Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Onnistuuko iskariin ilman lisääminen kompressorilla?

  1. #1
    Liittynyt
    04/2000
    Paikkakunta
    Vantaa, Aviapolis
    Viestit
    317

    Onnistuuko iskariin ilman lisääminen kompressorilla?

    Tervehdys,

    Todennäköisesti jälleen yksi sarjassa pöllöjä kysymyksiä vaan kysyn silti.
    Vanhan täpärin mukana annoin iskaripumpun ja kun tuo uus radon jäykkäperä saapui niin tuntuisi, että sinne rockshox sid keulaan voisi ilmaakin lisätä ja jäykemmäksi saada, täytyy tosin vielä lukea manuaaliakin.
    Joka tapauksessa se pöllö kysymys kuuluu, pystyykö tuollaisella harrastekompuralla mallia Senco 1000 tms. lisäämään ilmaa etuiskariin? Vaatiiko se sen kierteellisen "mutteri" -mallisen pään kompurasta päin tulevalle ilmalle vai riittääkö se autonrenkaan täyttöön olevan ns. Pikakiinnitteinen pää?

    Kiitos ja anteeksi!
    "Kypärän käyttö sallittu"

    Poison Opium cyclocross Ultegra/105
    Radon ZR Race 8.0 29
    YT Jeffsy 27 CF Pro

  2. #2
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    212
    Ilmakeuloissa sekä -iskareissa on ihan spesiaali pää tätä käyttöä varten. Jos olisi kyseinen pää niin mikä ettei, edellyttäen että kompura tuuppaa tarpeeksi painetta. Tosin kompuralla voi olla varmaan kohtuu vaikea annostella paine haluttuun tasoon. Jättäisin väliin ja hommaisin pumpun.

  3. #3
    Liittynyt
    04/2000
    Paikkakunta
    Vantaa, Aviapolis
    Viestit
    317
    Tätä mää vähän pelkäsinkin, vanhassa täpärissä Marzochi Bomber air comp 100 mikälie ja Fox Float R takaiskari oli mielestäni sillä auton venttiilillä vaan olisko noi siis nykyään esmees vähän kapeampaa standardia se venttiili?
    Onhan nää iskariventtiilit nyt sentään jotain standardia nykyään, onhan? Ettei tartte ostaa rokkarin omaa pumppua välttämättä? Ihan hyvin toki voin ostaa keulavalmistajan omankin iskaripumpun, ei silti, eiköhän se ilma kulje pumpusta kuin pumpusta.
    "Kypärän käyttö sallittu"

    Poison Opium cyclocross Ultegra/105
    Radon ZR Race 8.0 29
    YT Jeffsy 27 CF Pro

  4. #4
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    4.334
    Kaikki iskaripumput sopii. Mutta sellainen kannattaa joka tapauksessa hommata. Kompurassa saattaisi riittää jerkku keulan paineistamiseen (normaali paine ehkä jossain 100 psi:n paikkeilla, eli 6,9bar) mutta takaiskari jäisi todennäköisesti vajaaksi. Ja tosiaan sitten vielä se, kun kompura syöttää valtavaa ilmatilavuutta kohtuullisella paineella iskarin pieneen tilavuuteen. Hienosäädöt voi unohtaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  5. #5
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Kaikki iskaripumput sopii. Mutta sellainen kannattaa joka tapauksessa hommata. Kompurassa saattaisi riittää jerkku keulan paineistamiseen (normaali paine ehkä jossain 100 psi:n paikkeilla, eli 6,9bar) mutta takaiskari jäisi todennäköisesti vajaaksi. Ja tosiaan sitten vielä se, kun kompura syöttää valtavaa ilmatilavuutta kohtuullisella paineella iskarin pieneen tilavuuteen. Hienosäädöt voi unohtaa.
    Eikös noissa ole normaali schrader eli ns. auton venttiili
    Kompuran lähtöpaineen säädöllä saanee hienosäädönkin tehtyä, mutta menee aika kikkailuksi.

  6. #6
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    4.334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Eikös noissa ole normaali schrader eli ns. auton venttiili
    Niin minäkin olen luullut enkä ole edes ajatellut koko asiaa. Eikä kokeiltua iskaripumppua auton renkaan venttiiliin tai kompuran mittaripistoolia iskariin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  7. #7
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Niin minäkin olen luullut enkä ole edes ajatellut koko asiaa. Eikä kokeiltua iskaripumppua auton renkaan venttiiliin tai kompuran mittaripistoolia iskariin.
    Olen joskus täyttänyt huoltoaseman kompuralla ja onnistui hyvin

  8. #8
    mutanaama Guest
    Ei riitä kompuran paineet, mulla oli muistaakseni DT-swissin takakeulassa 12-15bar ja edessä jotain kympin luokkaa, ellen kauheen pahasti väärin muista.

  9. #9
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    1 KG
    Viestit
    12.965
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YoHannes Katso viesti
    Joka tapauksessa se pöllö kysymys kuuluu, pystyykö tuollaisella harrastekompuralla mallia Senco 1000 tms. lisäämään ilmaa etuiskariin?
    Senco tuottaa noin 8 bar (~ 110 psi) paineen, eli sillä täyttää nippanappa maantiefillarin renkaan paineen. Ei iskaria tai haarukkaa
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •