Sivu 94 / 94 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4484929394
Näyttää tulokset 2.791 - 2.814 / 2814

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #2791
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    30
    Irrotusohjeet täällä https://thehiveglobal.zendesk.com/hc...irteen-cranks-
    Asennusohjeet täällä https://thehiveglobal.zendesk.com/hc...g-APS-adjuster

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    Pyysin heiltä myös useampaan kertaan ohjeita oikeasta tekniikasta kampien irroitukseen, mutta en vielä niitä saanut. Vaihtoehdot nyt lienee:
    Jos Canyonilla on jotkin eri ohjeet näille kammille niin niistä en tiedä. Hieman kumma kun eivät niitä kerro.

    Ohjeen mukaan kiristys 40-48nm momenttiin. Itse laitoin 40nm mutta ei kannata ilmeisesti laittaa noin lujalle kun ei enään irronneet.
    Mä luulen että laadun valvonta noissa kammissa on pettänyt tuossa sovituksessa että osa kammista vain kiristyy liian tiukkaan. Osa kammista toimii niin kuin pitääkin.

  2. #2792
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    351
    Tuossapa ne ohjeet on.
    http://service.bythehive.com/Guide/H...teen+cranks/44

    Itse en noin kireälle laittaisi noita, en myöskään xd vapaaratasta, ovat aika pirun heppoisilla kierteillä nykyään. Jne.

  3. #2793
    ^ tuolla lailla se sitä yritettiin avata. Valmistaja ilmoitti kuitenkin ykskantaan asiaan, että syy on joko väärässä työkalussa tai irroitustekniikassa. Työkalu oli oikea, joten jää tekniikka ja sen takia olen yrittänyt saada heiltä ohjeita. Mutta ei ole ohjetta tullut.

  4. #2794
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    ^ tuolla lailla se sitä yritettiin avata. Valmistaja ilmoitti kuitenkin ykskantaan asiaan, että syy on joko väärässä työkalussa tai irroitustekniikassa. Työkalu oli oikea, joten jää tekniikka ja sen takia olen yrittänyt saada heiltä ohjeita. Mutta ei ole ohjetta tullut.
    Kantsisko muuten ostaa esim Sram gx eagle osasarja ja vaihtaa sramin kampisetti. Oli joku ~400e muistaakseni tuo koko setti.

  5. #2795
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    265
    Merlin myi tuota sarjaa juuri 350€ tuntumassa. Kannattaa varmaan tarttua jos se sarja kiinnostaa. Epäilen, että ei tuosta ihan heti halpene.

  6. #2796
    Eilen sain erittäin asiallisen viestin Canyon Finlandin mekaanikolta, jonka mukana tuli myös ohjeet irroitustekniikasta ja pahoittelut viivästyksestä ohjeen toimituksessa. Voin jakaa ohjeen myöhemmin, kun työkiireiltä ehdin. Täytyy myös sanoa Canyon Finlandin asiakaspalvelusta, että vastaukset tulee nopeasti ja ovat yleisesti ottaen hyvin kohteliaita. Tahtotila vaikuttaisi olevan asiakkaan auttaminen pyörän kuntoon saattamisessa, vaikka varsinaisesti vikaa kammenrakenteessa ei tunnusteta olevan.

  7. #2797
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    Voin jakaa ohjeen myöhemmin, kun työkiireiltä ehdin.
    Mielenkiintoista nähdä poikkeaako ohje mitenkään tuosta kammen valmistajan ohjeesta.

    Sama kokemus itselläni että asiakaspalvelu on hyvin toimivaa

  8. #2798
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    Eilen sain erittäin asiallisen viestin Canyon Finlandin mekaanikolta, jonka mukana tuli myös ohjeet irroitustekniikasta ja pahoittelut viivästyksestä ohjeen toimituksessa. Voin jakaa ohjeen myöhemmin, kun työkiireiltä ehdin. Täytyy myös sanoa Canyon Finlandin asiakaspalvelusta, että vastaukset tulee nopeasti ja ovat yleisesti ottaen hyvin kohteliaita. Tahtotila vaikuttaisi olevan asiakkaan auttaminen pyörän kuntoon saattamisessa, vaikka varsinaisesti vikaa kammenrakenteessa ei tunnusteta olevan.
    Jep, ymmärtäähän tuon että esim. takuun alaiset fillarit haluavat huoltaa itse. Tietää ainakin sitten kuka on rikkonut kierteet.

  9. #2799
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Merlin myi tuota sarjaa juuri 350€ tuntumassa. Kannattaa varmaan tarttua jos se sarja kiinnostaa. Epäilen, että ei tuosta ihan heti halpene.
    Missä verkkokaupassa myynnissä eagle GX sarja jossa olisi noi FAT 5" GX kammet jotka siis menisi Dudeen. Siis tuohon 350€ tai alle 400€ hintaan. Noita GX groupsettejahan näyttää ainakin UK:ssa olevan mutta niissä on kapeammat kammet.

  10. #2800
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.496
    ^Ei varmaan missään. En muista nähneeni mitään muutakaan osasarjaa läskikammilla. Upgrade -kit ja kammet ajaa saman asian, mutta pitkää klikata kaksi tuotetta ostoskoriin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #2801
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu911 Katso viesti
    Missä verkkokaupassa myynnissä eagle GX sarja jossa olisi noi FAT 5" GX kammet jotka siis menisi Dudeen. Siis tuohon 350€ tai alle 400€ hintaan. Noita GX groupsettejahan näyttää ainakin UK:ssa olevan mutta niissä on kapeammat kammet.
    Täällä näyttäisi olevan.

    https://r2-bike.com/SRAM-GX-Eagle-co...ount-Chainring

  12. #2802
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    351
    Vuoden ajojen jälkeen olisi aika vaihtaa kiekkoihin laakerit (br2250) ja keskiö.

    Onko kuvia tuosta keskiöstä avattuna? Onnistuuko tuohon vaihtaa laakerit DIY-tyyliin? Arveluttaa kun tuo runko on carponia. Aiemmat bb30 ollut alumiinisella pinnalla carpon rungossa.
    Työkaluja löytyy, mutta ei ulosvetäjää.

    Kertooko joku ystävällisesti mitkä laakerit bb2250 kiekkoihin? Dt swiss ei jaksanut vastata meilikyselyyn.

  13. #2803
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    265
    DT swissillä löytyi ihan hemmetin hyvät ja tarkat tuotemanuaalit netistä ihan googlella kun kesällä kevennysreikien leveyttä selvittelin tubeles hommia varten.

    Katso jos löytyisi tuohon omaasikin.

    Jyri

  14. #2804
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    477
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    One upilla myös ihan kiva vaihto DM ratkaisu. Tuota on myös omassa suosikki koossa 28 ovaalina. https://www.bike-components.de/en/On...3-Oval-p56471/
    Pelkät rattaat https://www.bike-components.de/en/On...g-Oval-p56449/

    OneUpin 3 mm Boost merkattu ketjulinjaksi 52mm. Ab.n DM ratas 49mm eli jää sisemmäs. Se mihin tuo 52mm linja osuu Dudessa ei havaintoa, mutta uskoisin, että on ainakin parempi, kuin 49mm linja. Nämä ketjulinjat ei ole verrannollisia alla olevaan, kun on ilmoitettu normi kammista. Se, että pystyykö AB.n asentamaan flipattuna ei hajua.
    Tuo on ihan mielenkiintoinen ratkaisu ja tuli koesovitettua toi 28t kokoisena 8.0 Dudeen (145mm akseli). Valitettavasti vaan ratas jäi millin pari sisemmäksi kuin e13 spider+64bcd (26t ab oval) rattaalla joten otin pois kun ei tuota saanut flipattuakaan. Pidempään eli 155mm akseliin tuo kävisi siis varmaan aika hyvin.
    macci muokkasi tätä : 14.11.2017 at 17.11

  15. #2805
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    664
    Emäntä halusi duden ohjaamoa hiukan lyhyemmäksi, no vaihdoin orkkis 60mm stemmin 50 mm stemmiin. Muuten hyvä, mutta lyhyemmän kanssa joutui ottamaan 2 kpl korokerenkaita pois, että sai kiinni ja näin ollen tanko on nyt alempana, mikä kuulemma ei hyvä. Ideoita mitä seuraavaksi, stemmi jyrkemmällä nousulla? Tuossa lyhyemmässä on pidempi tuo osa mikä tulee kaulaputkeen kiinni, siinä ongelma ja tuota mittaa ei oikein ilmoiteta missään, kun netistä kattelin...

  16. #2806
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357

    Canyon Läskipyörät

    Ei kai siinä ole vaihtoehtoja kuin pystympi stemmi tai riser-tanko.

    Hyvistä kuvista voi yrittää mittailla stemmin kaulan korkeutta jos pituus on tiedossa. Edit siis sen ruotoputken ympärille tulevan osan korkeutta.
    Gargamel muokkasi tätä : 16.11.2017 at 16.27

  17. #2807
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Suora ratas. Offsetti-rattaat on Boost-perälle.
    Superstrars Componentin sivuilla lukee päinvastoin, asiaa enempää ajattelematta tilasin sen mukaan ja väärin meni.

    Standard ring = 3mm offset ***THIS ITEM***

    • BOOST ring = 0mm offset

  18. #2808
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Superstrars Componentin sivuilla lukee päinvastoin, asiaa enempää ajattelematta tilasin sen mukaan ja väärin meni.

    Standard ring = 3mm offset ***THIS ITEM***

    • BOOST ring = 0mm offset
    Superstarsin sivuilla lukee täysin oikein. Jopa selittivät alempana erikseen, mitä tuo tarkoittaa. Siellä ei kuitenkaan lue mitään joidenkin läskipyörien erikoistapauksesta, kun RaceFacen ratas laitetaan väärinpäin...

  19. #2809
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    98
    Voisiko joku ystävällinen vielä vääntää rautalangasta, jos haluaisin ovaalin 9.0 unlimittedin e*13 kampiin. Mikä olisi toimiva ratas ketjulinjan puolesta? Onko tuo oneup toimiva vai meneekö ketjulinja sisemmäksi? Esim. Colossuksella ketjut raapivat jo reunanappuloita.

  20. #2810
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Superstarsin sivuilla lukee täysin oikein. Jopa selittivät alempana erikseen, mitä tuo tarkoittaa. Siellä ei kuitenkaan lue mitään joidenkin läskipyörien erikoistapauksesta, kun RaceFacen ratas laitetaan väärinpäin...
    Täältä jos tilaa Boost yhteensopivan niin tulee 3mm ofsetillä https://absoluteblack.cc/raceface-ov...inch-chainring

    Tälläinen on myös Spessun Endurossa vakiona niin en sitten tiedä kuka on väärässä.

  21. #2811
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hälle Katso viesti
    Voisiko joku ystävällinen vielä vääntää rautalangasta, jos haluaisin ovaalin 9.0 unlimittedin e*13 kampiin. Mikä olisi toimiva ratas ketjulinjan puolesta? Onko tuo oneup toimiva vai meneekö ketjulinja sisemmäksi? Esim. Colossuksella ketjut raapivat jo reunanappuloita.
    Absoluteblack e13 direct mount

  22. #2812
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    98
    Kiitos. Ab:lla näyttäisi pienin ratas olevan kolmekymppinen. Täällä meilläpäin kaverit ovat niin kovajalkaisia, että ajattelin etsiä helpotusta eturattaasta jotta pysyisi mukana. Pitänee ruveta katselemaan samalla sitten isompaa takaratasta. E13 takapakkaa tai jotain extender coggia. Tai Eagle. Meneekö Eaglessa ketju isoimmalla rattaalla sisemmäksi kuin yksitoista lehtisessä? Ymmärtääkseni siinä on pakka hieman kovera.

  23. #2813
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.496
    ^Hammaslukua muuttamatta ovaali keventää polkemista jo kohtuullisen paljon. 30T ovaali vastaa noin suurin piirtein 28T pyöreetä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  24. #2814
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    98
    Eihän sitä tiedä kuin itse kokeilemalla. Muistaakseni alkuperäinen on 28t. Aavistuksen kevyempää tekisi ainakin näin talveksi mieli. Kesällä se voikin pitkässä päässä olla liian hidas. Toki aika harvassa ne paikat on jolloin ei 28:lla kerkeä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •