Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112
Näyttää tulokset 331 - 359 / 359

Aihe: Ninjakuriirit (mm. DPD)

Onko muut joutuneet kuriirifirman koijaamaksi? Tuore omakohtainen kokemus DHL firmasta. Paketti piti toimittaa tänään ja oikein soitettiin päivällä että tänään tulee perille. Kun kuitenkin jouduin lähtemään muulle niin pyysin vaimoa väijymään josko kuriiri kävisi. Olin kolme varttia pois ja kun tulin takaisin niin oven välissä oli lappu: Sorry, we missed you! Vaimo oli koko ajan paikalla ja sanoi ettei ole kello taatusti kilahtanut, ja siinä kellossa on sellainen ääni että ruumiitkin heräisivät.

Onko tälläiset källit yleisiä? Sillä luulisi sen pakettia roudaavan tyypin olevan helpompi soittaa kelloa kuin alkaa väsäämään sitä lappua. Vai oliko kyseessä vain sen kuriirin uudenvuoden aaton käytännön pila?

Posti on nyt puolestaan kunnostautunut ninjailussa. Tulin viime viikolla himaan töistä ja oven karmin väliin oli jätetty toimituslappu, että on käyty mutta kotona ei ollut ketään ja paketin saa noutaa lähipostista (asiamieheltä). Eikä siinä mitään, ei kotona ketään ollutkaan.

Tänään tuli sitten lisäpaketteja ja satuin olemaan himassa töitä tekemässä. Työpisteeltä näkee suoraan ulko-ovelle ja näin kun Postipate paarusti läpi hankien ovelle. Menin sitten samalla vastaan ja yllätin kaverin tunkemassa taas sitä lappua oven väliin. Siis ei mitään ovikellon soittoa tai muutakaan, vaikka kämpässä valot päällä. Kaveri oikein säikähti, kun ovi aukesikin ja lähti siitä sitten hakemaan paketteja autosta. Johtopäätöksenä, että ei ollut aikomustakaan toimittaa paketteja ovelle, vaan viedä ne suoraan noutopisteeseen.

Että tämmöisiä koijareita.

Toinen kokemus sitten DHL:n kuriirista joka on jostain syystä (mistäköhän?) oppinut jo tuntemaan minut. Soittaa ensin ja jos en ole kotona, niin tietää mihin paketin voi jättää.

Eli aika lailla taitaa riippua siitä rahti-reiskasta miten asiakaspalvelu sujuu loppumetrien osalta.

^ posti...siis siellä asiamiespostissa kerrottiin että kuskilla ei ole velvollisuutta toimittaa maksikirjeenä tai pikakirjeenä lähetettyjä paketteja kotiin asti, mutta jos on mukava postipate niin saattaa tuoda kotiovelle asti, eli riippuu juurikin kuskista - ja ne paketit on kuskilla mukana; toki suurin osa ihmisistä on siihen aikaan töissä että onhan se turhauttavaa roudata paketteja mukanaan jos on vaikka useampikerroksinen kerrostalo. Meillä postipate jo tuntee mun ja soittelee ovikelloa tuoden paketteja, yleensähän mä olen kotona.
    UPS:n kuskit myös tuntee mun aika hyvin, mutta jos olen sattumoisin töissä kun tekstiviesti saapuvasta paketista tulee, niin soittelen sinne ja kerron että voi jättää oven taakse JOS en ole ehtiny kotiin. Yleensä UPS:n kuskit tulee iltaviiden jälkeen, joten olen jo kotona silloin.
    Minulle on kyllä ihan sama, voin aivan hyvin hakea paketit asiamiespostista seuraavana päivänäkin.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Yleensä UPS:n kuskit tulee iltaviiden jälkeen, joten olen jo kotona silloin.
    Minulle on kyllä ihan sama, voin aivan hyvin hakea paketit asiamiespostista seuraavana päivänäkin.
    UPS:n paketit ei mene asiamies- eikä mihinkään muuhunkaan postiin.

Tarkoitin siis niitä LZ-alkuisia pikakirjeenä tulleita paketteja, jotka menee sinne asiamiespostiin. Noi eri rivien lauseet ei kuulunu samaan. ( jonkun verran paketteja vastaanottaneena on tullut tutuksi jotain asioita...)

Nyt tosin ihmettelen, kaksi tuollaista LZ-alkuista "yritetty luovuttaa mutta vastaanottajaa ei tavoitettu, saapumisilmoitus jätetty" - tänään klo 07.51 Olin kyllä ihan kotona, kukaan ei ovikelloa soitellut eikä ole saapumisilmoitusta jätetty. ¤## voin ne noutaa huomennakin, mutta se asia on että saapumisilmoitusta EI OLE jätetty.

edit. LZ- paketit oli asiamiespostissa.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Saksan Poison-Bikesiltä tilaamani etukiekko tulee näemmä GLS FlexDeliveryServicen kyydissä ja emailia myös suomeksi että haettavissa postista. Ystäväni Miika ,postialan ammattilainen, tuumasi jotta noutokoodilla hän saa ja tuo mulle, en tarvii pyöräkärryllä hakea. Näin täällä homma toimii!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Eilen tuli tekstaria, että Bike24:n lähetys saapuu minulle 11.2. eli maanantaina. No tänään, siis torstaina, ovikello soi n. 7:30 aamulla ja deehooällän puksu oli siellä paketin kanssa. Laitoin kyllä välitöntä palautetta DHL:lle että kuinkas tämä noin niinkuin omasta mielestä meni. Sattuu olemaan sukua siellä töissä.

GLS ystävällisesti viesti että paketti on Liedossa ja ymmärsin jotta posti tois mökille asti. Niin ei sitten käynytkään mutta paikallisesta postista saa ystäväni Miika kuulemma ulos ja PirkkaAudillaan tuo mulle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Eilen tuli tekstaria, että Bike24:n lähetys saapuu minulle 11.2. eli maanantaina. No tänään, siis torstaina, ovikello soi n. 7:30 aamulla ja deehooällän puksu oli siellä paketin kanssa. Laitoin kyllä välitöntä palautetta DHL:lle että kuinkas tämä noin niinkuin omasta mielestä meni. Sattuu olemaan sukua siellä töissä.
    Jännää ,aika monta Bike24 lähetystä on ihan normipostin mukana mulle tallille asti tullut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jännää ,aika monta Bike24 lähetystä on ihan normipostin mukana mulle tallille asti tullut.
    Ei siinä ole mitään jännää. Monella kuriirifirmalla on oma jakeluverkko vain pääkaupunkiseudulla tai isommissa kaupungeissa Suomessa. Muualle menevät paketit ohjataan postaaliseen verkkoon, koska se vaan sattuu olemaan taloudellisesti ja käytettävissä olevien resurrsien puitteissa järkevintä. Postilla on kuitenkin Suomen kattavin verkosto, kun joutuvat asioimaan lähes joka taloudessa ainakin jonkun palvelun merkeissä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Postilla on näköjään uusi palvelu eli sähköpostitse udellaan, haluanko paketin suoraan ovelle vai kävisinkö mieluummin hakemassa sen lähipostista. Ihan hyvä jos siihen olisi ehtinyt reagoimaan. Sposti tuli siinä vaiheessa kun Saksasta tuleva paketti on vasta saapumassa maahan, ja siihen pystyi vastaamaan vain samana päivänä klo 17 mennessä. Ehkä heillä on tuohon syynsä, mutta vähän kummaksuttaa kun on ihan yleistä tietoa, että Postilla kestää maahan saapumisesta sen kolmesta viiteen päivää, että paketti ehtii loppuasiakkaalle. Oma mokani oli, että olen tilatessa käyttänyt jämäpostiosoitetta, jota ei juuri tule luettua.

Minä laitoin palautetta Postille tuosta toimitustapakyselyn lyhyestä vastausajasta syksyllä. Vastaus meni jotenkin niin, että sama järjestelmä on käytössä myös kotimaan lähetyksissä, ja jotkut niistä ovat hyvin pikaisesti lajittelussa. Lupasivat "kehittää" palvelua...

Tekoälyn vaaroista puhutaan paljon, mutta tuntuu näillä tavallisillakin tietojärjestelmillä olevan jokin outo oma tahto, johon ei voida vaikuttaa ihmisen järjellä.
    Olli L muokkasi tätä : 02.03.2019 at 12.27

Tilaamassa bike-discountista nyt

Otanko DPD 12,95 € vai DHL 9,95 €?

Itse olen ollut tyytyväinen DHL:n toimintaan. Bike-discountin kohdalla kuitenkin Posti on toimittanut Suomen päässä tavarat minulle.

Tilasin viime sunnuntaina Saksasta vartin sisällä kaksi paketti kahdesta eri kaupasta. Toisen hoitaa DPD ja toisen DHL/Posti. DPD:n kaveri soitti eilen, että ois paketti ja sen on jo hanskassa. DHL/Posti härvää vielä paketin kanssa. Katsotaan saavatko sen tänään jaettua vaan onko taas hukassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lukija5 Katso viesti
    Tilaamassa bike-discountista nyt

Otanko DPD 12,95 € vai DHL 9,95 €?

Taitaa vähän tulla myöhässä mutta TOTTAMUNASSA DHL! Kuka maksaa DPD:stä vielä extraa tuohon mahti-kurko-paras DHLlään nähden. Minä maksasin siitä että DPD _EI_ toimittaisi ainuttakaan pakettiani. Koska en tykkää siitä miten täällä päässä Postnordilta pakettien jakelu sujuu kuin tanssi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Taitaa vähän tulla myöhässä mutta TOTTAMUNASSA DHL! Kuka maksaa DPD:stä vielä extraa tuohon mahti-kurko-paras DHLlään nähden. Minä maksasin siitä että DPD _EI_ toimittaisi ainuttakaan pakettiani. Koska en tykkää siitä miten täällä päässä Postnordilta pakettien jakelu sujuu kuin tanssi.
    Se joka ei halua postia sorkkimaan pakettiansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tilasin viime sunnuntaina Saksasta vartin sisällä kaksi paketti kahdesta eri kaupasta. Toisen hoitaa DPD ja toisen DHL/Posti. DPD:n kaveri soitti eilen, että ois paketti ja sen on jo hanskassa. DHL/Posti härvää vielä paketin kanssa. Katsotaan saavatko sen tänään jaettua vaan onko taas hukassa.
    Postipate kävi just ovella paketin tuomassa. 5/5 molemmille tästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Postipate kävi just ovella paketin tuomassa. 5/5 molemmille tästä.
    Kiitti. Katsoin että paikallinen matkahuolto ilmeisesti hoitaa noi DPD:t täällä ja ovat asiallisia.

Valitsin DPD:N, katsotaan milloin tulee. Taisin 3.3 tehdä tilauksen. Nyt on 2. päivää ollut kateissa.

atumUhrzeitDPD PaketzentrumPaketstatus
    06.03.2019 13:28 UhrMelle (DE)Paket unterwegs.

05.03.201913:07 UhrKoblenz (DE)Paket unterwegs.

04.03.201917:56 UhrDPD DatenzentrumAuftragsdaten übermittelt

DPD-Postnord-Enset:n pyhälle kolminaisuudelle on tapahtunut jotain outoa. Paketti lähti tiistaina liikkeelle, eteni ripeästi ja tänään aamulla tuli sposti, jossa piti valita toimitustapa. Siis mitähäh?? Paketti kolmessa päivässä perille ilman mitään säätöä! Aikaisemmin se on tainnut ottaa viikon, ja lopuksi on jonoteltu pitkään ja hartaasti Postnordin puhelimessa sopimassa noutoa Ensetin varastolta. Toivottavasti muutos on pysyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Postilla on näköjään uusi palvelu eli sähköpostitse udellaan, haluanko paketin suoraan ovelle vai kävisinkö mieluummin hakemassa sen lähipostista. Ihan hyvä jos siihen olisi ehtinyt reagoimaan. Sposti tuli siinä vaiheessa kun Saksasta tuleva paketti on vasta saapumassa maahan, ja siihen pystyi vastaamaan vain samana päivänä klo 17 mennessä.
    Huomasin tänään saman, kun on paketti tulossa Saksasta. Taisi jäädä vastausaikaa noin 1,5h kun s-postin huomasin heti... Noh, tällä kertaa ihan tyytyväisenä ohjasin lähetyksen pakettiautomaattiin, se kun tuntuu olevan kaikista helpoin vaihtoehto - ainakin näin päivätyöläisen näkökulmasta.

P.S. Edellisiin pakko kommentoida sen verran, että tuota Postnordia kartan kyllä mahdollisuuksien mukaan niin paljon kuin mahdollista...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Postilla on näköjään uusi palvelu eli sähköpostitse udellaan, haluanko paketin suoraan ovelle vai kävisinkö mieluummin hakemassa sen lähipostista. Ihan hyvä jos siihen olisi ehtinyt reagoimaan. Sposti tuli siinä vaiheessa kun Saksasta tuleva paketti on vasta saapumassa maahan, ja siihen pystyi vastaamaan vain samana päivänä klo 17 mennessä. Ehkä heillä on tuohon syynsä, mutta vähän kummaksuttaa kun on ihan yleistä tietoa, että Postilla kestää maahan saapumisesta sen kolmesta viiteen päivää, että paketti ehtii loppuasiakkaalle. Oma mokani oli, että olen tilatessa käyttänyt jämäpostiosoitetta, jota ei juuri tule luettua.
    Mulle tuli eilen message klo 14.20, ois pitänyt vastata klo 16 mennessä jotta haluan kotia tallin eteen. Nyt joudun takakiekon pyöräkärrillä kuskaamaan. Vatut.

Postnordi on pelannut täällä yleensä hyvin paitsi ny toissa viikolla, jätti pirun kuski pienemmän ja hieman isomman paketin Rkioskille. Reppu ja sivulaukku systeemillä sain roudattua kamat mökille vaan en samalla kertaa. Toisen kerran vatut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lukija5 Katso viesti
    Kiitti. Katsoin että paikallinen matkahuolto ilmeisesti hoitaa noi DPD:t täällä ja ovat asiallisia.

Valitsin DPD:N, katsotaan milloin tulee. Taisin 3.3 tehdä tilauksen. Nyt on 2. päivää ollut kateissa.
    3.3 tilattu, ja maanantaina 11. oli täällä. Kotiinkuljetettuna, ilman puhelinsoittoa vaan ovikello soi.

Palvelu hyvä, mutta hidas oli. Ulkomailla ei pistetä hanskoja alas viikonloppuina.

No kehutaan ny, DHL ja Suomen Posti aivan rivakasti kuskasi tallille asti R2-bikesiltä kiekot ja kammet. Tuo aiemmin mussuttamani paketti on Roselta, kuitutolppa ja kahvakumit. Se mahtuu reppuun.

DHL- freight hautoi pyörää kolme vrk Hampurissa. Emailasin -discountille niin taisivat saada Suomen rekkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    DHL- freight hautoi pyörää kolme vrk Hampurissa. Emailasin -discountille niin taisivat saada Suomen rekkaan.
    Oliko oikeesti siellä 3 pv vai vain ei tullut seurantatäppään muutosta 3 päivään? Tuohan on ihan aina sama juttu että viimeisin DHL leima tulee Hampurista ja sit tulee 3pv blokki kunnes paketti on Suomessa. Eli sen välin se on just siellä rekassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Oliko oikeesti siellä 3 pv vai vain ei tullut seurantatäppään muutosta 3 päivään? Tuohan on ihan aina sama juttu että viimeisin DHL leima tulee Hampurista ja sit tulee 3pv blokki kunnes paketti on Suomessa. Eli sen välin se on just siellä rekassa.
    Joo ihan oikeesti,
    Received at terminal DE-HAMBURG 09.03.2019 04:00
    Shipped from terminal DE-HAMBURG 12.03.2019 08:38
    Received at terminal FI-HELSINKI 14.03.2019 18:25
    Received at terminal FI-HELSINKI 14.03.2019 19:29

Eipä ole elonmerkkiä sitte torstain .

Tuleeko tuo Postnord My Pack Collect kotiin asti vai vievätkö suoraan johonkin noutopisteeseen?

Edit: Näyttää olevan nyt MH:n kyydissä eli mennee noutoon.

Received at terminal FI-HELSINKI 14.03.2019 19:29
    Shipped from terminal FI-HELSINKI 17.03.2019 13:24
    Shipped from terminal FI-HELSINKI 17.03.2019 18:50
    Shipped from terminal FI-HELSINKI 18.03.2019 06:43
    Out for Delivery FI-JOENSUU 18.03.2019 06:43

3 vrk tuo viihtyi Hesassakin, nyt näyttäisi viimeisellä etapillaan olevan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •