Sivu 188 / 188 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 88138178186187188
Näyttää tulokset 5.611 - 5.630 / 5630

Aihe: Whiten läskipyörät

Moi,
    Onko kellään vinkkiä mistä saisi ostettua läpiakselin 4 fat pron etuhaarukkaan?
    Ainakaan xxl:n myymä 5fat pron akseli ei käy (liian lyhyt) ja dt swissin akseli on taas n10mm liian pitkä ��

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cain Katso viesti
    Moi,
    Onko kellään vinkkiä mistä saisi ostettua läpiakselin 4 fat pron etuhaarukkaan?
    Ainakaan xxl:n myymä 5fat pron akseli ei käy (liian lyhyt) ja dt swissin akseli on taas n10mm liian pitkä ��
    XXL:n asiakaspalvelukaan ei ole vastannut muuta kuin syvällä hiljaisuudella kysymykseen. No ongelma ratkesi omin konstein.

Miten ootte saanu nuo Jalcon 90mm vanteet tuleless -sopivaksi? Sen verran kyllä oon lueskellu, että sopivalla teipillä sisäpuoli tiiviiksi, mutta ite näen ongelmana sen kun vanteen laidalla ei ole minkäännäköistä uraa kumille. Laitoin sisäkumilla ulkokumin (Dunderbeist) paikalleen reiluilla paineilla ja kuuli kun oikein losahteli kohilleen. Yritin ottaa sisäkumin pois, mutta sehän lähti jo siinä tuo ulkokumi kehän toiseltakin laidalta pois.

Tuossa mun täpärissä kun on 2 paria kiekkoja (mm. DT Swiss), niin niissä joutuu oikein taisteleen ulkokumin kans, että saa sen kehän laidalta pois. Vois kuvitella ettei tuo ulkokumi Jalcon kehällä pysy tositilanteessa kauaa paikallaan, vaan litkut on samantien pitkin mettiä. Ootteko siis saanu ulkokumin pysymään paikallaan ajon aikanakin piilottamatta mitään uraa teipin alle?

On siinä Jalcossa ny puolitoista vuotta jumbo jimit pysyny. Välillä pidempiä toveja pyörä odottelee varastossa ja edelleen toimii. Kompuralla se oikein ihanasti napsahti hyllylle. Piti alusta lähtien ilmat ilman litkuja. Siivosin toki valunypyt pois. Ja jätin suosiolla ne teipit kauppaan ja laitoin hirvisäkin. Mää vaan en ymmärrä tota teippifetissiä...

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Voi kait se kumi teoriassa kovassa ajossa matalilla paineilla helpommin noista vääntyä pois vanteelta, mutta niin kait mistä tahansa vanteelta. Ei mullakaan pysynyt kyllä vanteella ilmatta eli vähän kikkailua vaatii. Fatty stripperillä tiivistyi kyllä kuin itsestään vaikka kumi ei ollut lähelläkään vanteella olemista, suosittelen. Teipit mulla oli muutaman viikon ja kun litku oli sinne kumin ja vanteen/uran väliin mennyt ja kuivunut niin kyllä se kohtuullisesti liimasi kumia jo kiinni eli tuskin noi aivan pienestä vanteelta tippuu.

Taidan itekki repiä teippaukset pois ja tilata sitten kuitenkin fatty stripperit kun niistä tuntuu olevan ainoastaan hyviä kokemuksia. Tai se huono puolihan niissä on, että tuntuu olevan kertakäyttösiä, ei paljon renkaita vaihdella vuodenaikojen mukaan.

Sellanen kysymys vielä, että ootteko tilannu fatty strippereiden kaveriksi aina sieltä nuo venttiilitkin? Noissa venttiileissä näyttäs olevan vähän leveämpi tuo tiivistävä osa kuin Stanin tubeless -venttiileissä? Stanin venat mulla ois valmiina..

^Jos fattystrippereitä tilaa useammat parit kerralla, niin montaa euroa ei yhdelle suikaleelle hintaa jää. Ei nyt mikään mahdoton kustannus tässä lajissa, vaikka renkaita haluaisikin vaihdella useamman kerran kaudessa. Mulla on strippereiden kanssa jotkut perusventtiilit, muistaakseni Stanit. Venttiilin juureen pieni pala sisäkumia kuvalinkin tapaan. Tiedä sitten onko tuosta mitään hyötyä.

https://forums.mtbr.com/attachments/...n-img_1334.jpg

Lisäys, omat stripperit maksoivat näköjään noin 6 euroa per rengas kotiin kuljetettuina. Tilasin kaksi paria kerralla.
    jii.haanpaa muokkasi tätä : 22.01.2019 at 11.48

Kannattaa muistaa Ameriikan mailta tilattaessa tulliraja, mikä paukkuu jos laittelee samaan koriin vielä venttiileitäkin. Tuo yllä mainittu sisurin palanen on varmasti ihan yhtä toimiva, olen niitä itsekin askarrellut.

Laitoin tilaukseen 2 paria fatty strippereitä ja 2 paria noita vaahtomuovirenkuloita, jos niillä sais vielä varmemmin pitämään kumin paikallaan. Venttiileiksi laitan nuo mun Stanit ja siihen ympärille palanen sisuskumia. Meinasinki jo aiemmin tilata nuo, mutta mietitytti noiden kertakäyttöisyys.

Teippaus vaikutti mielestäni epävarmalta Jalcoissa kumeja paikalleen kokeillessani niin ei huvittanut sitä edes kokeilla. Yksillä renkailla todennäköisesti muutenkin ajaisin ympäri vuoden joten ehkä nuo fatty stripperit on järkevin ratkaisu. Sisuskumit painaa noissa niin paljon, että niitä ei tosiaan huvittas laittaa..

Onko hajua Fat Pro 3 taka-akselille mistä uusi? Ketjut pakan väliin muutaman kerran huolella, niin akseli katkeaa tehokkaasti. XXL ei ole yhtään jäljellä keskusvarastossa, eivätkä edes tiedä mistä löytyisi tai minkä noname akselin Kiinasta löytää. Yrittävät metsästää kun huollossa kans yksi pyörä jossa akseli poikki.
    Tietty jos kierteen päässä joku tietää, niin voisi kysyä jostain ja teettäisi teräsakselin.

Ei taida löytyä kuin Chosenilta, joka ilmeisesti valmistaa ne navat. Ja jonain huolto-osana. Luulisi XXL:llä olevan joku kontakti sinne.
    En ainakaan missään löytänyt julkisesti saatavilla olevaa varaosaa moiselle navalle. Uutta napaa vaan tilalle (DT, Hope, i9...), pääset helpoimmalla.

Onko tuossa 3Fat Prossa normaali 190 mm perä pikalinkulla? Eikös silloin mikä tahansa 190 mm pikalinkku käy? Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zabex Katso viesti
    Onko tuossa 3Fat Prossa normaali 190 mm perä pikalinkulla? Eikös silloin mikä tahansa 190 mm pikalinkku käy? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
    Akselilla todennäköisesti tarkoitetaan sitä osaa mihin se ohut pikalinkku laitetaan sisälle.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wiima63 Katso viesti
    Onko hajua Fat Pro 3 taka-akselille mistä uusi? Ketjut pakan väliin muutaman kerran huolella, niin akseli katkeaa tehokkaasti. XXL ei ole yhtään jäljellä keskusvarastossa, eivätkä edes tiedä mistä löytyisi tai minkä noname akselin Kiinasta löytää. Yrittävät metsästää kun huollossa kans yksi pyörä jossa akseli poikki.
    Tietty jos kierteen päässä joku tietää, niin voisi kysyä jostain ja teettäisi teräsakselin.
    Aikanaan 3 proosta meni taka-akseli poikki. Oli takuu päällä niin sain kokonaan uuden kiekon. 3 proossa oli 80mm vanne ja sillon huolto sano heti että ei tollasta enää saa. Tilalle tuli tää nykyinen 90mm Jalco. Se on toiminu hyvin. Tubelessi toimii siis myös.

No taidanpa kysellä teettämistä mokomalle putkilolle ensiksi. Kun ei nyt navan vaihto kiinnostaisi. Kohta tosin sulaa että pääsee poluille ilman jäällä liukastelua.

Minkälainen tuo akseli on, näyttääkö yhtään tuolta. Tämä akseli on 907:n navasta, valmistajaa en tiedä, vapaarattaassa lukee Chosen ja numeroita. Mulla on tosta jossain oikeen piirustuskin, kun koneistin itselle uuden paksumpi seinämäisen. Tämä tuli myöhemmin takuuna.
    Tuon heikkous on se, että laakerin silmä on 15 mm ja akselista menee 12 mm läpiakseli läpi. Seinämää siis 1.5 mm . 907:ssa käytössä sama napa 12 mm läpiakselissa ja QR:ssä, vain päätyholkit vaihtuu

....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Asiallista! Jossain oli spekuloitu, että lieneekö Sunringlen SRC -napa, siis se Mulefuteissakin oleva, samaa alkuperää kuin tuo Chosen. Tästä videosta katsoen kovasti samaa näköä on: https://www.youtube.com/watch?v=RUG4ahiGjuQ . Tuohon Sunringleen taas saisi teräsakselia: https://www.thebikeshop.com/product/...teel-20110.htm .

Jos sulla on Chosenin akselin mitat, niin olisiko jollain Sunringlen akselin mitat tarjolla?

(EDIT: paitti että onhan tossa Sunringlessä toinen pää ohuempi, notta ei taida käydäkään)

Juurikin tuollanen putkilo. Jos kuva löytyy, niin tarttis itse mittailla ja piirtää. Tai tietty jos ylimääräinen akseli löytyy, niin lunastan

Mä koitan löytää, jos kuva on työmaalla ja pian ton piirtelee uusiksikin. Ja tuo akseli ja vapari on ylimääräinen että sekin asevelihintaan joutaa jos sopii paikoilleen ...

....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Täältä itelle tilasin Cuben läskiin teräksisen -> http://lundberg247.fi/product_details.php?p=2038

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •