Sivu 180 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 80130170178179180181 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.371 - 5.400 / 5403

Aihe: Whiten läskipyörät

White 3 pro sai tänää 120mm mastodontin alle, isompia testejä ei päässyt vielä tekemään. Ihan mukavan herkkä keula kuitenkin tuntuisi olevan, verrokkina vajaa 10vee vanha trekin fuel ex 8 foxin pumpuilla ni ei tuo nyt sille hirveemmin häviä keulan puolesta. Nyt sais alkaa vaan polut sulamaan ni pääsis juurakoissa testaamaan tositestiin. Paino nyt "hiukka" kasvoi

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla

Ostitko uuden keulan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalu78 Katso viesti
    Ostitko uuden keulan?
    Uutena tuli lundbergiltä, ei tunnu mastodonia olevan hirveästi käytettynä tai sit etin vääristä paikoista.

Mikäs malli tarkalleen tuo on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anderi Katso viesti
    Mikäs malli tarkalleen tuo on?
    120mm ext comp

Minulla olisi tälläinen newbie-kysymys. Tilasin juuri verkosta 4 tuuman Jumbo Jimit. Onnistuuko niiden litkutus alkuperäisille Jalcon 90 mm:n vanteille?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puukastu Katso viesti
    Minulla olisi tälläinen newbie-kysymys. Tilasin juuri verkosta 4 tuuman Jumbo Jimit. Onnistuuko niiden litkutus alkuperäisille Jalcon 90 mm:n vanteille?
    Onnistuu.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

4Fat Litestä alkaa vapari porsimaan, joten houkuttaisi päivittää siihen aiemmin mainittu DT Swiss takakiekko https://www.bike24.com/p2139259.html. Tarvitaankos tuohon nyt vielä joku adapteri vai miten tämä menee, kun entinen napa on 190x5 pikalinkulla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-uge Katso viesti
    4Fat Litestä alkaa vapari porsimaan, joten houkuttaisi päivittää siihen aiemmin mainittu DT Swiss takakiekko https://www.bike24.com/p2139259.html. Tarvitaankos tuohon nyt vielä joku adapteri vai miten tämä menee, kun entinen napa on 190x5 pikalinkulla?
    Saattaa olla että mukana tulee tarvittavat adapterit. Mikäli ei tule tarvinnet tämmöset (HWGXXX00S3115S) https://www.bike24.com/p237003.html

Ei muistaakseni tule adaptereita eli klikkaa vaan ostoskoriin.
    Itse tein vielä taka akselin sisälle 12mm hydrauliputkesta lisä akselin.
    www.mckramppi.com

Eikös xxl enää myy näitä? Verkkokaupasta ei löydy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    Eikös xxl enää myy näitä? Verkkokaupasta ei löydy.
    XXL:n sivut ei vaan näytä niitä selailemalla, kun kaikki koot loppuu verkosta. Näyttäis ne kaikki vielä olevan suorilla linkeillä olemassa:
    https://www.xxl.fi/white-5fat-lite-f...136943_1_style
    https://www.xxl.fi/white-5fat-pro-fa...136944_1_style
    https://www.xxl.fi/white-5fat-interc...136945_1_style

Mikä on sinänsä typerää, koska sivujen kautta voi hakea myös missä tavaratalossa noita vielä on. Tammistossa esmes on Interceptorin L-kokoa (ja muuallakin).

Ihan mielenkiinnosta kyselen jos haluaisin shimanon vaihteet vaihtaa sramien orkkisten tilalle, no se vaatis vapaarattaan vaihdon ensimmäiseksi, mut käykö tuohon kiekkoon jonkun muun merkkinen vapaaratas ja jos kyllä niin minkälainen esim tuolta https://www.bike-discount.de/en/shop/freehub-8257/l-24 (on itelle vähä vieras alue toi vapaaratas, ei oo tullu koskaan edes availtua). Pyörä siis fat 3 pro orkkiskiekoilla.

Voit vaihtaa ne Shimanon vaihteet, mutta pakka pitää olla sitten SRAM XD-yhteensopiva. Näin säästyt sen vapaarattaan etsimiseltä. Mutta miksi haluat vaihtaa? Eikö GX toimi yleensä niin hyvin, että moiseen ei ole paljon motivaatiota?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Voit vaihtaa ne Shimanon vaihteet, mutta pakka pitää olla sitten SRAM XD-yhteensopiva. Näin säästyt sen vapaarattaan etsimiseltä. Mutta miksi haluat vaihtaa? Eikö GX toimi yleensä niin hyvin, että moiseen ei ole paljon motivaatiota?
    Tuo on vähän murheillut, no okei osat on kuluneet ja pitää pakkaa vaihdella ja vaihtajaki on tiensä päässä ni kävi mielessä et laittasko samalla koko paketin uusiks ku shimanoa ollut aina ennen vanhoissa fillareissa hyvällä menestyksellä, mut kyl tuo sramin gx sarja taitaa jatkaa pyörässä (laitoin osia jo tilaukseen kuitenkin).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0201346 Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta kyselen jos haluaisin shimanon vaihteet vaihtaa sramien orkkisten tilalle, no se vaatis vapaarattaan vaihdon ensimmäiseksi, mut käykö tuohon kiekkoon jonkun muun merkkinen vapaaratas ja jos kyllä niin minkälainen esim tuolta https://www.bike-discount.de/en/shop/freehub-8257/l-24 (on itelle vähä vieras alue toi vapaaratas, ei oo tullu koskaan edes availtua). Pyörä siis fat 3 pro orkkiskiekoilla.
    Käsittääkseni tuohon pitäisi sopia suoraan Liten kestävämpi teräksinen vapaaratas. Voisin olla kiinnostunut tuosta GX:n setistä. Jos olet kiinnostunut myymään, niin pistä privana viestiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    http://m.motonet.fi/fi/tuote/385003/...-kierre--Deore

Nahkahousun kaupoista löytyy rallinaaman keskiöö n.40€ + postit

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    Ostin linkatun keskiön ja asensin sen 4 Fat Prohon (ketjunpuoleinen laakeri oli tosi rouhea vanhassa irroitetussa osassa, napsui myös ajossa. Kilsoja tuskin edes 300). Koska sähläsin prikkojen kanssa, jäi hieman epäselväksi osasinko kasata oikein samassa järjestyksessä uuden. Käytin alkuperäisen muhvin(?) koska shimanon paketissa ollut oli aivan liian lyhyt. Alkuperäisellä pidemmällä tuntui ettei prikkojen kanssa muhvi kiristynyt riittävän tiukasti päätyjä vasten. Olisiko joku ystävälläinen ja linkkaisi 4 Fat Pron keskiöstä ylhäältä tai alhaalta kuvan, jossa näkyy järjestys prikkojen osalta niin saisin mielenrauhaa .

Porasin samalla 4mm vedenpoistoreiän keskiön pohjaan, ehkä suurimpien lammikoiden synty keskiön sisälle tällä tavoin estyisi.
    Samppooni muokkasi tätä : 22.05.2018 at 12.40 Syy: Äidinkieli

Ei se muhvi oo pakollinen. Tossa kuvaa mun keskiöstä. Aikanaan vaihdoin linkkaamani keskiön ja oli sama ongelma että jäi väljää. Täältä foorumilta sain ohjeen vaan lisätä yks kapee prikka että sai väljän pois. Sen uuden mukanahan muistaakseni tulee muutama prikka.

Nyt olisi XXL:ssä kaikki pyörät -20%. Katselin vähän sillä silmällä tuota Whiten 5Fat Interceptoria, kun sen nyt saisi hintaan 1360€ tjsp. Kokoja olisi M-17" ja L-19". Minkä kokoisia raadilla on ajossa omaan pituuteen nähden? Itse olen n. 180cm ja tykkään ajella suht pystyssä. Liikkeissä tuota ei nettikaupan mukaan näyttäisi olevan enää oikein tarjolla, jotta pääsisi mallaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pouget Katso viesti
    Nyt olisi XXL:ssä kaikki pyörät -20%. Katselin vähän sillä silmällä tuota Whiten 5Fat Interceptoria, kun sen nyt saisi hintaan 1360€ tjsp. Kokoja olisi M-17" ja L-19". Minkä kokoisia raadilla on ajossa omaan pituuteen nähden? Itse olen n. 180cm ja tykkään ajella suht pystyssä. Liikkeissä tuota ei nettikaupan mukaan näyttäisi olevan enää oikein tarjolla, jotta pääsisi mallaamaan.
    181cm ja 87cm inseam. Omistan M-17" -koon 4 Fat Pron. Ostaessa kokeilin isompaa runkokokoa ja se tuntui nyypälle liian "pitkältä", mutta stemmillä ja satulan asennolla olisi näin jälkikäteen saanut ehkä sopivaksi. Olen kyllä ollut ihan sinut M-koon kanssakin. Jos et pääse myymälään vertailemaan, tutki http://whitebikes.com sivustolla 4Fat Pron ja 5Fat Interceptorin geometrioita yhdistettynä kommentteiheni niin saanet idean kummalla kannattaa mennä?

Ei se muhvi oo pakollinen. Tossa kuvaa mun keskiöstä. Aikanaan vaihdoin linkkaamani keskiön ja oli sama ongelma että jäi väljää. Täältä foorumilta sain ohjeen vaan lisätä yks kapee prikka että sai väljän pois. Sen uuden mukanahan muistaakseni tulee muutama prikka.

Kiitos kuvista, laitan verrokkikuvat omasta asennuksesta kun vain ehdin.

Onko kellään kokemusta minkälaisiin pyörätelineisiin whiten fatty menee. Thulella ja mont blancilla on ne runkoon hihnoilla tulevat mallit (vetokoukkutelineet siis ja ei sellainen missä tulee renkaiden päälle, kuva liitteeksi) mut mietin ku whiten ylärunkoputki on tosi kaareva ja laskee alas vahvasti niin käyköhä kuitenkaan sellaiseen...

Onko kellään kokemusta minkälaisiin pyörätelineisiin whiten fatty menee. Thulella ja mont blancilla on ne runkoon hihnoilla tulevat mallit (vetokoukkutelineet siis ja ei sellainen missä tulee renkaiden päälle, kuva liitteeksi) mut mietin ku whiten ylärunkoputki on tosi kaareva ja laskee alas vahvasti niin käyköhä kuitenkaan sellaiseen...

Ystäväni osti jos ei nyt juuri saman niin hyvin vastaavan kuljetustelineen ja kerran näin Feltin läskipyörän siinä kiikkuvan. Feltissä on myös hyvin kalteva toptube ja tämän seurauksena pyörä oli vinossa, muttei siitä mitään suoranaista haittaa ollut. Eturenkaan kiinnityksessä saa kuitenkin kikkailla ettei paukuta tai hankaa autoa.

Koen, että renkaiden alle tuleva taso on parempi vaihtoehto. Huomioitavaa näissäkin on ettei läskin kumit perusmallien kapeisiin muotteihin leveydestään mahdu, joten improvisoidut liinat tukevaan kiinnitykseen ovat vaatimus ellei osta kalliimpia läskeille sopivia telinemalleja/lisämuotteja.

whiten ylärunkoputki on tosi kaareva ja laskee alas vahvasti niin käyköhä kuitenkaan sellaiseen...
    Itsellä on juuri tuommoinen teline, ja olen kyllä 4 fat liteä sillä kuskannut. Pyörässä vaakaputken ja
    alaputken väli on edessä niin kapea että olen kokenut helpommaksi nostaa keulaa sen verran että etumainen kiinnike tuleekin alaputken ympärille. Vähän killissähän pyörä silloin on, mutta ainakin reilusti irti maasta

Tommosella peräkoukkutelineellä kävin norjassa viimekesänä scoop fattyn kans. Ei oo hyvä. Tulee sivuilta ylitystä ja tuuli ottaa renkaisiin. Pyörä valuu taaksepäin. Pitää sitoa hemmetin hyvin

Onkos joku kokeillut mahdutella 27,5 x 4,5 barbegazeja Fat pro 4:ään?

27,5x 3,8 hodagin voisi olettaa mahtuvan jackalopen päällä.

Nyt ei pysty kahlaamaan koko litaniaa lävitse joten kysyn: Miten mahtaa olla, onnistuuko Lite nelosen kiekkojen litkuttaminen?

Jos litessä on samat jalcon 90mm kiekot ku 4 proossa / mitä XXL myi irtokiekkona niin toimii tubelessi. Käytettävä rengas toki saattaa vaikuttaa. Mulla tuolla Jalcon vanteella Jumbo Jimin 4.8 SS. Nousi kömpivällä nätisti ja piti ilmat ilman litkua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nivelrikko Katso viesti
    Onkos joku kokeillut mahdutella 27,5 x 4,5 barbegazeja Fat pro 4:ään?

27,5x 3,8 hodagin voisi olettaa mahtuvan jackalopen päällä.
    Hodag ainakin menee. Barbit voi olla siinä ja siinä.

Jos litessä on samat jalcon 90mm kiekot ku 4 proossa / mitä XXL myi irtokiekkona niin toimii tubelessi. Käytettävä rengas toki saattaa vaikuttaa. Mulla tuolla Jalcon vanteella Jumbo Jimin 4.8 SS. Nousi kömpivällä nätisti ja piti ilmat ilman litkua.

Halvatun ennakoiva kirjoitus. Kömpivällä = kompura.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •