VerkkokauppaHuntteriImatraHelkamaRideElectrobike
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 34

Aihe: Ostin pyörän, sainko rahoilleni vastinetta?!. (kiitos vastauksista)

  1. #1
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13

    Ostin pyörän, sainko rahoilleni vastinetta?!. (kiitos vastauksista)


  2. #2
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.100
    Se on turha itkeä siinä vaiheessa, kun löysät on jo housuissa.

    edit: Mut eiköhän tuo ole ihan soiva peli, olettaen että runko on oikean kokoinen ja halusit maastopyörän.

  3. #3
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13
    Sopivan kokoinen on ja maastopyörän halusin. (noviisina katsoin että osat olisi ainakin ihan ok:t) Ps. Kaduta ei mutta ajattelin vaan hupiin kysyä alan asiantuntijoilta.
    Henkka 13 muokkasi tätä : 14.11.2014 at 06.41 Syy: muokkaus

  4. #4
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    Pituutesi ja rungon koko? Ihan toimivalta vaikuttaa, kevythän tuo ei ole mutta painoahan saa karsittua ajan mukana...

  5. #5
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13
    21,5 tuumaa runko ja mun pituus on 185cm.

  6. #6
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13
    Näin minäkin ajattelin tuon painon suhteen.

  7. #7
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.100
    Tuohon hintaan sanoisin että hyvät kaupat teit. En ole tosin seurannut pariin vuoteen maasturien hintoja.

  8. #8
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13
    Kiitoksia!

  9. #9
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.067
    Koko-opas suosittaa pienenmpää runkoa. Kuulostaa se 21,5 isolta minullekin, joka olen sinua pidempi. Mutta jos se on ostettu niin ajoa vaan.

  10. #10
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.398
    Joo 21.5 kuullostaa kyllä aika isolta. Mä ajan 23 mut oon 10cm pidempi. Tosin maasturiin voi laittaa tosi lyhyen stemmin tarvittaessa

  11. #11
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13
    Tetasin ostaessa myös kokoa 20 mutta koko 21,5 oli minusta mielyttävämpi. Noudatin myös tätä nyrkkisääntöä -pienempi koko kilpakäyttöön -isompi koko urheilulliseen ajamiseen.

  12. #12
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    Iso on, olen 180cm norm. raajainen ja 19" ehdoton maksimi. Ei tuo nyrkkisääntö kyllä aivan noin mene sillä perussääntöhän on aina se että mielummin liian pieni kuin liian iso, kilpakäyttöön tai ei... Toisaaltaan, kannattaisi kysyä ennen kuin ostaa...

  13. #13
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.010
    Kuka tollasta "nyrkkisääntöä" viljelee, itse ainakaan koskaan kuullut. Mitä on "urheilullinen ajo", tarkoittaako se asfaltilla tai hiekkatiellä ajamista? Kyseessä kuitenkin on maastopyörä. Olen myös samaa mieltä kokotaulun kanssa, että 20" olis ollut oikea koko 185cm kuskille (ite olen 184cm), mutta toisaalta geometriaa vilkaisemalla eniten 20" ja 21.5" kokojen välillä kasvaa seat tuben pituus. Maastoajossa voi haitata kun on liian korkea runko eikä tarpeeksi tilaa liikkua pyörän päällä. Monia noviiseja voi varmaan hämätä kaupassa, kun sen oikean runkokoon kanssa voi olla paljonkin satulatolppaa näkyvissä kun penkki on säädetty oikealle korkeudelle ja siitä voi tulla virheellinen johtopäätös, että runko olisi liian pieni. Toisaalta tietysti, jos testaa vaihtoehtoiset runkokoot ja päätyy johonkin tiettyyn, niin eihän siinä sitten periaatteessa kenelläkään muulla ole sanomista. Ajan ja kokemuksen karttuessa voi vaan joutua huonolla tuurilla uudestaan kaupoille...

  14. #14
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Ei nyt tähän jaksa kaivaa sitä erään sankarin "XXL ja maantiepyörän oikea koko" -keskustelua, en edes muista missä ketjussa se käytiin.. Mutta sanotaanko että bike fitting jälkikäteen foorumilla, kun pyörä on jo ostettu (XXL:stä), ei ole aiempien kokemusten perusteella välttämättä kovin rakentavaa - ei, vaikka pyörää käytäisiin välillä vaihtamassa Siinä vaiheessa kun kokeillaan +30 asteen stemmiä, peli on hävitty.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #15
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Legendaarisuutensa vuoksi oli pakko etsiä tämä ketju (jotenkin kyllä muistelisin ettei kaikki ollut tässä): http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...on-liian-pieni

    ...sisältää myös Sipuliitta-nimimerkin kuolemattoman avautumisen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #16
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13
    Ite oon tykänny sekä metsässä että hiekkatiellä.

  17. #17
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13

  18. #18
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    Sipuliitta tosiaan aukesi, tais olla huono päivä ja lääkkeet loppu! Pannaankos tuo Bikesterin taulukko kategoriaan "Kelvottomat"?

  19. #19
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.162
    Isoa pyörää pystyy vähän avittamaan pienemmäksi ohjauskannattimen pituudella jne ajoasennon muutoksella. Toisin päin homma ei onnistukkaan niin helposti.
    Mun mielestä ostit ihan hyvän pyörän ja sait rahoillesi vastinetta. Tosin saksanmaalta olisi alennusmyynneistä irronnut täysjousto samalla hintaa, joskaan ei 27,5".
    Vanha mutta lihava.

  20. #20
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13
    Kiitos Znood!

  21. #21
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    564
    Hyvä pyörä. Laskujeni mukaan sulle jäi 1500€ kustomointiin. Kun vaihdat putkiosat 2rattaan kammet ja kiekot, niin jo vain on hyvin kiihtyvä.
    Pyörähän on arvoton jos ei sillä aja. Siis ajoa ja paljon.

  22. #22
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.909
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esuli Katso viesti
    Pyörähän on arvoton jos ei sillä aja. Siis ajoa ja paljon.
    Tämä pätee, rahoille vastine mittarina voi pitää vaikka ajomatka €/km tai ajoaika €/h .
    Muita mittareita esim. €/ruuhkassa vähentynyt stressi, €/parantunut kunto, laihduttajalle €/kg pudotettua omapainoa tai pyöräillen löytöretkeilijälle €/uusi elämys.
    Siis vastine riippuu käyttöodotuksista ja siitä täyttääkö hankittu tuote odotukset.

  23. #23
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13
    Tuo on täysin totta!

  24. #24
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    No, onpahan kasvunvaraa . Ihan ensimmäinen maastopyörä oli liian suuri, kun myyjä ei suostunut myymään oikeaa kokoa. Mietin ostosta viikonlopun yli ja maanantaina kävin hakemassa sen oikean koon (onneksi myyjä ei ollut tuurissa). No, tästä tapahtumasta on aikaa vuosikymmeniä. Aina voisi kuvitella sellaista utopiaa, että asiantuntevat myyjät ovat jo de facto, mutta sitten aina näkee toista. Kun katsoo käytettyjen myynti-ilmoja, niin maasturit on aina järjestään liian isoja ja satula juuri ja juuri pilkistää rungon sisältä. Lisäksi pyörää ollaan myymässä reilusti pienemmälle kaverille, kun järki ja kuva kertoo.

    Kannattaa sopia vaihtomahdollisuudesta, jos vähänkin epäilyttää. Osiltaanhan tuo on vähintäänkin toimivaa peruskauraa.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  25. #25
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    Kun itse ekan maastopyörän ostin niin trendi suosi huomattavasti suurempia runkoja, tais eka Rossin olla 22" eli ihan maantiepyörän mitoissa. Ko. liikkeen omistajakin myöhemmin myönsi että tosiaan syyllistyi moiseen eikä tosiaan ollut kyseessä ammattitaidottomuus, toisaltaan sen jälkeen on myyty miljoonittain maastopyöriä joten samoihin virheihin ei pitäisi syyllistyä. Mutta joka tapauksessa pyörässä hyvät osat kiinni ja yritä löytää sopiva ajoasento pikku muokkauksilla...

  26. #26
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    564
    Heh. Heh. Muinaisena rautakautena v89 kun ostin Nishiki pinaklen, niin myyjän kanssa pähkäilimme kokoa? Pienempi tietenkin kun maantiepyörä. Joten Helberg/Hirvonen/minä päädyimme kokoon 57. Mulle vanhalle tekiälle jo toinen maasturi.
    Ajelin sillä munapystyssä 2vuotta kunnesse ystävällisesti nusastiin.
    Oli ne aikoja, miehet oli rautaa ja eukot pehmosia.
    siis maantie pörä oli 58.
    Esuli muokkasi tätä : 14.11.2014 at 15.47

  27. #27
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Vaakaputki 615.. en näkis että ainakaan ihan hirveästi liian pitkä.

  28. #28
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    660
    Aika monta kertaa on ylikokoista koitettu tuupata, taitaa olla jokseenkin oletusarvo ei-niin-hyvin-palvelevissa kaupoissa. Aina oon pitänyt pääni ja ostanut sopivan.

  29. #29
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    971
    Tuo ei ole liian isoa nähnytkään, toki ilmoitettu koko on huima mutta nykytyylin mukaan todella lyhyt ja korkea runko. Tuossa on reachia 418 mm ja stackia 626 mm, allekirjoittanut kaikella 173 cm lyhyydellään ajaa pyörällä jonka vastaavat luvut on 412 mm ja 625 mm ja haluaisin vielä vähän pidemmän että saisin lyhyemmän stemmin siihen. Rungossa lukee 17,5" eli se siitä paljonko voi tuijottaa pelkkää ilmoitettua kokoa mutta mitä sitä geometriataulukkoa katsomaan kun helpompaa on vain todeta että joo, iso se on.

  30. #30
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    13
    Tämä visio oli mukava kuulla, koska pyörä on minusta sopiva. Viimeks mulla oli L (koon) Focus ja se oli vähän snadi mulle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •