Sivu 13 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213
Näyttää tulokset 361 - 375 / 375

Aihe: Ninjakuriirit (mm. DPD)

Nyt poltin kai ekaa kertaa näppini näissä nettiostoksissa. Ostin eBaysta (UK) ajoshortsit, joiden toimitus eBay Global Shipping Programin kautta. Maanantaina tuli sähköpostiin ilmoitus, että olemme onnistuneesti toimittaneet tavarat. Hyvä juttu, mutta mihinkähän ovat menneet? Olin myös koko päivän iltaan asti himassa, eikä ketään käynyt oven takana.

Avasin sitten eBaylle tiketin aiheesta, mutta se tuli bumenrangina takaisin, koska heidän järjestelmänsä näyttää, että tavara on toimitettu. Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen, mutta he pesivät kätensä, koska toimittaja on eBay Global Shipping...

Oh well... no tämä oppitunti ei maksanut kuin 50€, mutta olishan ne shortsit olleet kivat.

Niin, ja "hauskana" detaljina: ko. tilaus on kadonnut kokonaan mun eBay-profiilin yhteenvedosta. Miksi se on kadonnut, jos se on toimitettu?

Eihän tuo vielä mikään oppiraha ole ellet samantien luovuta. Reklamaatiota PayPalille tai luottokuntaan.

^PayPal reklamaatio ohjautuu suoraan eBaylle -> ei apuja. Korttireklamaatio pitäisi tehdä Nordean kautta jollain printatulla ja allekirjoitetulla kaavakkeella. Mutta voishan sitä laittaa Nordean aspaan mailia aiheesta.

Asiaa helpottaisi, jos jostain näkisi, että kuka on ollut Suomen pään kuriiri, niin voisi sieltä lähteä kysymään, että millä perusteella tämä on merkattu toimitetuksi. Mutta kun sitä ei saa mistään.

Yrittäisin ottaa uudelleen yhteyttä paypaliin ja pyytää seurantalogia. Luulisi ettei ihan mahdoton tilanne jos viittii vängätä vastaan.

Tosin aloittaisin pankista ihan helppouden vuoksi. Paypal kieltämättä hankala laitos jos ei ole ihan selvä tilanne.

Jhas... löytyi handle, jonka perusteella pääsin lähetykseen käsiksi tällä sivustolla:
    http://parcelsapp.com/en

Sinne kun syötti eBayssa olleen tunnuksen UPAAC000.... niin sai sitten näkyviin koko toimitusketjun & sellaisen numeron, joka kelpasi myös Postin app:ille. Jota kautta sitten saa sen noutokoodin... helppoa kuin heinänteko...

Ja lisätiedoissa luki "Saapumisilmoitusta ei voitu toimittaa vastaanottajalle, koska vastaanottajan puhelimeen ei saatu yhteyttä. Lähetys on noudettavissa lähetystunnuksella, automaatista lokerokoodilla"

No, eipä minua ole yritetty maanantaina tavoitella, tarkistin vielä puhelimen lokista. Lähden nyt tästä lähipostiin, katsotaan mitä käy...

Tuli joskus aiemmin hieman morkattua tuota DHL puotia, mutta kyllä nyt on pakko vetää sanomisiaan pakille. Maanantai iltana noin kymmenen aikaan tein tilauksen firmaan joka on Ljubljanassa Sloveniassa. Tänään keskiviikkona illalla puoli seitsemän DHL toi paketin. Hintaa rahdilla koko kymppi. Ei paha. Eipä taida paikallinen posti venyä moiseen hinta/laatu suoritukseen.

Odottelin eilisen päivän, kun Fedexiltä piti tulla paketti. Kävin maanantaina kirjailemassa sinne heidän sivuilleen vielä lisäohjeeksi, että jos ei olla kotona, niin voi jättää takapihalle. Ei tullut pakettia eilen, ei. Tänään sitten tsätin kautta yhteyttä asiakaspalveluun ja kuulemma paketti odottaa että minä vahvistan uuden toimituspäivän... mitä per...? Jos minä siis kerron, että saa jättää, vaikka ei tavoiteta, niin oletus kuitenkin on, että toimitetaan silloin kun on luvattu.

No, tänään pitäisi tulla 17-21 välillä. Wait and see...

Jatkoa tuohon DHL juttuuni. Toiseen suuntaan tuntuu kulkevan vielä nopeampaa. Vein paketin eilen torstaina kello 15.07 paikalliselle R-kioskille. Perillä vastaanottajalla Ljubljanassa Sloveniassa tänään perjantaina kello 12.31. Eli melkoista vauhtia on menty.
    Nalho muokkasi tätä : 19.04.2019 at 19.03

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No, tänään pitäisi tulla 17-21 välillä. Wait and see...
    No tuli sitten kasin maissa. Olin takapihalla, enkä kuullut ovikellon soittoa. Sitten siinä makkaraa paistaessa olin havaitsevinani, että jotain oranssia välähti aidan takaa. Ryntäsin perään ja siellähän se paketti oli fedexin kuskin kainalossa. Ei siis löytänyt talon päädystä takapihalle... ei kyllä tosin mikään ihme, kun olin kirjoittanut ohjeet suomeksi, mutta pakettipate ei puhunut suomenkieltä sanan sanaa.

Se on tämä globalisaatio...

Luonnollisesti paketin tuojan tulee lähteä kiertämään taloa ja jos takapihalta lähtee polku, käydä tarkastamassa, ettei paketin vastaanottaja vaan ole siellä polun päässä rannassa. VMP!

Örrr... olin paketin lisätietoihin kirjannut, että jos ei olla kotona, paketin voi jättää takapihalle. Tämä on ihan FedExin palvelu ja normikäytäntö muillakin kuriireilla: asiakkaan luvalla paketin voi jättää toimitusosoitteeseen ilman kuittausta. Että VMP vaan sinne. (tämä olisi kyllä selvinnyt tuosta edellisestä postauksesta).

Miksi tarjoavat tuota palvelua, jollei se kuski ymmärrä, että mitä lisäohjeessa lukee?

P.S. kyseessä oleva takapiha on kooltaan n. 8 x 6 metriä. Ei ole polkua rantaan eikä privaatti-lentokentälle. Ja piha alkaa siitä talon päädystä... mutta mitäänhän ei toki saa olettaa tai odottaa.

Ei enää ikinä mitään TNT:n kautta. Luvattu toimittaa, toimitus peruutettu TNT:n puolesta, ei voi jättää ilman kuittausta, jättivät kuitenkin ilman kuittausta. Huh-huh.
    Nousut ovat maantiepyöräilyn suola.

Hyvin pelitti jälleen DHL. Paketti lähettäjältä Ljubljanasta haettu torstaina 16,27 ja perillä meikäläisellä ovelle toimitettuna perjantaina 19,58. Kuljetuksen hinta 10€.

Taas menee ilta tässä odotellessa, että koska DHL mahtaa paketin tuoda. Paskallakaan ei uskalla käydä, ettei mene sivu suun... en kyllä ole ihan 100-varma, että nämä kuriirikuljetukset on mitenkään parempi vaihtoehto kuin se että paketin voi noutaa itse postista haluamanaan aikana.

Odotellut tässä uutta sorapyörää Bikesteristä ja se tulee Postnordin kautta. Lähettävät tilauksen vielä kahdessa erässä: polkupyörä erikseen ja kypärä & seinäteline toisessa. Jälkimmäisestä paketista on seurannat ym. kunnossa ja näyttää että huomenna olisi tulossa. Johonkin, kun tämä ei siis tule kotiin.

Pyörästä ei sen sijaan ole mitään mainintaa, että milloin se olisi tulossa ja kun se tulee kotiovelle, niin olisi kyllä aika kiva tietää että milloin sen ajattelivat toimittaa. Postnordin hieno sovellus kyllä näyttää että iso on paketti ja sitä voi mallailla omaan olohuoneeseen lisätyn todellisuuden (augmented reality) tekniikalla. Mutta ei osaa kertoa, että milloin paketti on täällä... Ainoa statustieto on viime viikolta Saksasta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •