Sivu 24 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 728

Aihe: Paksut GG renkaat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTu Katso viesti
    Voihan kökkö. Kyllä tämä uusi plussa gk vaan liikkuu vanteella. Merkkasin tänään ennen lenkkiä vielä kynällä venttiilin paikan renkaaseen. Useampi sentti oli taas edennyt]
    Aikaisempia viestejä kelatessa olin saavinani sen vaikutelman, että tämä itsestäänliikkuvuus olisi pelkästään plussien ongelma. Toiseksi ajattelit(te)ko pistää Panaracerille palautetta, että tekevät asialle jotain? Itse olen yrittänyt muistaa reklamoida kohdalle sattuneista huonosti toimivista tuotteista suoraan tekijöille, vaikka mahdolliset palautukset menevätkin ilmeisesti aina myyjän tiliin.

Vanhat Gravelkingit alkavat olla lopussa ja olin laittanut jo näihin slickseihin toivoni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    ...tämä itsestäänliikkuvuus olisi pelkästään plussien ongelma...
    Mulla ei ole plussat vielä liikkuneet.

Paksut GG renkaat

Etkö ole siis vielä ajanut niillä vai...

No niin, lienee odotettavissa että ongelma tuskin ilmenee kaikilla vannekehä ja rengasyhdistelmillä, mutta parikin todistavaa veljeä tai sisarta pistää vähän miettimään.

Etkö ole siis vielä ajanut niillä vai....
    Ihan oon paljon ajanut.

ajattelit(te)ko pistää Panaracerille palautetta, että tekevät asialle jotain?
    Yritin tai olen yrittänyt reklamoida asiasta virallista tietä pitkin, eli liikkeelle mistä ostin renkaat. Sieltä tuli vastaus, että maahantuoja haluaa soittaa minulle asiasta, joten voinko laittaa puhelinnumeron. Laitoin ja mitään ei kuulunut viikkoon. Myyjäliike lupasi seuraavaksi selvittää asiaa ja soittaa minulle saman päivän aikana. Tuosta on nyt 3 päivää ja kukaan ei ole soittanut. Lähetin renkaat saatekirjeen kera postilla myyjäliikkeelle, joten toivotaan että se tuo vähän vauhtia asioihin. Itse en noilla renkailla viitsi ajaa, kun eivät pysy takakehällä paikoillaan mitä pidän suht vaarallisena ominaisuutena. Vaihdoin edestä taakse ja toisin päin kumit kerran ja aluksi edessä ollut teki takana samaa.

Nyt ajelen normaaleilla mustakylkisillä saman kokoisilla gravel king slickseillä ja ne pysyy kehällä ja niin pysyi myös aiemmin alla olleet saman kokoiset schwalben g-onet, joten vanteissani tuskin on mitään vikaa.

Paksut GG renkaat

Kiitos kattavasta selvityksestäsi ja reklamoinnista. Nämä edistävät meidän kaikkien potentiaalisten kuluttajien asiaa. Toivottavasti saat viestisi eteenpäin.

Vielä jatkokysymys: onko plussallisissa jai ei-sellaisissa merkittävää eroa noin tanko- ja perstuntumalla mitattuna?

Vielä jatkokysymys: onko plussallisissa jai ei-sellaisissa merkittävää eroa noin tanko- ja perstuntumalla mitattuna?
    Ei nyt mitään maatamullistavaa, mutta kyllä nuo plussamallin vahvistetut kyljet vie sen ihan parhaimman tubelessrenkaan mukavuuden mennessään, kun vertaa näihin normaalimalleihin. Molemmat ovat kuitenkin hyvin rullaavia ja oikeilla paineilla ajettuna mukavia kumeja. Ajaisin itse plussamallilla mielummin, koska nämä renkaat ovat työmatkapyörässä, niin siinä yleensä on menty vähän parempi suojaus edellä rengasvalinnoissa.

Mä ottaisin nykytietämyksellä ei-plussat. Tai itse asiassa ottaisin taas Hutsun Overidet. Mut kivahan se on kokeilla välillä muutakin

Kiitti kommenteista. Overridet on listalla korkealla minullakin - vaikka en ole niillä koskaan ajellut.

Kiitti kommenteista. Overridet on listalla korkealla minullakin - vaikka en ole niillä koskaan ajellut.
    Olen näillä yliajoilla tässä kuukauden höylännyt ja varsin hyväksi kokenut.

Challengelta tulee vihdoin 260 tpi TLR Open Tubularit. "Bead to Bead inner coating" ei ehkä ihan lupaa sitä, että kaikki rullaavuus- ja mukavuuspotentiaali olisi otettu irti eli ei välttämättä kykene vielä Rene Hersen kilpailijaksi, mutta kenties jotain normitubeleksien ja Hersen väliltä? Harmi vaan, että en erityisemmin pidä Gravel Grinderin kuviosta. Renanappulat on turhan isot sileään keskustaan nähden tai päin vastoin. Mutta 36-milliset Strada Bancat vois ottaa testiin ens kesäksi asfalttirenkaiksi. (Ja harmi, että ei tullut vielä krossirenkaita. TLR Open Tubular Grifot olis luultavasti mainiot gg-renkaat myös, jos ei välttämättä kaipaa leveätä rengasta ja varsinkin olettaen, että krossirenkaat tulee ilman tota PPS2-suojausta, jolloin niiden tuntuma olis lähempänä sitä tubular-tuntumaa. Eikä varsinaisesti haittais, jos toi tekstipommitus kyljessä olis edes hieman diskreetimpi..)

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Eikä varsinaisesti haittais, jos toi tekstipommitus kyljessä olis edes hieman diskreetimpi
    Tätä menoa kylki loppuu ja merkkauksia täytyy jatkaa kulutuspinnan puolelle
    -L.

Terijoen voodoo-nukkehallituksen tarkoituksena oli oikeuttaa takatalvisota.

Oletko stenu ajanut wtb:n riddlereillä? Aloin itsekkin uskomaan tuohon, ettei keski- ja laitanappukoiden korkeusero saisi olla kamalan suuri.

Rullaus asfaltilla tuossa varmaan vähän kärsii, mutta koetetaan nyt opetella ajamaan pitävällä renkaalla ja kierretään kerrankin asfsltit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTu Katso viesti
    Voihan kökkö. Kyllä tämä uusi plussa gk vaan liikkuu vanteella. Merkkasin tänään ennen lenkkiä vielä kynällä venttiilin paikan renkaaseen. Useampi sentti oli taas edennyt. Eihän tuo sisurin kanssa toimisi lainkaan.
    Mä luulen, että sisärenkaan tuottama ylimääräinen paine pitää kyllä ulkorenkaan paikallaan. Ponnistin juuri yhdet GravelKing Slick Plussat tubeless-kehille, ja menivät kyllä aivan poikkeuksellisen helposti, eli varmaan ne aika löysästi ovat vanteella.

Mahdollisesti tyhmä kysymys: Onko se joku ongelma, jos rengas pääsee liikkumaan vanteella joitakin senttejä satojen kilometrien aikana? Siinähän pyörii? Miksi tästä keskustellaan?
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Hirveän kivat on kyllä olleet nuo Panaracerin Jävelking Slickit 38mm koossa. Ei yhtä nopeat kuin Continental GP5000 32mm mutta niin paljon mukavammat että pienen vauhtihäviön kärsii mielellään. Eivät ole toistaiseksi vaeltaneet vanteella.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Mä luulen, että sisärenkaan tuottama ylimääräinen paine pitää kyllä ulkorenkaan paikallaan. Ponnistin juuri yhdet GravelKing Slick Plussat tubeless-kehille, ja menivät kyllä aivan poikkeuksellisen helposti, eli varmaan ne aika löysästi ovat vanteella.

Mahdollisesti tyhmä kysymys: Onko se joku ongelma, jos rengas pääsee liikkumaan vanteella joitakin senttejä satojen kilometrien aikana? Siinähän pyörii? Miksi tästä keskustellaan?
    Ne alkaa ravistamaan +200km/h vauhdeissa, koska tasapainotus menee ketuilleen.

Tuon takia prätkän renkaiden laitossa ei kannata laittaa liukastetta koko renkaan kierrokselle.

Niin, tai ottakaa kuva pohkeistanne/reisistänne. Papua tuntuu löytyvän.

Täällä ollaan näköjään kiinnostuneita samoista renkaista kuin allekirjoittanut. Kevyempään menoon ne taitaa olla loppukaudeksi/ensi kaudeksi nuo GK slicksit ja sitten rouheampaan matkustukseen Riddlerit. Linkki tähän testiin lienee jo jaettu, mutta laitetaan vielä kerran:

https://granfondo-cycling.com/the-best-gravel-tire/2/

Riddler vakuutti tasaisuudellaan kaikilla testin osa-alueilla. Itse olen tosin haaveillut noista 45 mm gummeista, kun kerrankin on pyörä johon se mahtuu. Itse olen pärjännyt tähän mennessä huomattavasti kapeammilla nakeilla, mutta ihan silkasta kokeilemisen riemusta täytyy tätäkin testata.

Minulla on nuo riddlerit jo maasturissa ja siinäkin pito on yllättävän hyvää.

Cyclolla mahdollinen tahmeus kovalla alustalla vähän hirvittää. Ehkä pääsee jo viikonloppuna testailemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tätä menoa kylki loppuu ja merkkauksia täytyy jatkaa kulutuspinnan puolelle
    Niin tai jos ton informaatiopaneelin jatkais koko renkaan ympäri, niin ei vois tunaritkaan asemoida rengasta venttiiliin nähden väärin...eikä oikeestaan haittais, vaikka vähän pyöriskin vanteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oletko stenu ajanut wtb:n riddlereillä? Aloin itsekkin uskomaan tuohon, ettei keski- ja laitanappukoiden korkeusero saisi olla kamalan suuri.
    Mulla oli sellaset joskus aikoinaan, mutta joku ominaisuus niissä oli, mistä en pitänyt (silloin) ja myin pois. Olisko ollut, että 38(?) mm Riddler oli profiililtaan niin paljon 40 mm Nanoa matalampi ja Nano oli jotenkin SE referenssi mulle siihen aikaan. No ei ole enää, joten vois ehkä antaa uuden mahiksen.

Gravel Grinder on huonoa vetopitoa lukuunottamatta ihan kiva soralla ja varsinkin pehmeämmällä alustalla, mutta kovalla, savitetulla hiekkatiellä ja asfaltilla kantaillessa ne reunanappulat aiheuttaa arvaamatonta käyttäytymistä.

Rene Herse (Compass) Steilacoom rullaa asfaltillakin paremmin kuin useimmat sliksit ja jopa melkolailla äänettömästi, vaikka retro ulkonäkö ei näytä lainkaan siltä. Yksiselitteisesti paras jokapaikan gg-rengas tällä hetkellä, IMO.

Mutta kun mulla on ollut ykköskiekoilla krossirenkaat koko kesän, niin olen ajellut aika ison osan tän kesän gg-ajoistakin niillä, Clementin MXP:t on mukavahkot, ne rullaa hyvin, pitää hyvin ja nimellismittaansa leveämpinä (Hedin Belgiumeilla leveys n. 35 mm) ja melko korkeaprofiilisina ne on mulle ihan riittävän isot myös gg-lenkkeilyyn.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

45 Riddlerit pääsivät näin metsästyskauden ajoihin alle SuperX:ään. Nämä alla on hyvä kierrellä lähipeltojen reunoja. Ei tarvi kummoista polkua alle, niin pääsee.. Omaan käyttöön riittävän rullaavat asfaltillekkin. Paineet noin 1,5-2 edessä ja 2-2,5 takana.

Bywaystä tulee 700c-versiot. Kokoja varmasti joka lähtöön: https://theradavist.com/2019/09/wtbs...d-47mm-widths/

...eikä oikeestaan haittais, vaikka vähän pyöriskin vanteella.
    Jotta tekstien luettavuus paranisi, Challenge kehittää kuumeisesti rengasta, joka pysyy jatkuvasti paikoillaan vaikka vanne pyörii vinhasti. Muista valmistajista projektiin osallistuu Panaracer, jolla on jo kertynyt aiheesta näkemystä ja kokemusta. Insinöörit yrittävät ensimmäiseksi ratkaista prototyypeissä esiintynyttä harmillista bugia, jonka sivuvaikutuksena on mm. se, että pyörä ei mene ollenkaan eteenpäin
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Bywaystä tulee 700c-versiot. Kokoja varmasti joka lähtöön: https://theradavist.com/2019/09/wtbs...d-47mm-widths/
    Ilmeisesti 622 vanteelle levein tulossa oleva versio olisi 44 mm, mikä menee itselläni hankintaan, kun joskus loppukuusta noita alkaa saamaan: https://bikepacking.com/news/700c-wt...now-available/

Eli Bywaysta versiot 34 (vanha Exposure), 40 ja 44 milliset versiot. Entinen Exposure 32 on nyt Expanse. Exposure -nimi säilyy vanhalla Exposure 30:lla, sekä saapuu uusi sliksi Exposure 36.
    Juu on vähän sekavaa, tuolta lisää: https://gravelcyclist.com/bicycle-te...mm-700c-tires/

Oli tarkoitus kokeilla onnea GK slicksien vanteella pyörimisen kanssa, mutta taidankin testailla tuollaista Exposure 36 tai Byway 40.

Pitää varmaan lisätä ajokilometrejä, että ennättää kokeilla kaikkia mielenkiintoisia gummeja.

Onko olemassa jokin syy siihen, että ”tan wallit” näyttäisivät olevan toisinaan mustia kollegoitaan kevyempiä? Ehkä käsite ”kevyt rusketus” vaikuttaa taustalla...

Huomenta, olisiko sulla laittaa kuvaa SuperX+45 Riddleri kombosta? Minkä vuotinen sinun SuperX on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Itselleni ainakin on ongelma tai en tiedä onko se oikeasti ongelma, mutta en kyllä halua ottaa riskiä. Jos rengas liikkuu kehällä ajon aikana, niin mietippä tilanne omalle kohdalle, että laskettelet jotain alamäkeä +40km/h vauhdilla alas ja tuleekin tilanne, että joudut tekemään äkkijarrutuksen: vanteet pysähtyy, mutta kumit pyörii vanteella ja näin ollen pysähdys ei olekkaan niin nopea. Blurbbausriski on myös olemassa, koska eihän se kumi ole kunnolla kiinni vanteessa, jos se liikkuu ajon aikana. Näitähän voi sitten miettiä lasaretissa murtuneiden raajojen ja katkenneiden hampaiden kanssa, mutta itse en tuota riskiä halua ottaa. Ajaahan jotkut maantielläkin "eitubelessvanteilla" litkut kumeissa mitkä eivät ole tubeless. Heistäkin osa on vielä hengissä, mutta näille henkilöille on joskus voinnut sattua ns. itse aiheutettu onnettomuus.

Ja jos venttiilit ja tekstit ei ole kohdallaan, niin ei voi enää laittaa pyörän kuvia internettiin, joten sekin asia elämästä jäisi pois

Tuo blurbbauksen riski on kieltämättä todellinen, jos kumi on noin löysä. Jarrutuksessa pyörimiseen en usko. Se kääntyy kiihdytyksissä kovaa runtatessa.

Mutta tosiaan, cyclon maantierengas jolla on tarkoitus ajaa matalilla paineilla, saisi olla kyllä napakka hyllylle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Itselleni ainakin on ongelma tai en tiedä onko se oikeasti ongelma, mutta en kyllä halua ottaa riskiä. Jos rengas liikkuu kehällä ajon aikana, niin mietippä tilanne omalle kohdalle, että laskettelet jotain alamäkeä +40km/h vauhdilla alas ja tuleekin tilanne, että joudut tekemään äkkijarrutuksen: vanteet pysähtyy, mutta kumit pyörii vanteella ja näin ollen pysähdys ei olekkaan niin nopea.
    Mä en usko vähääkään siihen, että jarruttaessa kumi voisi pyöriä vanteella. Se vaatisi aivan helvetillisen voiman että ulkorengas luistaisi kehällä koko matkalla. Kitka renkaan ja ajopinnan väliltä loppuu aika pirun kauan ennen tuota, eli tuollaista voimaa ei voi syntyä.

Tämä on osin mutua ja spekulaatiota, mutta myös tervettä järkeä: Renkaan hidas siirtyminen vanteella on luultavammin sitä, että normaalissa ajossa rengas painuu kasaan ja kiihdytyksestä syntyy pieni pitkittäissuuntainen voima. Rengas siirtyy aivan marginaalisesti yhdestä kohdasta kerrallaan. Kymmenien ajokilometrien jälkeen voit sitten mitata että montako senttiä koko rengas on siirtynyt. Tämä lienee ilmiö, joka vaatii sopivan yhdistelmän matalaa rengaspainetta ja joustavaa, kevytrakenteista rengasta -- ja juuri sellaisista tässä nyt puhutaan.

Henkilökohtaisesti stressaisin tuossa eniten juuri sitä, että renkaan ja vanteiden logot ei pysy linjassa. Toisaalta mä otan yleensä kuvan pyörästä heti kasaamisen jälkeen.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Rene Herse Cyclesin Barlow Passeilla nyt hieman reilu 1100km takana. Takanen on nyt oikeasti sliksi, edessä on pintaa jäljellä. Ehjänä pysynyt, mutta saa nähdä kauanko. .
    Nyt 1700km takana. Ei havaittavaa eroa edelliseen päivitykseen. Ehjänä edelleen. Jos terveenä pysyn, käyvät nämä lauantaina Liedossa tutustumassa paikalliseen tiestöön.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •