Sivu 1 / 43 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1271

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #1
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    2.226

    Talvirenkaat krossariin?

    Vinkkejä cyclocrossin talvirenkaiksi? Suunnittelen tilaavani hieman uutta rompetta pyörään ja muistin, että voisi talvirenkaatkin laittaa samaan tilaukseen. Viime talvena pyörässä oli tehdasasennuksena tulleet schwalben road cruiserit ja vaikka niissä hieman jotain kuviota onkin niin kyllähän ne aika liukkaalta tuntuivat lumisella alustalla. Sittemmin nuo on jo hukattu eikä nyt alla olevien continental cyclocross speedien kuvio varsinaisesti luottamusta herätä varsinkaan kun toisesta alkaa olemaan keskilinja jo sileä. Onko jotain hyväksi havaittua rengasta, joka ei välttämättä painaisi ihan kiloa kappaleelta?

  2. #2
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.306
    Ei ihan kilon, mutta on kai ihan ok rengas. http://www.bike24.com/1.php?content=...;product=70110

  3. #3
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.529
    On luistimia ja sitten on Suomi-Tyres.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  4. #4
    IncBuff Guest
    Continental Nordic Spike 240. Näitä on yleensä saanut Prismasta varsin edullisesti.

  5. #5
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Continental Nordic Spike 240. Näitä on yleensä saanut Prismasta varsin edullisesti.
    Ääni tälle. Rengasparille jäi hintaa viime vuonna alle 60€ kun ostin eskorttipäivien aikaan.

  6. #6
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.352
    Otsikon mukaiset pohdinnat täälläkin.. Schwalben nastakumeissa ei varsinaisesti ole ollut mitään vikaa maasturipuolella, mutta entäs krossikäyttöön onko?
    -L.

    Suomen kielen sana 'eläke' on lyhenne sanoista 'elä keskiviikkona'.

  7. #7
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Otsikon mukaiset pohdinnat täälläkin.. Schwalben nastakumeissa ei varsinaisesti ole ollut mitään vikaa maasturipuolella, mutta entäs krossikäyttöön onko?
    Muoviset hulavanteet, joita myydään Mara Winterin nimellä on aika karseat omien kokemuksieni mukaan, ennemmin vaikka W106 kuin Mara Winterit.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  8. #8
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.846
    Contille pointsit, ei Nokialle häviä pahemmin, parempi hinta/laatusuhde...

  9. #9
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.352
    Contit painaa 900g/kpl!! Hyvää päivää
    -L.

    Suomen kielen sana 'eläke' on lyhenne sanoista 'elä keskiviikkona'.

  10. #10
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Contit painaa 900g/kpl!! Hyvää päivää
    Eikä Mara Winterit ole ainakaan merkittävästi kevyemmät, 50mm versio oli yli kilon!

    Toihan onkin jännä juttu noissa nastakumeissa, että mitä järeämpää pitoa renkaasta löytyy, sitä kevyempi se on, noin karkeasti katsoen.

    En tosin tiedä mitä merkitystä talvikelissä sillä painolla on, eikös 29 kuskitkin perustele raskaita renkaitaan sillä, ettei ihan jokaiseen kiveen pysähdy, kunhan saa vauhtiin?

    Continental vs Kenda, eli kannattaa olla tarkkana minkä Continentalin valitsee jos valitsee:
    http://www.youtube.com/watch?v=Jp7FJH41E5g
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  11. #11
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    5.243
    Alkusyksyn mustilla jäillä Marathon Winter on hyvä rengas, mutta lumella jokseenkin onneton. Suomi Tyres W240 toimii myös lumella, mutta ei sovi välttämättä kaikkiin krossareihin (ainakaan lokasuojien kanssa). Muista ei ole kokemusta, eikä ihan heti tulekaan, kun ei nuo oikein edes käytössä kulu.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #12
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Contit painaa 900g/kpl!! Hyvää päivää
    35mm Marathon Winter painaa kans. Vähän yli itseasiassa. Nastarenkaat ei ole keveitä, kun kaikki ovat vaijerillisia. Tekispä Schwalbe Ice Spikerit CC-koossa.

  13. #13
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.352
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tekispä Schwalbe Ice Spikerit CC-koossa.
    Sanopa muuta.. Voihan helsike
    -L.

    Suomen kielen sana 'eläke' on lyhenne sanoista 'elä keskiviikkona'.

  14. Fakkiintunut 29-pelko ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta esim. oman pyöräni Ikon painaa n. 740 grammaa jota en pidä mahdottomana. Pyörän liikkeellesaanti ei myöskään ole mikään ongelma, päin vastoin, 29 rullaa 26:sta paremmin myös hiiviskelyvauhdissa. Se vankkurinpyörä ei kuitenkaan ole mikään niinkuin traktorinrengas, vaan ihan pyörän rengas. Esteet voi ylittää hiiviskelyvauhdissa pienellä painonsiirrolla runnomisen sijaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    ...eikös 29 kuskitkin perustele raskaita renkaitaan sillä, ettei ihan jokaiseen kiveen pysähdy, kunhan saa vauhtiin?
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  15. Ääni Contille. Ostetut Prismasta n. 60 e/pari, hienosti toimii. Kumi on varsin painava tosin, mutta mitäs siitä, paino on "Momentumia".

    Maran winter on vähän sliksi lumelle ja röpelöiselle jäälle, lumella tarvitaan kuviota.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Continental Nordic Spike 240. Näitä on yleensä saanut Prismasta varsin edullisesti.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  16. #16
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.352
    Mikä on kapein 29" MTB-nastarengas mitä markkinoilta löytyy? Mikäänhän ei estäisi yrittämästä tuohon krossariin, joskin muta-/lumiclearance jäisi varmastikin aika onnettomaksi vaikka mahtuisi..
    -L.

    Suomen kielen sana 'eläke' on lyhenne sanoista 'elä keskiviikkona'.

  17. #17
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tekispä Schwalbe Ice Spikerit CC-koossa.
    Ja fatbike-koossa. Ostaisin molemmat välittömästi.

  18. #18
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    444
    Se prisman conti oli muuten nokian tekemä, lukekaapa renkaan kyljestä. Viereiset hyllyt conti 30€ nokia 55€. Kumpi lie parempi?

  19. #19
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Nokialla ei ole ollut mitään tekemistä polkupyörärenkaiden kanssa yli vuosikymmeneen. Mutta Suomi Tyresin tekemät Continentalit Prisman viimevuotiseen hintaan olisi kova sana, toivottavasti niitä tulee tällekin talvelle, kun nyt olisi pyörä, mihin sellaiset sopii.

  20. #20
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.352
    Hele... Ainut Schwalben taittuvakylkinen ISP on kokoa 57-622 (29 x 2.25). Miksei voisi olla edes 2.0"..?
    -L.

    Suomen kielen sana 'eläke' on lyhenne sanoista 'elä keskiviikkona'.

  21. #21
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.529
    Mara Wintereistä jäällä tulee kyllä mulle mieleen ennemmin nahkaluistin kuin nastarengas.

    Se on kuulkaa ikävä tunne, kun alamäkeen vauhti vaan kiihtyy vaikka jarruttaa sen minkä pito antaa myöten eli ei juuri enempää kuin jalan maahan laittamalla ja rengas lipsuu sivulle. Vähänkin jos on lunta jään päällä, niin Mara Winter on täysin kitkaton. Nastojen pyöreät päät vaan liukuvat jään päällä ja kumiseos on niin muovinen että pito lähtee heti kun nasta lipsahtaa.
    Aivan kauhea rengas, eikä kyljet kestä mitään risua, tulee sellaisia viiltoja heti kuin puukolla olisi viilletty.

    Karheaa jäätä jos on, sellaista mustaa jäätä, jossa asfaltin karheus pinnassa, siinä voikin toimia. Tehty Saksalaiseen talveen?

    Contin W240 variantti 30€ hintaan on kyllä erinomainen hinta/pito suhde, W106 tahtoo maksaa enemmän ja toi Conti on parempi, mutta varokaa nyt niitä vääriä Conteja, jos niitä on siinä samassa hyllyssä.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  22. #22
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    270
    Mulla on ollut Schwalbe Marathon Winter kumit 700 × 35 koossa ja niissä on 240 nastaa. Ei mitään valittamista pidon suhteen. Pari kertaa olen kaivannut enemmän ilmatilaa, mutta paineita tiputtamalla ja vauhtia laskemalla olen selvinnyt pahimmista röpöjää kaudesta.

    Sen verran tyytyväinen olen ollut, että aion tilata varastoon uusia varalle. Tänä talvena olisi tarkoitus ajaa sen verran paljon kilometrejä, että viime talven kumit ei taida kestää kevääseen asti.

  23. #23
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.576
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tekispä Schwalbe Ice Spikerit CC-koossa.
    Tuossahan on jos mahtuu alle

    http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_Ice_...72/&listpos=10

    Täytynee käydä varmaan katsomassa tuota contin rengasta prismasta.

  24. #24
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mcross Katso viesti
    Mulla on ollut Schwalbe Marathon Winter kumit 700 × 35 koossa ja niissä on 240 nastaa. Ei mitään valittamista pidon suhteen. Pari kertaa olen kaivannut enemmän ilmatilaa, mutta paineita tiputtamalla ja vauhtia laskemalla olen selvinnyt pahimmista röpöjää kaudesta.

    Sen verran tyytyväinen olen ollut, että aion tilata varastoon uusia varalle. Tänä talvena olisi tarkoitus ajaa sen verran paljon kilometrejä, että viime talven kumit ei taida kestää kevääseen asti.
    Noissa 50mm leveissä oli vähemmän nastoja (kuitenkin yli 200, joista reunimmaiset ei tee mitään kuin vasta noin 1bar paineilla ja alle), enemmän pinta-alaa, joten siksi kai eivät pitäneet, tai sitten jotain muutakin erilaista, mutta minkäänlaiseen mäkeen ei niillä uskaltanut ajaa, sekä jos vähänkin tie kallistettu niin pyörä katosi alta täysin arvaamattomasti.

    Ajoin Nokia City-Runner slikseillä sitten kun vaihdoin pyörää ja en kokenut juurikaan pidon olevan huonompi, tosin paljon arvattavampi eli turvallisempi.

    Loppuunajetut Bilteman nastatkin ennemmin kuin mitään S-merkin tuotetta, sen verran heikkoja esityksiä ovat omat kokemukset noista olleet, tosin vain parin kumin otannalla.

    Naapurin W106 renkain ei lipsumisia tapahtunut myöskään vaikka kumit on vanhat ja niitä käyttävä pyöräilijä ei ole oikeastaan milläänlailla harrastajakaan. Nokia A10 nastarengaskaan ei lipsunut peilijäällä aikoinaan, niin ihmetyttää kuinka edes voidaan tehdä niin liukkaita nastoja mitä noissa Mara Wintereissä oli ja vielä enemmän ihmetyttää kuinka joillain voi olla hyviä kokemuksia, kun mun 10km/h hyvin varovainen ajelukaan tahtonut onnistua.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  25. #25
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.352
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Niin eli 2,25" leveet.. Jos mahtuukin jollain ilveellä pyörimään, lumi-/jääkökkäre iloisesti matkan pysäyttää
    -L.

    Suomen kielen sana 'eläke' on lyhenne sanoista 'elä keskiviikkona'.

  26. #26
    Saiskos joku ystävällisesti mitattua mikä tuon 29-tuumaisen 57-millisen Ice Spiker Pron leveys vanteella oikeasti on? Nimellisleveydet kun tunnutaan ilmoittavan ihan miten sattuu. Mulla oli viime talven alla noi W106-kumit ja vaikka niiden nimellisleveys on 47 mm niin ei ne kyllä vanteelle laitettuna suosituspaineilla mistään kohtaa yli 45 milliä leveät olleet. Ja painoa on reilun kilon verran per rinkula. Pito oli mun mielestä ihan kohtuullinen ja suht ennakoitava, epätasaisella alustalla vähän huono varmaan siksi koska nastoja on vain melko keskilinjalla. Rullaavuushan niissä on samaa luokkaa kuin taikinalla täytetyssä puutarhaletkussa, tosin niin se taitaa olla vähän kaikkien nastakumien kanssa.

  27. #27
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Niin eli 2,25" leveet.. Jos mahtuukin jollain ilveellä pyörimään, lumi-/jääkökkäre iloisesti matkan pysäyttää
    Lumi ja jää sorvautuu kauniiksi kuorrutukseksi renkaan päälle, niin että lopulta ajaa lumesta tehdyllä renkaalla, sellaistakin on käynyt
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  28. #28
    Levee ei aina ole paree, ainakaan kaikilla lumityypeillä ja paksuuksilla. Jää joskus kellumaan ikävästi ja kerää tosiaan nuoskalunta...

  29. #29
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.756
    Mulla on parin talven verran kokemusta Conti TopContact II kitkarenkaasta, 37-622. Pitää etenkin märällä jäällä yhtä hyvin kuin nastarenkaat ja rullaa kohtuudella mutta hiljaisesti. Syvemmässä lumessa ainakin nojakissa lähtee etupyörä vetelemään...



    Maasturiin hommasin mielenkiinnosta eteen saman mutta 50-559 koossa. Ei vetele ja hyvin pitää. Eivät ole nopeammat kuin ISP:t joten käytän noita vain jos syksy kestää pitkään kuten vuosi sitten, kivikot kun tuppaa muljuttelemaan ISP:n nastat veks. Vetopitoa ei ole häävisti hiekalla tms.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  30. #30
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Istumatyöläinen Katso viesti
    Saiskos joku ystävällisesti mitattua mikä tuon 29-tuumaisen 57-millisen Ice Spiker Pron leveys vanteella oikeasti on? Nimellisleveydet kun tunnutaan ilmoittavan ihan miten sattuu. Mulla oli viime talven alla noi W106-kumit ja vaikka niiden nimellisleveys on 47 mm niin ei ne kyllä vanteelle laitettuna suosituspaineilla mistään kohtaa yli 45 milliä leveät olleet. Ja painoa on reilun kilon verran per rinkula. Pito oli mun mielestä ihan kohtuullinen ja suht ennakoitava, epätasaisella alustalla vähän huono varmaan siksi koska nastoja on vain melko keskilinjalla. Rullaavuushan niissä on samaa luokkaa kuin taikinalla täytetyssä puutarhaletkussa, tosin niin se taitaa olla vähän kaikkien nastakumien kanssa.
    On ISP leveä ja erityisesti korkea pitkien nappuloiden ja nastojen takia. Ei kuulemma mahdu kaikkiin maastureihin. Muutenkin Schwalbe ilmoittaa leveydet hyvin totuudenmukaisesti, esim. 2,35” RaRa on paksuin 29” rengas, paksumpi kuin mikään 2,4”. 2,35” HaDa on nappuloista yhtä paksu, mutta nappulat ovat suurempia ja runko ohuempi, kuin RaRa:lla.

    ISP rullaa melko kevyesti, eikä se muutu ”lumirenkaksi” jos ei ajeta liian korkeilla paineilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •