Sivu 84 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3474828384
Näyttää tulokset 2.491 - 2.514 / 2514

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Kerran laitoin palautetta/toivetta trekille 18,5" koosta mutta taitavat keskittyä nykyään enempi muihin malleihin.

Joo kyllä edelleen valitsisin 17,5 rungon tuntui tuo 19,5 niin isolta.... Ihan mielenkiinnosta, millaista tankoa olette tuohon laittaneet. 40mm nousu on jo jonkun verran, tuntuuko että pito eturenkaasta katoaa?

Mä oon 178cm pitkä ja itselle tuo 19,5 runkoinen oli ehdottomasti parempi. Näitä viestejä lukiessa tullut lähinnä mieleen, että pitäisikö vaihtaa stemmi vähän lyhyempään. Tosin tämä ei käynyt edes mielessä ajaessa, joten tuskin vaihdan sitäkään Tuo 17,5 tuntui itselle todella pieneltä, mutta ilmeisesti täysin makuasioitahan nämä ovat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putte2 Katso viesti
    Joo kyllä edelleen valitsisin 17,5 rungon tuntui tuo 19,5 niin isolta.... Ihan mielenkiinnosta, millaista tankoa olette tuohon laittaneet. 40mm nousu on jo jonkun verran, tuntuuko että pito eturenkaasta katoaa?
    Enpä ole huomannut, että eturenkaan pitoon olisi vaikuttanut. Pystympi ja mukavampi ajoasento omaan makuun, myös alamäkeen hallittavampi (hissitolpan kanssa). 760mm taitaa olla leveä.

Mulla oli 19.5 farlikka 50mm stemmillä. Mikä pyörä tahansa pitkällä stemmillä on omasta mielestä, jos nyt ei pelottava niin ainakin keskittymistä vaativa alamäissä ja röykkyisessä maastossa. En siis pidä yhtään xc ajoasennosta, joka toimii tietysti tasaisella kun pitää päästä +40kmh vauhteja. Kattellutkin joissain videoissa kun porukka ajelee jyrkkiä kivisiä alamäkiä otbn rajamailla kun perse on penkin kohdalla eikä viistä takarengasta. Eli kyllähän se ajotekniikalla helpottaa toki. Itse olen runkoasioissa sillä kannalla että isompi parempi. Voi ajella huoletta, enkä ymmärrä mihin tarvitsee pienen rungon "ketteryyttä" perus polkuajossa jota suurin osa kuitenkin harrastaa perse penkissä.

^sepä se. Perusläskiajelujyräämiseen lienee isompi runko parempi. Sitten taas oma läskiajelu kun on kaikenlaista sekalaista ajoa ja kikkailua, olen kokenut ketteryyden hyväksi asiaksi.

... Tai sitten kyseessä on vain klassinen itsensä huijaaminen, mitä ketteryyteen tulee

Onkos kukaan laittanut Farley ex8 jousi iskaria? Rakentelen hieman alamäki painotteisempaan suuntaan omaani. Edessä nyt Foxin 34 130mm keula ja taakse isona kuskina kaipaisin paremmin kantavaa iskaria. Ilmaiskarissa kun joutuu pitämään kovat paineet että kantaa jolloin toiminta ei ole kovinkaan pintaherkkää... Jousi iskarilla saisi jousella säädettyä kantavuuden ja herkkyyden sitten muilla säädöillä.
    Iskarin mitat 7.25x1.875˝.

Ja alla siis 29+.

Mahtuuko sinne mikään jousi-iskari? Kiinnostaisi itseäkin, eli jos öhlaria saa siihen mahtumaan niin kelpaa mullekin.

Eli käännettynä senteiksi siis 184x44.
    Öhlinsillä löytyy 185x55 eli hieman liian iso mutta mutta. Saisiko tuosta mitään aikaiseksi?

Cane creekiltä löytyis 185x50. Olisi jo lähellä...

Mahtuuko siis iskarin paksuuden vuoksi, Farleyssa se on niin lähellä runkoa että jotain mittailin ja totesin että kiinni ottaa.

Tuo asia on kyllä vielä itseltä selvittämättä...
    Sen verran eilen selvisi että silmäväli ei haittaa tuo 1mm ero mutta iskua täytyisi lyhentää 50 -> 44 ettei tule yllätyksiä jos iskari pohjaa.

Mitä hissitolppaa suosittelette Farley 5:seen? Mitkäs on sopivat speksit ja löytyisikö jostain ulkomailta edullisesti?

Farley 6 2015: mahtuuko 4,4" Jumbo Jim?

Uusi Farley 5 kuski kyselee. Ensin pyörästä. En olisi mitenkään uskonut läskillä olevan niin vetovoimainen vaikutus ihmiseen, ennenkuin kokeili kunnolla juurakossa ja kivikossa. Pyörä on keveän tuntuinen, eikä tärskyt ihmeemmin haittaa tällä keski-ikäisen vauhdilla. Että näin.
    Millaisia tankoja väki vaihtanut alkuperäisen tilalle? Tarvisi hieman korotetumman tangon, vaihtoehtoja?

Minulla nukeproofin kuitutanko 40mm nousulla, muistaakseni 760mm leveä. Otin reilummalla nousulla, niin huomasi ainakin eron vakioon (15mm). Makuasioitahan nämä.

TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest

Mulla RF 760/35mm kuitutanko - taitaa olla 20mm nousulla. Makuasioita....

Moblile mail, tyops apoliged.

Onkos muilla 9.8 kuskeilla tullut vastaavia jälkiä runkoon, takakolmioon? Onkohan tässäkin nyt runko murtunut vai olisikohan vain maalissa murtuma?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne_p Katso viesti
    Onkos muilla 9.8 kuskeilla tullut vastaavia jälkiä runkoon, takakolmioon? Onkohan tässäkin nyt runko murtunut vai olisikohan vain maalissa murtuma?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Ooops. Pitänee tarkistaa oma peli....

Mulla on omasta RF Next kammet olleet juhannuksesta saakka takuukäsittelyssä. Syynä se kuuluisa vasemman kammen klappi, joka syntyy metalli-insertin väsähtämisestä. Maahantuoja oli todennut liikkeelle, ettei ole tietoa aikatauluista. Paras arvaus kuulemma on, että menee ensi vuoden puolelle. Tarjosivat ratkaisuna alukampia ja hiilaritankoa tilalle. LOL. Enhän mä siihen suostu, höh.

Moblile mail, tyops apoliged.

Itsellä oli kesällä jo kolmannet RF Next kammet vikaantuneet ja sama metalli-insertti ongelma kaikissa malleissa SL, G4 ja viimeisimpänä R- kammet. Kammen ja akselin liitoksen lisäksi tällä kertaa myös ”poljinpesä” eikä ainakaan itsellä rajoittunut vain vasempaan kampeen. Kyllästyin odottelemaan ja päädyin ottamaan rahat takaisin ja hankin tilalle alukammet, koska RF:n kuitukampien laatu edelleen aivan paskaa ja takuuvaihtoakaan ei enää tehdä RF:n toimesta lähettämällä uudet vaan kauppiaan varstosta mitä ei tietenkään koko kesänä ollut ja esim. Tahko ja Syöte mentiin viallisilla kammilla vitutuskäyrä kohoten ja uusia kampia toivoen.

Olen ostamassa ekaa läski pyörää ja olisi tarjolla vuoden 2016 farley 5 hintaan 990e liikkeestä ostettuna ja huollettuna. Toinen vaihtoehto olisi uusi 2020 mallinen farley 5. Kannattaako säästää ja ostaa vanha vai saako rahoille vastinetta kun ostaa uuden?

Itse ainakin mietityttää etuhaarukka kun ei vissiin ole läpiakselia

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •