Sivu 24 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14222324
Näyttää tulokset 691 - 702 / 702

Aihe: Yleisurheilu

Kuka täysipäinen menee Pihtiputaalle?

Keihäskisa oli kyllä hyvätasoinen, Tsekit oli kunnossa oikeaan aikaan. Vetter sai ilmeisesti reviteltyä liiat tehot ulos eikä kisassa sitten ihan natsannut, riitti kuitenkin. Eli väärin voitettu, ja vielä kaatuilikin. Korkeus/seiväs ja pituus on kyllä ehkä pikästyttävimmät lajit seurattavaksi. Ja katoin kuitenkin molemmat maratonitkin.

Tänään vielä 3 hienoa keskimatkanjuoksua.

Nuorta norjalaista Ingebrigtseniä 1500m pronssi ei paljoa hymyilyttänyt, tulevaisuuden voittajan asenne.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

^ niin on. Ja sanoinkin etten tiedä keihäänheitosta, mutta tuntui siltä mitä sanoin. No, joka tapauksessa en tykkää kaatumis-tyylistä; sama juttu mäkihypyn V-tyylin ja hiihdon V-tyylin kanssa. Perinteiset tyylit näyttää vanhan silmään tyylikkäämmiltä.

Ei Boltti kyllä mitään onnu, tuolla se kävelee ( että tuskin se on akillesjänteen repeämä). Mun mielestä outo palkintotaulu, mitä se seiska 7 vinossa siinä meinaa. Ei Bolt näyttänyt erityisen ihastuneelta.

Hienot kisat, katsoin suurimman osan lähetyksistä ja oli sen arvoista. Nyt se on loppu.. Yhyy
    -L.

If you see a woman crying ask if it's because of her haircut

Aamulehti ei sitten vaivautunut julkaisemaan MM-kisojen NAISTEN 10 000m tuloksia, eikä julkaistu NAISTEN 5000m tuloksiakaan. Miesten oli kyllä.
    Miksi?

Ja jos respect Bolttia kohtaan ei karissut radalla, niin radan jälkeen- uutisoinnissa kyllä. Mitä urheilun "suurmies" tekee kisojen jälkeen? - lähtee ainakin ensimmäisenä baariin.
    Vaikka lähtisikin, niin olisi ollu hiljaa ja lähteny vaikka...uimaan. yök tuolle uutislauseelle ( oli siis siinä tv1 sinipohjaisessa uutiskimarassa). Taisi toi olla syy noihin epäonnistumisiinkin näissä kisoissa, olisi pitänyt viettää tosi säntillistä elämää ja panostaa kaikki urheiluun vielä kerran. Baareihin ehtii kyllä. Vaikka Boltilla on varmaan baari kotilukaalissaankin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Ei Boltti kyllä mitään onnu, tuolla se kävelee ( että tuskin se on akillesjänteen repeämä). Mun mielestä outo palkintotaulu, mitä se seiska 7 vinossa siinä meinaa. Ei Bolt näyttänyt erityisen ihastuneelta.
    Mistä tuo puhe akillesjänteen repeämästä on peräisin? Minä en tosin lue sen enempää Aamulehteä kuin iltalehtiäkään, mutta ehkä siksi olen ymmärtänyt että koko ajan on ollut selvästi puhe ja kyse takareiden krampista tai lievästä lihasrevähdyksestä. Onkohan tässä takana (jälleen kerran) jonkun kielitaidottoman toimittajan käännösvirhe?

Palkintotaulusta voi olla monta mieltä, mutta yleisurheilua seuraaville - ja miksei myös kenelle tahansa joka viitsii vähän käyttää hakua - on yksinkertaista ja täysin selvää että taulu on pala Lontoon olympialaisten juoksurataa ja että Usain Bolt nousi legendojen joukkoon juuri siellä ja juoksi sekä satasella että kakkosella nimenomaan radalla seitsemän - eli se seiska on ihan oikea ratamerkintä.

Tuli taas katsottua kisat aina kun mahdollista.
    Hyvät kisat, draamaa ja jännitystä sopivassa suhteessa.
    Suomen yleisurheilun nykyinen taso ihmetyttää.
    Ei mitaleja ja oliko vain 1 pistesija?
    Onko syynä, että rahakkaammat lajit houkuttelee vai
    yleisurheilussa ei vaan enää ole esikuvia vetämään
    harrastuksen pariin? Rahan puute? Valmennus?
    Olosuhteet eli vedetäänkö perinteinen talvi-kortti esiin?
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steni Katso viesti
    Suomen yleisurheilun nykyinen taso ihmetyttää.
    Ei mitaleja ja oliko vain 1 pistesija?
    Onko syynä, että rahakkaammat lajit houkuttelee vai
    yleisurheilussa ei vaan enää ole esikuvia vetämään
    harrastuksen pariin? Rahan puute? Valmennus?
    Olosuhteet eli vedetäänkö perinteinen talvi-kortti esiin?
    Joo jotain hämärää tos hommas on ku kaikki telakalla tai toipumassa. Nyt on olympialaisten jälkeinen vuosi niin ottaako kaikki vähä omaa lomaa tän vuoden? Sponsorien takia vaan keksitään joku vamma?
    Valmennuksessa on varmasti puutteita. Reenataan pöljänä eikä tajuta levätä välillä tai tehä jotain muuta "huoltavaa" liikuntaa. Jokaisella on vähän omat jutut että suomessa ei varmasti tehä yhdessä mitään.
    Rahaa yleisurheilulle tuskin valtiolta tulee yhtään. Ulkomaille se pitäs mennä reenaan talveksi. Ei tuo hallissa harjottelu varmasti riitä.

^ no se juuri että harjoitellaan hyvissä kivoissa lämpimissä aurinkoisissa tasasissa oloissa, on mukavaa. Kun tulee sitten kehnommat olosuhteet, ollaan ihmeissään. Tosin puhun vain kestävyysjuoksusta. Mun mielestä osin sama pyöräilyssä, tai yleisesti kestävyyslajeissa. Pienessä umpihangessä juoksu/pyöräily on oikeesti tehokasta, samoin vastatuuleen punnerrus. Mitään -25pakkasella tarvi ulos mennä, mutta mä menin.

Nuorilla ongelma on liian vähän lepoa ja mä sanon että liian vähän ravintoa. Ja ei malteta parantua jos ollaan kipeitä, ollaan kipeitä mutta reenataan silti ( Alisa) ja jokuhan palstalla kertoi että Johannakin pyöräili vaikka oli rasitusmurtuma jossain lonkanseudulla. No se johti siihen että vammakierre jatkui, kun ei annettu luitten parantua. Viimeisin uutisointi Johannasta oli että ei kivutonta askelta pysty ottaan. Juuri Johanna on kertonut harjoittelevansa Suomessa; ei se ole vammattomana vauhtia haitannu, päinvastoin.

Suomi on pieni maa. Meillä ei ole semmoisia juoksijamassoja joista voisi poimia huiput. Suomalaisilla on erilainen fysiikka kuin kenialaisilla, hoikat kenialaiset on semmoisia luonnostaan mutta yhtä laihat suomalaiset on anorektikkoja. Ja varmaan on niitä muitakin syitä, miksi maailmalla naisten kestävyysjuoksun tulostaso paranee koko ajan, mutta suomessa se huononee.

Tosin en itse koskaan katso kv. yleisurheilukisoja että mitens suomalaiset ehkä seuraan just toisinpäin kun "pitäisi". Sensijaan talvilajeissa suomalaismenestys kiinnostaa ihan eri tavalla. Uskon että omista vanhoista lajeista on jäänyt tiettyä itsekästä "kaunaa".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Hienot kisat, katsoin suurimman osan lähetyksistä ja oli sen arvoista. Nyt se on loppu.. Yhyy
    Samat. Toisaalta hyvä että loppu tuli, pääsee taas aikaisemmin nukkumaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ no se juuri että harjoitellaan hyvissä kivoissa lämpimissä aurinkoisissa tasasissa oloissa, on mukavaa. Kun tulee sitten kehnommat olosuhteet, ollaan ihmeissään. Tosin puhun vain kestävyysjuoksusta. Mun mielestä osin sama pyöräilyssä, tai yleisesti kestävyyslajeissa. Pienessä umpihangessä juoksu/pyöräily on oikeesti tehokasta, samoin vastatuuleen punnerrus. Mitään -25pakkasella tarvi ulos mennä, mutta mä menin.

Nuorilla ongelma on liian vähän lepoa ja mä sanon että liian vähän ravintoa. Ja ei malteta parantua jos ollaan kipeitä, ollaan kipeitä mutta reenataan silti ( Alisa) ja jokuhan palstalla kertoi että Johannakin pyöräili vaikka oli rasitusmurtuma jossain lonkanseudulla. No se johti siihen että vammakierre jatkui, kun ei annettu luitten parantua. Viimeisin uutisointi Johannasta oli että ei kivutonta askelta pysty ottaan. Juuri Johanna on kertonut harjoittelevansa Suomessa; ei se ole vammattomana vauhtia haitannu, päinvastoin.

Suomi on pieni maa. Meillä ei ole semmoisia juoksijamassoja joista voisi poimia huiput. Suomalaisilla on erilainen fysiikka kuin kenialaisilla, hoikat kenialaiset on semmoisia luonnostaan mutta yhtä laihat suomalaiset on anorektikkoja. Ja varmaan on niitä muitakin syitä, miksi maailmalla naisten kestävyysjuoksun tulostaso paranee koko ajan, mutta suomessa se huononee.
    Lumessa ja pakkasessa juoksu on varmaan hyvä ja pakollinen treeni jos aikoo harjoitella olosuhteiden mukaisesti lumessa ja pakkasessa juoksuun. Lämpöönhän mennään treenaamaan mm. ettei tulisi niitä vammoja. Juoksuhan on siitä hyvä laji että 21degC lämpöinen treenipaikka löytyy helpolla, yhden etelänleirin hinnalla.

Harrastajamäärät yleisurheilussaon matalat, niistä pitäisi hyvällä prosenttilla onnistua jalostamaan kilpailijoita. Veikkaan ettei kovinkaan moni päädy ominaisuuksien mukaiseen lajiin, taikka saa ominaisuuksiensa mukaista treeniä.

Sinänsä suomalainen kansainvälisen kilpailu-urheilun menestys on yhdentekevää. Miksi sitä ylipäätään pitää tukea verovaroin, ja varsinkin ylipöhöttynyttä johtotasoa.

^ mun mielestä talvihölkistä, ja poluilla juoksemisesta oli hyötyä sillä hölkissä meni ne mäet sitten ketterästi. Lidingössä ekan ison mäen jälkeen - muut jäi kilometrin ja sain 9km hölkätä ihan rauhassa reittiennätyksen. SM-maastossa - silloin se vielä juostiin kunnon poluilla Hyvinkään mäkimaastossa - sama juttu. Lukko-hölkässä varoittivat että "on kaameita mäkiä joita ei pysty juokseen" - täh? en mä huomannut, ihan normaalia mukavaa mäkimaastoa.
    Samoin ennätyspuolimaratonini juoksin, tai hölkkäsin, osin lumisella tiellä maaliskuussa. Mutta toisaalta kun oli kova helle, se oli minulle pienikokoiselle vaan etu.
    Jos toiset vaan tykkää että on hianoo harjoitella ulkomailla minulle oli Suuri Kärsimys olla oliko se viikko vai kaksi? rippileirillä poissa kotoa.
    Mä voin huonosti jos en saa aamukahvia neljältä aamulla, tai lähteä aamulenkille vähintään aamuneljältä. Muu on kärsimystä.
    * ja mun piti käydä myös koulua, että eipä siinä voinu leirille lähteä. No ok, olisin kyllä halunnut edes kerran, mutta ei mua otettu mukaan. Luvattiin kyllä, ja kun soittelin "valmentajalle" koska lähdetään yms. niin oli viesti että olemme etelänleirillä yms.. Kiitos välittämisestä ja "valmentamisesta". * Ehkä kuitenkin parempi niin vaikkei se silloin siltä tuntunu.

No mutta kuitenkin, Aamulehti jätti julkaisematta myös naisten 800m tulokset.
    Ja mitä se toimittaja hölöttää, että kahden suuren ( Bolt ja Farah) jäähyväiskisat epäonnistuivat, molemmat siis. Farah mitään epäonnistunut, mun mielestä onnistui todella hyvin kun se kympin kulta tuli. Vitonen on sen jälkeen vähän ylimääräistä, mutta tuli sieltäkin hopea. Bolt epäonnistui, ja oikein kunnolla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •