Sivu 2 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen 12341252 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 1632

Aihe: Ei se ole tyhmä joka pyytää....

  1. #31
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonytee Katso viesti
    ^Eikös fillaritorilla ollut pari kuukautta sitten kyseisen kaverin ilmoitus, jossa kerrottiin että 3 highend spessua varastettiin kerralla?
    Jos asian on miettinyt niin päin, että jos/kun nuo myyntipuheet eivät tehoa ostajiin, niin saisiko "myytyä" paremmin näkemyksensä pyörien arvosta vakuutusyhtiölle... Samat sepustukset taatusti sinne
    -L.

    Seitsemän vanhainkodin asukasta on joutunut sairaalaan 99-vuotiaan hollolaisen mummon hävittyä itselleen pasianssissa.


  2. #32
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    462
    Niissähän on myynti-ilmoissakin mainostettu pyörien vakuutusarvoja mahdollisten varkauksien varalta.

  3. #33
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Niissähän on myynti-ilmoissakin mainostettu pyörien vakuutusarvoja mahdollisten varkauksien varalta.
    Uskomattomin myyntiargumenttl kuunaan
    -L.

    Seitsemän vanhainkodin asukasta on joutunut sairaalaan 99-vuotiaan hollolaisen mummon hävittyä itselleen pasianssissa.


  4. #34
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    142
    http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa....htm?ca=18&w=3

    Ymmärtäisin hintapyynnön, jos kyseessä olisi esim. jokin Colnagon klassikko etc. mut Pösön retkimalli ei taida tuolla hinnalla tarttua kenenkään mukaan.

  5. #35
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Asickala socken
    Viestit
    3.823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maudicel Katso viesti
    Ymmärtäisin hintapyynnön, jos kyseessä olisi esim. jokin Colnagon klassikko etc. mut Pösön retkimalli ei taida tuolla hinnalla tarttua kenenkään mukaan.
    Äläs nyt - tuleehan siihen kaupanpäälle Savotta -sivulaukut, Compas -kaksikerrosteltta, makuualusta sekä myös makuupussi! Nekin kaikki 70-luvulta. Harmi että 70-luvun ajopöksyt jäävät uupumaan.
    *

    Sail Forth - Steer for the deep waters only. Reckless O soul, exploring. I with thee and thou with me.


  6. #36
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Republic of Aurinkolahti, Helsinki
    Viestit
    9
    Kyllä on monella kaverilla nykyiset markkinat täysin pimennossa, kun noita hintoja noille fillareille arvotaan.

    Suomessa näyttää muutenkin olevan ihmeellinen hinnoittelutapa käytetyissä mankeleissa. Ilmeisesti se itse 3-5 vuotta takaperin maksettu 3000€ painaa edelleen takaraivossa niin vahvasti, että vaikkapa 2011 vuosimallin Spessun Enduro hipoo edelleen 2000€ rajapyykkiä.

    Okei laatupyörä, kuten moni muukin hintansa pitävä, esim. Trek, mutta kun nykyään uuden fillarin saa euroopasta tosiaan muutamassa päivässä ja esimerkiksi Canyonin, Bike-Discountin jne sivua selatessa, ei tule ihan heti mieleen maksaa useamman vuoden vanhasta menopelistä samaa, tai jopa kovempaa rahaa. Oli se miten hipo hipo tahansa, siis silloin kun se OLI uusi.

    Fillarit on kuitenkin kulutuskamaa kovimmasta päästä, eikä se kisanaaman kampisarja ja liskonnahka tuppi sitä hintaa kyllä nosta.
    Commecal Meta AM1 2013

    --Paremmat ryynit pitäis olla--

  7. #37
    Mikä sitten on se "oikea" hinta? Minäkin laitoin vanhan rekin myyntiin, enkä sitä ilmaiseksi ala myymään. Tuo kuitenkin menee kakkosfillarina jos sitä ei kukaan osta.

    Eikös silloin oo oikea hinta, kun fillari vaihtaa omistajaa. Sinun mielestä 2011 3000€ ostettu fillari pitäisi myydä 500€? oisko se sopiva, vai onko sekin liian kallis?

  8. #38
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    462
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rotary Katso viesti
    Okei laatupyörä, kuten moni muukin hintansa pitävä, esim. Trek, mutta kun nykyään uuden fillarin saa euroopasta tosiaan muutamassa päivässä ja esimerkiksi Canyonin, Bike-Discountin jne sivua selatessa, ei tule ihan heti mieleen maksaa useamman vuoden vanhasta menopelistä samaa, tai jopa kovempaa rahaa. Oli se miten hipo hipo tahansa, siis silloin kun se OLI uusi.
    Jep, ja Suomen Polkupyörätukku myy alle tonnilla testivoittaja Corratecceja. On se vaan kumma miten porukka kehtaakin rahastaa noilla merkki ruoskillaan..

  9. #39
    Merkkihän se on Lada:kin

  10. #40
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.010
    Käytetty tuote on käytetty tuote on käytetty tuote on käytetty tuote.

    Juu

  11. #41
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Korpikuusen kannon alla
    Viestit
    554
    ^ Etenkin kulutushyödyke on käytettynä erityisen käytetty. Joskus maksettiin romupyöristä nimellinen 20-100 markkaa ja niillä pystyi vielä jopa ajamaan. Nyt saat laittaa euromerkin saman hinnan perään ja jos kauppojen jälkeen pyörän pystyt sille mitään tekemättä ajamaan pois paikan päältä, voit taputella itseäsi selkään hyvistä kaupoista. Samaan aikaan sitten halpaketjut myyvät satasen päältä uutta mummomankelia jolle ei tarvitse tehdä mitään. Siinä kun ähiset niiden käytettyjen Fauberien kanssa ja ihmettelet mitä helvetin standardeja ne käyttivät iloisella 70-luvulla, notta toiko maahantuoja italiasta vai englannin suunnalta vai keksittiinkö kiinassa juuri ostohetkeä ennen uusi historiaan kadonnut halpastandardi, niin kyllä tuollainen 50 euron kasa persehiessä uinutta paskaa alkaa tuntua kalliilta ja huonolta ostokselta. Käytetyn pyörän ostaminen muistuttaakin nykyään eniten työmatkatemmon pääsäännöstä - siinä on vain häviäjiä. Myyjä joka luovutti ja ostaja, joka luuli ettei hävinnyt mutta hävisi kuitenkin. Siitä vaan laskemaan työtunnin hintaa kun puhallat sen ihanan teräksisen rungon puhtaaksi, maalaat sen ja hommaat uudet kumit, joiden vaihtoa ennen avaat hubit jotka ovat täynnä 20-30 vuotta omistajuussuhteita. Joka mutterin avaamista ennen käyt läpi ave mariat ja toivot etteivät kierteet korkkaa kun koko pyörä on jo valmiiksi täysin laho.

    Ja kun joku jobbari nyt sitten alkaa itkeä että ilmaiseksiko ne sitten pitäisi saada, niin MELKEIN. Se, että sinä yrität tuollaista paskakasaa diilata tekemättä sille yhtikäs mitään pitäisi kieltää lailla ja ne, jotka tuollaisia palauttavat lähinnä tekemisen ilosta täysin huollettuina liikenteeseen pitäisi kruunata ritareiksi. Meillä suomessahan sen pitäisi vieläpä olla helppoa, koska ritareiksi ei ketään oikeastaan ikinä lyödä. Hommataan vaan presidentille miekka, se voi sillä sitten hoitaa nuo perkeleen trokarit samalla työvälineellä.
    Totta joka sana!

  12. #42
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    462
    Huokaus. Pakottaako joku ostamaan sen erittäin vanhan erittäin käytetyn merkkipyörän? Jos hommaat jonkun 70-luvun pyörän, niin se on harrastamista ja silloin harvemmin kannattaa kuluja laskea. Jos etsit käyttöpyörää, niin ehkä kannattaisi katsella erilaisia filoja. Ja ihan vinkkinä, ei kannata ostaa pyörää tutkimatta, eikä myöskään maksaa sitä mitä myyjä siitä pyytää, jos mielestäsi se ei ole sen arvoinen.

  13. #43
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Eikös silloin oo oikea hinta, kun fillari vaihtaa omistajaa.
    Se on just näin. Osto- ja myyntitarjouksia voi kukin asettaa aivan kuten oma näkemys suo. Välillä sitten osuu kohdilleen ja raha ja tavara vaihtavat omistajaa. Yksinkertaista!

    Ja siis tässä ketjussahan haasteellisesti hinnoitelluista käytetyistä tuotteista - tai oikeastaan niiden myyntitarjouksista - tehdään viihdettä. Siihenkin nautintoon on meillä kaikilla täysi vapaus!

  14. #44
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    8.659
    Pessimistisen myyjän näkökulma: kun tavarat menee nopeasti on pyyntihinta ollut liian halpa ja jos ne ei mene nopeasti on itse aikanaan maksanut liikaa.
    Nyt niin sanotusti jää käsiin tuo viimeisin täpärirunko, oston jälkeen tullut kuituversio, samanlaisia on jo myynnissä ja uusi mallikin eikä haluta myydä sitä sillä hinnalla jota on tarjottu.

    Itse olen tuuminut että käytössä kulumattomissa osissa (jarrut, tolpat, stemit) maksimi about 2/3 nettikaupan tarjoushinnasta tai puolet .de kaupan normihinnasta on se oikea taso. Normiosia, ei harvinaisuuksia ja pikkutavara sitten jollain sopivalla tasahinnalla.

  15. #45
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Itse olen tuuminut että käytössä kulumattomissa osissa (jarrut, tolpat, stemit) maksimi about 2/3 nettikaupan tarjoushinnasta tai puolet .de kaupan normihinnasta on se oikea taso. Normiosia, ei harvinaisuuksia ja pikkutavara sitten jollain sopivalla tasahinnalla.
    Ja toisaalta fiksu myyjähän nimenomaan purkaa pyöränsä osiksi myyden kaiken erikseen. Siitä on vähän enemmän vaivaa, mutta jos palikat on alunperin olleet jollain tapaa laadukkaita eikä aika ole ajanut niiden ohi, pääsee niistä eroon sopuhintaan ja lopulta käteen jää paljon enemmän kuin sen koko pyörän könttäsumma.

    Tiettyjä hankalasti kiertoon lähteviä artikkeleita on kuitenkin olemassa. Isot 26" maasturirungot on varmaan tällä hetkellä sellaisia, samoin etuvaihtajille taitaa olla aika vähän kysyntää.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #46
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Republic of Aurinkolahti, Helsinki
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Mikä sitten on se "oikea" hinta? Minäkin laitoin vanhan rekin myyntiin, enkä sitä ilmaiseksi ala myymään. Tuo kuitenkin menee kakkosfillarina jos sitä ei kukaan osta.

    Eikös silloin oo oikea hinta, kun fillari vaihtaa omistajaa. Sinun mielestä 2011 3000€ ostettu fillari pitäisi myydä 500€? oisko se sopiva, vai onko sekin liian kallis?
    Eikö 500€ ala olemaan jo vähän ääripäätä?

    Kyllähän se nyt on faktaa, että esimerkiksi nyt sitten 2011 vuosimallisessa fillarissa ei todellakaan voi laskea alkuperäisille osille juurikaan arvoa. Hintoja pitää vähän mun mielestä suhteuttaa siihen, mikä on markkinatilanne maailmalla ja tarkemmin näissä paikoissa, joista sen fillarin saa kotiin tilattuna nopeammin kuin paikallisesta kivijalkaliikkeestä.

    Itse myin juuri omani pois (vm. 2013 Meta AM1, otettu käyttöön tänä keväänä) ja siitä kun näppärästi ois laskenut pelkkien osien hinnan niin pyyntihinnan ois voinut tuplata. Tai siis triplata. ostin 2600€ ja myin tasan 2000€, ajettu noin 3000km. Ja ihan varmasti oli kalliimmat kilkkeet kuin yhdessäkään tehtaalta tulevassa perus Endurossa. Takkiin siinäkin tuli, mutta jos haluat eroon jostain jota myyt, niin otetaanpa esimerkki vaikka siitä Spessun Endurosta, joka on vaikka vm 2011 ja pyyntihinta 1800€

    http://www.yt-industries.com/shop/de...il/Wicked-650B (nyt koot vähissä)
    https://www.canyon.com/_en/mountainb...ke.html?b=3189
    https://www.canyon.com/_en/mountainb...ke.html?b=3266

    Puhumattakaan sitten noista Radoneista ja muista härveleistä.

    Näissä alkaa olemaan osalistat jos sellaisella tasolla, että saa aikamoinen endurokomppi olla, josta olisi järkeä noita pyydettyjä summia maksella, varsinkaan kun miettii missä käytössä nämä vehkeet on.

    Mutta kuten sanottu, se ei ole tyhmä joka pyytää, mutta saa pyytää aika kauan.

    Sitä hintaa kun on tällaisessa laitteessa vähän huono perustella pelkällä merkillä ja ostohinnalla useampi vuosi takaperin. Toki, ei sitä tarvii ilmaiseksi antaa.
    Commecal Meta AM1 2013

    --Paremmat ryynit pitäis olla--

  17. #47
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    593
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  18. #48
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    462
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rotary Katso viesti
    Eikö 500€ ala olemaan jo vähän ääripäätä?

    Kyllähän se nyt on faktaa, että esimerkiksi nyt sitten 2011 vuosimallisessa fillarissa ei todellakaan voi laskea alkuperäisille osille juurikaan arvoa. Hintoja pitää vähän mun mielestä suhteuttaa siihen, mikä on markkinatilanne maailmalla ja tarkemmin näissä paikoissa, joista sen fillarin saa kotiin tilattuna nopeammin kuin paikallisesta kivijalkaliikkeestä.

    Itse myin juuri omani pois (vm. 2013 Meta AM1, otettu käyttöön tänä keväänä) ja siitä kun näppärästi ois laskenut pelkkien osien hinnan niin pyyntihinnan ois voinut tuplata. Tai siis triplata. ostin 2600€ ja myin tasan 2000€, ajettu noin 3000km. Ja ihan varmasti oli kalliimmat kilkkeet kuin yhdessäkään tehtaalta tulevassa perus Endurossa. Takkiin siinäkin tuli, mutta jos haluat eroon jostain jota myyt, niin otetaanpa esimerkki vaikka siitä Spessun Endurosta, joka on vaikka vm 2011 ja pyyntihinta 1800€

    http://www.yt-industries.com/shop/de...il/Wicked-650B (nyt koot vähissä)
    https://www.canyon.com/_en/mountainb...ke.html?b=3189
    https://www.canyon.com/_en/mountainb...ke.html?b=3266

    Puhumattakaan sitten noista Radoneista ja muista härveleistä.

    Näissä alkaa olemaan osalistat jos sellaisella tasolla, että saa aikamoinen endurokomppi olla, josta olisi järkeä noita pyydettyjä summia maksella, varsinkaan kun miettii missä käytössä nämä vehkeet on.

    Mutta kuten sanottu, se ei ole tyhmä joka pyytää, mutta saa pyytää aika kauan.

    Sitä hintaa kun on tällaisessa laitteessa vähän huono perustella pelkällä merkillä ja ostohinnalla useampi vuosi takaperin. Toki, ei sitä tarvii ilmaiseksi antaa.
    Ensinnäkin se, että Suomessa kaikilla ei ole pyörät ympärivuotisessa käytössä. Eikä myöskään sovi yleistää, että missä käytössä nämä fillarit ovat. Ei kaikki paisko niitä ympäriinsä ja toiset pitävät jopa todella hyvää huolta laitteistaan. Eihän niistä uusia tule, mutta kyllä laatufillari hyvillä osilla kestää huollettuna todella pitkään. Minun mielestä 2011 on lähes uusi pyörä. Omistan itse useamman vanhemman jotka toimivat aivan kuin uutena ja omistan muutaman tuoreemman jotka toimivat aivan kuten ne vanhemmatkin.

    Toinen on tuo tapa verrata "halpis" merkkeihin. Ethän sä mene autokauppaankaan Mersu myyjälle selittämään kuinka naapurista saa Daciaa huomattavasti halvemmalla. Käytetyn Mersun hinnalla saa hyvin usein uuden Dacian. Siihen en ota kantaa, onko pyörissä oikeasti niin suuria eroja noitten "marketti" Radonien ja "oikeiden" merkkien välillä, että niistä kannattaa se hintaero maksaa. Omat kokemukset esim. Radonista on hyvin positiiviset.

    Peilaa mieluummin sitä hintaa siihen, millä sen pyörän on saanut kaupasta kantaa ja jos ei miellytä, niin ehdota myyjälle oma näkemyksesi tai katso toista ilmoitusta.

    Enkä sitä sano etteikö ylihintaisia pyöriä olisi fillaritorillakin.

  19. #49
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Huh, on ehkä irstaimman näköinen pyörä mitä oon nähnyt.
    -L.

    Seitsemän vanhainkodin asukasta on joutunut sairaalaan 99-vuotiaan hollolaisen mummon hävittyä itselleen pasianssissa.


  20. #50
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Republic of Aurinkolahti, Helsinki
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Ensinnäkin se, että Suomessa kaikilla ei ole pyörät ympärivuotisessa käytössä. Eikä myöskään sovi yleistää, että missä käytössä nämä fillarit ovat. Ei kaikki paisko niitä ympäriinsä ja toiset pitävät jopa todella hyvää huolta laitteistaan. Eihän niistä uusia tule, mutta kyllä laatufillari hyvillä osilla kestää huollettuna todella pitkään. Minun mielestä 2011 on lähes uusi pyörä. Omistan itse useamman vanhemman jotka toimivat aivan kuin uutena ja omistan muutaman tuoreemman jotka toimivat aivan kuten ne vanhemmatkin.

    Toinen on tuo tapa verrata "halpis" merkkeihin. Ethän sä mene autokauppaankaan Mersu myyjälle selittämään kuinka naapurista saa Daciaa huomattavasti halvemmalla. Käytetyn Mersun hinnalla saa hyvin usein uuden Dacian. Siihen en ota kantaa, onko pyörissä oikeasti niin suuria eroja noitten "marketti" Radonien ja "oikeiden" merkkien välillä, että niistä kannattaa se hintaero maksaa. Omat kokemukset esim. Radonista on hyvin positiiviset.

    Peilaa mieluummin sitä hintaa siihen, millä sen pyörän on saanut kaupasta kantaa ja jos ei miellytä, niin ehdota myyjälle oma näkemyksesi tai katso toista ilmoitusta.

    Enkä sitä sano etteikö ylihintaisia pyöriä olisi fillaritorillakin.

    No joo hyviä pointteja ja ymmärrän tuon näkökulman.

    Itse näen sen laatu vs halpis tosin niin päin, että näillä jättivälmistajilla kuten Spessu, se hinta pitäisi kyllä kääntyä lähtökohtaisesti alas. Sitä nimittäin ihmettelee, että mihin nuo kovat lähtöhinnat ihan oikeasti perustuu, kun laitetaan se mankeli siihen pöydälle ja vedetään nippelit levälleen.

    Esimerkiksi juuri Canyon jne käyttää kyllä pyörien myyntihintaan suhteutettuna jumalattoman paljon kalliimpia komponentteja kuin mitä isot valmistajat tarjoavat paljon kalliimmissa mankeleissa
    Commecal Meta AM1 2013

    --Paremmat ryynit pitäis olla--

  21. #51
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    462
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rotary Katso viesti
    Itse näen sen laatu vs halpis tosin niin päin, että näillä jättivälmistajilla kuten Spessu, se hinta pitäisi kyllä kääntyä lähtökohtaisesti alas. Sitä nimittäin ihmettelee, että mihin nuo kovat lähtöhinnat ihan oikeasti perustuu, kun laitetaan se mankeli siihen pöydälle ja vedetään nippelit levälleen.

    Esimerkiksi juuri Canyon jne käyttää kyllä pyörien myyntihintaan suhteutettuna jumalattoman paljon kalliimpia komponentteja kuin mitä isot valmistajat tarjoavat paljon kalliimmissa mankeleissa
    Nimi/merkki maksaa. Aika hyvä esimerkki on omena tuotteet. Kattelet mitä speksejä saat sillä kalliimmalla hinnalla ja vertaat mitä saat muilla merkeillä samaan rahaan, niin onhan se ihmeteltävä miten ihmeessä se myy. Joillekinhan ne omena laitteet on oikeasti tarpeellisia työn vuoksi, mutta väittäisin, että lähes 95% ostaa sen pelkän nimen ja maineen vuoksi vaikka aivan samalla tavalla toimisi PC tai Android käytössä. Jälleenmyyntiarvo on myös erittäin mielenkiintoinen omena kamoissa. Mikään tietotekniikka ei pidä arvoaan samalla tavalla.

    Onhan näillä isoilla valtamerkeillä käytetty tuotteen suunnitteluun varmasti paljon aikaa ja rahaa, joka sitten näkyy joinain kivoina featureina pyörässä. Aivan kuten Applen kamoissakin on.

    Tuo on jännä noissa Radoneissa, Canyoneissa jne, kun tuntuu se runko tulevan vähän niin kuin kaupan päälle. Pyöriä saa välistä jopa halvemmalla mitä ne pelkät osat maksaisi.

  22. #52
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Republic of Aurinkolahti, Helsinki
    Viestit
    9
    Juuri tuon takia ostin itsekkin Commencalin suoraan valmistajan kaupasta. Tuohon 2600€ mahtui kuitenkin jo X0/X9 osasarjat, reverbit, factory tason vieterit jne jne. Loppuviimein noi vehkeet alkaa käyttäytymään noissa hintaluokissa jo sillä tasolla, että niillä pääsee eteen, taakse ja nurinkin ihan samalla tavalla riippumatta merkistä
    Commecal Meta AM1 2013

    --Paremmat ryynit pitäis olla--

  23. #53
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Tuo on jännä noissa Radoneissa, Canyoneissa jne, kun tuntuu se runko tulevan vähän niin kuin kaupan päälle. Pyöriä saa välistä jopa halvemmalla mitä ne pelkät osat maksaisi.
    Osat maksaa eri verran, jos ostaa 1kpl tai 5000kpl. Ehkä sellainen 1/4-jännä muttei missään nimessä täysjännä
    -L.

    Seitsemän vanhainkodin asukasta on joutunut sairaalaan 99-vuotiaan hollolaisen mummon hävittyä itselleen pasianssissa.


  24. #54
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    462
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Osat maksaa eri verran, jos ostaa 1kpl tai 5000kpl. Ehkä sellainen 1/4-jännä muttei missään nimessä täysjännä
    Näin tekee, mutta et kai luule Spessun, Trekin tai vastaavan hommaavan niitä 1kpl tahdilla?

    edit. ääh, mä lueskelin ja ajattelin eri juttuja.

  25. #55
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Republic of Aurinkolahti, Helsinki
    Viestit
    9
    Siinä mielessähän tämä koko bisnes on kääntynyt päälaelleen, että esimerkiksi autojen ollessa kyseessä, saa pientuotannosta pulittaa huikeita summia verrattuna massatuotantoon.

    Pyörissä nämä pienet valmistajat ovat alkaneet paukuttamaan nyt hommaa ihan eri kantilta ja näin ollen sen alumiinin todellinen hintakin alkaa tulla kaikkien tietoon.

    Mikä sitten on hyvää ja mikä huonoa, en tiedä mutta kaikkien valmistajien laitteet tuolla näyttää voittavan toinen toistaan kovempia kilpailuja. Voi siis päätellä, että osaavissa käsissä kaikki nämä tunnetut härvelit kulkee.....ja kulkee näköjään kovaa.

    Voihan sen niinkin pitkälle vetää, että mietitään vaikka Canyonin ongelmia kun niiltä tuntui runkoja menevän. Halutaan liian kevyttä, mutta tietääkseni noihin on myöskin sen jälkeen paneuduttu kun ongelmia on ilmennyt.

    Jotenkin en hetkeäkään epäile, että joku saksalainen firma tottaisi ajollisesti huonompaa fillariakaan kuin vaikka Spessu. Ihan samalla tavalla sielläkin on ammattilaiset niitä piirtämässä ja testaamassa.

    Taas kun miettii noita juttuja, niin herää kysymys, että miksi ihmeessä joku jättivalmistaja ei vastaa hintakilpailuun? Ilmeisesti niitä sitten menee niin paljon kuitenkin, että ei ole tarvetta.
    Commecal Meta AM1 2013

    --Paremmat ryynit pitäis olla--

  26. #56
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rotary Katso viesti
    Taas kun miettii noita juttuja, niin herää kysymys, että miksi ihmeessä joku jättivalmistaja ei vastaa hintakilpailuun? Ilmeisesti niitä sitten menee niin paljon kuitenkin, että ei ole tarvetta.
    Ei tarvitse vastata.

    Ne asiakkaat jotka haluaa mennä kokeilemaan ja koeajamaan pyörää sekä keskustelemaan asiantuntijoiden kanssa ennen ostopäätöstä, menevät paikalliseen pyöräliikkeeseen joka myy jotain "isoa merkkiä". Tyypillisesti Sulo Vilén menee Prismaan tai Honkkariin ja ostaa Corrateccinsa sieltä. Vähän laatutietoisempi kuluttaja etsii nettiräppänästä sen Canyoninsa ja on pirun tyytyväinen siihen. Jokainen saa varmasti ihan sen mukaisen tuotteen kuin tuntee tarvitsevansa ja kaupan päälliseksi ansaitsemaansa palvelua.

    Kävin tänään itselleni tutuimmassa pyöräliikkeessä, jolla on vahva erään "ison merkin" edustus. Aikoinaan ostin sieltä yhden henkilökuntaan kuuluvan vanhan maantiepyörän käytettynä ja asiakassuhde on jatkunut sen jälkeen kaikenlaisten ostosten muodossa. Nykyään kuulun tuttuihin naamoihin ja varsinkin isomman ostoskorin kanssa tulee pyytämättä sen verran alennusta, ettei hinnat kalpene erityisemmin saksalaisille nettikaupoille.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #57
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    15.286
    Ranskan ympäriajossa ollut kilpapyörä

    .


    Maastossa on kivintä ja juurakointa

  28. #58
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ranskan ympäriajossa ollut kilpapyörä
    No niinpä näyttää. 4x sama ruohonleikkurin sisältävä kuva, niin voi varmistua asian vilpittömyydestä
    -L.

    Seitsemän vanhainkodin asukasta on joutunut sairaalaan 99-vuotiaan hollolaisen mummon hävittyä itselleen pasianssissa.


  29. #59
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    2.915
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanhus Katso viesti
    ^ Etenkin kulutushyödyke on käytettynä erityisen käytetty. Joskus maksettiin romupyöristä nimellinen 20-100 markkaa ja niillä pystyi vielä jopa ajamaan. Nyt saat laittaa euromerkin saman hinnan perään ja jos kauppojen jälkeen pyörän pystyt sille mitään tekemättä ajamaan pois paikan päältä, voit taputella itseäsi selkään hyvistä kaupoista. Samaan aikaan sitten halpaketjut myyvät satasen päältä uutta mummomankelia jolle ei tarvitse tehdä mitään. Siinä kun ähiset niiden käytettyjen Fauberien kanssa ja ihmettelet mitä helvetin standardeja ne käyttivät iloisella 70-luvulla, notta toiko maahantuoja italiasta vai englannin suunnalta vai keksittiinkö kiinassa juuri ostohetkeä ennen uusi historiaan kadonnut halpastandardi, niin kyllä tuollainen 50 euron kasa persehiessä uinutta paskaa alkaa tuntua kalliilta ja huonolta ostokselta. Käytetyn pyörän ostaminen muistuttaakin nykyään eniten työmatkatemmon pääsäännöstä - siinä on vain häviäjiä. Myyjä joka luovutti ja ostaja, joka luuli ettei hävinnyt mutta hävisi kuitenkin. Siitä vaan laskemaan työtunnin hintaa kun puhallat sen ihanan teräksisen rungon puhtaaksi, maalaat sen ja hommaat uudet kumit, joiden vaihtoa ennen avaat hubit jotka ovat täynnä 20-30 vuotta omistajuussuhteita. Joka mutterin avaamista ennen käyt läpi ave mariat ja toivot etteivät kierteet korkkaa kun koko pyörä on jo valmiiksi täysin laho.

    Ja kun joku jobbari nyt sitten alkaa itkeä että ilmaiseksiko ne sitten pitäisi saada, niin MELKEIN. Se, että sinä yrität tuollaista paskakasaa diilata tekemättä sille yhtikäs mitään pitäisi kieltää lailla ja ne, jotka tuollaisia palauttavat lähinnä tekemisen ilosta täysin huollettuina liikenteeseen pitäisi kruunata ritareiksi. Meillä suomessahan sen pitäisi vieläpä olla helppoa, koska ritareiksi ei ketään oikeastaan ikinä lyödä. Hommataan vaan presidentille miekka, se voi sillä sitten hoitaa nuo perkeleen trokarit samalla työvälineellä.
    #NäinOn
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  30. #60
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ranskan ympäriajossa ollut kilpapyörä
    Haha!
    Ehkä se näkyi jollain ranskalaisella papparaisella, Tourin ohittaessa jonkin kyläpahasen. Oli siis mukana.
    Paitsi, että luotan ranskalaisiin papparaisiin sen verran, että ajelevat mielummin esim. sillä Tori.fi:n kaltaisella 1050 euroa maksavalla pösön retkimallilla, ilman niitä Savotta-laukkuja.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •