Sivu 43 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33414243
Näyttää tulokset 1.261 - 1.271 / 1271

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #1261
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    4.034
    Minulla marawintteri vasta varhaiskeski-iässä, kun eka nasta tulee kudoksen läpi, useampi tonni ja neljä tai viisi talvea takana, mutta matka jatkuu, koska kulutuspinta ja kudoksetkin kestävät vielä pitkään. Vaatii pistosuojanauhan ja viimeistenkin nastojen poiston, nastanreiät keräävät kiviä eikä ajettavuuskaan parane, hyvähän se ei ole ollutkaan mutta kelpaa. Tähän saumaan aito kitkarengas taakse, kunhan nuo vanhat saa ajettua loppuun.

  2. #1262
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    1.419
    Laitoin 29.1. alle Chaoyangin nastarenkaat:
    http://www.chaoyangtire.com/index.ph...S&name=CORTINA

    29.3. tuli flätti. Renkaan sisus on repeillyt useamman nastan kohdalta ja vaikkei nastat sinänsä oo tullu läpi, niin sen renkaan terävä sisäreuna näky syöneen sisurin puhki ja hankaumaa oli sisurissa monessakin kohtaa. Ois tuon nyt luullut yli pari kuukautta kestävän työmatka-ajelua, vaikka kiinalainen halpis onkin.

    Renkaan kyljessä sanotaan, että max 110kg ja 4-5bar. Kuski on noin 80kg, painetta laittanu 5.0 ja parin viikon välein nostanu sen takas 4.5->5.0, että speksien sisällä on menty. Paljasta asfalttia toki ovat nähneet, kun etelän talvikelit on ollu mitä on, lumessa ois varmaan kestäny paremmin.

  3. #1263
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    860
    5 bar on aivan älytön paine tuon kokoiseen renkaaseen. 3 bar olisi riittänyt....
    Aakoo muokkasi tätä : 03.04.2019 at 16.46

  4. #1264
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    9.210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    5 bar on aivan älytön paine tuon kokoiseen renkaaseen. 3 bar olisi riittänyt....
    Jopa niin älytön että munkin täytyy tulla kertomaan sama asia Mutta myös asia minkä me vanhan koulun pyöräilijät nähtävästi opimme vasta kun uskallamme kokeilla niitä mahdottoman alhaisia, jopa renkaan kyljessä lukevia suositusopaineita matalampia rengaspaineita. Ennenhän esimerkiksi Schwalbe nimenmaan kehotti rullaavuuden vuoksi käyttämään suosituksensa ylärajan tuntumassa olevia paineita silloin kun ajetaan etupäässä paljaalla asfaltilla ja matalampia silloin kun nastoja todella tarvitaan.

  5. #1265
    Ehkä tässä vaiheessa kevättä suurimmassa osassa Suomea 5 bar onkin liikaa. Mutta ainakin täällä auraus on sillä tasolla, että jos ei talvella kiinnosta puhkeamiset ja kiekkojen rihtailu viikoittain, paineita tarvitaan. Pahimpina paikkoina paksu polanne tiellä, kaivonkansien kohdalla lumi sulanut kanteen asti ja pieni lumisade hävittää teräväreunaisen kuopan muodot.

  6. #1266
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    9.210
    Kyseessä 40-millinen rengas ja 80-kiloinen kuski - onko silloinkin 5 bar tarpeen?

    Missä muuten on Dr TuKon "täällä"? Itsekin syyllistyn joskus aivan samaan eli pääkaupunki- ja itsekeskeisenä pidän itsestäänselvänä että puhutaan Helsingin tai etelärannikon olosuhteista, teistä tai kaduista. Mutta oli miten oli täällä meikäläisen ja TemMeken maisemissa ei kuvatunlaisia ansoja tai yllätyksiä kaivonkansien kohdalla ole löytynyt, kun ei niitä paksuja polanteitakaan juuri ole näkynyt.


    PS Kuten yleiseen foorumikulttuuriin kuuluu, minunkin pitää päästä kehaisemaan miten minä osaan ja hallitsen tämän tai tuonkin paremmin, mutta minusta joskus vaikuttaa siltä että aktiivinen ja pyörää keventävä ajotapa on osin kadonnut toinen toistaan leveämpien renkaiden ja tietysti jousitettujen hybridien ja maastopyörien yleistymisen myötä. 8Piilossa olevia teräväreunaisia kuoppia varten ei tosin osaa keventää kuin selvänäkijä tai kadun yksityiskohtiaan myöten unissaankin tunteva ja muistava fillaristi jollaista ei tietenkään ole olemassakaan.)

  7. #1267
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    819
    Ei rengas tietenkään saa hajota noin nopeasti --> takuuseen (jos Kiinan ihmeissä sellainen on).
    Pyöräily on kivaa!

  8. #1268
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    59
    On ollut tarkoitus jo viime vuoden puolella kirjoitella mietteitä käyttämistäni cyclon nastarenkaista, mutta laiskuus kai siirtänyt sitä joka kerta. Hommasin ekat nastarenkaani (jos ei lasketa läskin 3,8") cycloon syksyllä, Black Ice 200 35 mm Verkkokaupasta. Todellinen leveys tasan 35 mm, 20 sisäleveyden vanteella.

    Profiili on todella tasainen ja reunoilta siis kantikas. Huomaa ajossa, mutta ei haittaa. Vakaa siis. Nappuloissa lamellia, tuntuu auttavan pitoon positiivisesti. Korkea kuvio, nappuloiden väliin mahtuu kivasti sepelin jyvä. Niitä rengas kerääkin paljon ja ampuu lokaria pitkin äänen kera pitkälle näköpiiriin. Ei tosin haittaa minua. Paljon nastoja ja pitää jäällä mielestäni tosi hyvin. Ei mitään kisaa voi tietenkään ajaa, mutta koko talven aikana en kaatunut kertaakaan. Keskuspuistossakin oli välillä melkoista jääväylää ja hyvin pärjäsin. Pito lähtee suht lineaarisesti ja siihen pystyy luonnollisesti reagoimaan.

    Sisureilla ajoin eikä yhtään flättiä. Hinta ei päätä huimaa, joten kannattaa kokeilla. Ehkä ostaa nyt pari varastoon ensi talvea varten. Pidon, hinnan ja toistaiseksi puhkeamattomuuden perusteella annan ison plussan.

  9. #1269
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    1.419
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    5 bar on aivan älytön paine tuon kokoiseen renkaaseen. 3 bar olisi riittänyt....
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Jopa niin älytön että munkin täytyy tulla kertomaan sama asia
    Meinaatteko just tuota rengasta, vai yleensä?

    Mullahan on kokemusta vaan kahdesta nastarenkaasta. Nimellisesti millin kapeammasta Winter Marasta ja nyt tästä. Mara toimii ihan kivasti vielä kolmen paineilla ja allekin. Tosin puhtaalla asfaltilla sekin on parhaimmillaan maksimipaineillaan, kuten kuovipolku sanoikin. Mut tuo kiinalainen on niin plötkö, että vielä neljällä muljuaa ikävästi puolelta toiselle suoraan ajaessa ja mutkissa tuntuu taittuvan alle. Sanon tuntuu, koska eihän sillä uskalla mutkiin ajaa kävelyvauhtia kovempaa, kun se elää omaa elämäänsä. Viidellä pystyy jo ajamaan suoraan, olisin laittanut enemmän, mutta jänistin ja pysyin annetuissa rajoissa. Läski puolen kilon paineilla on paljon jämäkämpi.



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Ei rengas tietenkään saa hajota noin nopeasti --> takuuseen (jos Kiinan ihmeissä sellainen on).
    Motonetista ostettu, kai siinä vuoden takuu oli. Ehti kuitenkin lojua ennen käyttöönottoa takuunsa umpeen.

    Kympillä saa kympin renkaan.

  10. #1270
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    9.210
    No joo, mitään ehdotonta ei parane mennä väittämään jostain itselleen täysin tuntemattomasta kiinalaisesta halpisrenkaasta jonka suunnittelussa ja rakenteessa voi olla jokin tässä suhteessa perustava asia pielessä.

    PS Muljuamisen tunteeseen ymmärtääkseni vaikuttaa myös vanteen leveys. 40-millinen rengas alkaa olla jo sitä luokkaa että liian kapealla vanteella rengas vaatii liian korkean paineen.

  11. #1271
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.110
    Kovista rengaspaineista vielä: onnistuin epähuomiossa eräs talvi sitten laittamaan liikaa ilmaa Schwalben Marathon wintereihin sillä seurauksella, että vanne räjähti. Ei sinne kyllä viittä baaria mennyt, mutta vähempikin riitti kun teräsvaijerilla varustettu renkaan reunus repi kiekkoni riekaleiksi. Kyse oli vielä levyjarrullisesta DTSwissin vanteesta, jonka kylkiä hiekkaa rahnuttavat cantit tai vastaavat eivät olleet hioneet.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •