Sivu 50 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 404849505152 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 1554

Aihe: 27.5+

On alkanut 27+ pyörä houkuttamaan 29er kovaperällä on tähän asti tullut paukutteltua polkuja... Ajatuksena myös se että olisiko tämä sellainen kompromissi, kesällä polku tykitystä ja talvellakin olisi paremmat mahdollisuudet ajella mukavasti. Kuitenkin 2 eri pyörää 29 ja läski ei oikeestaan ole vaihtoehto. Norcon fluid mallia (https://www.bikeshop.fi/Norco-Fluid-...saAj9nEALw_wcB) tuli testailtua, kokona M mikä oli siinä ja tässä kun mittaa kuskilla 181cm... Hinta ei enää ois paha 1100€...
    Tästä vuokralle oiva mainospaikka 20€ / kk.

Mulle tuli tänään Ranskasta commencalilta meta ht am origin 2018 malli, kävin pikaisella lenkillä ja tuntui erittäin hyvältä. Kokona M ja miehellä mittaa 178cm, varmasti vähän pidemmällekkin menee.

Pystyyköhän tuota Norco Fluid 1 HT:ta tai 2 HT:ta tilaamaan mistään? Evans Cyclesillä näyttäisi olevan, mutta väittää että ei ole saatavilla maassasi, kun laittaa maaksi Suomen. Toinen vaihtoehto plussakuumeeseen mietinnässä olisi Trek Roscoe 9, jota ainakin saa Suomesta.

Tietäisikö joku onko Feltin Surplussaa jossain pk-seudulla (Espoo) kokeiltavana. Googlella löysin pyöriä vain turusta?

Sent from my STF-L09 using Tapatalk

Mulla on 26” läskissä toisina kiekkoina 27,5+. Ei mahdollisuutta pitää montaa maastopyörää. Läskin käyttämisestä runkona haittaa lienee leveästä q-factorista. Painoakin tulee hiukan enemmän. Ite tykkään!

Bike-discountissa leveää vanhaa nobbynicciä niin halvalla (alk. 18e) että voisi ihan kokeilumielessä ostaa. Vai olikos Schaißella joku olennaisesti parempi malli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Bike-discountissa leveää vanhaa nobbynicciä niin halvalla (alk. 18e) että voisi ihan kokeilumielessä ostaa. Vai olikos Schaißella joku olennaisesti parempi malli?
    Siihen on syy, uusi kumiseos Addix on niin paljon parempi, että näitä ei kukaan osta edes halvalla.

Vähän ot tähän ketjuun mutta osaako joku sanoa mistä löytäsin anglesetin ZS 44/28.6 ZS 55/40 headsetin tilalle? Mielellään 1,5 - 2astetta loiventava.

http://www.workscomponents.co.uk/20-...tube-954-p.asp
    ""Fits*headtube internal diameter - 44mm Upper - EC44, 55mm Lower*- ZS55

Upper cup is external (EC) - will fit frames using ZS44 (ZS) upper headcup as standard"

Sopiskohan tämä?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

27.5+

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tiikeri Katso viesti
    Tietäisikö joku onko Feltin Surplussaa jossain pk-seudulla (Espoo) kokeiltavana. Googlella löysin pyöriä vain turusta?

Minulla on toivottavasti ylihuomenna surplus 10 kokoa 16” kotona pohjois Helsingissä. Olettaen että DHL saa paketin ajoissa kotiin.

Wigglessa olivat Surplussat sen verran edukkaasti tarjolla että ostin kokeilematta. Saapa nähdä tuleeko hankinnasta hitti vai huti.

Esa

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elammi Katso viesti
    Minulla on toivottavasti ylihuomenna surplus 10 kokoa 16” kotona pohjois Helsingissä. Olettaen että DHL saa paketin ajoissa kotiin.

Wigglessa olivat Surplussat sen verran edukkaasti tarjolla että ostin kokeilematta. Saapa nähdä tuleeko hankinnasta hitti vai huti.

Esa

Jep. Mäkin painoin kokeilematta jo tilausnappia joten kohta on oma 10 kans pihassa.

Onko täällä Vitus Sentieristä kokemuksia?

Jep. Mäkin painoin kokeilematta jo tilausnappia joten kohta on oma 10 kans pihassa.

And it's here. Hauskasti DHL kuriiri ajeli pakuovelle-autolla.
    Tanko kiinni, eturengas kiinni ja satula oikeaan mittaan. Melko valmiiksi oli pyörä kasattu.
    Tunnin verran lähikallioilla kikkaili nelikymppinen pikkupoika

Mikä runkokoko sulla?^

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mikä runkokoko sulla?^
    18"

27.5+

18"

Omakin saapui tänään 16”
    Hauska peli ajella

Nättiä!
    Ihan 100% puhtain jauhoin wiggle ei selviä.
    Tähän mennessä havaitut puutteet:
    * Takavaihtajan häkki oli hieman vääntynyt sisäänpäin, otti pinnoihin kiinni kun laittoi pienempää pykälää. Taivutin suoraksi.
    * Hissitolpan vaijeri on vedetty tolpan sivusta eikä keskiön alta. Repsottaa rumasti polkimen vieressä
    * Etujarrupalojen väliin ei ollu laitettu kuljetuksen ajaksi sitä muovilärppää vaan se oli siellä tarvikelaatikossa. Ei iso mutta tyylivirhe
    * Etujarru jarruttaa huonosti. Liekö levyssä rasvaa vai mikähän on, en ehtinyt tutustua enempää. Tämä harmittaa ehkä eniten koska heti joutuu jarruhuoltoa tekemään.

Hankinnassa myös 29/27+ jäykkäperä.
    Vaihtoehtoina nordest bardino ja uus pole taival.
    Onkohan bardinon M/L koko pieni (reach 455) 182cm kuskille, 87cm jalan sisämitta ja pitkähköt kädet. Pitäskö olla L koko (reach 475)vaikka nordestilta suositteli ML kokoa. Tänään testasin Polen 140 evolinkin L koossa eikä kyllä tuntunut liian isolta(Reach 510)

Mulla Bardino M/L ja mittaa 175cm, kyllä sinuna ottaisin L:n. Itse myös testasin viikonloppuna L kokoista Polea eikä sekään tuntunut liian isolta vaikka speksien mukaan sitä onkin.

Tekeekö hän tolla dartmoor primal illa mitään? Nyt lähtis runko 200€ eurolla? Runko koko L. Siinä olis läpiakseli ja 3" kumi mahtuu pyörimään. Keula kulmakaan ei paha. Mietityttää vaan toi netti kauppa (slam69) toimittaako ne edes Suomeen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikkoJKL Katso viesti
    Tekeekö hän tolla dartmoor primal illa mitään? Nyt lähtis runko 200€ eurolla? Runko koko L. Siinä olis läpiakseli ja 3" kumi mahtuu pyörimään. Keula kulmakaan ei paha. Mietityttää vaan toi netti kauppa (slam69) toimittaako ne edes Suomeen?
    Valmistaudu rotsaamaan ja feissaaman keskiö, emäputki, jarrukorvakko. Lentää meinaa maali kiinan pojalla/tytöllä. Tai niin ainaki mun primalis oli..

Primalista en osaa sanoa, kun mulla on tuo hornet runko itsellä. Noita Dartmooreja saapi myös 26bikes.com ja shop.downhill24.bike kaupoista melko edullisesti. Kummastakin on tavarat tullut Suomeen asti.

Kiitos nopeasta vastauksesta.
    Täytyy kattella jos sattuis kokoja löytymään..Oisko muita hyviä runkoja ehdottaa?

And it's here. Hauskasti DHL kuriiri ajeli pakuovelle-autolla.
    Tanko kiinni, eturengas kiinni ja satula oikeaan mittaan. Melko valmiiksi oli pyörä kasattu.
    Tunnin verran lähikallioilla kikkaili nelikymppinen pikkupoika

Nyt tuo olis wigglellä 1400€
    Onko se halpa? ja mites saako tuota keulaa pidennettyä vaihtamalla ilma-patruunan?

[QUOTE=MikkoJKL;2787973]Nyt tuo olis wigglellä 1400€
    Onko se halpa? ja mites saako tuota keulaa pidennettyä vaihtamalla ilma-patruunan?
    lisäksi arvosteluissa oli kerrottu että on "pitkä taka haarukka" ja "jyrkkä" keulakulma?
    itselläni tarkoitus ettiä "eloisaa" peliä?? nyt löytyy 29" xc tyylinen fillari niin muuttuukohan tilanne mihinkään jos feltin ostaa?

Jostain syystä en ole kokenut sen kummempaa ahaa-elämystä 27.5+ "hypen" johdosta.
    Kuvan rukki on 2018 Trek Fuel ex 9.9 29" runkoon koottu kötös. Kiekot suht kevyet kuitukehät+Tunen navat ja litteet pinnat. Renkaina Spessun Ground Control 3" jotka muuten ovat oikeasti kolmetuumaiset.
    Enemmän on omaan makuun 29" kiekko&rengas, varsinkin 64mm FatNimblen renkailla. Rullaa hyvin, eikä häviä kivipuutarhoissa yhtään 27.5+ setille.
    Samoja polkuja on tullut ajettua moneen kertaan vuoronperään molemmilla seteillä.

Sama rukki 29"kiekoilla& Panaracer FatNimblen renkailla.
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Eikö se plussakumi sitten rullaa? Itse em ole päässy 29 hypen makuun eikös 27.5+ ole aika lähellä normi 29” halkaisijaa?

Äsken Just kattelin vituksen sentieriä vrx+.sää netistä. Ei kokemusta. Yritin löytää mikä siihen mahtuu takana pyörimään? Ohje max 2.8" ..... Dartmoor primal lia ei mistään saa L kokoisena.

Mulla rullaa 27,5+ plussa paremmin ku 29. Selittyy melko varmasti renkailla. 29 on 10€ ensiasennus renkaat, toki tubelessiks laitettu. 27 on mulle muutenkin mieluisampi. Pehmeämpi kyyti.

Mun kokemuksen mukaan 29" rullaa selvästi paremmin, mutta veikkaan, että rengaspaine selittää eron. 29:ssä täytyy pitää lähes 2 bar, kun taas plussalla ajan 1,2 bar paineella. Kyllä se plussakin rullaa ihan hyvin jos siihen laittaa 2 bar, mutta siinä vaiheessa myös hyödyt menetetään.

[QUOTE=MikkoJKL;2787974]
    Nyt tuo olis wigglellä 1400€
    lisäksi arvosteluissa oli kerrottu että on "pitkä taka haarukka" ja "jyrkkä" keulakulma?
    itselläni tarkoitus ettiä "eloisaa" peliä?? nyt löytyy 29" xc tyylinen fillari niin muuttuukohan tilanne mihinkään jos feltin ostaa?
    Feltin takahaarukka on 440mm,
    Renkaan säde on joku 370mm että jäähän tohon tietty vähän nipistettävää.

Keulakulma ei tosiaan ole löysin mutta itse en osaa arvioida miten se vaikuttaa leikkisyyteen.

Oon täysin nöösi, tämä korvaa nyt 20v vanhan täysjäykän Kona Hahannan ja on massiivinen upgrade mulle. Nyt voi jopa mennä muutakin kun pururataa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •