Keulakulmahan taitaa hieman loiventua, jos 27,5+ dropoutit ja 130mm keula kiinni kiekkojen ollessa 29"?

    Taidan kuitenkin ottaa kokeilumielessä 27,5+ ja minulta tosiaan löytyy ne 29" kiekot, joten aika sitten näyttää tykästyykö toiseen enemmän.

  5. #1475
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.810
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Millä kokoonpanolla sinun Cruzi tuli? Onko keula alkuperäinen ja pidennetty 130mm vai oletko päivittänyt kokonaan uuteen? Keulakulmahan taitaa hieman loiventua, jos 27,5+ dropoutit ja 130mm keula kiinni kiekkojen ollessa 29"?
    Täysin kustomoitu eli runkosetistä kasattu, Pike, Eagle GX, Guide RS, 9point8 hissitolppa jne. Nokka on suoraan 130 mm ja molemmat dropoutit löytyvät. Chameleonin 27.5 dropoutit ovat 8 mm korkeammat, joilla kompensoidaan pidentyneet (130 mm) keulan vaikutus keskiön laskuun. Oman logiikan mukaan perän nostaminen jyrkentää keulakulmaa vähän, ei loivenna (saatan ajatella tämän myös väärin). Eli loivin tulee, kun ajaa 29 dropouteilla ja 130 mm keulalla. Testattu on ja polkimet osuivat paljon kiville eli kannattaa plussille olla niille tarkoitetut dropparit. Huom. kummistakin droppareista saa väännettyä sinkulan, mutta silloin muuttuu kiekko boostista 142:een.
    Roots, bloody roots

  6. #1476
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    491
    Minä puolestani karsin pyörävalikoimaani reilusti. En jättänyt kuin Chameleonin varastoon. Maantiepyörällä ajoin 1-2 lenkkiä kesässä (ei huvita ajaa samoja pätkiä edestakaisin) ja viime talvi oli niin onnettoman surkea läskillä ajamisen suhteen, että sekin sai lähteä. Läskillä ei jaksa ajaa kesällä vaikka se tietyissä olosuhteissa (lentohiekka) onkin loistava. Plussa on itselle hyvä kompromissi moneen paikkaan. Se kantaa lentohiekassa hitusen paremmin kuin 29, menee pehmeällä pururadalla 29:iä kevyemmin ja on matalilla paineilla vähän mukavampi ajaa kuin 29. Olen miettinyt, että minkä pyörän hommaisin seuraavaksi, mutta en keksi parempaa omaan käyttöön ja näihin maastoihin kuin tuo Chameleon. Täpäriä täällä ei tarvitse ja kun vaatimukset ovat long&low, boost ja bsa niin en löydä mieleisempää. Tuo on siis fox 34 130mm, M7000/8000, M1700 30mm (jarrulevyjä odottamassa XM1501 40mm) ja 3,0" rocket ron kokoonpanolla. Painoa ajokunnossa 12,7kg.

    Jos fiilistelee, niin joku hiilarinen xc henkinen 29 voisi mennä toisena pyöränä. Sellainen minulla on joskus ollut, mutta ei se ainoana pyöränä oikein ollut hyvä. Minulla on taktiikkana, että yhden pyörän per vuosi saa vaihtaa. Tänä vuonna olen ostanut yhden ja myynyt kolme, joten odotetaan talvea ja pyöräkuumetta.

  7. #1477
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.810
    ^sitten ratkaisu on ilmeinen: osta tuohon kevyet 29" kiekot ja laita kisakireä XC-kumi. Tuolla pääsee nopeasti, kun on rullaava gumes alla. Tuossa mahtuu ilmeisesti 2.6@29" pyörimään, joka voisi olla paras optio.
    Roots, bloody roots

  8. #1478
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.471
    ^oikeasti ratkaisu on muuttaa jonnekin muualle

  9. #1479
    mitäs porukka on mieltä tästä? saako tuolla 900e vastinetta rahoilleen? https://www.bikeshop.fi/Rock-Machine...pRMBLIZZ4027P/
    itsellehän tämä tulisi ekaks maastopyöräksi ja edellisestä pyörästä on n.20v aikaa eli ihan hukassa olen näitten kanssa
    ja lähinnä lapin poluille/erämaahan n.2-4krt kesässä + muut vähäiset ajelut etelä-savon poluilla jne..

    vai onko suositella jotain parempaa max.1200e

  10. #1480
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Vain Xl jäljellä, onko oikea koko? Suosittelen Bikeshopin testipyöräkonseptia kyllä, pikkukuluilla saa testata pyörää omissa oloissa.

  11. #1481
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Vain Xl jäljellä, onko oikea koko? Suosittelen Bikeshopin testipyöräkonseptia kyllä, pikkukuluilla saa testata pyörää omissa oloissa.
    ei kun tuossa lähiliikkeessä olis m kokona.. kävin jo vähän testaamassa mutta vähän askarruttaa kun ei ole tietoa/kokemusta osien laadusta!
    mm..jarrut,vaihteet jne...

  12. #1482
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.105
    ^Keula ei ainakaan herätä mitään hurraa -huutoja. Itse säästäisin rahani.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  13. #1483
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.274
    Normaalihinta varsinkin kova kun muilla saa jo hissitolppaa samaa hintaan.

  14. #1484
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Makeas Katso viesti
    Mulle tuli tänään Ranskasta commencalilta meta ht am origin 2018 malli, kävin pikaisella lenkillä ja tuntui erittäin hyvältä. Kokona M ja miehellä mittaa 178cm, varmasti vähän pidemmällekkin menee.
    Itse painoin tilausnappia 2019 Essentialin kohdalla. Mitenkä pitkään meni toimituksessa? Ens viikolla vissin pitäis lähtee tulemaan..

  15. #1485
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    sjoki
    Viestit
    10
    Dartmoor Hornetin runko kiinnostaa ja ko. kapinetta on tälläkin foorumilla parin viestin verran käsitelty. Koko vain arveluttaa, kumpaa arvoisat foorumilaiset suosittelisivat S 15" vai M 16"? Mittaa kuskilla 173cm ja inseam 78cm.

    Tästä rungosta siis kyse ja tässä vielä kokotaulukko. Taulukon mukaan sijoitun S koon yläpäähän ja M koon alkupäähän. Rungon geometriaa voi tarkastella täältä.

  16. #1486
    Mulla mittaa 4 cm enempi, mutta inseam liki sama. M koon runko on vaikuttanut ihan sopivalta, tuskin se sun mitoillakaan liian suuri on. Mulla tossa tosin pyörii alla 26+ kiekot.

  17. #1487
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Mitäs täällä ollaan mieltä, Whyte905 vs. Commencal Meta HT essential. Noiden välillä tällä hetkellä arvon ja kokona XL.

  18. #1488
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Kyselin loppukesästä tässä langassa muutamista vaihtoehdoista ja päädyin sitten syyskuussa hankkimaan Cruzin Chameleonin. Päädyin 2018 vuosimalliin ja R+ kokoonpanoon, 2019 malleissa hinnoittelut ja kokoonpanot oli mielestäni hieman hölmöt. 2018 vuosimallin vihreä väri vetosi erityisesti, joten valinta ei ollut kovin vaikea. Sopivasti tuli 2019 mallit myyntiin samoihin aikoihin, joten tämän sai "ylivuotisena" hieman halvemmalla.

    Heti alkuun piti pyörää paloitella ja laittaa tuttua osaa kiinni edellisestä pyörästä. Renkaiden litkutus, Thomsonin putkiosat, X01 11spd voimansiirto, Hopen jarrut.

    Ensimmäisten kuukausien perusteella tykkään pyörästä älyttömästi. Koko ja geometria toimii omaan ajoon, jotain pieniä muutoksia tein ohjaamoon. Plussakumi antaa sopivasti pehmeyttä pieniin epätasaisuuksiin, mutta on huomattavasti tarkempi ajettava kuin läski. Pito on kuitenkin parempi märillä juurilla yms. kuin kapealla renkaalla. Ostin mukaan kuitenkin 29" dropoutit ja laitan kesällä alle varastosta löytyvät kuitukiekot, odotan innolla kuinka kovaa tämä kulkee kapeammalla renkaalla. En ole vielä päässyt ajamaan lumella, joten nähtäväksi jää miten etenee.

    Keulakulma ei ole ihan loivimmasta päästä, mutta on riittänyt omiin ajoihin hyvin. Mieli tekisi kuitenkin kokeilla 130mm keulaa, pitää kysyä onnistuuko tuon alkuperäisen pidennys.

    Kuva

  19. #1489
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.274
    Jos tuo on foxin rhythm niin aika nihkeesti mahiksia pituuksien muunteluissa. Ite kon fiksummaksi ostaa uuden keulan.

  20. #1490
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Jos tuo on foxin rhythm niin aika nihkeesti mahiksia pituuksien muunteluissa. Ite kon fiksummaksi ostaa uuden keulan.
    Juu, alkuperäinen Rythm kyseessä. Toinen vaihtoehto olisi keulan vaihtaminen, löysin myös jostain kokemuksia 140mm keulasta.

    Onkohan jossain listaa, keneltä valmistajalta löytyy tuollaisia 27,5+/29 speksattuja keuloja? Monta pyörää tällaisella yhdistelmällä on saatavina, mutta keuloja jälkimarkkinoilta ei tunnu oikein löytyvän, ainakaan että ilmoitettaisi sopivuus molempiin keuloihin. Liekko keulavalmistajat tehnyt pyörämerkille näissä tapauksissa oman mallin.

  21. #1491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Onkohan jossain listaa, keneltä valmistajalta löytyy tuollaisia 27,5+/29 speksattuja keuloja? Monta pyörää tällaisella yhdistelmällä on saatavina, mutta keuloja jälkimarkkinoilta ei tunnu oikein löytyvän, ainakaan että ilmoitettaisi sopivuus molempiin keuloihin. Liekko keulavalmistajat tehnyt pyörämerkille näissä tapauksissa oman mallin.
    Ei ole tehneet omaa mallia. Ihan normi 29” Boost keula does the trick.

  22. #1492
    Onkos joku kokeillut Merlin Malt Plussaa?

    https://www.merlincycles.com/merlin-...18-115006.html

  23. #1493
    Tämmöistä olen vakavasti harkinnut. Mitä mieltä raati? Tarkoitus olisi kesäksi hurvittelumaastopyörä ja talveksi huonon kelin Ice Spiker-jyrä.

    https://www.commencal-store.co.uk/me...19-c2x26307399

  24. #1494
    Samaa olen himoinnut.
    Tämän mukaan ainakin vaikuttaisi pätevältä: http://www.outdoorgearlab.com/review...essential-2019

    Itsellä oli harkinnassa myös halvempi Origin -malli. Molempiin täytyisi ainakin hissitolppa laittaa ja tuon Origin -mallin osalistassa tökkii lisäksi 11-36 takapakka ja jarrut. Takapakan voisi kyllä vaihtaa 11-46 :ksi, mutta luin jostain, että tuo x5 takavaihtaja sopii max 36-rattaalle. Eturatas on myös 30-hampainen versus Essentialin 32-hampainen, mutta tämä ei ainakaan itseäni haittaa, kun on tottunut läskin sikalyhkäseen ykköseen. Myös 10 vaihdetta tällaisessa pyörässä on mulle ihan fine (Essentialissa 11).
    Tosta Reconin keulasta olen lukenut vähän kaksijakoista juttua. Enemmistö pitänyt kuitenkin ihan hyvänä kai.
    Origin hieman kevyempi, kuin Essential. Johtuneeko enin Essentialin tukevasta keulasta?

    Originissa WTB vanteet vs Essentialin E13. Laatu- tai painoerosta en osaa sanoa, mutta omasta mielestä hyvä, että leveyttä on 35mm.

    Hemmetin komeita molemmat mallit ja geometria näyttää omaan silmään hyvältä.
    En vaan osaa päättää, että kumpi malli olisi itselle se fiksumpi. Jos tuo Originin x5 takavaihtaja ei sovi 11-46 takapakalle, niin sitten vaakakuppi alkaa ehkä painumaan Essentialin puoleen...

  25. #1495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Tämmöistä olen vakavasti harkinnut. Mitä mieltä raati? Tarkoitus olisi kesäksi hurvittelumaastopyörä ja talveksi huonon kelin Ice Spiker-jyrä.

    https://www.commencal-store.co.uk/me...19-c2x26307399
    Osaisiko viisaammat avustaa koon valinnassa?

    Koko ohjeiden mukaan olen aika tarkalleen M ja L välissä. Oma pituus on 179 ja sisäjalka 83cm. Maastopyöristä ei kokemusta joten geo specsien avulla vaikea lähteä päättelemään. Valmistajan aspa suositteli kokoa L sanoin "With 83,5cms inseam I definitely recommend a Large size.You will have a more comfortable and more stable bike." Ajattelin kuitenkin vielä tiedustella mielipiteitä sillä aspat on aina aspoja, ja tähän asti mediumeja on kaikki ei-maasturit olleet.

    Commencialin ohjeet koskien pyörää:





  26. #1496
    No mä olen puol senttiä pidempi ja ehdottomasti menisin L-koolla. Olen verrannut geometrejä nykyisiin pyöriini ja ne puoltavat myös L-kokoa.

  27. #1497
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.274
    Voin yhtyä noihin meta testien yari hehkutuksiin, helvetin hyvä keula, saa jäykkäperän tuntumaa melkee täpäriltä röykytyksessä, plus erittin tukeva.

  28. #1498
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    827
    Siis ilman vittuilua niin miten se keula saa jäykkiksen tuntumaan yhtään täpäriltä?

    Mulla Bardinossa 160mm Fox 36 keula ja siitä huolimatta ei ole epäilystäkään etteikö olis kovatarakka alla kun alamäkeen ryskää

    Ja tuohon Commencaliin sanoisin kanssa että L jos et nyt pelkkää puunkiertoa kävelyvauhdilla harrasta.

  29. #1499
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.274
    ”Melkeen” Perustuu hyvin epätieteelliseen kokemukseen samasta juurakkokivimäestä samalla pyörällä fox 34 130mm keulalla vs 160mm yari. En osaa selittä, menee vaa niin paljon smuutimmin läpi kaikesta röykkiöstä, antaa vaa keulan työskennellä, ni perä tulee kun itestään smootisti mukana Pysty jotenkin paljon helpommin kontrolloida sen laskun kun aiemmin oli vähän enemmän kyytiläisenä. Plussakumi kyllä pehmentää takana menoa myös. Mutta joo toki se on edellee jäykkäperä eikä esim dropeissa lohduta Mutta älkää mua kuunelko, en mä mistään mitään tiedä, tuntuu vaa pirun hyvältä keulalta omiin ajoihin.

  30. #1500
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Kyselin loppukesästä tässä langassa muutamista vaihtoehdoista ja päädyin sitten syyskuussa hankkimaan Cruzin Chameleonin. Päädyin 2018 vuosimalliin ja R+ kokoonpanoon, 2019 malleissa hinnoittelut ja kokoonpanot oli mielestäni hieman hölmöt. 2018 vuosimallin vihreä väri vetosi erityisesti, joten valinta ei ollut kovin vaikea. Sopivasti tuli 2019 mallit myyntiin samoihin aikoihin, joten tämän sai "ylivuotisena" hieman halvemmalla.

    Heti alkuun piti pyörää paloitella ja laittaa tuttua osaa kiinni edellisestä pyörästä. Renkaiden litkutus, Thomsonin putkiosat, X01 11spd voimansiirto, Hopen jarrut.

    Ensimmäisten kuukausien perusteella tykkään pyörästä älyttömästi. Koko ja geometria toimii omaan ajoon, jotain pieniä muutoksia tein ohjaamoon. Plussakumi antaa sopivasti pehmeyttä pieniin epätasaisuuksiin, mutta on huomattavasti tarkempi ajettava kuin läski. Pito on kuitenkin parempi märillä juurilla yms. kuin kapealla renkaalla. Ostin mukaan kuitenkin 29" dropoutit ja laitan kesällä alle varastosta löytyvät kuitukiekot, odotan innolla kuinka kovaa tämä kulkee kapeammalla renkaalla. En ole vielä päässyt ajamaan lumella, joten nähtäväksi jää miten etenee.

    Keulakulma ei ole ihan loivimmasta päästä, mutta on riittänyt omiin ajoihin hyvin. Mieli tekisi kuitenkin kokeilla 130mm keulaa, pitää kysyä onnistuuko tuon alkuperäisen pidennys.

    Kuva
    Itse tein toiseen suuntaan 130 mm - > 110 mm eikä ole edes paha rasti.
    Onkos tuossa nyt 120mm ?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •